MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Sascha Funcke bevat wel interessante dingetjs, zoals die omwenteling na verloop van tijd.. maar die vocals maken het tot een soort van bezadigde Faithless (waarvan ik zelfs even dacht ernaar te luisteren omdat ik de naam niet had gezien voordat ik op de play drukte). Daardoor redelijk uitgeblust nummertje geworden. 2*

Hmm ik ga nog een keertje vervelend doen met een lekker zomers techhouse-nummertje (met vocals )

Vind die Sascha Funke track heel vet omdat hij nooit ergens heengaat en toch evolueert. Flashbulb is ook mooi, zij het iets plastieker en iets te zeer binnen de lijntjes.

4* a 4,5* voor Funke en 3,5* voor de Flashbulb.

edit: die Michel Cleis klinkt helaas nergens naar. Lelijk onsamenhangend geluid, oninteressante vocalen en quasi-exotische trommeltjes. Niet erg aan mij besteed: 1*

Mijn god, wat een ontzettend vervelend nummer dat Cleis.. wat is dit? Een soort Latijnse Deep Forest meets Bueno Vista? Nee, dit is echt te gaar, sorry. 1*

Kadafi
Als je van dit nummer 20 seconden hebt gehoord, kan je de rest zo invullen . En ik had gelijk, want tijdens het typen van dit bericht is het liedje bijna afgelopen en heb ik nergens vernieuwing gehoord. Jij hebt ook gelijk, want house is heel vervelend. 1*

Redelijk saai doordraaiend house riedeltje. Over plastiek gesproken ... meer iets om onder een reclamefilmpje van McDonalds te pleuren 1*

In zijn soort een prima nummer vind ik, beter dan pakweg Johnny D ofzo. Leuke vocaal, prima sample, doet het gewoon leuk op de dansvloer, in een set van Dixon of Koze bijvoorbeeld. 3*

Enneh, Kadafi oh oh oh...

Dj2Jelle
1*

tuktak
volgens mij draait elke beetje aansprekende dj deze plaat al een tijdje, echt een clubhit. doet het natuurlijk ook erg goed op de dansvloer door met name die vocal. echt zo´n typische villalobos stijl van losjes produceren. zelf vind ik cleis met freda - sassicaia (ook op het cadenza label van luciano) trouwens een stuk beter, die zuidamerikaanse samples zijn nu wel een beetje uitgekauwd nl.

Vind het wel een vrolijk billenschudmuziekje. Doet me enigszins denken aan de Fabric-CD van Luciano die ik nog vaak draai, al klinkt dit wat commercieler. Leuk plaatje wel. 3,5*

Kadafi
luc011190 schreef:
In zijn soort een prima nummer vind ik, beter dan pakweg Johnny D ofzo. Leuke vocaal, prima sample, doet het gewoon leuk op de dansvloer, in een set van Dixon of Koze bijvoorbeeld. 3*

Enneh, Kadafi oh oh oh...

Wat is er?

Michel Cleis:...pfffff....erg...0,5*...(maar mijn dochter van 3 vindt het prachtig, dus mss mis ik iets).

Sascha Funke: ook totaal niet mijn ding. Ik heb het gewoon niet op dance. Vind het ook een saai nummer. Zeer eentonig. En die vocals....
1 *

Flashbulb: lekker zomerse sfeer. Aardig deuntje, maar ook niet meer dan dat. Die beats gaan op den duur wel vervelen. Neigt naar een niemendalletje.
3* (krap)

Troy Pierce: leunt op het eerste gehoor sterk op werk van New Order. Vooral de manier van zingen doet aan "Barny" denken. Vind het niet echt slecht. De minimalistische sfeer spreekt mij aan, maar er zit bar weinig ontwikkeling in het nummer. Toch behoorlijk saai, geen spanning.
3* (krap)

Waiwan: prettig laid back sfeertje, maar te lang en daardoor saai. Te weinig ontwikkeling in het nummer. Ontstijgt de middelmaat nmm niet.
3* (krap)

Michel Cleis:

Het zonnetje schijnt weer en ik hoor vogels zingen (zitten ook in de sering in de tuin hier); denk: hé wat leuk, het is laidback, beetje Inca fluit ("I'd rather be a sparrow than a snail" S &G) meets Deep Forest en een scheut Brazil.

Behalve de koffie zijn daar betere dingen vandaan gekomen (de remixen van Bebel Gilberto bijv. en de origenele van Sergio Mendez, meer actueel de serie Break 'n Bossa) - beetje laffige beat; vanwege het zonnige sfeertje en die vogels toch 3*. Pass me the caipirinha bartender please!

Kadafi schreef:
(quote)

Wat is er?

Je moet wel van house houden natuurlijk..
Ik heb ook een verfoeilijke hekel aan alles wat met die stroming te maken heeft, volgens mij is daar ook een apart topic voor hier topic. Voor mij hoeft die troep hier niet.

We doen hier toch alle electronic? Lijkt me een beetje raar om dan stromingen uit te gaan sluiten.

