MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Hier is weinig aan 1,5*
Ik vind dit serieus wel echt een leuk topic, gevarieerde muziek, gevarieerde leden, op het scherpst van de snede

Voor deze volledig met Onderhond eens, vooral wat betreft het gezapige.

2*

john Lord fonda -so far away

mooi met die semi valse tonen die dan toch weer op hun pootjes terecht komen.

Dj2Jelle
Vanaf 1:10 toch nog wel een beetje leuk. Maar het doet niet echt iets met me; het dwingt me niet de benen te bewegen, het is niet vrolijk, het is niet droevig, het is een soort van emotieloos vind ik. Maar zoals ik al zei, toch een best prettig nummer. 2,5*

Doet me een beetje denken aan Vitalic, op wiens label dit is uitgebracht. Die semi valse tonen vind ik eigenlijk weinig toevoegen en alhoewel ik wel een boontje heb voor dit soort platen, doet dit me toch niet veel. Het schiet een beetje te kort in weemoed. 3* (en doe mij maar deze of deze)

Ah! Eindelijk eens een electroclash plaatje! En geen slechte ook, ik zou hier juist buitengewoon goed op kunnen bewegen! Geef mij de club waar dit soort dingen vaak wordt gedraaid en ik ga erheen. 4*

Sietse
volgens mij zijn het geen semi valse tonen, maar is de plaat iets te traag afgespeeld hoor...die zang is nl. ook behoorlijk vals.
Verder vind ik het niet echt boeiend. Wil het nog direct saai noemen, maar het kan me ook niet pakken, ondanks het dissonante karakter

Jaja.. het zal wel weer niet goed genoeg zijn.. die voorbeelden van herman vind ik alvast geen zak beter..

tuktak
die youtube versie is werkelijk niet om aan te horen. ik krijg er gewoon rillingen van haha. het origineel is een stuk prettiger luisterbaar trouwens.
de alan braxe remix (al is het meer een edit) hiervan is nog een stukje voller gemaakt, die vind ik dan ook beter.
de muziek van vitalic en consorten is best vrolijk voor zo af en toe. vooral doordat ze een geheel eigen sausje over hun muziek weten te gieten krijgen ze het voordeel van de twijfel. vitalic vind ik wel echt een slag inventiever trouwens.
leuke feestmuziek voor in de zomer op een goed festival, maar dan niet die youtube versie, want dan ren ik weg.

thejazzscène
3* Het is voor mij ook wel iets teveel van het dissonante. Val hier eerder bij inslaap dan dat ik er wakker van wordt.

John Lord Fonda - So Far Away. In het begin lijkt het wel of je een disco binnen stapt, waar even iets vals is te horen, wat een paar keer terugkomt. Om me heen veel dansende mensen en het zweet vliegt vrolijk in het rond. In de muziek zit wel iets hypnotiserends, maar door die valse noten elders in de compositie blijf ik op aarde, en dat is jammer op Hemelvaartsdag.

2.5 sterren.

Hehe Gerards Dream

Beetje Vitalic achtig en met van de hele noten afgetunede synth inderdaad. Klinkt aardig, 3*.

Sietse
orbit schreef:
Jaja.. het zal wel weer niet goed genoeg zijn.. die voorbeelden van herman vind ik alvast geen zak beter..

ohh, niets aan de hand hoor, ik ben gewoon een grotere snob dan jij bent, ik hou gewoon niet van electro, house en techno (enkele uitzonderingen daar gelaten)

Beetje seutig melodietje en nogal mak beatje, maar best schattig. Degelijk rustpuntje in een set, maar meer ook niet.

2.5*

orbit schreef:

Een boeiende opbouw of het ontwijken van clichées lijkt me wel een voorwaarde de boel interessant te houden. Dat kan inderdaad zelfs met staccato beats (zie Imminent Starvation e.d.), maar de trommel openrukken van de commerciele housegeluiden werkt daar over het algemeen niet aan mee is mijn ervaring.

orbit schreef:
Ik weet het wel, maar sommige stromingen hebben meer met "disco" of "pop" te maken dan met electronic, maar misschien verwacht ik teveel van het MuMe publiek op dit vlak..

orbit schreef:
Ah! Eindelijk eens een electroclash plaatje! En geen slechte ook, ik zou hier juist buitengewoon goed op kunnen bewegen! Geef mij de club waar dit soort dingen vaak wordt gedraaid en ik ga erheen. 4*

Lol. 2.5*

Ik moest het ook 2 keer overlezen, maar het staat er echt.

Tsja, heb niet zo veel over dit nummer te melden. Vind t niet slecht, maar het kan ook niet boeien. 2,5*

Michel Cleis

Blijkbaar iets best commercieel nog. Hoorde het vandaag draaien in een winkel.

Kadafi
Onderhond schreef:
(quote)

Blijkbaar iets best commercieel nog. Hoorde het vandaag draaien in een winkel.

Hoor je vaak in winkels ja, vooral kledingwinkels. Is daar ook uitermate geschikt voor. House noem ik ook wel shopmuziek.

herman schreef:
Ik moest het ook 2 keer overlezen, maar het staat er echt.

Tsja, voor dingen waar de good ol' 80s in zit verweven heb ik nu eenmaal een zwak. Verder vind ik dit ook een spanneder soort pretentieloosheid dan die ellendige housedreunen uit de 90s waar jullie mee aan komen zetten.. nogmaals, hier kan ik wel op bewegen, en niet de deur uit, zoals bij Martyn, Cleis & co..

vandaag:

Justus Köhncke - Timecode

Geen onbekende voor velen denk ik, maar ik ben niettemin benieuwd naar de bevindingen. Voor mij is het een grote favoriet, zeker in combinatie met de video. Zowel qua audio als beeld de ideale verweving van uitbundigheid in minimalisme.

Redelijk simpel disconummertje alà Daft Punk e.d... het leukste stukje is weer wat dissonanten die zich melden halverwege het nummer, maar verder wel erg standaard. 2,5*

Ik ken wel het een en ander van Justus, maar deze nog niet. Erg leuke plaat, lekker blij en uitbundig. 4,5*

tuktak
ik mis een spannender soort pretentieloosheid in dit nummer

thejazzscène
Ik ben het rasterpatroon en het invullen van 'leuke' samples bij veel elektroartiesten wat beu. Ik verwacht dan meer van de samples (als ze deze techniek toepassen). 2,5* Dit heeft die universele elektro-hit-sfeer. Daar ben ik ondertussen wat over gegroeid.

magere 3 sterren dan, maar stijltje wat ik echt zat ben... ligt nog wel aardig in gehoor

Sietse
saai

Saaie basis, tussendoor komen er wat leuke dingen doorheen, maar dat zijn meestal maar breakjes van 5 seconden. Nummer breekt nooit open en blijft hangen in saaiheid. Vreselijk duf ritme ook.

1.5*

Lukk0
Eens met Onderhond: de eerste minuut is het nog best redelijk, daarna is het wel bekend en wordt het gewoon saai. Zoals anderen ook al opmerkten, is het nummer veel te standaard. Twee sterren.

Mmm, ik vind die Far Away eigenlijk wel precies goed. Stijl is niet zo mijn ding, maar ik vind deze precies wel kunnen: goede melode, prima uitbudnige synth, lekker opzwepend basloopje. Maar toch, klein 3,5*

Die Kohncke is leuk ja, heeft echt dat Duitse Autobahn-on-the-road-gevoel. Lome doorlopende housebeat, speelse toontjes en subtiele opbouw. 4*

Gast
geplaatst: vandaag om 14:26 uur

geplaatst: vandaag om 14:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.