Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2010, 18:19 uur
Pas geleden ontdekt, Mind.In.A.Box.
Ik ben zelf niet al te bekend in de electronische muziek wereld, maar dit blijkt dus futurepop te zijn. Ik heb al vaker naar dit soort muziek gezocht, pop muziek met zware electronische ondersteuning, maar ik vond nooit echt iets interessants. Nu is dit dus echt wat ik zocht en meer zelfs, want het blijkt ook dat elk album van deze groep en doorlopend concept bevat, en ik hou zelf wel van muziek met een diepere betekenis.
Erg catchy refrein op 2:11
driven by the need to forget,
you had lost all your dreams.
running from your pain and regret,
you wanted to escape their web.
torn by the fate you had met,
you had turned into pure need.
tearing apart the last net,
you were not able to hold back.
Ik ben zelf niet al te bekend in de electronische muziek wereld, maar dit blijkt dus futurepop te zijn. Ik heb al vaker naar dit soort muziek gezocht, pop muziek met zware electronische ondersteuning, maar ik vond nooit echt iets interessants. Nu is dit dus echt wat ik zocht en meer zelfs, want het blijkt ook dat elk album van deze groep en doorlopend concept bevat, en ik hou zelf wel van muziek met een diepere betekenis.
Erg catchy refrein op 2:11
driven by the need to forget,
you had lost all your dreams.
running from your pain and regret,
you wanted to escape their web.
torn by the fate you had met,
you had turned into pure need.
tearing apart the last net,
you were not able to hold back.
0
geplaatst: 31 juli 2010, 21:08 uur
Ik vind er niet veel aan, lijkt wel eurohouse/trance af en toe.
0
Improvision
geplaatst: 31 juli 2010, 23:08 uur
Ik vind het eerder nogal oppervlakkig eigenlijk...
Die van Nils Frahm & Anne Müller klinkt vet!
Die van Nils Frahm & Anne Müller klinkt vet!
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 20:43 uur
Nieuw nummer dan maar, ik ben de laatste tjd nogal verslaafd geraakt aan de soundscapes/field recordings van Relmic Statute.
0
geplaatst: 2 augustus 2010, 13:39 uur
Een album dat naar mijn mening wel veel meer aandacht verdiend: Baths - Cerulean (2010)
Puur elektronisch is het niet, maar goed is het zeker.
Puur elektronisch is het niet, maar goed is het zeker.
0
geplaatst: 6 augustus 2010, 00:22 uur
Mind.InABox doet me gewoon denken aan dingen als Apoptygma Berzerk, en zo slecht is dat niet
Ebm op zijn tijd kan erg enerverend werken voor degenen die geen last hebben van uitpuilende electronic-snob steenpuisten..
Relmic Statute is erg lekkere, bijna aan DCD grenzende, soundscape inderdaad.. mooi en vol gevoelig!
Baths..?? Wat moet dit voor blij semi-gevoelig gelegenheidsbandje voorstellen? Goed is het zeker NIET!
Ebm op zijn tijd kan erg enerverend werken voor degenen die geen last hebben van uitpuilende electronic-snob steenpuisten..Relmic Statute is erg lekkere, bijna aan DCD grenzende, soundscape inderdaad.. mooi en vol gevoelig!
Baths..?? Wat moet dit voor blij semi-gevoelig gelegenheidsbandje voorstellen? Goed is het zeker NIET!
0
geplaatst: 6 augustus 2010, 14:40 uur
Semi-gevoelig gelegenheidsbandje? Smaken verschillen, maar volgens mij ben jij met het beluisteren niet verder gekomen dan de eerste twee nummers van de cd.
0
geplaatst: 6 augustus 2010, 17:44 uur
pascal83 schreef:
Semi-gevoelig gelegenheidsbandje? Smaken verschillen, maar volgens mij ben jij met het beluisteren niet verder gekomen dan de eerste twee nummers van de cd.
Ik vind dat nummer wat jij hier gepost hebt een sentimenteel klinkend zeikerdje inderdaad.. die cd had ik per ongeluk op geklikt zag ik.. die ken ik verder niet.
