Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2009, 14:36 uur
Twijfel je aan mijn waarneming? Bizar: dit is voor mij vergelijkbaar met hardcore (een andere user refereerde er nota bene aan; NB: ik zeg NIET dat het identiek is)
Zoals ik dus al twee keer eerder zei ... dan ligt het toch gewoon bij jezelf.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 14:43 uur
om bij de muziek te blijven: je hoort dat plone veel naar scott geluisterd heeft 

0
geplaatst: 19 mei 2009, 14:56 uur
Ik geef wel toe dat je gelijk hebt dat de voorbeelden hier (naar mijn mening) niet sterke voorbeelden zijn. Toch probeer je het wel makkelijk af te doen allemaal en ben je dus niet iemand die makkelijk toegeeft dat ie weleens fout zit.
Het slaat gewoon nergens op. Hoewel ik toegeef dat humor persoonlijk is, is dit wel heel plat. Doe dan wat meer moeite. Als het op zoeen manier moet hoeft het van mij niet meer, maar wordt het een infantiel topic.
Er worden enige fouten gemaakt in beschuldigingen, en dat kan natuurlijk irritant zijn, maar je moet niet altijd maar blijven weglopen, maar open staan voor het deel waar je wel wat aan kunt doen. Minder bot zijn, dan komen dit soort deels terechte, deels onterechte kutdiscussies ook niet...
Heb verder respect voor je smaak, en mij zie je ook niet als reactie op een nummer zeggen ''sommige mensen willen misschien liever met hun mond aan een uitlaat hangen, ik zit liever in de frisse lucht.'' of ''on-ge-lo-ve-lijk cheesy'' zeggen en verder niks. Hier laat ik het wat mij betreft bij.
Mjuman schreef:
Mijn punt is echter: uitdelen is prima (binnen grenzen; zoals respect voor iemands smaak), wees dan wel zo sportief ook te kunnen incasseren en dat is iets wat velen hier niet kunnen. Iets posten moet leuk blijven, wees je wel bewust van de mogelijke toegevoegde waarde (is het anders/nieuw), alsmede voor mogelijk negatieve reacties (cijfers voor vlijt worden nou eenmaal niet meer gegeven sinds de lagere school).
Niet iedereen heeft dezelfde smaak; ik ga ook niet lopen steigeren als iemand Biosphere, Big Bud of LTJ Bukem niets vind.
Hier sluit ik me bij aan, respect voor iemands smaak en enige grenzen. Ik hou van humor en onderbouwd venijn maar dit is gewoon niet grappig:Mijn punt is echter: uitdelen is prima (binnen grenzen; zoals respect voor iemands smaak), wees dan wel zo sportief ook te kunnen incasseren en dat is iets wat velen hier niet kunnen. Iets posten moet leuk blijven, wees je wel bewust van de mogelijke toegevoegde waarde (is het anders/nieuw), alsmede voor mogelijk negatieve reacties (cijfers voor vlijt worden nou eenmaal niet meer gegeven sinds de lagere school).
Niet iedereen heeft dezelfde smaak; ik ga ook niet lopen steigeren als iemand Biosphere, Big Bud of LTJ Bukem niets vind.
Lekker chill stadsplaatje inderdaad, lekker kuieren door de straatjes. Sommige mensen gaan liever in de wei tussen de koeiestront liggen. Ieder zijn ding.
Het slaat gewoon nergens op. Hoewel ik toegeef dat humor persoonlijk is, is dit wel heel plat. Doe dan wat meer moeite. Als het op zoeen manier moet hoeft het van mij niet meer, maar wordt het een infantiel topic.
Er worden enige fouten gemaakt in beschuldigingen, en dat kan natuurlijk irritant zijn, maar je moet niet altijd maar blijven weglopen, maar open staan voor het deel waar je wel wat aan kunt doen. Minder bot zijn, dan komen dit soort deels terechte, deels onterechte kutdiscussies ook niet...
