Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2009, 01:25 uur
Het is wel een relaxt nummertje ja, maar omstreeks een minuut of 4 begint het me wel te vervelen moet ik zeggen. Maar qua geluiden en samples ken ik stukken slechtere triphop/hiphop. 3*
0
geplaatst: 12 mei 2009, 02:09 uur
Ik ga mee met orbit, wel relaxt nummertje, maar blijft niet de hele tijd boeiend. 3*
0
geplaatst: 12 mei 2009, 12:39 uur
Na een minuut of 3 heb ik het ook wel gehoord, er gebeurt te weinig om het interessant te houden. Goede muziek om bij in slaap te vallen voor mij op dit moment... Er moet toch wel beter zijn in dit subgenre?
1,5*
1,5*
0
geplaatst: 12 mei 2009, 14:57 uur
Waiwan - Yesterday. Het doet me qua sfeer denken aan doelloos door de stad lopen. Even zwaaien naar mooie mensen die voorbij komen in de hoop dat er een contact op volgt. Maar helaas. Daarna weer verder lopen en wat lijken die spijkerbroekenwinkels toch op elkaar, of was ik hier al tien keer eerder geweest? Een terrasje pikken dan maar? Nee, het is nog vroeg....
1.0 ster
1.0 ster
0
geplaatst: 12 mei 2009, 15:00 uur
Imminent Starvation: 3,5 *
Waiwan - 2* - deze truc is eerder gedaan, beter en sneller - maar het stoort niet.
Waiwan - 2* - deze truc is eerder gedaan, beter en sneller - maar het stoort niet.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 15:23 uur
Na een minuutje of 5 wordt het net interessanter. Lekker chill stadsplaatje inderdaad, lekker kuieren door de straatjes. Sommige mensen gaan liever in de wei tussen de koeiestront liggen. Ieder zijn ding.
4.0*
4.0*
0
geplaatst: 13 mei 2009, 13:13 uur
Voordeel van de twijfel tot de vreselijke vocals komen. De rest is uiteindelijk gewoon ook erg pover en maar beetje electronisch behang, maar die zingende vent is gewoon hilarisch slecht.
1*
1*
0
geplaatst: 13 mei 2009, 13:36 uur
Boring, boring indeed. Als dit electronic is - en ik heb Sietse ooit al eens geraadpleegd over de inhoud van dit begrip - ken ik veel betere electronic.
Pauzemuziek - Robert Miles, die net Unknown Pleasures heeft gedraaid.
1,5*
Pauzemuziek - Robert Miles, die net Unknown Pleasures heeft gedraaid.
1,5*
0
geplaatst: 13 mei 2009, 15:05 uur
4,5*
Wat Troy Pierce hier doet vind ik ontzettend knap, hij behoudt zijn eigen minimale Minus-stijl: donkere acidbassen gecombineerd met spannende ruimtes en messcherpe hihats. De stijl waarmee hij bekend is geworden. Om er dan ook nog een new-wave-liedje van te maken dat met kop en schouders boven de new-wave-bandjes uitsteekt is helemaal knap. Productietechniek gecombineerd met songcraft.
Wat Troy Pierce hier doet vind ik ontzettend knap, hij behoudt zijn eigen minimale Minus-stijl: donkere acidbassen gecombineerd met spannende ruimtes en messcherpe hihats. De stijl waarmee hij bekend is geworden. Om er dan ook nog een new-wave-liedje van te maken dat met kop en schouders boven de new-wave-bandjes uitsteekt is helemaal knap. Productietechniek gecombineerd met songcraft.
0
thejazzscène
geplaatst: 13 mei 2009, 16:07 uur
2*
Zulke minimale onveranderlijke achtergronden hebben een kleurrijke stem nodig en geen monotone stem. Anders vind ik het al gauw saai om een heel nummer uit te beluisteren. Dit kan perfect werken in een mix maar op zichzelf vind ik het maar zwak.
Zulke minimale onveranderlijke achtergronden hebben een kleurrijke stem nodig en geen monotone stem. Anders vind ik het al gauw saai om een heel nummer uit te beluisteren. Dit kan perfect werken in een mix maar op zichzelf vind ik het maar zwak.
0
geplaatst: 13 mei 2009, 17:00 uur
Louderbach - Shine. Leuk om weer eens een toonarm van dichtbij te zien. Het blijft een wonder der techniek. De muziek doet me denken aan iemand die de Depeche Mode wil nadoen en rijkelijk heeft lopen sampelen maar daarbij is vergeten dat er ook zoiets bestaat als creativiteit. Het loopt maar door en volgens mij is een lopende band interessanter om naar te luisteren.