0
geplaatst: 6 augustus 2010, 18:04 uur
Baths is wel erg eentonig, weinig verrassend. Wel leuk voor even maar het verveelt enorm snel.
0
geplaatst: 11 augustus 2010, 16:14 uur
Com Truise, een jonge Amerikaan die fijne 80's midi-funk maakt met behulp van oldschool synths.
Veel electro "liefhebbers" zullen dit niet kunnen waarderen ben ik bang.
(Video is van een fan)
0
geplaatst: 11 augustus 2010, 17:08 uur
Com Truise:
Chillwave noemen ze dat tegenwoordig volgens mij. Begint wel lekker maar stijgt niet boven de middelmaat uit. 3*
Die van tuktak is verwijderd, dus niet kunnen beluisteren.
Chillwave noemen ze dat tegenwoordig volgens mij. Begint wel lekker maar stijgt niet boven de middelmaat uit. 3*
Die van tuktak is verwijderd, dus niet kunnen beluisteren.
0
geplaatst: 11 augustus 2010, 18:33 uur
Alles wordt tegenwoordig op de chillwave (vreselijke term) stapel gegooid.
0
geplaatst: 11 augustus 2010, 20:26 uur
ik vind Chillwave wel een mooie naam, past wel bij het geluid.
anbb, lekker duister met een vervelende stem erdoor.
Jammer want dat verpest het nogal.
anbb, lekker duister met een vervelende stem erdoor.
Jammer want dat verpest het nogal.
0
Sietse
geplaatst: 11 augustus 2010, 20:41 uur
Die Com Truise is zoals zoveel van dit soort dingen totaal niet mijn ding. Trek dat jaren 80 geluid heel erg slecht. Mij te kitsch.
0
tuktak
geplaatst: 11 augustus 2010, 21:03 uur
voor de info, anbb is een samenwerking met muziek van alva noto en de stem van blixa bargeld van einstürzende neubauten
0
tuktak
geplaatst: 18 augustus 2010, 21:46 uur
demdike stare is wel gaaf ja, vind dat album alleen net iets teveel van hetzelfde...
doe ik er nog eentje, vanwege al het enthousiasme hier
doe ik er nog eentje, vanwege al het enthousiasme hier

0
geplaatst: 21 augustus 2010, 01:38 uur
Com Truise is echt lekker, gewoon een 80s nummer zonder zang! Chillwave=new wave-zang? Maar uiteraard kan ik dat wel waarderen! Synths zoals Simple Minds en bas zoals The Cure 
Anbb vind ik ook niet slecht, lijkt ook wel iets wat uit het 80s vaatje komt.. beetje ebm meets Duitse avantgarde ala Neubauten of iets als Dreiklank.. leuk.
Demdike Stare.. vreselijke naam voor een act.. maar best leuk nummer weer! De dub hoor ik er niet echt aan af. Vind het eerder een soort ambient, maar wel de soort waar ik iets mee kan.
Ook die Bretschneider vind ik okee, beetje teveel hameren op hetzelfde, maar bij deze track werkt het wel goed.. ook iets wat ik eerder in de 90s zou verwachten dan dat het recenter was.

Anbb vind ik ook niet slecht, lijkt ook wel iets wat uit het 80s vaatje komt.. beetje ebm meets Duitse avantgarde ala Neubauten of iets als Dreiklank.. leuk.
Demdike Stare.. vreselijke naam voor een act.. maar best leuk nummer weer! De dub hoor ik er niet echt aan af. Vind het eerder een soort ambient, maar wel de soort waar ik iets mee kan.
Ook die Bretschneider vind ik okee, beetje teveel hameren op hetzelfde, maar bij deze track werkt het wel goed.. ook iets wat ik eerder in de 90s zou verwachten dan dat het recenter was.
0
Sietse
geplaatst: 21 augustus 2010, 13:38 uur
orbit schreef:
Juist een hele typische begin 2k plaat. Past heel erg goed tussen waar de clicks & cuts op dat moment stonden.