Heb verder respect voor je smaak, en mij zie je ook niet als reactie op een nummer zeggen ''sommige mensen willen misschien liever met hun mond aan een uitlaat hangen, ik zit liever in de frisse lucht.'' of ''on-ge-lo-ve-lijk cheesy'' zeggen en verder niks. Hier laat ik het wat mij betreft bij.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 15:17 uur
en mij zie je ook niet als reactie op een nummer zeggen ''sommige mensen willen misschien liever met hun mond aan een uitlaat hangen, ik zit liever in de frisse lucht.'' of ''on-ge-lo-ve-lijk cheesy'' zeggen en verder niks.
Zie ik jou niet zeggen nee. Ik zie jou wél regelmatig enorm elitair uit de hoek komen, waar zeer subjectieve begrippen als oppervlakkig, zware emoties en ziel (je eerdere opmerking) als objectieve onzin de wereld ingestuurd worden.
Alleen jank ik daar verder niet over, ook geen zin om jou daarover verder aan te spreken. Is dat jou (schrijf)stijl, ga lekker voort.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 15:33 uur
Weer ontwijkgedrag. Gaat het ineens over mij. Nou, ik zal maar weer wél reageren: Daar is niks elitairs aan. Elitair zijn is kut. House/techno die ik bijvoorbeeld even verdedig (er bestaat het soort met idd diepgang en ziel die niet alleen oppervlakkig is, zoals jij het hele genre soms even afdoet) is ook niet elitaire muziek, idm gaat eerder die kant op makker. 
Als ik ''objectieve begrippen'' gebruik is dat natuurlijk nog steeds mijn mening, dat weet iedere hond toch? Ik ben me daar in ieder geval van bewust en ook van mijn schrijfstijl.
Ik schrijf gewoon graag netjes, met empathie. Verwar het niet met elitariteit. Vrijwel alle muziek kan denk ik voor iedereen zijn, hoewel je het soms wel zeker vaker moet luisteren. Dat is alles.

Als ik ''objectieve begrippen'' gebruik is dat natuurlijk nog steeds mijn mening, dat weet iedere hond toch? Ik ben me daar in ieder geval van bewust en ook van mijn schrijfstijl.
Ik schrijf gewoon graag netjes, met empathie. Verwar het niet met elitariteit. Vrijwel alle muziek kan denk ik voor iedereen zijn, hoewel je het soms wel zeker vaker moet luisteren. Dat is alles.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 15:38 uur
Mjuman schreef:
Twijfel je aan mijn waarneming? Bizar: dit is voor mij vergelijkbaar met hardcore (een andere user refereerde er nota bene aan; NB: ik zeg NIET dat het identiek is) - ik herinner me anno 2002 een nummer met lachsample erin - in de buurt werd regelmatig rondgereden met de nummer luid uit de auto knallend.
Mijn punt is echter: uitdelen is prima (binnen grenzen; zoals respect voor iemands smaak), wees dan wel zo sportief ook te kunnen incasseren en dat is iets wat velen hier niet kunnen. Iets posten moet leuk blijven, wees je wel bewust van de mogelijke toegevoegde waarde (is het anders/nieuw), alsmede voor mogelijk negatieve reacties (cijfers voor vlijt worden nou eenmaal niet meer gegeven sinds de lagere school).
(quote)
Twijfel je aan mijn waarneming? Bizar: dit is voor mij vergelijkbaar met hardcore (een andere user refereerde er nota bene aan; NB: ik zeg NIET dat het identiek is) - ik herinner me anno 2002 een nummer met lachsample erin - in de buurt werd regelmatig rondgereden met de nummer luid uit de auto knallend.
OH gaf dat nummer zelf ook een 1* nota bene.. dus dat hij zou gaan steigeren lijkt me straf.
Ik vind het wel een prima indusrial track, met inderdaad een hardcore invloed.. maar het is nog wel hemelsbreed verschillend van de sportschool kale koppenhardcore. Als je dit daar draait krijg je geheid klappen. Er zit veel te veel industrial in namelijk, en die rauwheid en gruis zijn ze niet zo verzot op binnen de hardcore scene.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 15:39 uur
Als je het over mij wil hebben, eenvoudig. Mijn (schrijf)stijl is wat ze is. Kan je daar niet tegen, interesseert mij dat gewoon niet. Ga ik te ver voor de regels en wetten van MuM, verwacht ik een PM van één van de mods en zal ik die indien nodig aanpassen.
