MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
herman schreef:
Ik krijg het idee dat de subtiliteiten in dat soort muziek je compleet ontgaan. Als je Hecq al subtiel vindt... Blijkbaar moet het allemaal hard, groots en meeslepend om te kunnen imponeren? Nu vond ik Imminent Starvation ook wel goed, maar op een bepaalde manier net zo goed clichématig door dat quasi-duistere sfeertje.

Ik ben nu trouwens wel benieuwd naar de volgende bijdrage. Nog even afwachten.

Onzin, je kent Night Falls niet eens Dat is een plaat waarbij hij vrijwel geen beats gebruikt en veel meer ambient soundscapes gebruikt om de opbouw te verzorgen. Imposant, ja.. maar niet met toeters en bellen. En aan die dansplaatjes ontgaat me niets hoor, het is alleen totaal niet boeiend. Bovendien zitten daar ook imponerende stukjes in voor de liefhebbers van de (voorspelbare) omschakelmomenten. Een tromroffeltje om de inkomende bas aan te kondigen of de versnelling van de beat.. heel subtiel inderdaad.

Als ik Night Falls niet gehoord zou hebben, dan zou ik zoiets toch niet beweren? Alsof ambient soundscapes per se subtiel zijn.

Maar goed, we zitten duidelijk op een andere golflengte. Ik houd er maar even over op. Wel leuk dat er even wat vuur in dit topic zit.

....de boel brandt zowat af, zul je bedoelen ...

Laten we aub ophouden en gewoon overgaan tot de orde van dit topic: posten en beoordelen op de wijze die ieder goeddunkt. Dat er verschil in smaak is, is nu wel duidelijk.
Maar laten we wel proberen om voldoende afwisseling in stijlen en smaken aan te brengen. Dan blijft dit gewoon een heel leuk gevarieerd topic (hetgeen wmb tot nu toe ook nog steeds het geval was). Ik ben hier immers om wat nieuwe dingen te leren kennen (goed of slecht).

Sietse
Herman, hier een video (wel een oudere) van The Village Orchestra:
The Village Orchestra Live @ State51 on Vimeo

helaas een Vimeo wat hier volgens mij niet werkt.

Thanks! Helemaal niet aan Myspace gedacht.

Wat een commotie over mijn woorden hier die volgens mij niet even goed zijn begrepen. Laat ik daarom heel duidelijk zijn dat ik dit een heel leuk topic vind, daar geen verkeerde woorden over. Ja, en dan wat ik bedoelde. Laten we het hier breed houden en ons niet beperken tot House of slaapverwekende new age alleen. Er is zoveel meer als dat, het is juist leuk om te horen welke diversiteit er binnen de electronische muziek er is. Laten we dat vooral hier etaleren. Natuurlijk is er wel eens iets te horen wat je niet mooi vindt, wees daar vooral duidelijk in, dat maakt het boeiend.

Wel blijf ik van mening dat we binnen dit topic zoveel mogelijk de breedte dienen te zoeken. We hebben allemaal zo onze opvattingen en ik vind het boeiend te zien hoe we hier tegen bepaalde zaken aankijken. Wellicht is het in de toekomst beter om wat zaken te gaan splitsen, maar daar is het voor wat mij betreft nu te vroeg voor. Voorlopig zit er genoeg muziek in dit topic in de breedste zin van het woord. En nu weer tot de orde van de dag, muziek plaatsen en OORdelen vellen en dat is bepaald geen toekomst muziek.

Titmeister schreef:
Het enige verschil dat er hier zit is gewoon het snobisme waarmee een aantal hier de lichtere, meer dansbare electronic afserveert...

Ik heb niks mis met lichtere, dansbare electronic. Maar dan moet het nog altijd goed zijn.

Verder wel eens met herman over Night Falls van Hecq trouwens. Alles behalve subtiel, ook geen al te best plaatje. Anderzijds is Imminent dan weer niet bepaald clichématig.

Ik zocht naar iets dat niet aan Hermans profiel van "imponerend" zou voldoen.. dat vind ik Night Falls amper te noemen. Maar dat is de makke van een voorbeeld eruit lichten, mensen moeten dat dan weer gaan stuk analyseren. Ik laat dat dus ook liever achterwege
Gelukkig weet ik zelf dat ik wel naar wat meer luister dan zijn clichematige beeld van donkere en duistere electronic. En met imponerend is bovendien ook verdomd weinig mis, zolang het maar in dienst staat van goede muziek natuurlijk

lambf
Over het muziekje van Jazzscéne, niet mijn smaak. Lijkt op een afsluiter van een strandfeestje. Het is heeft weinig "body" om voor mij intressant te blijven.

