Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 28 mei 2009, 22:26 uur
Ik kan er niet zoveel mee helaas. Misschien omdat ik het origineel al te goed ken wellicht, maar deze remix lijkt een beetje nergens heen te gaan.
2.5* Apart gezien de hoge stemmen van likeminded people hierboven
2.5* Apart gezien de hoge stemmen van likeminded people hierboven

0
geplaatst: 28 mei 2009, 22:53 uur
HaanHoen schreef:
Behoorlijk lekker nummer met een vrij hoog relax gehalte, maar blijft toch boeien. Mondharmonica sound komt zeer bekend voor, iemand misschien een idee?
4*
Behoorlijk lekker nummer met een vrij hoog relax gehalte, maar blijft toch boeien. Mondharmonica sound komt zeer bekend voor, iemand misschien een idee?
4*
volgens mij van Gorillaz - Clint Eastwood. deed het mij iig gelijk aan denken

0
geplaatst: 28 mei 2009, 23:55 uur
FeNDeR schreef:
(quote)
Ja daar deed het mij ook wel aan denken, was dus toch niet zo'n gekke gedachte

0
geplaatst: 29 mei 2009, 02:35 uur
Lekker luxe champagne chillout plaatje, lekker voor de decadente snuivers.. weinig verheffend qua electronic. Die franse vocalen wordt je toch ook wel snel beu, en mondharmonica? Heb ik wel de goede? 2,5*
0
Kadafi
geplaatst: 29 mei 2009, 09:48 uur
Brian Wayne Transeau - 1.618. Wat maakt die man goede, kraakheldere samples. Ik hoop dat het te horen is op youtube, want de versie die ik thuis heb is een betere opname.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 09:51 uur
Mondharmonica zit wat verderop in het plaatje. Je hebt hem toch wel helemaal afgedraaid he? 
Wat dit verder met decadent snuiven te maken heeft is me een raadsel.

0
geplaatst: 29 mei 2009, 09:58 uur
herman schreef:
Mondharmonica zit wat verderop in het plaatje. Je hebt hem toch wel helemaal afgedraaid he?

Time stamp gezien? Je moet toch wat als je zo lang doorhaalt.
Max Berlin: ik vond het een 3,75 - wel een ok sfeer; idd Frans - maar goed voor dit jaargetij.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 10:32 uur
herman schreef:

Ik probeer me de context voor te stellen waarin dit leuke muziek is.. stel me zo'n strandtent voor met veel verkeerde vw's cabrio voor de deur, maar misschien is dit wel hippiemuziek met die geprononceerde mondharmonica

