Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 4 oktober 2011, 13:50 uur
Ponty Mython schreef:
Niet slecht maar ik vind de Grooverider mix van Fools Gold leuker.
Ik ook, maar deze plaat mag ik wel.
0
geplaatst: 4 oktober 2011, 13:53 uur
Ik weet het, het is chill out. Maar ik vind het toch een mooi nummer.

0
geplaatst: 4 oktober 2011, 15:50 uur
Ponty Mython schreef:
Nope, hou echt wel van Grooverider, maar die mix is gekunsteld; deze van (Stone Roses) stadsgenoten 808 State heeft meer punch en heeft duidelijk Big Beat dingesies.
0
geplaatst: 4 oktober 2011, 16:12 uur
Chameleon Day schreef:
Nee, die piano's geven het nummer juist zijn sfeer. Mss nog een hectische jazzy sax of zo toevoegen om contrast te creëren met de serene klanken van de piano? (ik roep ook maar wat)
(quote)
Nee, die piano's geven het nummer juist zijn sfeer. Mss nog een hectische jazzy sax of zo toevoegen om contrast te creëren met de serene klanken van de piano? (ik roep ook maar wat)
Dat klinkt als een idee. Nu nog een saxspeler vinden die dat voor mij op kan nemen.

0
geplaatst: 4 oktober 2011, 16:24 uur
andnino schreef:
Dat klinkt als een idee. Nu nog een saxspeler vinden die dat voor mij op kan nemen.
(quote)
CD heeft wel iets te pakken:
Saxofoon: denk Garbarek-achtig, lange lyrische 'licks' check Officium - Garbarek met Hilliard Ensemble
Gitaar: vervormd/gierend zoals Terje Rypdal, Anton Goudsmit, of Eivind Aarset (ook wel gitarist bij Molvaer); ik weet het veel Scandinaven, en ECM-getint, maar dat is de eerste associatie.
0
geplaatst: 4 oktober 2011, 16:39 uur
andnino schreef:
(quote)
Kun je niet een sax samplen of iets "saxgelijkends" uit een of ander muziekprogramma toveren?
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 00:13 uur
Chameleon Day schreef:
Kun je niet een sax samplen of iets "saxgelijkends" uit een of ander muziekprogramma toveren?
(quote)
Zou zeker kunnen. Hoewel samplen waarschijnlijk de betere optie is, "hectische" partijen enzo klinke uit software toch altijd wat te braaf. Als ik nog eens tijd heb (zucht) ga ik eens wat uitproberen
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 14:57 uur
Bo Becker heb ik ontdekt via een blog en bandcamp, vind het erg tof wat hij maakt. Hij zit nog niet op een label en brengt alles in eigen beheer uit.
0
geplaatst: 21 oktober 2011, 11:38 uur
Voor mij een ontdekking is Floex - Zorya (2011). Het betreft een Tsjech (Tomás Dvořák) die electronic en ambient jazz combineert.
Beluister hier het album. Eén track doet eigenlijk onvoldoende recht.
0
Ponty Mython
geplaatst: 25 oktober 2011, 16:54 uur
Een voorproefje op het nieuwe album van Orbital! Het klinkt mij redelijk old school in de oren: de eerste helft zou zo van het album Snivilisation (1994) kunnen komen en de tweede helft doet mij heel erg sterk denken aan iets wat van het album The Middle of Nowhere (1999) zou kunnen komen... De video is ook wel weer een echt vage Orbital video, een beetje a la Belfast en Monorail.
0
geplaatst: 25 oktober 2011, 21:28 uur
Svendra schreef:
Voor mij een ontdekking is Floex - Zorya (2011). Het betreft een Tsjech (Tomás Dvořák) die electronic en ambient jazz combineert.
(embed)
(embed)
Dat klinkt zeker niet verkeerd

Deze ga ik even checken, bedankt voor de tip!
0
geplaatst: 26 oktober 2011, 15:59 uur
orbit schreef:
Briljante track van de laatste Raoul Sinier!
Briljante track van de laatste Raoul Sinier!
Sinds die gast meer en meer met vocals gaat werken, trek ik zijn muziek stùkken minder. Dat gezang van hem verknalt echt totaal het nummer wat mij betreft. Erg jammer deze nieuwe richting.