Ps: zou ik voor een nieuw muziekje mogen zorgen ?

lambf
Neem mij niet kwalijk.
Het was wat lastig kiezen, maar het is C9H1303N van Bombardier geworden.

Bombardier - C9H1303N

Sorry dat het geen youtube video is, maar daar kon ik niks vinden van deze artiest.

Ik vind dit wel jammer dat op deze manier het tijdstip van posten net als bij de vorige post is opgeschoven van na 00:00 naar 23:00 - ik had/heb iets klaarstaan en net als gisteren zat ik heel trouwhartig te wachten tot 00:00 uur.

Ik wil voorstellen dat nwe posts na 00:00 uur plaatsvinden. Anders zitten we - als dit een trend is - op een gegeven moment midden op de dag te posten - en dat kan mijn bruin niet trekken (vanwege economische activititeit).

Sietse
gelukkig dan, hoef ik iig nooit iets te posten (als ik de dag erop normale dienst heb)

lambf

Of een lijst maken, dan hoeft niet iedereen te dringen om 12 uur iets als ie iets wil plaatsen.

Ho, ho de posts vliegen ons om de oren in nog geen 24 uur tijd:

The Village Orchestra (2 keer) - 19.19 uur
Bombardier - 23.16 uur
Nine Inch Nails - 0.09 uur

(laten we aub één post doen per dag, te posten na 00.00 uur; maar er hoeft niet per se 24 uur tussen te zitten)

Kadafi
Oh dan doe ik 'm een andere keer wel. hoe post ik ook al weer een youtube filmpje op deze site [avi] ... [/avi] ??

[embed]..[/embed]

Die TVO's komen later wel, wat mij betreft houden we ook de middernacht-regeling aan.

@Kadafi [embed] ... [/embed]. Probeer anders eens via "nieuw bericht" bovenaan.

Kadafi
Kan ik 'm posten dus? Omdat ik de eerste ben vandaag? Ok, bij deze dan...

Chameleon Day schreef:
Ho, ho de posts vliegen ons om de oren in nog 24 uur tijd:

The Village Orchestra (2 keer) - 19.19 uur
Bombardier - 23.16 uur
Nine Inch Nails - 0.09 uur

(laten we aub één post doen per dag, te posten na 00.00 uur; maar er hoeft niet per se 24 uur tussen te zitten)

Die Village Orchestra heeft niks met dit topic te maken, dat was nav. een vraag van herman.
Die van lambf is in elk geval geen house.. die ga ik wel luisteren en beoordelen in elk geval. Verder mag iemand van mij nu ook wel wat posten. Twee per dag is toch ook geen probleem?

Kadafi
NIN is meer elektronische rock. Maar het is elektronisch . Ben benieuwd wat men hier van vindt

C9H1303N van Bombardier vind ik een prima track alvast!! Dit komt uit dezelfde hoek als Noisex en anderen, lekker zware grauwe industrial met een duidelijk hardcore randje. Ook prima dansbaar overigens. 4*

Closer is mij een overbekende track van Downward Spiral, excellente en destijds zeer revolutionaire clip ook! Alhoewel ik het altijd wel een lekker nummer heb gevonden, heb ik er tegenwoordig toch niet zo heel veel meer mee, net zoals alles wat Trent verder nog uitspookt. 3,5*

Die Closer kan ik wel dromen. Geweldig nummer met een fantastische climax. 4,75* (omdat Ruiner dat er na komt op het album nog beter is)

Die van Wouter doe ik morgen.

Nog even mét clip

Kadafi
Dank je orbit. Leuk dat jullie dit nummer ook al kenden. Ik hoop wel dat er mensen bij zijn dit het nog nooit gehoord hebben eerlijk gezegd, daar is dit topic voor bedoeld namelijk.

Zelfs ik ken Closer van NiN. Vocals vind ik helemaal niks, neem die weg en er blijft enkel een melodietje met potentieel over. Maar die beatjes en clapjes ... slappe hap. 0.5*

(Verder is het nogal erg onoverzichtelijk geworden trouwens.)

thejazzscène
1,5* idem aan Onderhonds bericht.

Vind het juist wel een zeer goed nummer. Inderdaad goede climax en de beats passen er goed bij. Dikke 4 sterren.

Sietse
uit de periode dat NiN wat mij betreft nog hele sterke nummers maakte.
Klassiekertje

HELP ME!!!!

Dj2Jelle
Onderhond schreef:
neem die weg en er blijft enkel een melodietje met potentieel over.

Het is ook niet de bedoeling dat ze weggaan . Maar ik ben het wel met je eens. 1,5*

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.