0
geplaatst: 29 mei 2009, 11:07 uur
Brian Wayne Transeau vind ik daarentegen wel verheffend, lekkere transparante sound en mooie sferen, ook geen onaardige beeldjes erbij. 4*
0
geplaatst: 29 mei 2009, 11:20 uur
orbit schreef:
Ik probeer me de context voor te stellen waarin dit leuke muziek is.. stel me zo'n strandtent voor met veel verkeerde vw's cabrio voor de deur, maar misschien is dit wel hippiemuziek met die geprononceerde mondharmonica
Auw.
0
Sietse
geplaatst: 29 mei 2009, 11:59 uur
Erg net nummer wat langzaam voortkabbelt, vind met name de ritme sectie erg zwak aan dit nummer. Daar had wat mij betreft meer in gezeten. Voor mij allemaal te clean.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 16:26 uur
Max Berlin - Erg lekker nummer ja, heel mooi hoe de lome, maar toch spannende techno een sfeer neerzet alsof je op een mooie zomermiddag op een terrasje ergens in een Frans dorpje zit...
Brian Wayne Transeau - Mooie productie wel, maar duurt toch net iets te lang en heeft net te weinig spanning om de aandacht erbij te houden. 3*
Brian Wayne Transeau - Mooie productie wel, maar duurt toch net iets te lang en heeft net te weinig spanning om de aandacht erbij te houden. 3*
0
geplaatst: 29 mei 2009, 17:15 uur
BT - 1.618 - Mooi dromerig stuk muziek. Gitaarklanken geven warmte aan de compositie. Ondanks wat geluiden die aan de industrie doen denken, muziek om met de ogen dicht te beluisteren en weg te drijven in een andere wereld. Het rustige deel laat me voelen hoe groot het universum is. Kortom: Brain Wayne Transeau gaat bij mij op de verlanglijst. Fraai haast klassiek einde.
4.0 dikke sterren.
4.0 dikke sterren.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 17:39 uur
Allemaal lekker qua sfeer, maar het is ook een beetje een oppervlakkig happy muziekje met wat half mysterieuze elementen. Qua artiest is hij ook meer in de richting van pop artiesten ala Junkie XL o.a., het type dat erg naar het publiek toekomt, wat bekende succeselementen in een brave mix gooit, zodat het lekker makkelijk wordt voor het publiek om te genieten en de muziek te kopen. Je hebt echter andere artiesten (b.v. Autechre; die deze stijl heeft helpen voorschetsen) die misschien wat meer hun gekke eigen ding doen, maar in mijn ogen veel verder gaan met hun werk. Maar daar dien je dan wel iets meer je best voor te doen om het te ervaren, omdat het aparter is en je daar niet klaar voor was. Dit vind je meteen prettig, instant entertaining, maar het voegt naar mijn mening eigenlijk weinig toe aan je bestaande wereld.
Toch kan ik hier nog wel 3.5* aan kwijt, zit voor wat het is goed in elkaar.
Toch kan ik hier nog wel 3.5* aan kwijt, zit voor wat het is goed in elkaar.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 18:00 uur
In eerste instantie is dit niet onprettig en klinkt het een beetje verrassend. Totdat de gedachte post vat dat het een beetje klinkt als Mike Oldfield die een workshop "Composing in 00's" heeft gevolgd. Er zit mij een iets te hoog MO-gehalte in. Omdat het goed klinkt en me niet in de weg zit, geef ik 3, 25 *.
Ik vind het nl net te weinig verrassend.
Ik vind het nl net te weinig verrassend.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 18:02 uur
Ik hou wel van Mike Oldfield, maar hoor die hier niet in eigenlijk. Verder wel met je eens dat dit niet zo verassend is.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 30 mei 2009, 01:20 uur
4 sterren. Erg sterk nummer, alleen er hadden ook wel 4 minuten afgekund.
0
geplaatst: 30 mei 2009, 10:53 uur
Max Berlin: Franse vocals geven het een erg fout sfeertje mee. Muziekje erachter is verder nogal saai, begrijp orbit wel als hij het heeft over "decadent". Zou zo onder de feestscene van Irrév kunnen gezeten hebben. Niet zo boeiend. 2*
BT: wel erg braaf en vlak nummertje. Af en toe een beetje geklooi, voor een filmsoundtrack zou het experimenteel kunnen zijn, en nog aardig kunnen werken ook, maar als alleenstaand stukje muziek echt een beetje karig. Vind het ook geen al te leuk sfeertje eigenlijk. 2.5*
Legowelt zoals steeds erg saai. Hobbelt maar een beetje voort, weinig boeiende samples, duf geluid en enerverend gewoontjes. 1*