Punt is, een beetje gaan janken over een ander z'n stijl vind ik maar flauwtjes, zeker als je dat als reden gaat aanhalen om ergens weg te blijven. Zeker als die personen hun eigen schrijfstijl objectief hoger achten.
(en verder stonden objectief/subjectief verkeerd in m'n vorige bericht - uiteraard - omgewisseld).
(en ik heb dat Bombardier nummer voor zover ik weet niet beoordeeld, maar echt goed vind ik het inderdaad niet)
Punt is, een beetje gaan janken over een ander z'n stijl vind ik maar flauwtjes, zeker als je dat als reden gaat aanhalen om ergens weg te blijven. Zeker als die personen hun eigen schrijfstijl objectief hoger achten.
(en verder stonden objectief/subjectief verkeerd in m'n vorige bericht - uiteraard - omgewisseld).
(en ik heb dat Bombardier nummer voor zover ik weet niet beoordeeld, maar echt goed vind ik het inderdaad niet)
0
geplaatst: 19 mei 2009, 16:09 uur
Onderhond schreef:
Zeker als die personen hun eigen schrijfstijl objectief hoger achten.
subjectief als fijner gedrag achten... Zeker als die personen hun eigen schrijfstijl objectief hoger achten.
denken in termen van hoger en lager is inderdaad een symptoon van een elitaire denkstijl.ga vooral door met wat je niet laten kunt en ik laat iedereen er graag zelf over oordelen net zoals ik zelf een oordeel heb, maar dat vriendelijk kan verpakken. We moeten het immers met elkaar doen op deze wereld, zie geen reden tot zielig gejank. Mijn eerste bericht was ook gewoon boontje komt op zijn loontje, ook al vind je zelf misschien van niet.

0
geplaatst: 19 mei 2009, 16:24 uur
orbit schreef:
Er zit veel te veel industrial in namelijk, en die rauwheid en gruis zijn ze niet zo verzot op binnen de hardcore scene.
Nou, er is vaak wel een industrial area op een groot feest hoor. Zit verder weleens leuke muziek tussen vind ik ook, maar ik hou maar van enkele namen. Ophidian heb ik laatst ontdekt via een huisgenoot die hardcore dj is. Blackbox is een gaaf album.Er zit veel te veel industrial in namelijk, en die rauwheid en gruis zijn ze niet zo verzot op binnen de hardcore scene.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 16:43 uur
John Doe schreef:
(quote)
Nou, er is vaak wel een industrial area op een groot feest hoor. Zit verder weleens leuke muziek tussen vind ik ook, maar ik hou maar van enkele namen. Ophidian heb ik laatst ontdekt via een huisgenoot die hardcore dj is. Blackbox is een gaaf album. Je hebt industrial en industrial.. ik denk dat ik er wat anders onder versta eerlijk gezegd. De industrial waar ik naar luister hoor je misschien op een Machinefest of een cybergoth feest, maar zeker niet op een hardcore gabberfeest
En die beide stijlen zijn dan ook behoorlijk verschillend aan elkaar. De industrial waar ik naar luister is dan ook grauw en puur, gebaseerd op de oer-industrial van Skinny Puppy of Throbbing Ghristle. Echte fabrieksgeluiden en veel analoog gekoppeld aan digitaal. Daar heeft de hardcore "industrial" weinig mee te maken, ik zou dat niet onder dezelfde noemer willen scharen.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 16:43 uur
Misschien is het aardig de muziek waar dit topic vandaag om draait weer in herinnering te brengen. Je zou anders bijna vergeten dat het een kennismakingstopic is. 

