Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2010, 23:51 uur
The Black Dog is meesterlijk! Ik moet dit nodig weer eens opsnorren!
Loess is iets te braaf en voorspelbaar, wel aardig en weinig mis, maar gewoon geen aantrekkingskracht.
Loess is iets te braaf en voorspelbaar, wel aardig en weinig mis, maar gewoon geen aantrekkingskracht.
0
geplaatst: 16 mei 2010, 03:21 uur
Lekker wild nummertje. Electronic/rock combinatie. Niet bijzonder vind ik, maar luistert lekker weg.
0
geplaatst: 17 mei 2010, 01:38 uur
Die Landscape vind ik wel een mooi ingetogen nummertje, wat helaas niet veel spannender wordt ondanks een veelbelovende inzet van piano na een minuut of 4.
Capitol K vind ik ronduit irritant, nare fluutjes, bliepjes en zo onswingend als een poepende olifant. Aha, Planet Mu.. verklaart veel
Capitol K vind ik ronduit irritant, nare fluutjes, bliepjes en zo onswingend als een poepende olifant. Aha, Planet Mu.. verklaart veel

0
thejazzscène
geplaatst: 17 mei 2010, 09:15 uur
Best wel oke dat nummer van hierboven.
Velen kennen Enduser waarschijnlijk van zijn Bollywood Breaks Ep waarin hij oosterse nummers bewerkt tot wereldse breakcore. Voor mij ook één van de mans troeven waarin hij echt uitblonk. Hier nog zo'n nummer waar hij diezelfde methode toepast. Het album staat niet op de site heb ik gezien.
Geinige muziek vind ik nog steeds.
Velen kennen Enduser waarschijnlijk van zijn Bollywood Breaks Ep waarin hij oosterse nummers bewerkt tot wereldse breakcore. Voor mij ook één van de mans troeven waarin hij echt uitblonk. Hier nog zo'n nummer waar hij diezelfde methode toepast. Het album staat niet op de site heb ik gezien.
Geinige muziek vind ik nog steeds.

0
geplaatst: 18 mei 2010, 18:44 uur
Wat lelijk die muziek. Oosterse muziek is al niet mijn favoriet, maar samen met die irritante "breakcore" vormt het een vreselijk geheel. Ik zet snel weer Capitol K op 

0
geplaatst: 18 mei 2010, 22:17 uur
Capitol k vind ik niks veel te simpel, lelijke geluiden en weinig variatie.
Enduser lijkt wel jaren negentig breakcore, beetje achterhaald als je het mij vraagt, dat kan wel wat beter.
Enduser lijkt wel jaren negentig breakcore, beetje achterhaald als je het mij vraagt, dat kan wel wat beter.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 01:13 uur
Dat nummer van Actress: lekkere electro wat er zeker ingaat zo nu en dan. Op een gegeven moment weet je het wel, maar op een avondje uit zou ik dit vet kicken vinden!
Midarcondo: jammer van die verdwaalde blazer.. het zal wel de jazzlading kracht bijzetten, ik hou er absoluut niet van! Is dit trouwens onze eigenzinnige dwerg uit Ijsland niet?
Midarcondo: jammer van die verdwaalde blazer.. het zal wel de jazzlading kracht bijzetten, ik hou er absoluut niet van! Is dit trouwens onze eigenzinnige dwerg uit Ijsland niet?
0
geplaatst: 25 mei 2010, 08:33 uur
orbit schreef:
Is dit trouwens onze eigenzinnige dwerg uit Ijsland niet?
Is dit trouwens onze eigenzinnige dwerg uit Ijsland niet?
Nee, dit zijn weer andere IJslandse vulkaantrollen.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:03 uur
Chameleon Day schreef:
(quote)
Niet om 't en of ander, maar 't zijn gewoon Zweedse sirenes. IJsland is vandaar een aantal uren vliegen.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:13 uur
Mjuman schreef:
Niet om 't en of ander, maar 't zijn gewoon Zweedse sirenes. IJsland is vandaar een aantal uren vliegen.
(quote)
Yep, had mijn koffie nog niet op.