BT: wel erg braaf en vlak nummertje. Af en toe een beetje geklooi, voor een filmsoundtrack zou het experimenteel kunnen zijn, en nog aardig kunnen werken ook, maar als alleenstaand stukje muziek echt een beetje karig. Vind het ook geen al te leuk sfeertje eigenlijk. 2.5*
Legowelt zoals steeds erg saai. Hobbelt maar een beetje voort, weinig boeiende samples, duf geluid en enerverend gewoontjes. 1*
0
geplaatst: 30 mei 2009, 12:05 uur
Mooie Legowelt, met een wat warmer, compacter geluid dan hij meestal heeft (of had). De melodielijnen staan daardoor minder als een huis, maar het wint aan behaaglijkheid. 4*
0
geplaatst: 30 mei 2009, 12:13 uur
Ja, al eens gehoord. Lekkere oldschool Chicago house ritmes, wat fijne synths erbij. Lekker los nummer, dat verder niet te nonchalant wordt. Mooi verwerkt die koebel.
(hou sowieso van het geluid van de 808 koebel). 3.75*
(hou sowieso van het geluid van de 808 koebel). 3.75*
0
thejazzscène
geplaatst: 30 mei 2009, 13:35 uur
Ja, mooi nummer dat zich leent voor warme gelegenheden (zoals veel van Legowelts' nummers vind ik). Misschien iets te weinig om in te verzuipen maar deze muziek moet er nu eenmaal ook zijn. Het klinkt gewoon goed.
0
geplaatst: 30 mei 2009, 15:35 uur
Die legowelt vind ik een prachttrack. Misschien ook het contrast met dat beeld van een Japanse souk waar herrie , nervositeit , druk rijdende auto's door elkaar suizen en het plaatje waar je naar zit te staren.
Echt goed dit, moet ik zeker nog eens uitspitten.
4.5*
Bij dIe BT kan ik Mike Oldfield connecties goed begrijpen.
Ik heb daar ook zo een gevoel bij van eerlijk correcte muziek die mij wordt opgedrongen. Mag toch een pak rauwer en ongeremder voor mij.
Neen , geen bezieling ook. 2*
Op het eind van de clip hoor je nog net "see you on the other side" die in mijn ogen vele malen beter is.
Echt goed dit, moet ik zeker nog eens uitspitten.
4.5*
Bij dIe BT kan ik Mike Oldfield connecties goed begrijpen.
Ik heb daar ook zo een gevoel bij van eerlijk correcte muziek die mij wordt opgedrongen. Mag toch een pak rauwer en ongeremder voor mij.
Neen , geen bezieling ook. 2*
Op het eind van de clip hoor je nog net "see you on the other side" die in mijn ogen vele malen beter is.
0
geplaatst: 30 mei 2009, 16:01 uur
Legowelt - Deerdrive. Na een spannende begin volgt een ontspannen deel. Het doet me daardoor denken aan: Waar gaan we heen met vakantie? Eenmaal onderweg verloopt de reis prima. Uitzichten komen en gaan. Even wat drukte op de weg en de bestemming komt naderbij. Wel is het jammer dat er niets ergs onderweg plaats vindt. Een klapband of zoiets. Zo dat je thuis kan komen met een sterk verhaal. Wat gewoontjes zeg maar.
3.0 magere sterren.
3.0 magere sterren.
0
geplaatst: 30 mei 2009, 16:17 uur
tuktak schreef:
als jij op vakantie gaat heb je graag een klapband dus?
als jij op vakantie gaat heb je graag een klapband dus?
Niet zo letterlijk nemen, er mag best wat mis gaan tijdens een vakantie. Het is hier slechts als voorbeeld gebruikt.
0
geplaatst: 30 mei 2009, 16:32 uur
Gerards Dream schreef:
Niet zo letterlijk nemen, er mag best wat mis gaan tijdens een vakantie. Het is hier slechts als voorbeeld gebruikt.
(quote)
Ja je kan natuurlijk ook te veel betalen bij te pomp (door kwaadwillende bediendes, of de hele familie aan de sch**teritis door de bedorven garnalen van het restaurant, of het appartement dat naast een dipso bleek te leggen). Dat soort klein leed doet het altijd goed in de ANWB Kampioen of als bleke borrelpraat.
Voor de muziek dit maal: 4*
0
tuktak
geplaatst: 30 mei 2009, 16:36 uur
doe mij maar stralend mooi weer en knappe vrouwen in bikini aan het strand. maar dan heb je misschien geen mooi verhaal voor als je thuis komt, ieder zijn ding.
0
geplaatst: 30 mei 2009, 16:42 uur
tuktak schreef:
doe mij maar stralend mooi weer en knappe vrouwen in bikini aan het strand. maar dan heb je misschien geen mooi verhaal voor als je thuis komt, ieder zijn ding.
Neem je die niet zelf mee? En als single (daar zit van nature genoeg muziek in) begint een verhaal te ontstaan als je zo'n vrouw liefst in local speak begroet en aanspreekt. Vragen naar goeie tenten of plaatsen met live muziek.
* denotes required fields.