0
lambf
geplaatst: 19 mei 2009, 16:54 uur
Je kan horen waar de gameboy zijn geluidjes aan ontleend, maar goed vind ik dit niet. Lijkt me ook dat dit snel gaat irriteren, al die hoge, lelijke piepjes. 1*
0
tuktak
geplaatst: 19 mei 2009, 19:29 uur
cool videootje, best goed ook wel. hij lijkt me idd de atari geluidjes goeroe
het valt voor mij onmogelijk met de huidige standaard te meten. dat doe ik dan ook niet.
verder ben ik het natuurlijk geheel eens met de kritiek die geuit wordt op het ridicule geblaf in ondermeer dit topic.
het valt voor mij onmogelijk met de huidige standaard te meten. dat doe ik dan ook niet.verder ben ik het natuurlijk geheel eens met de kritiek die geuit wordt op het ridicule geblaf in ondermeer dit topic.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 19:42 uur
orbit schreef:
Je hebt industrial en industrial.. ik denk dat ik er wat anders onder versta eerlijk gezegd. De industrial waar ik naar luister hoor je misschien op een Machinefest of een cybergoth feest, maar zeker niet op een hardcore gabberfeest
En die beide stijlen zijn dan ook behoorlijk verschillend aan elkaar. De industrial waar ik naar luister is dan ook grauw en puur, gebaseerd op de oer-industrial van Skinny Puppy of Throbbing Ghristle. Echte fabrieksgeluiden en veel analoog gekoppeld aan digitaal. Daar heeft de hardcore "industrial" weinig mee te maken, ik zou dat niet onder dezelfde noemer willen scharen.
je schaarde dat nummer van lambf zelf nog (terecht) wel onder industrial hardcore, kijk maar terug. Je hebt industrial en industrial.. ik denk dat ik er wat anders onder versta eerlijk gezegd. De industrial waar ik naar luister hoor je misschien op een Machinefest of een cybergoth feest, maar zeker niet op een hardcore gabberfeest
En Ophidian zit in dezelfde richting, klinkt ook machinaal en redelijk gruizig. Ken je dat album? De cd/versie is echt best een mooie aanééngemixte trip met veel mooie producties. (voorbeeldnummer met lekker dynamische beat gebruik)Vind het nummer van lambf trouwens ook zeker geen slecht nummer. 3.75* Het is voor mij serieus te nemen in het gevoel dat wordt neergezet. Erg belangrijk en gebeurt in hardcore voor mij veel te weinig. Maar het is niet zo dat hier geen (halve) gabbers naar luisteren, je kunt ze ook niet allemaal op een hoop gooien. De toegevoegde ritmes zijn er leuk bijgezet. Ik ga misschien eens een album van ´m proberen.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 22:29 uur
In het begin wel grappig er zit wel een leuk ritme in. Na een tijdje gaat dat wel vervelen en helemaal op het laatst met die rare geluidjes. Toch is het voor een keetje best grappig. Zeker voor die tijd vind ik het best knap dat ze dat toen al konden maken ook al is het zo simpel.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 22:30 uur
John Doe schreef:
En Ophidian zit in dezelfde richting, klinkt ook machinaal en redelijk gruizig. Ken je dat album? De cd/versie is echt best een mooie aanééngemixte trip met veel mooie producties. (voorbeeldnummer met lekker dynamische beat gebruik)
Vind het nummer van lambf trouwens ook zeker geen slecht nummer. 3.75* Het is voor mij serieus te nemen in het gevoel dat wordt neergezet. Erg belangrijk en gebeurt in hardcore voor mij veel te weinig. Maar het is niet zo dat hier geen (halve) gabbers naar luisteren, je kunt ze ook niet allemaal op een hoop gooien. De toegevoegde ritmes zijn er leuk bijgezet. Ik ga misschien eens een album van ´m proberen.
(quote)
je schaarde dat nummer van lambf zelf nog (terecht) wel onder industrial hardcore, kijk maar terug.