Die Orbital ontwikkelt zich best tot een mooi nummertje, leuke verrassing! (ik dacht dat ze uit elkaar waren)
0
geplaatst: 26 oktober 2011, 22:29 uur
Tsja, ik ben meestal ook niet zo van de vocals in electronic, maar bij dit nummer werkt het toch wel erg goed vind ik. Heeft een mooi soort van new wave sfeertje in zich.
0
Sietse
geplaatst: 27 oktober 2011, 21:56 uur
Als dit Orbital is hadden ze wat mij betreft uit elkaar mogen blijven. Wat een ellende zeg.
0
geplaatst: 27 oktober 2011, 22:13 uur
Klinkt wel erg oubollig en simpel die Orbital, mischien leuk als het twintig jaar geleden was gemaakt, nu verwacht je toch wel wat anders.
0
lambf
geplaatst: 30 oktober 2011, 18:06 uur
Wel weer heel erg clean tuktak 
1*, veel te spanningsloos.

1*, veel te spanningsloos.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 18:41 uur
Mount Kimbie is geen onbekende op Mume maar onderstaand filmpje wil ik jullie ,degene die het nog niet gezien hebben, toch niet onthouden. Geniet van dit fantastische duo.
0
Sietse
geplaatst: 31 oktober 2011, 00:07 uur
Omdat er volgens mij al een hele tijd geen drones meer zijn geweest hier een in ogen (oren) een toch wel heel fantastisch stuk. Heel minimaal, en heel intens.
Het stuk is opgenomen in 1976 en afgelopen jaar eindelijk uit de archieven gehaald en uitgekomen in een mooie oplage met een mooi vormgegeven boek met daarin teksten van oa. La Monte Young en een stuk over hoe Hennix in aanraking is gekomen met La Monte Young en de hele groep minimalisten die hun inspiratie uit die Indiaanse ragas en dergelijk haalt.
Dit is bijna 10 minuten van het in totaal 29 minuten durende stuk...
Op hoog volume luisteren in je luie stoel en over je heen laten komen.
Het stuk is opgenomen in 1976 en afgelopen jaar eindelijk uit de archieven gehaald en uitgekomen in een mooie oplage met een mooi vormgegeven boek met daarin teksten van oa. La Monte Young en een stuk over hoe Hennix in aanraking is gekomen met La Monte Young en de hele groep minimalisten die hun inspiratie uit die Indiaanse ragas en dergelijk haalt.
Dit is bijna 10 minuten van het in totaal 29 minuten durende stuk...
Op hoog volume luisteren in je luie stoel en over je heen laten komen.
0
Sietse
geplaatst: 1 november 2011, 23:33 uur
Dacht ik ook. Niet voor niets na paar keer luisteren al mijn top 10 ingeslopen (waar deze nu alweer meer dan een jaar staat).
0
geplaatst: 2 november 2011, 22:22 uur
Gave klanken wel, maar ik voel nog niet helemaal de opbouw die er in zit. Tenminste, ik neem aan dat die er in zit?
Mount Kimbie heel gaaf!
Mount Kimbie heel gaaf!
0
Sietse
geplaatst: 3 november 2011, 14:32 uur
Ja er zit een opbouw in, al blijft het over het algemeen erg minimaal wat ook gewoon de bedoeling is.
0
geplaatst: 11 november 2011, 17:28 uur
Na die abstracte luistertip van Sietse, die ik overigens goed kan waarderen, volgt nu iets toegankelijker werk
. Gluid (Bram van den Oever) heeft onlangs zijn tweede album uitgebracht, getiteld Twee. Over de hele breedte een fijne plaat.
Gluid - Chasing David
of beluister het album op de Luisterpaal.
. Gluid (Bram van den Oever) heeft onlangs zijn tweede album uitgebracht, getiteld Twee. Over de hele breedte een fijne plaat.Gluid - Chasing David
of beluister het album op de Luisterpaal.
* denotes required fields.