Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2009, 12:52 uur
Geniale Fennesz, hoewel voor mij ook meteen de énige geniale Fennesz. Wel een heerlijk nummertje. Prachtige melodietje met een lekker warm gruistapijtje eroverheen. Stond trouwens ook in mijn recente lijst van 100. 4.5*
0
geplaatst: 24 mei 2009, 14:48 uur
Justus: 4*, heel vaak gehoord maar blijft goed. Lange versie is nog beter.
Ab Ovo: Niet slecht ofzo, maar ik hoor niets speciaals in. Die Roch The House-sample is inderdaad een beetje flauw. 2,5*
Fennesz: Ook al redelijk vaak gehoord. Vind dit nummer (en veel van dat album) toch vrij gemakkelijk klinken, terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is. 3*
Ab Ovo: Niet slecht ofzo, maar ik hoor niets speciaals in. Die Roch The House-sample is inderdaad een beetje flauw. 2,5*
Fennesz: Ook al redelijk vaak gehoord. Vind dit nummer (en veel van dat album) toch vrij gemakkelijk klinken, terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is. 3*
0
Sietse
geplaatst: 24 mei 2009, 15:04 uur
Mooiste nummer dat hier tot nu toe is gepost en ik denk eigenlijk niet dat het nog beter zal worden dan dit, maar wat verwacht je anders; dit nummer staat al enkele jaren in mijn top 10 meest favoriete nummers.
Verder hoef ik hier volgens mij niets meer over te vertellen. Mijn mening over Fennesz is bekend en alles wat daar bij komt kijken ook.
Verder hoef ik hier volgens mij niets meer over te vertellen. Mijn mening over Fennesz is bekend en alles wat daar bij komt kijken ook.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 16:58 uur
Klinkt wat traag, wat makkelijk. Het is een beetje eentonig en het klinkt ook wat zielig. Er komt ook een stukje dat de melodie wgvalt en er wat futoristische klanken bij komen, zorgt wel voor wat afwisseling, mara paste er niet heel goed bij. Niet helemaal mijn smaak, voor mij te rustig. 2*
0
geplaatst: 24 mei 2009, 17:05 uur
Black White Sun - Al qua titel roept het iets tegenstrijdigs op, maar dat is enkel bijzaak. De muziek dan. Het deed me in eerste instantie denken of de radio niet goed afgesteld is. Daarnaast hoorde ik er wel fijne lijnen in die me wat aan de kosmische muziek deden denken. Verder roept het een gevoel van vergane glorie of van verlatenheid op. Ergens in de ruimte te zijn terwijl de brandstof tank hartstike leeg is. Je wil hoe dan ook naar huis toe.... Toch nog even genieten van de ruimte tot dat de spacewacht van de ANWB je komt redden.
4.0*
4.0*
0
geplaatst: 24 mei 2009, 21:56 uur
3,5* hier ook - ik vind het wel mooi, maar het daagt me te weinig uit.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 22:35 uur
niet echt mijn ding dit. het is op zich wel mooi om naar te luisteren zeer ontspannend ook. maar nee ik hoor niet wat hier nou zo bijzonder aan is.
3*
3*
0
geplaatst: 24 mei 2009, 22:44 uur
5* Eigenlijk wil ik dat citaat van Zachary over hoogpolig tapijt neerpennen 

0
geplaatst: 25 mei 2009, 00:05 uur
Daar hebben we die gebakken luft van meneertje fennesz weer, wollen klanktapijtje met wat bliepjes en vervormde geluidsslierten door de ruis heen. Dit is inderdaad een van de beteren van de plaat, maar heeft wel hetzelfde euvel als de rest.. het gaat nergens heen, spanning is er niet en bewegen kun je hier al helemaal niet op (niet dat het hoeft, maar een beetje activatie van op zijn minst je motorische cortex zou al mooi zijn). Een krappe 3*, wat eigenlijk voor de hele plaat geldt.
