Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
tuktak
geplaatst: 30 mei 2009, 16:51 uur
vrijgezel of niet, knappe vrouwen in bikini willen we allemaal
liever een hele vakantie met stralend weer en een mooi uitzicht, dan een shitvakantie met een klapband om er voor het thuisfront nog wat van te maken.
liever een nummer dat consistent goed is, ipv een nummer dat alleen leuk is door de zogenaamd spannende frivoliteiten.
liever een hele vakantie met stralend weer en een mooi uitzicht, dan een shitvakantie met een klapband om er voor het thuisfront nog wat van te maken.
liever een nummer dat consistent goed is, ipv een nummer dat alleen leuk is door de zogenaamd spannende frivoliteiten.
0
geplaatst: 30 mei 2009, 22:02 uur
Legowelt klinkt zo gedateerd als de green album van Orbital, maar dat is zijn sound dan ook geloof ik. Blikkerige hi-hats en standaardritmes uit een ouwe roland van begin jaren 80 en wat synths die sfeer suggereren maar niet geven. Alles van deze act vind ik vreselijk, zo ook dit weer. 1,5*
0
lambf
geplaatst: 30 mei 2009, 23:16 uur
Glad, gelikt en zo ongeveer het tegenovergestelde van mijn smaak. 0.5*
0
hdk-nl
geplaatst: 31 mei 2009, 19:35 uur
Volg dit topic al een tijdje als ongeregistreerd zijnde en me toch maar even ingescreven om zelf ook eens wat te kunnen posten.
Eén van mijn favo DnB tunes
Eén van mijn favo DnB tunes
0
geplaatst: 31 mei 2009, 20:29 uur
Een mooi melodieus nummer met de harde en typische DnB scheurgeluiden erdoorheen die DJ Hidden bijvoorbeeld ook gebruikt. Daardoor hebben dit soort nummers amper een diepe bass nodig, omdat die scheurgeluiden al zwaar en heftig genoeg zijn. Vind dit dan ook een prima DnB nummer, misschien iets te voorspelbaar en te lang, maar dat kan de pret niet echt drukken. 3,5*
0
tuktak
geplaatst: 31 mei 2009, 20:50 uur
desimal was een briljante producer. veel te vroeg overleden helaas. voor zijn plaatjes ging ik speciaal naar de winkel. circle of nine is mijn favoriet.
0
hdk-nl
geplaatst: 31 mei 2009, 20:54 uur
Ik las een tijdje terug dat hij aan schizofrenie leed. i.i.g inderdaad erg jammer
0
DevendraBan
geplaatst: 31 mei 2009, 22:24 uur
M'n hoofd ging van links naar rechts en ik kon m'n benen niet meer stil houden, fijne track.
0
geplaatst: 31 mei 2009, 23:16 uur
Zo we trekken zelfs nieuwe leden met dit topic 
Wel goed nummer dit, niet super briljant maar lekker melodisch idd.
3,5

Wel goed nummer dit, niet super briljant maar lekker melodisch idd.
3,5
0
lambf
geplaatst: 1 juni 2009, 00:03 uur
Jammer dat de ratelende breaks bij DnB altijd zo gelooped dijn, hierdoor klinkt nagenoeg bijna alles op elkaar. Niet slecht, lekker fris, maar ook niet verassend. 3*
0
geplaatst: 1 juni 2009, 01:13 uur
Laatste track van het album Hallucinogen - In Dub:
Helemaal luisteren!
Helemaal luisteren!
0
tuktak
geplaatst: 1 juni 2009, 10:27 uur
lambf schreef:
Jammer dat de ratelende breaks bij DnB altijd zo gelooped dijn, hierdoor klinkt nagenoeg bijna alles op elkaar. Niet slecht, lekker fris, maar ook niet verassend. 3*
dat ligt er natuurlijk aan hoe goed je er naar luistert...je kan veel dnb beter plaatsen in de techno of house hoek, ipv de breakbeat. het gaat om opbouw, samplegebruik en subtiliteit ipv hapslikweg hotseknots beats.
0
Sietse
geplaatst: 1 juni 2009, 15:31 uur
Hallucinogen...
Ambient techno, dub...ja, 15 jaar terug toen vond ik dit soort dingen leuk. Nu hoeven ze hier echter echt niet meer mee aan komen.
Slecht is het zeker niet, maar saai wat mij betreft wel.
Ambient techno, dub...ja, 15 jaar terug toen vond ik dit soort dingen leuk. Nu hoeven ze hier echter echt niet meer mee aan komen.
Slecht is het zeker niet, maar saai wat mij betreft wel.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 18:06 uur
Desimal: lekker en ook zeker mooi en uitgewerkt. Sfeervol en verdrietig en tegelijk (helaas voor mij) wat goedkope vrolijke geluiden (van de ritmes en de hoge melodie). Maar zeker interessant. 3.5*
Hallucinogen: einde is mooi inderdaad, net als grotendeels de rest (helaas ontbreken de laatste 25 seconden door de 10 minuten regel op youtube). Je hebt veel van dit soort muziek en het lijkt al gauw voor mij op goedkope muzak, maar als ik me ervoor open stel merk ik toch dat sommige artiesten het goed kunnen doen en dit nummer vind ik wel een voorbeeld daarvan. 3.75*
Hallucinogen: einde is mooi inderdaad, net als grotendeels de rest (helaas ontbreken de laatste 25 seconden door de 10 minuten regel op youtube). Je hebt veel van dit soort muziek en het lijkt al gauw voor mij op goedkope muzak, maar als ik me ervoor open stel merk ik toch dat sommige artiesten het goed kunnen doen en dit nummer vind ik wel een voorbeeld daarvan. 3.75*
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 juni 2009, 20:03 uur
3* Een mooi nummer, maar meer iets voor op de achtergrond.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 20:18 uur
Te traag (lees saai) wat mij betreft. Verdrietig vind ik het niet echt. Sfeervol... Tja.. Het heeft een bepaalde sfeer, maar die bevalt mij niet zo. Niet helemaal mijn ding.