Ja is goed hoor,. maar het overlapt dan wel flink met dat andere topic

orbit schreef:
Ja is goed hoor,. maar het overlapt dan wel flink met dat andere topic

Ben het hier eigenlijk wel mee eens....moeten we dit topic wat beperken? Maar ik geef toe dat afbakeningen lastig zijn.

Dat andere topic heeft toch een heel andere opzet? Er zijn ook topics voor techno, dubstep, drum & bass, ambient, deephouse, minimal, goa, lounge, italo, trance, breakcore, etc. Die dan ook maar weghouden uit dit topic?

Ben het er wel mee eens dat de meeste nummers de laatste dagen een beetje 'beat-driven' zijn.

Ben het eigenlijk wel met de de 2 -3 voorgangers eens - als ik wil huppelen, ga ik wel naar het wel naar naar het konijnendans-topic.

Ik kwam hier juist om wat andere dingen te leren kennen; het merendeel van de dingen die Herman noemt, passen imo goed: techno, deephouse, italo, trance, breakcore uitgezonderd; vocals is een topic, net als bpm en purpose/usage is (floor fillers etc). Dance is niet mijn primaire interesse.

Electronic is een groot genre geworden met de jaren, waar vertakkingen in hebben plaats gevonden. Dit topic "Maak kennis met Electronic en beoordeel" is in mijn oren min of meer de boomstam waar alles zou moeten kunnen. Hier wordt alles in de algemeenheid behandeld. Van kosmische muziek tot en met house. Als je eenmaal je smaak hebt bepaald blijf je denk ik wel hangen in een specifiek topic daarover. Als je nu alles wat tot nu toe hier voorbij gekomen is op een cd zou branden, krijg je volgens mij al een goed overzicht wat electronic zoal is.

Bij nadere overpijn zing toch wel eens met Herman en GD. Het is tenslotte ook onze eigen verantwoordelijkheid om voor de nodige variatie te zorgen.....(ik zal iig geen techno/dance/trance en tralalala posten ).

thejazzscène
Convextion. Een artiest waarvoor ik veel belangstelling heb. Hoewel er Amerikaans bloed door zijn aderen stroomt zou hij evengoed uit Zweden of Ijsland kunnen komen.
Zijn muziek doet enerzijds hard denken aan de duitse Basic Channelnummers maar hebben anderzijds meer maturiteit in zich. Hier wordt niet zwart-wit gedacht maar er ontstaat chemie tussen de verschillende geluiden wat ik soms mis bij BC.

Hier vloeit het echt. De atmosfeer is in werking, hoe minimalistisch het totaalgeluid ook mag klinken.

Convextion - Heerlijk stukje filmische muziek. Het roept bij mij een beeld op van een bende die met iets illegaals bezig zijn. Ze staan onder enige tijdsdruk, maar ze zijn er voor getraind. Ze draaien aan wat knoppen van een kluis bijvoorbeeld, terwijl ze weten dat ze niet de enige zijn in het gebouw. Ze kunnen ieder moment in de kraag worden gevat. Kortom: een mooi stukje electronisch muziek.

4.5*

Beetje vroege post dit - een uur voor het verstrijken van de limiet.

Ook dit vind ik helemaal niks.. beetje luie minimal, stel me hier zo'n vervelend heupwiegend ventje met fout stekeltjeshaar bij voor met zo'n gigantische koptelefoon tegen één oor. En het gaat maar door, in de hoop dat de beat je gaat boeien? Nee dus, 1,5* voor de moeite van jazzscene

Halverwege maar afgezet. Minimal is leuk maar niet onder de technonoemer. Daarvoor is het genre gewoon al een beetje te saai en te mak. Leuk dat een hoop 30ers nog het idee hebben goed mee te kunnen, maar ik zit alvast te wachten op het moment dat het allemaal weer wat steviger mag. 1*

Kadafi
orbit schreef:
(quote)

Je moet wel van house houden natuurlijk..
Ik heb ook een verfoeilijke hekel aan alles wat met die stroming te maken heeft, volgens mij is daar ook een apart topic voor hier topic. Voor mij hoeft die troep hier niet.

Ik snap wat die gebruiker bedoelde. Ik was "house" helemaal aan het afkraken terwijl dit topic gaat over elektronische nummers beoordelen. Dat gedeelte van mijn post heb ik toen meteen verwijderd.

Ik weet het wel, maar sommige stromingen hebben meer met "disco" of "pop" te maken dan met electronic, maar misschien verwacht ik teveel van het MuMe publiek op dit vlak..

Chameleon Day schreef:
Het is tenslotte ook onze eigen verantwoordelijkheid om voor de nodige variatie te zorgen.....(ik zal iig geen techno/dance/trance en tralalala posten ).

Doe dat. Nadeel van andersoortige electronic is dat het nauwelijks op YouTube staat. Dat maakt het dan wel weer lastiger.

Als je goed zoekt, kun je alles op Youtube vinden.. ook de betere electronics. Maar als je nog steeds in de danceplaatjes bent, kun je dat nog makkelijker, so much is true.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:39 uur

geplaatst: vandaag om 16:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.