Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2009, 17:10 uur
Nou dan schat je me toch hoog in.
Hmm, het zijn die songs die dit toevoegen om dan nog iets toe te voegen om dan uiteindelijk na alle beslommeringen ter plaatse te blijven trappelen en daar kan ik niet meer tegen gezien de tijd die me rest en jou ook waarschijnlijk. Verder ook dat ergerlijke warp geluidje doorheen de track zorgt ervoor dat ik me er echt niet goed bij voel. Kortom het is gewoon niks voor mij. Maar moet kunnen toch , iets slecht vinden?
Hmm, het zijn die songs die dit toevoegen om dan nog iets toe te voegen om dan uiteindelijk na alle beslommeringen ter plaatse te blijven trappelen en daar kan ik niet meer tegen gezien de tijd die me rest en jou ook waarschijnlijk. Verder ook dat ergerlijke warp geluidje doorheen de track zorgt ervoor dat ik me er echt niet goed bij voel. Kortom het is gewoon niks voor mij. Maar moet kunnen toch , iets slecht vinden?
0
geplaatst: 26 mei 2009, 17:18 uur
Phenomyna - Een wat monotoon stukje muziek. Zou prima passen in een lange compositie van een uur als een soort rustpunt. Maar daarna graag wat meer leven in de brouwerij, wat er nu niet is. De gebruikte geluiden zijn wel grappig, edoch ze kunnen de compositie niet reden.
2.0*
2.0*
0
geplaatst: 26 mei 2009, 17:34 uur
Lekker pulserend nummertje, goed aan te horen, maar haalt niet zijn volle potentie, denk ik. Iets meer climax-opbouw en stevigere beats zouden dit een echt goed nummer maken. 3,5*
0
thejazzscène
geplaatst: 26 mei 2009, 18:42 uur
unmudded lake schreef:
Maar moet kunnen toch , iets slecht vinden?
Maar moet kunnen toch , iets slecht vinden?
Jazeker, geen probleem mee als er wat opbouwende kritiek bij staat. Nu wint je stem aan betekenis.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 19:29 uur
Aardig nummer, maar Steve Pickton kan een stuk beter vind ik. Vooral in z'n nummers met opgewektere melodieën, vind het hier wat saai. Zowel het ritme als de donkere synth vind ik niet helemaal sterk genoeg om de hele tijd mee door te gaan. Op het einde als er wat zachte synths inkomen wordt het een stuk mooier, dat gedeelte had van mij meer centraal mogen staan. 3*
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2009, 20:14 uur
ik vind het uitermate saai. Het voegt niets toe en alles dat wel al kenden en doet het ook niet bijzonder goed.
Verder ga ik er geen woorden aan vies maken.
Verder ga ik er geen woorden aan vies maken.
0
lambf
geplaatst: 26 mei 2009, 22:33 uur
Leuke geluidjes, maar had wel iets spannender in elkaar mogen zitten. 3*
0
geplaatst: 26 mei 2009, 22:45 uur
@ Ab Ovo: fraaie klanken met goed getimede stiltes. Het nummer is denk ik beter in de context van een album te beluisteren dan op zichzelf. Niettemin: 4*
@Fennesz: ook voor mij een artiest waarvan ik de genialiteit niet vermag in te zien. Deze track is nog heel behoorlijk, zij het dat er geen ontwikkeling in het nummer zit. Wel een prettige sfeer: 3,5*
@Alva Noto: begint buitengewoon prettig. Maar op den duur gaat het multi-geknisper me irriteren. Het nummer heeft ook weinig om het lijf, met een melodietje van niks. Meer dan sfeer is het niet: hele krappe 3*
@Phenomyna: ik heb het gewoon niet zo op dit soort electronic. De verschillende bliepjes zijn in het begin nog wel aardig, maar al snel slaat de verveling bij mij toe. Te monotoon ook: 2*
@Fennesz: ook voor mij een artiest waarvan ik de genialiteit niet vermag in te zien. Deze track is nog heel behoorlijk, zij het dat er geen ontwikkeling in het nummer zit. Wel een prettige sfeer: 3,5*
@Alva Noto: begint buitengewoon prettig. Maar op den duur gaat het multi-geknisper me irriteren. Het nummer heeft ook weinig om het lijf, met een melodietje van niks. Meer dan sfeer is het niet: hele krappe 3*
@Phenomyna: ik heb het gewoon niet zo op dit soort electronic. De verschillende bliepjes zijn in het begin nog wel aardig, maar al snel slaat de verveling bij mij toe. Te monotoon ook: 2*
0
Dj2Jelle
geplaatst: 27 mei 2009, 11:44 uur
Nujabes - Peaceland
Nujabes - Peaceland - Free MP3 Stream on IMEEM Music
De eerste minuut van dit nummer is werkelijk prachtig, daarna zwakt het nogal af.