Vind het zelf te veel Breschneider en te weinig Deupree en daardoor dus eigenlijk ook niet zo heel erg boeiend. Bretschneider moet je live zien of horen als Komet. Dat trekt me veel meer.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 13:48 uur
Geen idee, ik vind het heel erg 90s klinken (wat niet meteen slecht is).
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 07:39 uur
Pleq - Hele mooie stagnerende trek. Goed rustgevend, lichte rimpelingen op de vering...
Zal het zelf niet opleggen , geeft me toch iets te weinig om helemaal in verrukking te geraken.
Balance - is wel heel frappant dat Deupree ( een van m'n persoonlijke helden ) hier zo laag bij de grond blijft, dat kan een reden hebben ---> Bretschneider. Zoveel kracht heeft het dan ook niet om handen. Lijkt wat op een mislukte vlieger die maar niet de lucht wil ingaan.
Eén remedie ---> naar de schroothoop en een nieuwe vlieger bouwen.
Heerlijke regenachtige trek van z'n debuutplaat.( met regen ... )
Zal het zelf niet opleggen , geeft me toch iets te weinig om helemaal in verrukking te geraken.
Balance - is wel heel frappant dat Deupree ( een van m'n persoonlijke helden ) hier zo laag bij de grond blijft, dat kan een reden hebben ---> Bretschneider. Zoveel kracht heeft het dan ook niet om handen. Lijkt wat op een mislukte vlieger die maar niet de lucht wil ingaan.
Eén remedie ---> naar de schroothoop en een nieuwe vlieger bouwen.
Heerlijke regenachtige trek van z'n debuutplaat.( met regen ... )
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 16:00 uur
Balance vind ik gaaf! Hypnotiserend nummer met fijne geluiden.
Pleq is me iets te saai, wel redelijk sfeervol maar ik mis wat.
36 is een redelijke ambient track, niet opzienbarend maar ook niet slecht.
Pleq is me iets te saai, wel redelijk sfeervol maar ik mis wat.
36 is een redelijke ambient track, niet opzienbarend maar ook niet slecht.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 02:13 uur
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 16:10 uur
M'n Ab Ovo connectie. 
Hele mooie track in de stijl van Ab Ovo, deze gozer moet wel meer het voortouw nemen in Ab Ovo want zoveel verschilt deze niet van het gezamenlijke project. De andere soloplaat was toch iets helemaal anders (flight).
Nebula ( openingsnummer ) is goed om lekker in je boxen te laten knallen overigens.
Bedankt om me er op deze wijze mee kennis te laten maken orbit.

Hele mooie track in de stijl van Ab Ovo, deze gozer moet wel meer het voortouw nemen in Ab Ovo want zoveel verschilt deze niet van het gezamenlijke project. De andere soloplaat was toch iets helemaal anders (flight).
Nebula ( openingsnummer ) is goed om lekker in je boxen te laten knallen overigens.
Bedankt om me er op deze wijze mee kennis te laten maken orbit.

0
geplaatst: 8 september 2010, 07:57 uur
Hoho,
Dikke reete vette clip dit...
Zo verknipt dat je verknipt moet zijn om dit te laaiken.
Muziek is goed maar clip is eggut meega...
Stijgt over naar een hoger niveau.
Veel inzicht , beheersing, world penetration...
( muziek raakt niet het genie van de clip , mocht ik dit gewoon zo horen ik zou er niet zoveel aandacht aan geven maar met deze clip is het zoals ik hierboven zei )
Zauberkraft
Dikke reete vette clip dit...
Zo verknipt dat je verknipt moet zijn om dit te laaiken.
Muziek is goed maar clip is eggut meega...
Stijgt over naar een hoger niveau.
Veel inzicht , beheersing, world penetration...
( muziek raakt niet het genie van de clip , mocht ik dit gewoon zo horen ik zou er niet zoveel aandacht aan geven maar met deze clip is het zoals ik hierboven zei )
Zauberkraft
0
geplaatst: 8 september 2010, 11:39 uur
Qua muziek vind ik er ook weinig aan, clipje, tsja.. wel geinig, niet mijn ding.. ken dit soort verhaspelde montageclipjes nu wel. Maar als het je ding is, misschien leuker.
* denotes required fields.