Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2011, 00:34 uur
Heerlijke track, die van Gamma Ink! Heeft iets heel tragisch die piano.. verder lekker funky Autechre-achtig beatje 

0
geplaatst: 21 januari 2011, 09:47 uur
FruityLoops. Hoewel ik mijn inspiratie met dat programma inmiddels wel een beetje kwijt ben. Ik ga eens op zoek naar een alternatief denk ik.
0
geplaatst: 21 januari 2011, 13:06 uur
Beat en bass zijn heel erg lekker (kickdrum soms iets te zwaar, maar dat is een futiliteit), vind de piano hier en daar nogal makkelijk of vrijblijvend klinken. Komt ook door het gebruikte geluid, FL Keys als ik me niet vergis?
0
O'Reely
geplaatst: 21 januari 2011, 17:58 uur
Nice tune, bad mix. The beats worden overpowered door the bass (which is way too heavy) waardoor ze te soft in the mix klinken. De opbouw en the Squarepusher-y drum patterns tot de helft van the track zijn cool, maar ik hopen dat ze tegen het einde weer terug zou komen, but the song just died out gently. What happened?
0
geplaatst: 21 januari 2011, 20:20 uur
FL keys inderdaad, het is verrekte moeilijk om daar een origineel geluid uit te krijgen. Ik heb voor de grap eens de demo van Reason gedownload. Kijken of daar iets originelers mee te brijen is.
En natuurlijk is een herziene versie van dit nummer altijd mogelijk.
En natuurlijk is een herziene versie van dit nummer altijd mogelijk.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 00:24 uur
Komt van Emerging Organisms (Vol 1). Ongehoord kwalitatieve compilatiereeks waar nogal bekende artiesten graag het beste van zichzelf laten zien.
0
Sietse
geplaatst: 23 januari 2011, 01:02 uur
andnino, het is duidelijk dat je ideeen hebt, echter mis ik nog wat in de uitwerking.
Met name het dynamische vlak is nog niet lekker. Het volume gaat nogal vaak heen en weer zonder dat daar reden toe is, daarnaast zijn de geluiden niet echt goed op elkaar afgewogen (een te harde bassloop, dan weer een kick die de rest weg drukt)
Verder is de mix vrij vlak waardoor er weinig power in de muziek zit.
Waar je mee zou kunnen beginnen is alle volume knoppen een heel stuk terug te draaien en op de beat een dikke compressor zetten. Je kunt uiteindelijk als je gaat afmixen of masteren het algehele volume omhoog krikken, maar je voorkomt hier mee dat het modderig wordt.
Als je daar aan kunt werken plus wat minder kazige melodie (zoals al werd gezegd is die piano wat mat) zou het zomaar wel eens wat kunnen worden (los van of het mijn stijl is of niet).
Edit: software tip: stap af van programma's zoals Fruity Loops en Reason maar ga werken met een echte sequencer (ik gebruik Reaper, is gratis en erg goed) en goede VST's. Natuurlijk kun je voor je instruments gaan werken met de bekende Native Instruments zaken zoals Reaktor, maar ook daarvoor zijn best aardige alternatieven (die soms ook nog eens gratis zijn).
Als je graag met loopjes werkt (waar het wel op lijkt ook de andere dingen te horen op je YouTube site) zou je in deze sequencers loopjes kunnen maken en deze dan weer met Ableton verder kunnen bewerken (al kun je daar natuurlijk ook je FL loopjes door gooien). Krijg je nog veel meer mogelijkheden en een wat professioneler geluid.
Met name het dynamische vlak is nog niet lekker. Het volume gaat nogal vaak heen en weer zonder dat daar reden toe is, daarnaast zijn de geluiden niet echt goed op elkaar afgewogen (een te harde bassloop, dan weer een kick die de rest weg drukt)
Verder is de mix vrij vlak waardoor er weinig power in de muziek zit.
Waar je mee zou kunnen beginnen is alle volume knoppen een heel stuk terug te draaien en op de beat een dikke compressor zetten. Je kunt uiteindelijk als je gaat afmixen of masteren het algehele volume omhoog krikken, maar je voorkomt hier mee dat het modderig wordt.
Als je daar aan kunt werken plus wat minder kazige melodie (zoals al werd gezegd is die piano wat mat) zou het zomaar wel eens wat kunnen worden (los van of het mijn stijl is of niet).
Edit: software tip: stap af van programma's zoals Fruity Loops en Reason maar ga werken met een echte sequencer (ik gebruik Reaper, is gratis en erg goed) en goede VST's. Natuurlijk kun je voor je instruments gaan werken met de bekende Native Instruments zaken zoals Reaktor, maar ook daarvoor zijn best aardige alternatieven (die soms ook nog eens gratis zijn).
Als je graag met loopjes werkt (waar het wel op lijkt ook de andere dingen te horen op je YouTube site) zou je in deze sequencers loopjes kunnen maken en deze dan weer met Ableton verder kunnen bewerken (al kun je daar natuurlijk ook je FL loopjes door gooien). Krijg je nog veel meer mogelijkheden en een wat professioneler geluid.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 09:46 uur
Bedankt voor de tips, ik was ook wel een beetje klaar met FL. Wist alleen geen alternatieven. Logic Express is nu ook weer niet de hemel... Ik ga dat Reaper eens uitproberen.
0
geplaatst: 24 januari 2011, 23:27 uur
Heerlijk nieuw nummer van Toro Y Moi met een lekker basloopje.
0
geplaatst: 25 januari 2011, 00:50 uur
Architect is best ok, alleen wel erg noisy. Beetje té als je het mij vraagt
Toro Y Moi: gaaf, die ga ik onthouden
Toro Y Moi: gaaf, die ga ik onthouden