Iig mag ik Midaircondo wel, weer eens wat anders dan het merendeel dat hier gepost wordt.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:22 uur
Het is idd niet van die hakke-hakke-puf, stoempieboempie muziek - al heeft dat laatste soms ook wel wat.
Midaircondo doet regelmatig denken aan Laurie Andersson - soms zou je willen dat e.e.a. werd doorbroken door een iets meer Karin Dreijer-achtige zang, zoals in de track van je post, ging het wat kriebelen onder de huid; in de overige tracks van dit album blijft het vaak bij een licht strelen.
Album is nu ook uit op vinyl(o.a. Boomkat).
Midaircondo doet regelmatig denken aan Laurie Andersson - soms zou je willen dat e.e.a. werd doorbroken door een iets meer Karin Dreijer-achtige zang, zoals in de track van je post, ging het wat kriebelen onder de huid; in de overige tracks van dit album blijft het vaak bij een licht strelen.
Album is nu ook uit op vinyl(o.a. Boomkat).
0
Sietse
geplaatst: 25 mei 2010, 12:01 uur
Midaircondo: altijd leuk
Moet deze nog steeds kopen en aangezien ie nu op vinyl is...
misschien na mijn vakantie ff bestellen.
Moet deze nog steeds kopen en aangezien ie nu op vinyl is...
misschien na mijn vakantie ff bestellen.
0
Improvision
geplaatst: 25 mei 2010, 18:04 uur
Meest overweldigende track die ik in tijden heb gehoord.
0
thejazzscène
geplaatst: 26 mei 2010, 12:36 uur
Jep, dacht ik al, veel voicesamples uit de film Zardoz met funckarma-achtige ritmes. Wel oké, ja.
0
geplaatst: 26 mei 2010, 15:57 uur
Strangeloop maakt niet zomaar even wat, er zit vrij veel ingestopt, maar echt compleet overweldigend vind ik het helaas nog niet bij hem, hooguit bij vlagen. De zware distorte gitaar/synth vind ik hier o.a. bv. niet zo indrukwekkend.
Midarcondo, weer eens iets anders inderdaad
Actress: bedankt voor deze post Dreten Bukgat, fijn
Enduser: saai uitgevoerde breakcore, hoewel de geluidskwaliteit van de link slecht is
Midarcondo, weer eens iets anders inderdaad
Actress: bedankt voor deze post Dreten Bukgat, fijn
Enduser: saai uitgevoerde breakcore, hoewel de geluidskwaliteit van de link slecht is
0
geplaatst: 26 mei 2010, 23:42 uur
Strangeloop is best erg cool, midaircondo een complete aanfluiting. Brakke toeter en een hijgend treesje.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 16:36 uur
trance, dubby techno track uit 1990 voordat beide genres bestonden:
0
geplaatst: 27 mei 2010, 23:41 uur
Melodietje is echt uberclassic! Al weet ik niet meteen in welke versie ik het ken, het nummer hier is toch ietwat droog en traag. Iemand die de "bekende" mix hiervan/rework kent?
0
geplaatst: 29 mei 2010, 04:46 uur
Strangeloop is gewoon behoorlijk VET!! "Dit moet ik hebben" - muziek!
Revelation is lekkere techno.. maar moet ik hebben? Nee, dacht dat ik al genoeg van dat soort zooi kende.
Ook James Blake biedt weinig vernieuwends.. maar als geluid op zich is het wel overrompelend.. en dat is al meer dan ik van 99% van de electronic vandaag de dag kan zeggen. Maar of deze gast in staat is om dit afwisselende niveau vast te houden..
Revelation is lekkere techno.. maar moet ik hebben? Nee, dacht dat ik al genoeg van dat soort zooi kende.
Ook James Blake biedt weinig vernieuwends.. maar als geluid op zich is het wel overrompelend.. en dat is al meer dan ik van 99% van de electronic vandaag de dag kan zeggen. Maar of deze gast in staat is om dit afwisselende niveau vast te houden..

0
thejazzscène
geplaatst: 1 juni 2010, 21:53 uur
Ik vind hem goed. Maakt aangename drum'nbass met veel soul. Ideaal voor in de zomer dus tijdens een bbq. Ik ga binnen twee weken naar zijn albumvoorstelling in de buurt.
Maar nu iets anders. Wil het hier even vermelden omdat volgens mij velen dit wel leuk gaan vinden. Dit is muziek maken in een spelletje gestoken, ontwikkeld door Dave Griffiths, een livecoder:
dave’s blog of art and programming | Al Jazari in flash! (or haxe) - pawfal.org
Ik heb me er al uren mee rot geamuseerd.
Je moet geen codes of samples in brengen ofzo het enige wat je hoeft te doen is je vier verschillende mannetjes besturen over het speelbord waarbij elke horizontale rij verbonden is met één geluidssample. Echt leuk omdat je heel de tijd je muziek eenvoudig kan blijven aanpassen tot een leuk en gevarieerd setje. 
Maar nu iets anders. Wil het hier even vermelden omdat volgens mij velen dit wel leuk gaan vinden. Dit is muziek maken in een spelletje gestoken, ontwikkeld door Dave Griffiths, een livecoder:
dave’s blog of art and programming | Al Jazari in flash! (or haxe) - pawfal.org
Ik heb me er al uren mee rot geamuseerd.
Je moet geen codes of samples in brengen ofzo het enige wat je hoeft te doen is je vier verschillende mannetjes besturen over het speelbord waarbij elke horizontale rij verbonden is met één geluidssample. Echt leuk omdat je heel de tijd je muziek eenvoudig kan blijven aanpassen tot een leuk en gevarieerd setje. 
0
geplaatst: 2 juni 2010, 00:10 uur
Netsky is niet bepaald mijn type dnb. Clipje is trouwens compleet ruk vergeleken met dat van DJ Scotch Egg.
* denotes required fields.