1.0*
1.0*
0
geplaatst: 13 mei 2009, 19:04 uur
Tsja, ik vind het juist wel een vette combinatie van de minimale Minus-sound met donkere post-punk. 4* (Overigens voor degene die dit muzikaal behang vinden: luister de plaat eens met een goede geluidsinstallatie. Op Youtube komt de bas niet echt uit de verf...)
0
geplaatst: 13 mei 2009, 19:22 uur
Het kruipt wel een beetje onder de huid, vind ik. Mooie subtiele melodietjes en iets dat klinkt als een vliegtuig dat voorbij komt. Dit bevalt mij behoorlijk goed. Doet me een beetje aan vroege New Order denken, maar dan met meer schwung en een inventiever geproduceerd.
4*
4*
0
geplaatst: 13 mei 2009, 21:48 uur
Beetje saai plaatje met inderdaad een aan Ian Curtis gelijkende stem, maar komt nergens boven het maaiveld van een chill-out ebm nummertje uit. 2*
0
lambf
geplaatst: 13 mei 2009, 22:11 uur
Zoals de meeste hier al zeggen, ja, erg saai. En verschrikkelijke vocalen, dat ook. 0.5*
0
geplaatst: 14 mei 2009, 01:03 uur
Lekker ontspannen nummertje, weinig aan de hand, weinig verkeerd.. 3,5*
0
geplaatst: 14 mei 2009, 09:39 uur
Eén van de mooiere Flashbulb nummers die ik ken. Niet zo mak analoog klinkend, mooie ratels, prachtig melodietje, heerlijk kuierend zomers sfeertje. 4.5*
Tijd om weer eens wat nieuws van de heren te proberen dan.
Tijd om weer eens wat nieuws van de heren te proberen dan.
0
Kadafi
geplaatst: 14 mei 2009, 12:08 uur
"That missing week", aardig nummer. Ook lekker om bij in slaap te vallen. 3*
0
geplaatst: 14 mei 2009, 15:36 uur
Die breakbeats zijn niet verkeerd - alleen het geluid van die 'ratel' irriteert me omdat het me doet denken aan het geluid dat een goedkope geluidskaart maakte in Monopoly - als pc-game - bij het nadoen van het geluid van rollende dobbelstenen: een platte, monofone, natte scheet zeg maar. Vandaar 3,5 *
0
geplaatst: 15 mei 2009, 11:27 uur
Mjah, opbouw is soms wel aardig, zitten een paar aardige switches in, maar wat een droevige, jankerige emovocals ... Daarbij dreutelt ook allemaal veel te lang door.
Vocals weg, met de hakzaag erdoor, en er zit vast een mooi nummertje in verstopt. 2.5*
Vocals weg, met de hakzaag erdoor, en er zit vast een mooi nummertje in verstopt. 2.5*
0
geplaatst: 15 mei 2009, 15:03 uur
Yes, lekker epische vocaal, fantastische kromme en valse Koze-geluidjes, fenomenale opbouw, geweldige synths en een gruwelijke basskick die er half in de track inknalt.
4,5*
4,5*
0
geplaatst: 15 mei 2009, 16:57 uur
Die van The Flashbulb vond ik trouwens ook erg mooi. Lekker melancholisch. 4*/4,5*
Het is trouwens niet het hele nummer van Sacha Funke, maar op YouTube kun je geen langere filmpjes van 10 minuten zetten. Zelf vind ik het laatste stuk (vanaf minuut 8 ofzo) het beste.
Het is trouwens niet het hele nummer van Sacha Funke, maar op YouTube kun je geen langere filmpjes van 10 minuten zetten. Zelf vind ik het laatste stuk (vanaf minuut 8 ofzo) het beste.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 19:09 uur
The Flashbulb groeit zo langzamerhand toch wel uit tot één van mijn favoriete electronic-artiesten. Ook dit nummer heeft weer alle elementen die hem zo goed maken: lekker dromerige melodie, geratel er doorheen en erg goede opbouw ook. 4,5*
Sascha Funke heeft ook wel een lekkere opbouw, en die basskick in de 2e helft van het nummer is idd vet, maar het geheel mist een beetje schwung door de overgangen en vocals vind ik ook wat minder. 3,5*
Sascha Funke heeft ook wel een lekkere opbouw, en die basskick in de 2e helft van het nummer is idd vet, maar het geheel mist een beetje schwung door de overgangen en vocals vind ik ook wat minder. 3,5*
* denotes required fields.