0
geplaatst: 25 mei 2009, 11:32 uur
0
thejazzscène
geplaatst: 25 mei 2009, 12:47 uur
Mooi nummer. Ik vind deze muziek live nog beter klinken. Langer gerekt, komt trager op gang maar het hoogtepunt is op die manier des te intenser. 4*
0
geplaatst: 25 mei 2009, 13:04 uur
Mooi mooi. Vinyl kraak naast digitale glitch. Rustig pruttelend en niet te uitbundig, doet me aan Loess denken maar ook aan Autechre (nummers als Recury). 4*
0
Lukk0
geplaatst: 25 mei 2009, 17:13 uur
Komt traag op gang, maar weet wel interessant te blijven. Heerlijk om te draaien terwijl je helemaal niets aan het doen bent, ik kom hierbij meteen tot rust. Heeft ook helemaal geen versnelling of iets dergelijks aan het einde nodig. 4,5*
0
tuktak
geplaatst: 25 mei 2009, 21:08 uur
het hele album is zeer de moeite waard trouwens, steengoed label dat raster-noton.
0
geplaatst: 25 mei 2009, 23:15 uur
Melodie doet sterk afbreuk aan het geknisper. Ook dat klinkt mij net wat te braaf en te warm eigenlijk. Knisper mag knisperen, naarmate het nummertje vordert begint het zelfs een beetje melig te worden.
Beetje een flauwe mix van minimal glitch en IDM, maar gezien mijn voorliefde voor beide genres kan dit makkelijk wegluisteren. 3 sterretjes.
Beetje een flauwe mix van minimal glitch en IDM, maar gezien mijn voorliefde voor beide genres kan dit makkelijk wegluisteren. 3 sterretjes.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 00:24 uur
Een soort bedeesde Autechre track.. gebeurt weinig en zit ook een saai ritme onder. 2,5*
0
Kadafi
geplaatst: 26 mei 2009, 09:10 uur
Ik hoor niet wat hier zo spannend aan is. Beetje gekraak, loom bassritme en dat melodietje is ook saai. 2*
0
tuktak
geplaatst: 26 mei 2009, 09:39 uur
Er is helemaal niks spannends aan dus dat hoor je goed. Ook is er geen opbouw te herkennen die rustig begint met aan het eind een explosie van geweld en muzikaal bombastisische breakcore.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 10:56 uur
Inderdaad erg kalm, alsof het ergens op wacht of iets dergelijks. Ik had ook wel gedacht dat het ergens zou uitbreken met een snel, hard muziekje. Maar niet dus. Het lijkt haast wel een begrafenisplaat maar dan zonder het (wel origineel overigens) vinylgekraak. Ik zou zoiets ook niet zelf opzetten denk ik, inderdaad geen opbouw. Het is constant hetzelfde liedje. (letterlijk en figuurlijk).
Toch kan ik me hier niet echt aan ergeren. 2.5* dan maar.
Toch kan ik me hier niet echt aan ergeren. 2.5* dan maar.
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2009, 12:12 uur
bepaald geen sterk nummer van de beider heren. Normaal kan ik zowel Alva Noto als Opiate waarderen, maar dit nummer kabbelt te veel voort zonder ergens heen te gaan.
Ook de gelaagdheid en subtiliteit die je bij veel glitch terug hoort ontbreekt hier nogal.
Ook de gelaagdheid en subtiliteit die je bij veel glitch terug hoort ontbreekt hier nogal.
0
thejazzscène
geplaatst: 26 mei 2009, 12:39 uur
Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden. Steve Pickton als Phenomyna, voor zijn tijd waarin hij beter bekend is als als Stasis (early uk techno). Voor ieder wat wils zou ik denken.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 12:49 uur
2.5*, leuke klankjes, maar saaie compositie en veel te lang om echt interessant te blijven. Aardig werkmuziekje, dat wel.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 15:42 uur
Redelijk monotoon muziekje, begint veelbelovend, maar blijft dan de gehele tijd op zelfde tempo en riedeltje hangen. Verder zit er een foute clubbeat onder en die verpest het sowieso op den duur. 2*
0
geplaatst: 26 mei 2009, 15:56 uur
Klinkt erg goed. Goede geluiden en leuk gewerkt met de synthesizer door met verschillende toonhoogtes en hoe het geluid naar voren komt. Wel jammer dat de rest nogal standaard is, zoals idd de beats, maar het irriteerde me niet zo zeer. Ook jammer dat het te lang duurt inderdaad, maar dit is best leuk.
3*
3*
0
thejazzscène
geplaatst: 26 mei 2009, 16:13 uur
unmudded lake schreef:
gewoon absolute bagger 0.5*
gewoon absolute bagger 0.5*
Had toch eerder een opbouwende kritiek van jou verwacht...
* denotes required fields.