Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2009, 15:26 uur
Köhncke moet ik maar eens achteraangaan. Doet het waarschijnlijk wel goed op de fiets naar school. Bij dat laatste stuk durf ik mijn handen wel voorzichtig de lucht in te doen. Erg leuk clipje ook
4*
So Far Away vind ik een stuk minder. Heb een beetje het idee dat die synth iets te 'episch' wil zijn, ofzo. Beetje teveel van het goede. 2,5*
4*So Far Away vind ik een stuk minder. Heb een beetje het idee dat die synth iets te 'episch' wil zijn, ofzo. Beetje teveel van het goede. 2,5*
0
geplaatst: 22 mei 2009, 18:33 uur
John Lord Fonda: 3,25 * - krijg idd het idee dat de pitch control niet klopte; plaat draait denk ik zo'n 10% te traag.
Köhncke: kan me niet blijvend boeien, wel geinig - 2,75 *
Köhncke: kan me niet blijvend boeien, wel geinig - 2,75 *
0
geplaatst: 22 mei 2009, 18:46 uur
Heheh, ik vind de 8 minuten versie van dit nummer ook leuk, ookal heeft die niets extra's aan variatie, net als het al even geniale 2 After 909 van hem. Juist het eindeloze droge getik doet het hier helemaal voor mij. Het plezier zit in de voortdurende vlaag van bijna-nietszeggende klikjes. 
Maar OH: Nummer breekt nooit open? Volgens mij is juist het openbreken na een minuut of twee het enige wat er gebeurt. Het is als een vulkaanuitbarsting in madurodam.

Maar OH: Nummer breekt nooit open? Volgens mij is juist het openbreken na een minuut of twee het enige wat er gebeurt. Het is als een vulkaanuitbarsting in madurodam.
0
geplaatst: 22 mei 2009, 19:12 uur
Justus Köhncke - Timecode. Heerlijk zorgloos stukje muziek, ik wordt er athans wel vrolijk van. Het roept een sfeer op van op reis te zijn. Niets hoeft en de kilometers die er gemaakt moeten worden om de bestemming te bereiken vliegen als sneeuw voor de zon voorbij. Die korte tussenstukjes brengen er een leuke spanning in. Even een ander landschap zeg maar.
3.5*
3.5*
0
geplaatst: 22 mei 2009, 19:50 uur
Gyzzz schreef:
Het is meer als die muziek die men steeds onder van die vreselijk foute "discotheekscenes" in films steekt omdat men eigenlijk geen echte dansmuziek kan/durft/wil gebruiken.
Veel meer dan een flesje fanta dat openspringt vind ik het niet.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 01:37 uur
Mooie futuristische klanken aan het begin. Het doet ook wat klassiek aan. Zodra de muziek na een korte pauze echt opgang komt volgt iets wat me doet zweven. Zou dit wel eens op een goede installatie willen horen, want er zit volgens meer in dan mijn computer speakers nu weergeven.
Voor nu al 4.0*
Voor nu al 4.0*
0
Dj2Jelle
geplaatst: 23 mei 2009, 01:41 uur
Mooi nummer, vind het alleen iets te experimenteel. Het nummer bestaat trouwens alleen uit het 'mooie' diepe geluid, en de stiltes in afwachting van 'het mooie geluid'.
De basis is mooi, maar de uitwerking had veel beter gekund. 3,8*
De basis is mooi, maar de uitwerking had veel beter gekund. 3,8*
0
Sietse
geplaatst: 23 mei 2009, 02:00 uur
Het ritme doet voor mij afbreuk van de rest, deze is nl. dermate voorspelbaar dat de spanning geheel verdwijnt.
Ook het herhalende patroon in de achtergrond geluiden hadden van mij wel wat minder gemogen. Het gebruik van stilte vind ik heel mooi, maar de manier waarop het hier wordt gebruikt maakt het toch weer heel erg voorspelbaar.
Desalniettemin een best ok nummer, met name als je het in een compleet album zou horen.
Ook het herhalende patroon in de achtergrond geluiden hadden van mij wel wat minder gemogen. Het gebruik van stilte vind ik heel mooi, maar de manier waarop het hier wordt gebruikt maakt het toch weer heel erg voorspelbaar.
Desalniettemin een best ok nummer, met name als je het in een compleet album zou horen.
0
thejazzscène
geplaatst: 23 mei 2009, 08:50 uur
Mooi nummer alleen die voicesample 'rock the house yo' is echt een domme zet geweest.
Iets rond de 3,5*.
Iets rond de 3,5*.
0
tuktak
geplaatst: 23 mei 2009, 08:53 uur
het album waar deep op staat vind ik een goed album, maar dit is een van de slechtste tracks die er op staat. klassieke sferen wekken in het goede geval emotie op maar hier gebeurd dat niet, en die stiltes doen daarbij heel erg geforceerd aan.
die sample op 2,29 in dit nummer slaat trouwens werkelijk helemaal nergens op. die zit zelfs standaard in magix music maker bijgeleverd. erg kneuterig.
deze track scoort voor mij amper de helft, van het album dat in zijn totaal toch wel 4 sterren verdiend.
// ohh toevallig, je was me net voor met die opmerking over die sample.
die sample op 2,29 in dit nummer slaat trouwens werkelijk helemaal nergens op. die zit zelfs standaard in magix music maker bijgeleverd. erg kneuterig.
deze track scoort voor mij amper de helft, van het album dat in zijn totaal toch wel 4 sterren verdiend.