0
Sietse
geplaatst: 25 januari 2011, 20:47 uur
Ok, dit veranderd dus niet mijn mening over Toro Y Moi.
Ze hadden het bij de 7" Leave Everywhere moeten laten (al is dit wel minder erg dan dat ene album, nog steeds te hipperdepip voor mij).
Ze hadden het bij de 7" Leave Everywhere moeten laten (al is dit wel minder erg dan dat ene album, nog steeds te hipperdepip voor mij).
0
geplaatst: 25 januari 2011, 22:55 uur
Misschien leuk voor de electronic-liefhebbers hier:
Thrice, voormalig emocore, nu heftig experimenteel met onder andere dit soort gedigitaliseerde Floyd-sferen.
Thrice, voormalig emocore, nu heftig experimenteel met onder andere dit soort gedigitaliseerde Floyd-sferen.
0
geplaatst: 25 januari 2011, 23:12 uur
Toro Y Mo echt tenenkrommend slecht!
Thrice vindt ik ook niet veel..
Thrice vindt ik ook niet veel..
0
geplaatst: 25 januari 2011, 23:36 uur
Thrice: mooi, vind die stem iets té, maar het is op zich wel mooi sfeervol.
Architect: de drums worden nogal saai na een tijdje en in het intro is er te weinig chemie tussen wave en drumkabaal. Wel leuk verder.
Toro Y Moi: te lollig.
Architect: de drums worden nogal saai na een tijdje en in het intro is er te weinig chemie tussen wave en drumkabaal. Wel leuk verder.
Toro Y Moi: te lollig.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 13:59 uur
Zowel bij Toto Y Moi en Thrice zijn het de vocals die mij niet tot aan het einde van het nummer kunnen brengen. Al is de muziek niet veel beter.
0
Sietse
geplaatst: 26 januari 2011, 21:40 uur
tsja, we dwalen ook wat af met die indiepop met wat electronica er door heen...
0
geplaatst: 26 januari 2011, 22:30 uur
Valt wel mee toch, voor een keer?
Doen we nu weer iets volledig elektronisch. Weet niet of jullie van dit soort ambient houden, maar ik ben benieuwd:
Doen we nu weer iets volledig elektronisch. Weet niet of jullie van dit soort ambient houden, maar ik ben benieuwd:
0
aslan (crew)
geplaatst: 27 januari 2011, 02:00 uur
ik krijg er neigingen om een boek te lezen van;
misschien moet je ermee naar Boekmeter, andnino
misschien moet je ermee naar Boekmeter, andnino

0
geplaatst: 27 januari 2011, 09:23 uur
Die Sankt Otten is niet slecht en zeker te dynamisch voor het lezen van een boek voor mij.. maar moet dit in een bredere context horen om te beoordelen of het geheel iets is voor me. Losstaand iets te nietszeggend.
Needle Sharing ken ik, het nevenproject van Panacea, waarvan het werk erg op dit lijkt uiteraard.. lekkere harsh industrial met vocals die me dan weer niet storen
Needle Sharing ken ik, het nevenproject van Panacea, waarvan het werk erg op dit lijkt uiteraard.. lekkere harsh industrial met vocals die me dan weer niet storen

0
geplaatst: 27 januari 2011, 09:32 uur
Cool, nooit geweten dat Needle Sharing eigenlijk Panacea zelf was. Kan er altijd wel in, boert lekker door.
Sankt Otten is een leuk euforisch ambient plaatje dat redelijk goed werkt op zichzelf, maar een heel album van dit Yeah! Wooh! Peace! gedoe lijkt me dan weer irritant.
Sankt Otten is een leuk euforisch ambient plaatje dat redelijk goed werkt op zichzelf, maar een heel album van dit Yeah! Wooh! Peace! gedoe lijkt me dan weer irritant.
0
thejazzscène
geplaatst: 27 januari 2011, 10:58 uur
Needle Sharing vind ik niet geweldig. Er bestaan veel betere dingen in het genre.
Industrial techno van Iszoloscope, voelt bij mij aan als een ruw tuinhuis midden in een leegstaande mistige vlakte. Deze Fransman maakt geweldige muziek, hoe lomp het soms kan klinken, zijn nummers zitten verdomd goed in elkaar.
Syncope ritmes en melodieuze klanken van het laatste album van Access To Arasaka:
Industrial techno van Iszoloscope, voelt bij mij aan als een ruw tuinhuis midden in een leegstaande mistige vlakte. Deze Fransman maakt geweldige muziek, hoe lomp het soms kan klinken, zijn nummers zitten verdomd goed in elkaar.
Syncope ritmes en melodieuze klanken van het laatste album van Access To Arasaka:
0
geplaatst: 27 januari 2011, 15:09 uur
Needle Sharing vind ik wat eenzijdig, Acces to Arrasaka vind ik wel erg gaaf. Doet een beetje denken aan Trentemoller en Trifonic, van die laatste post ik hier ook nog wel een keer wat.
Iszoloscope ook zeer prima, alleen waar dat tuinhuis vandaan komt snap ik niet helemaal...
Iszoloscope ook zeer prima, alleen waar dat tuinhuis vandaan komt snap ik niet helemaal...
0
geplaatst: 28 januari 2011, 00:34 uur
Acces to Arrasaka klinkt voor mij vooral als Autechre en dan met name Amber, leuk. Sankt Otten is zeker fijn trouwens.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 10:38 uur
Sankt Otten heeft nog wel wat fijnere nummers, maar die staan niet op YouTube.
Overigens moet ik wel zeggen dat een heel Otten-album wat veel is, vooral gezien er niet echt een rode lijn door de verschillende nummers loopt.
Overigens moet ik wel zeggen dat een heel Otten-album wat veel is, vooral gezien er niet echt een rode lijn door de verschillende nummers loopt.
* denotes required fields.