MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:

Heerlijk plaatje vind ik dit. Er zit een bepaalde sfeer in, die mij heel erg aanspreekt. Geen idee hoe het komt, maar het zuigt mij elke keer weer helemaal op. Ik kijk in elk geval uit naar Outside the Box.

in betere kwaliteit het vervolg van bovenstaande track

YouTube - Tangerine Dream - Rubycon

Rubycon Part 1. Weergaloze klassieker, te groot om tussen de meeste rotzooi in dit topic te worden geplaatst. 6/5

tuktak
moet dat nou weer zulke opmerkingen...

DeepeR schreef:
Rubycon Part 1. Weergaloze klassieker, te groot om tussen de meeste rotzooi in dit topic te worden geplaatst. 6/5

Waarom dan hier toch posten? Ja die tijden- air was clean, sex was dirty, verplaatsen deed je per postkoets of trekschuit - zijn helaas voorbij en muzikaal is het maar net hoe open je mind is.

Meerdere posters hier (meer of minder frequent) hebben mij naar aardige muziek gewezen. Die rare, denigrerende taal slaat echt nergens op - free your mind!

Skinny Fists
Tangerine Dream vind ik erg verouderd en tamelijk onintressant.

Tangerine Dream is natuurlijk prima muziek alleen jammer dat er dan zo'n vervelende opmerking bij staat.
Zoals Mjuman al zei, free your mind!

Sietse
Sorry hoor maar iemand die dit soort opmerkingen plaatst kan ik al niet meer serieus nemen.

Daarnaast heeft Tangerine Dream wel erg goede dingen gedaan waar dit nummer een voorbeeld van is, neemt echter niet weg dat het wel echt ontzettend gedateerd is.

ok, ik liet me even gaan omdat het tot mijn onaantastbare superfavorieten behoort
maar als je ziet hoe men hier soms dingen af zit te zeiken (geldt ook voor bovenstaande poster), valt deze opmerking nog wel mee

hdk-nl
Rubycon is in ieder geval een topper.

Sietse
DeepeR schreef:
ok, ik liet me even gaan omdat het tot mijn onaantastbare superfavorieten behoort
maar als je ziet hoe men hier soms dingen af zit te zeiken (geldt ook voor bovenstaande poster), valt deze opmerking nog wel mee

Zeiken mag, maar totaal ongefundeerde nergens opslaande opmerkingen...

Sietse schreef:
Zeiken mag, maar totaal ongefundeerde nergens opslaande opmerkingen...

Dat eerste bij voorkeur in de daarvoor geplaatste krullen of urinoirs.

Tangerine Dream geeft mij echt weer een 70's gevoel - prog-rock buurman Bram (Softmachine, Caravan, Gong, Curved Air) met muilen, draaide ook altijd Tangerine Dream en zijn Wharfedales speakers wonnen het van mijn AR 4xa's - Tangerine Dream is dus een beetje traumatisch in my mind's ear + eye.

Daarnaast associeer ik dit ook heftig met de Duitse sci-fi serie Orion - Raumschiff Orion, bitte kommen; Schulze leidt ook tot nostalgisch gezweet.

Dit soort oude U.K. Drum n Bass/Jungle kan ik nog steeds wel waarderen. Het was een openbaring toen ik halverwege de jaren 90 (via verzamel LP's als "Illegal Rave" en "Illegal Pirate Radio") ontdekte dat er meer was dan hardcore en gabber.

Weliswaar gedateerd, maar ik houd er wel van (waarschijnlijk vanwege de hoge nostalgische waarde die het voor mij heeft, maar ach ).

Misterfool
tangerine dream

toen de lucht nog co2 vrij was en men klassiekers tot in de ruimte kon stapelen. A+

Maar laten we deze Duitse grootheden ook niet vergeten
Moderne electronica is ook zeker mooi(lees briljant), maar af en toe moeten we ook eens naar deze klassiekers luisteren, vind ik.

Misterfool schreef:
tangerine dream

toen de lucht nog co2 vrij was en men klassiekers tot in de ruimte kon stapelen.

Toen waren het nog geen klassiekers

Sietse
en de lucht was niet vrij van CO2, alleen deden we er nog niet zo moeiljk over...

Lukk0
Eén van mijn favoriete minimal-artiesten, met eigenlijk gewoon het beste nummer dat uit die hele hoek gekomen is. Wilde ik gewoon even met jullie delen

Nog eentje van de Emerging Organisms Vol.2 compilatie. Ongelooflijke verzameling kwaliteitselectronic staat daar op ...

Tangerine Dream is wel mooi, maar een beetje langdradig. Zou me denk ik wel een beetje gaan vervelen op den duur, mooi voor bij een reis door het poolgebied ofzo.

Skream vind ik een beetje vervelend en simpel trackje met een vervelend gekreun erdoorheen, maakt het meteen stukken minder.

Die ouwe FX DnB plaat is wel geinig als nostalgisch puntje tussendoor. Maar erg gedateerd inderdaad. Aphrodite enzow..

Popi Ricardo is helemaal niks, echt muziek waarvan het me steeds weer verbaasd dat mensen er nog naar willen luisteren.

Flaque is wel een mooi soundscaperig trackje, niet heel bijzonder maar er zitten hier en daar wel wat mooie SF-achtige mechanoid-geluidjes in.

Beetje naargeestige en deprimerende muziek, maar wel mooi. Zou het alleen niet te vaak aan kunnen horen.

lambf
Wil het wel eens horen in betere kwaliteit, want die melodietjes klinken hier en daar net iets te knullig.

Beetje naargeestige en deprimerende muziek

Niks mis me eh ?

orbit schreef:
Flaque is wel een mooi soundscaperig trackje

De eerste 90 seconden.

Daarna toch aardig opvallende vocals en strings. In het tweede deel van het nummer zijn zelfs helemaal geen soundscapes meer aan de orde.

Onderhond schreef:
(quote)

De eerste 90 seconden.

Daarna toch aardig opvallende vocals en strings. In het tweede deel van het nummer zijn zelfs helemaal geen soundscapes meer aan de orde.

Dat bedoelde ik met die mechanoid SF feel die het nummer later heeft, opvallende omschakeling trouwens, maar wel interessant

Patrick Pulsinger heeft een nieuw album uit.

tuktak
vette plaat. beste track van het album ook meteen.

tuktak

Patrick Pulsinger klinkt een beetje Herbie Hancock-achtig.. wel avontuurlijk en energiek, maar zeker niet aan mij besteed.

Dat Duitse duo zit vet in de nostalgia, maar wel goed gemaakt. Weet niet of een hele plaat hiervan boeiend is.

Kijken of dit erin ramt:

Lijkt wel uit de jaren negentig te komen, maar ik zie dat het uit 2010 komt.
Beetje simpel met zo'n gedateerd break beatje eronder. Tympanik is wel een leuk label maar hier vind ik niet veel aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.