// ohh toevallig, je was me net voor met die opmerking over die sample.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 11:14 uur
De andere liefhebbers van deze plaat zijn dat niet met je eens overigens.. volkomen onduidelijk verhaal over stitles en sfeer verder. Die sample is inderdaad een zwaktebod, maar kan ik in het licht van de rest graag vergeven. 4,5*
0
geplaatst: 23 mei 2009, 11:37 uur
Best mooi nummer met een mooi dromerig achtergrondgeluid en later nog andere leuke geluiden. Ik ben het er mee eens dat de voicesample er totaal niet in past. Ik ben met dit soort muziek niet bekend, maar dit is voor een keer best mooi. 3.5*
0
geplaatst: 23 mei 2009, 11:40 uur
vind het persoonlijk weinig om het lijf hebben, 2.5*, sluit me ook bij Sietse aan. Ben wel redelijk benieuwd naar het album als ik tuktak's bericht lees
0
geplaatst: 23 mei 2009, 11:49 uur
Het past inderdaad nog beter als je het in het geheel hoort John Doe
En dit soort intermezzo's is redelijk typisch voor Ab Ovo, dit vind ik één van de beteren van ze..
En dit soort intermezzo's is redelijk typisch voor Ab Ovo, dit vind ik één van de beteren van ze..
0
geplaatst: 23 mei 2009, 12:03 uur
Als intermezzo is het zeker ok. Kan echter dat ik de beats niet zo sterk vind qua geluid en compositie op het album, heb dat hier wel al namelijk. Mijn hart ligt echt bij idm/break beats, maar een gedegen geplaatste 4/4 met (voor mij) wel echt mooi geluid kan veel beter werken als de artiest niet een groot ritme talent is, tenminste naar mijn smaak.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 12:07 uur
Reeds bekend, maar en mooi trackje. Past inderdaad beter in een geheel en er staan ook mooiere tracks op het album, maar zeer aangenaam luistervoer. Zweeft tussen 3.5* en 4.0*
Zonder ritmische interventie zou het trouwens extreem voorspelbaar zijn geworden.
Zonder ritmische interventie zou het trouwens extreem voorspelbaar zijn geworden.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 13:30 uur
Heb Empreintes al tijden op mijn mp3speler staan, maar nog steeds niet beluisterd. Dit nummer maakt op zich wel nieuwsgierig, al vind ik die stiltebreak in het midden wel een beetje te ver doorgevoerd. 3,5*
0
geplaatst: 23 mei 2009, 18:11 uur
Enerzijds mooi, vooral de manier waarop de geluidsgolf telkens net wat anders ingezet wordt. Anderzijds een beetje zichzelf naar de achtergrond drukkend en een wat erg doordweekse beat die binnenkomt.
ruim 3*
ruim 3*
0
Kadafi
geplaatst: 23 mei 2009, 19:01 uur
Is dit ambient? Ik vind 't maar saai. Erg geschikt voor op de achtergrond, waar Gyzzz ook op doelt. 2,5*
0
geplaatst: 23 mei 2009, 19:15 uur
Nou, daar doel ik eigenlijk niet op. De muziek drukt zichzelf naar de achtergrond, terwijl het juist geschiktere muziek is voor op de voorgrond. En juist daarom vind ik het niet volledig geslaagd.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 20:26 uur
Dit is bepaald geen ambient. Misschien kunnen we daar morgen iets van doen. 

0
geplaatst: 24 mei 2009, 00:08 uur
Iets in de categorie gruizig en prettig, want daar hebben we nog niet zoveel van gehad:
0
geplaatst: 24 mei 2009, 01:05 uur
Onderhond schreef:
Blijkbaar iets best commercieel nog. Hoorde het vandaag draaien in een winkel.
(quote)
Blijkbaar iets best commercieel nog. Hoorde het vandaag draaien in een winkel.
Verbaast me niks, dat nummer is al maanden een gigantische clubhit. Het zou me zelfs niks verbazen als het in een edit-vorm over een paar maanden zelfs een bescheiden hitje wordt.
Justus Köhncke - Lekker ritme, goede sfeer ook, prima nummertje 4*
Ab Ovo - Op zich een mooie melodie, maar er had iets meer mee gedaan kunnen worden, bijvoorbeeld een sample of wat versnellingen erin. 3*
Black White Sun - Ook wel een mooie melodie, ligt goed in het oor. Is echter toch net iets te veel achtergrondmuziek voor mijn smaak. 3,5*
0
geplaatst: 24 mei 2009, 10:19 uur
Hee, A Year In A Minute
Hele dikke 5*.
Drukkend, warm, kriebelend en om in te verdrinken. Het komt in het youtube linkje natuurlijk niet helemaal tot z'n recht, maar in principe een van de allermooiste nummers. Als dit in de zomer opstaat, met het balkon open etc., vertragen al mijn bewegingen spontaan met een factor 10.
Hele dikke 5*. Drukkend, warm, kriebelend en om in te verdrinken. Het komt in het youtube linkje natuurlijk niet helemaal tot z'n recht, maar in principe een van de allermooiste nummers. Als dit in de zomer opstaat, met het balkon open etc., vertragen al mijn bewegingen spontaan met een factor 10.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 11:33 uur
Samen met het titelnummer het mooiste nummer van zijn plaat. Erg mooi, dromerig, warm, liefdevol etc.
4,5*
4,5** denotes required fields.