Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 8 september 2010, 12:52 uur
Voor 10 sec leuk, maar verder hoogst irriterend en eentonig.
0
geplaatst: 8 september 2010, 12:54 uur
Akufen goes hiphop. Vind het wel geinig maar ook niet meer dan dat.
0
Sietse
geplaatst: 8 september 2010, 19:40 uur
Muziek is idd leuk en clip is idd weinig aan.
Heb vaker van dit soort dingen gezien, een meestal toch wel beter gedaan...(leukere beelden en veel beter bij de muziek passend)
Heb vaker van dit soort dingen gezien, een meestal toch wel beter gedaan...(leukere beelden en veel beter bij de muziek passend)
0
geplaatst: 28 september 2010, 19:17 uur
Susumu klinkt mij wat te gemakzuchtig in de oren, niet helemaal mijn ding.
[
Jonas Reinhardt is zijn naam.
Deze kerel werkt volledig analoog , oude synths is wat hier de klok slaat. Laat de reacties maar komen.
[
Jonas Reinhardt is zijn naam.
Deze kerel werkt volledig analoog , oude synths is wat hier de klok slaat. Laat de reacties maar komen.
0
Poa
geplaatst: 28 september 2010, 19:34 uur
Yokota: lang niet zo goed als ander werk van hem (van het album Sakura bijvoorbeeld).
Reinhardt: hier heb ik opzich wel een zwak voor, niet voor niets groot BoC-liefhebber.
Reinhardt: hier heb ik opzich wel een zwak voor, niet voor niets groot BoC-liefhebber.
0
geplaatst: 29 september 2010, 01:34 uur
Erg mooie track van Reinhardt, ik ga zijn album uit 2008 eens proberen. 

0
geplaatst: 29 september 2010, 09:35 uur
Susumu vind ik cool klinken, hier lust ik wel meer van eigenlijk!
Reinhardt klinkt een beetje als heel oude electronic, maar wel gaaf! Wat dit met BoC te maken heeft, beats me..
Reinhardt klinkt een beetje als heel oude electronic, maar wel gaaf! Wat dit met BoC te maken heeft, beats me..

0
Sietse
geplaatst: 29 september 2010, 11:25 uur
Ik heb het zo gehad met die hele Tangerine Dream/Cluster/Klaus Schulze revival....Ik hou niet van arpeggios, heb dat nooit gedaan en zal dat ook nooit doen. Jonas Reinhardt trek ik dus heel erg slecht.
Susumu Yokota heb ik een plaat van, maar die klinkt me leuker dan dit. Dit vind ik ook net wat te simpel klinken.
Xacyl: is dit eind jaren 90? Vind het wat goedkoop klinken. Leuke ideeen maar niet goed uitgewerkt voor mij. Verder totaal niet iets wat ik nu nog zou luisteren...10 jaar terug misschien.
Susumu Yokota heb ik een plaat van, maar die klinkt me leuker dan dit. Dit vind ik ook net wat te simpel klinken.
Xacyl: is dit eind jaren 90? Vind het wat goedkoop klinken. Leuke ideeen maar niet goed uitgewerkt voor mij. Verder totaal niet iets wat ik nu nog zou luisteren...10 jaar terug misschien.
0
geplaatst: 29 september 2010, 11:33 uur
Xacyl vond ik toevallig terwijl ik naar iets anders luisterde.. maar aangezien dat weer in de lijn van Tympanik lag (wat even niet meer mag), dacht dit maar even te posten
Het heeft in de verte iets psy-achtigs, maar dan toch behoorlijk anders vind ik. Geen idee van wanneer het is eigenlijk..
Het heeft in de verte iets psy-achtigs, maar dan toch behoorlijk anders vind ik. Geen idee van wanneer het is eigenlijk..
0
geplaatst: 29 september 2010, 13:35 uur
Susuma is gaaf! Maar eens wat meer van opzoeken.
Reinhardt kan zo onder een jaren tachtig sci fi film, mij te saai en niet origineel.
Xacyl klinkt me wat te simpel, doet wel aan psy denken inderdaad, lelijke geluiden zitten er ook in.
Reinhardt kan zo onder een jaren tachtig sci fi film, mij te saai en niet origineel.
Xacyl klinkt me wat te simpel, doet wel aan psy denken inderdaad, lelijke geluiden zitten er ook in.
0
geplaatst: 29 september 2010, 14:17 uur
* Susumu is inderdaad erg leuk. Soort van Duitse slo-mo rave.
* Reinhardt klinkt redelijk lelijk. Verder ook niet al te veel spannende elementen verder
* Xacyl vind ik redelijk pover. Samplekeuze is erg matig, lijkt qua concept eigenlijk een beetje op dat nummertje van Susumu, maar dan veel minder leuk.
* Reinhardt klinkt redelijk lelijk. Verder ook niet al te veel spannende elementen verder
* Xacyl vind ik redelijk pover. Samplekeuze is erg matig, lijkt qua concept eigenlijk een beetje op dat nummertje van Susumu, maar dan veel minder leuk.
0
Poa
geplaatst: 29 september 2010, 17:02 uur
orbit schreef:
Heb er weinig verstand van, maar het vroegere werk van boc is qua sound/productie toch gelijkend? Dat analoge zegmaar?
0
geplaatst: 29 september 2010, 18:44 uur
Niet helemaal nee.
Boc is meer dance-gericht (het is natuurlijk geen dance).
Jonas Reinhardt maakt gewoon krautrock, zoiets als Cluster en Ashra Temple.
Boc is meer dance-gericht (het is natuurlijk geen dance).
Jonas Reinhardt maakt gewoon krautrock, zoiets als Cluster en Ashra Temple.
0
Sietse
geplaatst: 29 september 2010, 19:32 uur
Poa, zowel rolling stones als sonic youth gebruiken gitaren, maar is het daarmee hetzelfde?
0
Poa
geplaatst: 29 september 2010, 19:39 uur
Uiteraard niet. De naam schoot me alleen direct te binnen omdat het (in mijn ogen) een soortgelijke 'feel' heeft. Ik had het dus blijkbaar verkeerd.
0
geplaatst: 29 september 2010, 19:56 uur
Nou ja verkeerd, als je iets niet goed kent en je hoort het voor het eerst kom je al snel met vergelijkingen op de proppen voor jezelf.
Dat heeft iedereen wel denk ik. Ik denk dat het door het psychedelische karakter jou aan Boc doet denken.