En Ophidian zit in dezelfde richting, klinkt ook machinaal en redelijk gruizig. Ken je dat album? De cd/versie is echt best een mooie aanééngemixte trip met veel mooie producties. (voorbeeldnummer met lekker dynamische beat gebruik)Vind het nummer van lambf trouwens ook zeker geen slecht nummer. 3.75* Het is voor mij serieus te nemen in het gevoel dat wordt neergezet. Erg belangrijk en gebeurt in hardcore voor mij veel te weinig. Maar het is niet zo dat hier geen (halve) gabbers naar luisteren, je kunt ze ook niet allemaal op een hoop gooien. De toegevoegde ritmes zijn er leuk bijgezet. Ik ga misschien eens een album van ´m proberen.
Ophidian is m.i. echt veel meer hardcore, met klassiek dj dano achtige beat.. bijna geen claps of wat dan ook, maar die 120 bpm (of wat het dan ook is).. is wel duidelijk te onderscheiden van de minder zuivere beat van Bombadier. Ik geef toe dat het geluid van Ophidian wel wat grauwer is dan de gemiddelde hardcore.. maar het is meer gefrabriceerd (wat ik ook van een hardcore dj verwacht) en 100% digitaal t.o.v. de metaalarbeidersound van de echte industrial (de alto niet-dance beweging waarvan Ophidian afstamt zeg maar).
Maar zoals ik al zei: Bombardier zit tegen de hardcore aan qua tempo en onderliggende beat, ik hoor echter nog veel meer zaken die ik bij hardcore plaatjes niet typisch tegenkom, that's all.
0
geplaatst: 20 mei 2009, 00:04 uur
Benieuwd hoe dit wordt gewaardeerd, de tweede track van NP3, Nils Petter Molvaer:
0
geplaatst: 20 mei 2009, 00:55 uur
Fraaie track. Mooi intro met een verrassende wending in sfeer als de beats inzetten. Heb wel een beetje twijfel bij de voicesamples. Had wat minder gemogen. Trompetje is mooi.
4*
4*
0
geplaatst: 20 mei 2009, 00:58 uur
Dit is weer heel andere koek. Toevallig heb ik dit album ooit gekocht, dus ik weet dat dit een wat stevigere track is van NP3. Op het album werkt het wel goed en als losstaande track ook wel. Lekker energiek nummer. 4*
0
Sietse
geplaatst: 20 mei 2009, 01:09 uur
om lekker door te zeuren over het eerdere...
Je hebt mensen die de boeketreeks leuk vinden en je hebt mensen die War & Peace leuk vinden.
Zo heb je ook mensen die van oppervlakkige muziek houden en heb je mensen die van gedetailleerde muziek houden....
verder heb ik geen idee waarom ik eigenlijk nog wakker ben, maar goed dat is een heel ander verhaal...
tijd voor bed.
Je hebt mensen die de boeketreeks leuk vinden en je hebt mensen die War & Peace leuk vinden.
Zo heb je ook mensen die van oppervlakkige muziek houden en heb je mensen die van gedetailleerde muziek houden....
verder heb ik geen idee waarom ik eigenlijk nog wakker ben, maar goed dat is een heel ander verhaal...
tijd voor bed.
0
geplaatst: 20 mei 2009, 01:13 uur
Lijkt heel erg op een verwaterde Tear Garden, Plateau of ander side-project van Cevin Key.. maar minder sterk. 2,5*
0
Sietse
geplaatst: 20 mei 2009, 01:14 uur
Ik vind persoonlijk die beat niet echt fijn klinken, maar de rest van de muziek is zeer aangenaam.
Heb wel dingen van Molvaer gehoord die mij meer wisten te boeien (maar dat zit hem hier echt in die beat die ik niet mooi vind, ik vind hem wat te rockerig).
ja slapen dus.
Heb wel dingen van Molvaer gehoord die mij meer wisten te boeien (maar dat zit hem hier echt in die beat die ik niet mooi vind, ik vind hem wat te rockerig).
ja slapen dus.
0
Kadafi
geplaatst: 20 mei 2009, 09:06 uur
Beat is toch wel aardig. Het geleuter, die voicesamples tussendoor vind ik hier ook wel passen. 3,75* hoor
.
