MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Poa
Het betreffende album heeft betere nummers, maar deze is zeker fijn.

@Techno Animal: klinkt heel vet. Beetje het industriële broertje van Boards of Canada. Van deze artiest moet ik eens wat meer luisteren, al heb ik wel die Isolationism verzamelaar waar hij ook op staat geloof ik. 4,25*

@B.R.U.C.E.: ook aan mij niet zo besteed. Met Pepijn aan boord hoop ik op een beetje humor a la Le Le, maar echt leuk wordt het nooit. 2*

@Scuba: werkt in een set vast wel lekker, maar zo los vind ik het minder. Toch een voldoende, want het luistert wel fijn weg. 3,4*

@Beta Two Agonist: erg mooie track, beetje cheesy wel, maar ik word toch redelijk week en melancholisch van het melodietje en het zachte geknisper. Ook eentje om te noteren voor mij. 4,50*

Die laatste 2 komen later wel, die Squaremeter klinkt zo op het eerste gehoor wel tof.

Grandioos subtractiveLAD nummer, al vind ik de kwaliteit van YouTube nu niet bepaald flatterend.

Zo die Squaremeter is mooi zeg, electro achtige synth met duistere achtergrond geluiden. Sci fi muziek.

hdk-nl
Ik heb het album eens aangezet na het geplaatste nummertje van Razor Disk, maar dat valt toch wel een beetje tegen. The Shell luistert wel leuk weg.

Heeft slechts drie andere stemmers bij de EP waarvan het nummer afkomstig is, dus:

Eén van de mooiste zgn. IDM tracks voor mij. Hemels nummer om af en toe te draaien met een flink contrast tussen wilde drums en wegzakkende synths. Zal voor de mensen die een monotome beat per definitie slechter vinden wel niet geweldig zijn, maar pech gehad voor hen.

Techno Animal; lekker agressief, donker nummer. De zagende synth is wat stom uitgevoerd vind ik wel o.a., het mag allemaal wat aparter om langer te blijven boeien.

Beta Two Agonist; niet zo interessant voor mij, ook al begon het nog hoopvol. Rustgevend is het wel, maar het zijn erg saaie dub effecten.

SubtractiveLAD luistert lekker weg, maar vind het tegelijk een beetje slapjes gedaan, binnen een soort protocol haast

M2 klinkt als een ondersteuning voor een visueel werk, maar niet een ondersteuning voor iets wat ik als mooie kunst zou beschouwen. Ook weer niet dat ik vind dat dit belachelijk klinkt verder.

Niet de monotone beat (die wel meevalt, zeker als je het werk van Autechre en anderen van die tijd erbij houdt) is wat me weerhoudt dit echt speciaal te vinden, het is meer het gebruik van dat vervelende electronische "toetertje", of wat het dan ook is. En verder is de tijdsduur een beetje lang voor hetgeen dat wordt geboden, na 5 minuten weet ik het ook wel.. en wat volgt heeft amper meerwaarde t.o.v. het voorgaande.

@SubtractiveLAD heb ik nooit zo bijzonder gevonden, maar dit is wel een vette track, veruit de beste track van het album waarvan het afkomstig is! Jammer dat de rest van de plaat niet boeiend genoeg is en op geen stukken na dit niveau meer haalt.

ja vond dat 'toetertje' ook wat vaag in het begin, maar bleek juist een ontzettende meerwaarde te hebben later

Gescom vind ik een beetje saai, vooral dat toetertje begint me te irriteren, had wel wat meer afwisseling in mogen zitten.

thejazzscène
Mooi nummer! Zoals in vele Gescom nummers: heel het nummer door dezelfde geluiden gebruiken en er toch heel de tijd andere composities mee maken. De synths worden hier echt lang gerokken tot een diepgaand geheel tot stand komt. Dit soort nummers komen juist enkel tot hun recht als ze wat langer duren. Zo hebben de artiesten tijd om die afwisseling door te voeren wat het nummer écht interessant maakt.

trebremmit schreef:
Gescom vind ik een beetje saai, vooral dat toetertje begint me te irriteren, had wel wat meer afwisseling in mogen zitten.
er zit constant verandering in het getoeter anders, juist waarmee er ook op een bijzondere manier emotie in wordt gestopt naar mijn mening, als een soort ziel in de machine.

Razor Disk

Squaremeter: lekkere sci-fi-electronica 4,5*
SubtractiveLAD: 3,75*
Marc Hellner: warmbloedige muziek, doet me ook een beetje denken aan dingen die op Morr uitkomen. Misschien een tip voor ChaDa? 4*

En nog maar een:

@Seven Ark: zeer aangenaam. Het hele album mag er zijn: 4*

@Gescom: mooi nummer, doet me een beetje aan de oude dubtechno uit Berlijn denken. 4,25*
@Seven Ark: aardig klanktapijtje, maar ook niet meer dan dat 2,5*
@Boomish: saaie breakcore/drum'n'bass 1,5*
@Mark van Hoen: soort poppy variant op Boards of Canada, heeft wel wat dit. 3,5*

Seven Ark vind ik een alleraardigste track, niks nieuws (maar is dan al uit 2005 zag ik) of bijzonders, maar gewoon lekkere chille electronic.

Boomish inderdaad erg saaie DnB, volstrekt ene oor in andere uit.

Mark van Hoen vind ik in elk geval de interessantste track van deze drie, de psychedelische ruis-achtige opzet bevalt me wel.

Sietse
Ik ben nooit echt kapot geweest van het werk van Locust, en ook onder zijn eigen naam weet Mark van Hoen me niet te echt te pakken.
Het is de enige artiest die iets op Touch heeft uitgebracht waarvan ik tweedehands releases heb laten liggen terwijl ze al jaren OOP zijn (en dat zegt toch behoorlijk veel wat mij betreft)

Van mijn favoriete album van vorig jaar, Sonnambula van Stendeck is dit It must be heaven. Hoewel het album als geheel meer indruk maakt dan de tracks afzonderlijk vind ik dit nummer toch wel het plaatsen waard.

Heerlijke track! Eigenlijk zoals het gehele oeuvre van de man.. dit schetst inderdaad waar hij goed in is, een ontspannend en euforisch gevoel aan de dag leggen terwijl het plaatje stevig blijft swingen.

Razor Disk

Prachtige track van Loess!

tuktak
jah toffe plaat van loess, zoals al hun werk eigenlijk. zwaar aphex twin - saw geinspireerd deze track, niks mis mee.

thejazzscène
Volledig mee eens. Ik zal daar eens iets van opzoeken.

The Black Dog - primadeluxe - al vind ik dit niet de beste track van het album; heeft net een nw album uit (Music for Real Airports) - helaas te laat met bestellen bij voorintekening vinyl (kreeg je mooie bonusplaat).

hdk-nl
Sneer naar Brian Eno?

hdk-nl schreef:
Sneer naar Brian Eno?

Denk eerder soort hommage. Eno is toch een soort god in de electronic wereld. Bij het label vind je wellicht meer info; daar kan je ook e.e.a beluisteren.

hdk-nl
Daarom vond ik die titel ook al zo vreemd. Maar goed, misschien interpreteer ik het gewoon verkeerd.

Sietse
De titel is een verwijzing naar Eno, maar ook naar het gebruikte proces. Ze hebben nl. veel geluiden bij vliegvelden opgenomen en die in de muziek verwerkt (althans, zo heb ik het ergens gelezen).

hdk-nl
Aha, dat verduidelijkt wel het een en ander.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:34 uur

geplaatst: vandaag om 07:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.