Nujabes - Peaceland - Free MP3 Stream on IMEEM Music
De eerste minuut van dit nummer is werkelijk prachtig, daarna zwakt het nogal af.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 14:03 uur
Niet mijn ding. Het klinkt wel relaxt, maar meer dan dat heeft het ook niet te bieden. 2,5*
0
geplaatst: 27 mei 2009, 14:26 uur
@Alva Noto & Opiate: lekker sponzige track met een fijne melodielijn die er tegen het einde aan in komt. naar het einde toe ook een subtiele versnelling. prachtige muziek. Ben het met onderstaande dan ook niet echt mee eens, er zit wel degelijk opbouw in. 4*
@Phenomyna: de laatste 2 minuten neemt dit nummer wel een vlucht, maar helemaal raken doet dit mij ook niet. kan me voorstellen dat dit wel mee kan slepen in de juiste omstandigheden, maar dat gebeurde nu niet echt. de wave die er op het einde in komt zetten is wel erg mooi trouwens. 3,5*
@Nujabes: inderdaad een ontspannen muziekje. Misschien aardig voor op de bank bij een after-dinner-dip. Veel om het lijf heeft het verder niet, dus ik houd het bij 3*.
Hellblazer schreef:
(...) geen opbouw. Het is constant hetzelfde liedje. (letterlijk en figuurlijk).
(...) geen opbouw. Het is constant hetzelfde liedje. (letterlijk en figuurlijk).
@Phenomyna: de laatste 2 minuten neemt dit nummer wel een vlucht, maar helemaal raken doet dit mij ook niet. kan me voorstellen dat dit wel mee kan slepen in de juiste omstandigheden, maar dat gebeurde nu niet echt. de wave die er op het einde in komt zetten is wel erg mooi trouwens. 3,5*
@Nujabes: inderdaad een ontspannen muziekje. Misschien aardig voor op de bank bij een after-dinner-dip. Veel om het lijf heeft het verder niet, dus ik houd het bij 3*.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 14:55 uur
Vredig muziekje, met vooral jazz erin. Het is inderdaad ook ontspannend en rustig. Er word ook leuk gespeeld met de blaasinstrumenten, af en toe lijkt dat namelijk wat een beetje vast te lopen. Wel aardig, maar echt bijzonder vind ik het niet. Mager 3'tje van mij.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 16:30 uur
Wel nog een goed nummer mocht die bass iets zwaarder zijn.
Met zo'n nummer die plots op de radio verschijnt terwijl ik wat kroez lukt dat nog aardig wel, maar zou ik wel het bass indicatortje op volle max plaatsen om m'n huid wat massage te geven.
3*
Vooral de laatste twee minuten zijn de betere.
Met zo'n nummer die plots op de radio verschijnt terwijl ik wat kroez lukt dat nog aardig wel, maar zou ik wel het bass indicatortje op volle max plaatsen om m'n huid wat massage te geven.
3*
Vooral de laatste twee minuten zijn de betere.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 18:43 uur
Meer dan prettig behang, mooi geluid maar een beetje te niets aan de hand, te veilig. DJ Krush doet (op een wat andere manier) soortgelijke muziek iets stijlvoller.
ruime 3*
ruime 3*
0
geplaatst: 27 mei 2009, 23:40 uur
Muziek voor de verstokte loungers en chillers.. als behang misschien leuk, maar niet boeiend als luistermuziek. 2*
0
geplaatst: 28 mei 2009, 07:52 uur
Typisch behang inderdaad, maar eentje met een nogal kitscherige, vieze nasmaak. Geklooi in het begin is nog wel leuk, maar eens dat wegvalt wordt het lastig om de hele track uit te horen. Behang kan maar beter gewoon onopvallend tegen de muur hangen.