Je zou eens achter de platen van Jonas aan moeten gaan , vooral de eerste is pure krautrock.
De laatste plaat , van dit jaar, neigt meer naar de progrock (op de goede manier).
Dat heeft iedereen wel denk ik. Ik denk dat het door het psychedelische karakter jou aan Boc doet denken.

Je zou eens achter de platen van Jonas aan moeten gaan , vooral de eerste is pure krautrock.
De laatste plaat , van dit jaar, neigt meer naar de progrock (op de goede manier).
0
geplaatst: 29 september 2010, 21:55 uur
Sietse schreef:
Heb Susumu Yokota eigenlijk pas geleden ontdekt! Ik zal z'n andere werk ook eens opzoeken dan.
0
geplaatst: 30 september 2010, 16:35 uur
Mooi! Ben al jaren een groot liefhebber van zijn muziek.
Uiteraard is dit de allergrootste Aphex klassieker.
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 20:28 uur
jurado schreef:
(embed)
(embed)
Dit is inderdaad wel één van zijn beste ja!
Die Polygon Window vind ik net weer een van zijn zwakkere eerlijk gezegd..
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 22:23 uur
Hoi best muziekliefhebbers!
Aangezien ik geen ander topic hier voor kon vinden, post ik het maar hier (excuses voor mijn brutaliteit
)
een tijdje terug hebben mijn neefje en ik samen een electronica nummer gemaakt. hierbij hebben we gebruik gemaakt van samples en hier verder op uitgebouwd.
Als jullie het de moeite vinden, zou ik het leuk vinden als je de moeite zou nemen om het even te luisteren en eventueel verbeterpunten etc. te plaatsen. alvast bedankt
Gegroet
Aangezien ik geen ander topic hier voor kon vinden, post ik het maar hier (excuses voor mijn brutaliteit
)een tijdje terug hebben mijn neefje en ik samen een electronica nummer gemaakt. hierbij hebben we gebruik gemaakt van samples en hier verder op uitgebouwd.
Als jullie het de moeite vinden, zou ik het leuk vinden als je de moeite zou nemen om het even te luisteren en eventueel verbeterpunten etc. te plaatsen. alvast bedankt

Gegroet
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 23:06 uur
Niet slecht moet ik zeggen
Het is alleen niet echt een samenhangend geheel, sommige overgangen zijn totaal
,(Bv: Rond de 2 Minuten)
Ik zou het zelf niet op m'n mp3 zetten zegmaar
Maar leuk geprobeerd; verbeterpunten laat ik over aan de Experts
Het is alleen niet echt een samenhangend geheel, sommige overgangen zijn totaal
,(Bv: Rond de 2 Minuten)Ik zou het zelf niet op m'n mp3 zetten zegmaar

Maar leuk geprobeerd; verbeterpunten laat ik over aan de Experts

0
O'Reely
geplaatst: 4 oktober 2010, 23:19 uur
Protonos schreef:
)
een tijdje terug hebben mijn neefje en ik samen een electronica nummer gemaakt. hierbij hebben we gebruik gemaakt van samples en hier verder op uitgebouwd.
(embed)
Gegroet
)een tijdje terug hebben mijn neefje en ik samen een electronica nummer gemaakt. hierbij hebben we gebruik gemaakt van samples en hier verder op uitgebouwd.

(embed)
Gegroet
Oh-My-F***ing- God... You messed with one of the best songs van The Stone Roses! The horror, the horror!!

0
geplaatst: 5 oktober 2010, 21:14 uur
Leuk gemaakt, maar het nummer heeft niet echt een spanningsboog en moet het teveel hebben van de gesamplede hooks (Fools Gold, The Breaks) die bovendien veel te lang worden herhaald, waardoor ze al snel saai worden.
* denotes required fields.