Het klinkt als een mix van de stijl van Rob Dougan & Shpongle.
.Het klinkt als een mix van de stijl van Rob Dougan & Shpongle.
0
geplaatst: 20 mei 2009, 09:18 uur
Beetje nietzeggend statement uiteraard.
Zo is oppervlakkig al helemaal geen tegengestelde van gedetailleerd, en blijft de invulling van beide begrippen naar ieders eigen zin. Niet dat mij tegenhoudt om die halfanaloge druilerige ambient onder oppervlakkig te scharen namelijk.
-------------
Wat het plaatje betreft, doet mij een beetje aan Apollo 440 denken, beetje alternatieve dance/pop. Alleen mist het wat drive en tempo. Beetje te gezapig en teveel verloren herfstdag.
2.5*
0
thejazzscène
geplaatst: 20 mei 2009, 09:23 uur
Laidback vol breakerig gedoe dat versterkt wordt door Molvaers' spel. Heerlijke jazz electronic 4* Maar hij heeft nog een pak beter werk uitgebracht.
De combinatie Jazz - electronica kan echt goed werken. Cuong Vu & Zodiak Trio zijn daar kleine mooie en eigenwijze voorbeelden van. Ze zijn toch nog anders dan Molvaer maar berusten op dezelfde denkwijze. Namelijk de akoestische improvisatie misvormen door middel van effecten.
John-Dennis Renken van Zodiak Trio - nummer Flatbush. Het opbouwen van metershoge geluidsmuren. Jaag dat door stevige boxen en je weet niet meer waar je staat!
Heerlijk overweldigend effect door de eindeloze echo die op het totaalgeluid gezet is.
De combinatie Jazz - electronica kan echt goed werken. Cuong Vu & Zodiak Trio zijn daar kleine mooie en eigenwijze voorbeelden van. Ze zijn toch nog anders dan Molvaer maar berusten op dezelfde denkwijze. Namelijk de akoestische improvisatie misvormen door middel van effecten.
John-Dennis Renken van Zodiak Trio - nummer Flatbush. Het opbouwen van metershoge geluidsmuren. Jaag dat door stevige boxen en je weet niet meer waar je staat!
Heerlijk overweldigend effect door de eindeloze echo die op het totaalgeluid gezet is.
0
geplaatst: 20 mei 2009, 10:38 uur
Dank aan eenieder voor alle hierboven genoemde namen die komen zeker in mijn notitieboekje met titels; dit draagt bij aan verbreding van de horizon.
Ik waardeer Molvaer zelf ook met 4 *; die voice-samples doen inderdaad jaren '80 (OMD - This Is Helena) of '90 (The Orb - Little Fluffy Clouds) aan. Ik heb Molvaer tot nu vier maal zien optreden en geen enkel optreden was hetzelfde; het laatste optreden in Utrecht was het sterk etnisch beïnvloed; het eerste op Northsea Jazz (op het dakterras in Den Haag) was veel elektronischer en aan de zware/duistere kant.
Ik waardeer Molvaer zelf ook met 4 *; die voice-samples doen inderdaad jaren '80 (OMD - This Is Helena) of '90 (The Orb - Little Fluffy Clouds) aan. Ik heb Molvaer tot nu vier maal zien optreden en geen enkel optreden was hetzelfde; het laatste optreden in Utrecht was het sterk etnisch beïnvloed; het eerste op Northsea Jazz (op het dakterras in Den Haag) was veel elektronischer en aan de zware/duistere kant.
0
geplaatst: 20 mei 2009, 15:30 uur
Begint mooi, maar als de beat inkomt wordt het me loungy op een niet mooie manier. 2* (in deze trand luister ik wel erg graag naar Ian O'Brien's Desert Scores)
0
geplaatst: 20 mei 2009, 16:57 uur
Grappig, moest idd gelijk aan The Orb denken bij het begin. Dat niveau haalt dit nummer niet. Het duurt lang voordat het een beetje interessant wordt, de versnelde beats i.c.m. het blazerswerk is wel aardig. 3*
* denotes required fields.