MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Ik heb net een trackje geupload via zshare die op de compilatie cd Wanna Buy a Craprak? van het Carpark label staat. Echt een ontzettend goede track, maar beluister hem vooral even zelf:

Jake Mandell - Beartrap!

Reminds me – in a very good way – of the insanity of Speedy J's Public Energy No. 1

O'Reely
Electronic hip-hop. Great stuff. Strakke videoclip as well.

Björk: Geweldig nummer. Een van de hoogtepunten van het album "Telegram".

Funkstöring: Leuke originele clip, maar qua muziek vind ik het nogal saai. Ik ben ook bang dat er zonder de clip helemaal niks van dit nummer overblijft (maarja ik ben dan ook geen hip-hop liefhebber).

Heerlijke track van het nieuwe meesterlijke album van deze getalenteerde producer.

Die nieuwe Nebulo is heerlijk crunchy, die Dunian schiet de meligheid jammer genoeg wat te ver voorbij.

aslan (crew)
100blumen - Floral Annihilation

thejazzscène
Haha, die film moet ik beslist nog eens zien. Lekker flashen. Goede powernoise maar mocht nog wat meer variatie in.

Broeierige electronic met dubstep invloeden en ook vleugjes jazz, maar lang niet zo sterk als op de debuutplaat van Blackfilm. Donker is het gelukkig allemaal wel!

Powernoise

@orbit: gaaf ding!

aslan (crew)
goeie powernoise van W.A.S.T.E. !

iets anders nu:

Fractional - Blood

Die heb ik al eens geplaatst! Maar uitermate VETTT! nummer!!

na 2 jaar gestopt te zijn na teleurstelling van het vele downloaden van zijn album 'Endurance' is Irezumi terug. luttele minuten uit,

tuktak
tja raar mannetje volgens mij, ik heb ook wel eens een aanvaring met hem gehad vanwege een youtube filmpje. waarbij ik zoiets had van joh prima, dan haal ik hem er toch weer af, sloeg hij helemaal door...

O'Reely
And now for something completely different... Catchy Moby-like (denk aan Feeling So Real) house music:

Zo overtuigd ben ik nu ook weer niet van die nieuwe track van Irezumi. Kan ook bij me liggen want bij Irezumi denk je steevast terug aan dat prachtig episch album van die helse tocht door een bar landschap wat overall wel goed is gelukt.
Zat deze week nog toevallig te peinzen of die stemmen nu goed waren of niet op Endurance.
Blijft een dubbeltje op z'n kant maar als je je luisteraar volledig wilt meenemen dan skip je die stemmen vind ik zo.

Je voelt de emotie en oprechtheid en bezieldheid van Endurance ook wel , in die gedachte kan ik het wel verstaan , dat doet nu eenmaal pijn wanneer nozems dat op you-tube zetten .

Andere clip : meeste mensen hierin mogen meteen op de brandstapel worden gegooid als klant en kare kattenbrokken.

En oh ja , was de 24hrs-regel nog van toepassing?
Of was het de 240hrs-regel.

tuktak
zo van, ik heb mooie muziek gemaakt en het doet pijn als anderen dat horen...of, mijn muziek is alleen mooi als je mij betaald.
ook wel een beetje hypocriet dat ie zelf op zijn facebook ook gewoon allemaal youtube muziek heeft staan van andere artiesten geupload door 'nozems'.

hoe dan ook, ik ben ook niet echt onder de indruk. van beide clips overigens.

Jij had het album toch gekocht herinnerde ik me? Mss had ie dan geen schuim op z'n bek mocht je het gezegd hebben maar dat soort mensen , tja kweetnie...
Verder - klopt wel wat je zegt - is vrij hypocriet...

O'Reely
Een leuke vid regisseerd door Edgar Wright (Scott Pilgrim & Hot Fuzz) met bekende comedy actors Noel Fielding en Nick Frost. Nothing too difficult, but erg catchy:

@Tuktak: kon die pagina zo snel niet vinden.

Vind die reactie op die YouTube post wel overtrokken; alsof ie niet begrijpt dat je nooit de hand moet bijten die je voedt. YouTube werkt mee aan zijn bekendheid (net als MusicMeter) en échte liefhebbers kopen een album (heb ik ook gedaan, bij hem zelf dacht ik).

Overigens is deze clip wel aardig - sluit aan bij eerder werk - maar niet echt vernieuwend. Is bij bijv. Biosphere (daar dacht je bij Endurance aan) wel anders.

aslan (crew)

Poa

Alias van Shuttle358, blijft geweldig

super, delicaat en kalmerend zoals het meeste van deze man

deze naar mijn mening erg mooie track is kortgeknipt (normaal 33 min), maar je krijgt een goed idee:

dat klinkt leuk, maar ik heb er nu het geduld niet voor...

deze had ik ook al in het hiphop topic gedropt, maar volgens mij wordt ie hier beter gewaardeerd:

geproduceerd door Milanese (schijnt een redelijk bekende electronic producer te zijn)

Die clip met Noel Fielding is wel leuk, groot fan van Mighty Boosh

Dabrams komt iets te laat op stoom. Redelijk oninteressant verder.

Pete Namlook: in combinatie met de geweldige cinematische beelden uit de 70s wel mooi.. maar op zichzelf zou dit me toch vervelen.

Die productie van Milanese is best okee, maar veel minder strak en zwaar als zijn eigen werk. Toch een beetje opgebliepte hiphop zonder echte angel.

Recente ontdekking:

Goeie dubstep is allerminst een evidentie, maar af en toe knal je toch tegen wat lekkers aan. Begint redelijk basic maar wordt met de minuut beter:

Die Ben Sharpa smaakt naar meer trouwens. Mooie hiphop/electronic mix, beter dan wat ik van Milanese zelf gewend ben (al ken ik z'n recent werk niet zo).

Gast
geplaatst: vandaag om 11:38 uur

geplaatst: vandaag om 11:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.