1.5*
1.5*
0
thejazzscène
geplaatst: 28 mei 2009, 13:01 uur
4,5* Onlangs de vinyl gekocht omdat ik hem zo goed vind. 7 Minuten genieten van een warme zomerse gloed die het nummer uitstraalt.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 13:41 uur
Gaat wel geloof ik, maar heel goed vind ik dit niet. Best leuk melodietje die wel zou passen in een zomerse 80's film als soundtrack. Inderdaad een warm geluid dat het nummer uitstraalt. De bijgeluidjes zijn ook best leuk samen met de claps. De vocals passen er ook wel bij, rustgevend en kalm. Dit zou ik best eens kunnen opzetten, maar supergoed vind ik dit nou ook weer niet.
3.5*
3.5*
0
geplaatst: 28 mei 2009, 13:46 uur
herman schreef:
Ben het met onderstaande dan ook niet echt mee eens, er zit wel degelijk opbouw in. 4*
Ben het met onderstaande dan ook niet echt mee eens, er zit wel degelijk opbouw in. 4*
(quote)
Zal best, maar het is wel zo dat er praktisch niets gebeurt en dat het dus constant hetzelfde is. Opbouw zal er misschien wel zijn, maar heel duidelijk is het niet vind ik persoonlijk.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 14:51 uur
Fantastisch nummer, mooie beeldende tekst ook. Past heel goed bij de film waarvan ik dit nummer ken (Any Way the Wind Blows dat over Antwerpen gaat). Deze remix van Joakim is echt groots, vooral als de baslijn (die me trouwens opeens aan Fade to Grey doet denken) erin komt. Gebeurt vanaf dat moment lekker veel in dit nummer en het is allemaal functioneel en prachtig. Helemaal mijn ding dit.
5*
5*
0
geplaatst: 28 mei 2009, 16:51 uur
Alsof de blauwe vogel opeens sprak.
Het is te ver van me verwijderd om me echt te kunnen grijpen.
Maar zeker een nummer die je moeilijk slecht kunt vinden. 3*
Het is te ver van me verwijderd om me echt te kunnen grijpen.
Maar zeker een nummer die je moeilijk slecht kunt vinden. 3*
0
Lukk0
geplaatst: 28 mei 2009, 17:37 uur
Best een lekker nummer, mooie baslijn en een bijpassende rustige tekst/zang. Hij duurt alleen iets te lang, anders was de score nog wel iets hoger uitgevallen. 4*
0
geplaatst: 28 mei 2009, 18:57 uur
Wat een nummer, kende ik tot mijn spijt nog niet. Geweldig mooie productie. 4.5*
0
geplaatst: 28 mei 2009, 19:02 uur
Die is zooooo gaaf, brooklyn
Door jou leren kennen en heel lang vaste kost in mijn playlisten en op de CDJ's.
Briljante synth, geweldige baslijn, supervocaal en die mondharmonica!
Door jou leren kennen en heel lang vaste kost in mijn playlisten en op de CDJ's.Briljante synth, geweldige baslijn, supervocaal en die mondharmonica!
0
geplaatst: 28 mei 2009, 19:17 uur
Inderdaad vrij geweldig! Heel dynamisch en toch rustig.
4,5*'je wel.
4,5*'je wel.
0
tuktak
geplaatst: 28 mei 2009, 19:26 uur
het album my best remixes van joakim staat vol met zulke kwaliteit, aanrader dan!
0
Sietse
geplaatst: 28 mei 2009, 20:59 uur
Nummer met veel potentie, maar dat er voor mij niet echt uit komt. Echter heb ik zo het vermoeden dat dit meer komt door de bagger compressie die in het youtube filmpje zit dan iets anders.
of het moet zijn omdat ik eerder deze avond behoorlijke bak noise heb zitten maken met veel hoge piepen dat mijn oren nu geen zin meer hebben
of het moet zijn omdat ik eerder deze avond behoorlijke bak noise heb zitten maken met veel hoge piepen dat mijn oren nu geen zin meer hebben

0
geplaatst: 28 mei 2009, 21:51 uur
Behoorlijk lekker nummer met een vrij hoog relax gehalte, maar blijft toch boeien. Mondharmonica sound komt zeer bekend voor, iemand misschien een idee?
4*
4*
* denotes required fields.