2*
2*
0
geplaatst: 1 juni 2009, 23:23 uur
dat verdrietig ging over Desimal zoals je kunt lezen als je goed kijkt
0
geplaatst: 2 juni 2009, 00:05 uur
Hallucinogen.. een beetje een laidback psytrance als Sphongle e.d. ook maken, zeker wel een relaxed en mooi nummer, maar helaas ook iets te lang, evenals die psytrance track van even terug. Had sterker geweest met deze opbouw en een climax van rond de vier minuten met daarna nog wat afbouw tot aan de 6 ofzo. 3,5*
0
geplaatst: 2 juni 2009, 09:30 uur
John Doe schreef:
Oeps, niet goed gelezen. Mijn excuses.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 10:28 uur
* Desimal: 3,75 * - dit ligt me wel; 'k hier eens naat zoeken. Lijkt me idd heel fijn om dit op vinyl te hebben.
* Hallucinogen: 3,25* - vind het iets te lang uitgesponnen, waardoor het mijn aandacht verliest; moest wel denken aan eerder werk van Sven Väth Periode 92 - 94 oa Accident in Paradise); daar staan ook gelijksoortige lange stukken op.
* Hallucinogen: 3,25* - vind het iets te lang uitgesponnen, waardoor het mijn aandacht verliest; moest wel denken aan eerder werk van Sven Väth Periode 92 - 94 oa Accident in Paradise); daar staan ook gelijksoortige lange stukken op.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 12:29 uur
Desimal: Tof dnb trackje met wat frissere geluidjes. Ook de ritmes klinken wat minder 13 in een dozijn. Wordt wel een beetje saai na een tijdje, hier en daar inderdaad wat goedkoop/ouderwetse klankjes, maar wil best wat meer horen van de man: 4.0*.
Hallucinogen: doet me wat denken aan FSOL. Leuker in een album dan op zichzelf denk ik. Geen vervelend nummertje, maar klinkt af en toe toch wel erg gemakkelijk. Sfeertje wat eigenlijk gezet moet worden wordt wmb ook niet echt gehaald. Iets te plastic. 2.5*
Hallucinogen: doet me wat denken aan FSOL. Leuker in een album dan op zichzelf denk ik. Geen vervelend nummertje, maar klinkt af en toe toch wel erg gemakkelijk. Sfeertje wat eigenlijk gezet moet worden wordt wmb ook niet echt gehaald. Iets te plastic. 2.5*
0
geplaatst: 2 juni 2009, 21:27 uur
Niks bijzonders die Desimal. Standaard 2-step beats en basgeluiden die 10 jaar geleden al redelijk saai waren en vrij mat klinken. Voor de rest wordt het wat opgeleukt en serieuzer gemaakt met (niet onaardige) melodietjes en effecten. 1.5*
Ik kan die van Hallucinogen trouwens niet afspelen.
Ik kan die van Hallucinogen trouwens niet afspelen.
0
geplaatst: 3 juni 2009, 00:12 uur
Architect: een lekkere box met spannende sound-effects. Verliest soms wel de lijn uit 't oog, maar dat wordt nergens echt storend. 4*
Wel jammer dat je hem om 23:40 al post, terwijl ik netjes tot 12 uur aant wachten was om mijne te posten...
Wel jammer dat je hem om 23:40 al post, terwijl ik netjes tot 12 uur aant wachten was om mijne te posten...
0
geplaatst: 3 juni 2009, 00:27 uur
...maar er was al een dag voorbijgegaan, hij had 'm ook 23 uur en 40 minuten eerder al mogen posten.
In principe kun je je track nu ook plaatsen dus.
*edit*: lekkere enerverende track trouwens, mooi ritme, maar qua duistere sfeer niet compleet serieus te nemen voor mij. 3.5*
In principe kun je je track nu ook plaatsen dus.*edit*: lekkere enerverende track trouwens, mooi ritme, maar qua duistere sfeer niet compleet serieus te nemen voor mij. 3.5*
0
geplaatst: 3 juni 2009, 00:33 uur
Ik ben sowieso een voorstander van twee tracks beoordelen, kan toch geen kwaad om er twee te luisteren?
Daarnaast posten de laatste paar users al helemaal niet meer om 24:00 uur.. dus ik dacht dat het systeem al was opgeheven ofzo..
Daarnaast posten de laatste paar users al helemaal niet meer om 24:00 uur.. dus ik dacht dat het systeem al was opgeheven ofzo..
0
geplaatst: 3 juni 2009, 14:36 uur
Zeer fijne nummertje van Architect inderdaad. Lekker ruizige industriële klanken, leuke ritmiek en een schare fijne samples. 4.25*
0
geplaatst: 3 juni 2009, 15:24 uur
John Doe schreef:
...maar er was al een dag voorbijgegaan, hij had 'm ook 23 uur en 40 minuten eerder al mogen posten.
In principe kun je je track nu ook plaatsen dus.
In principe kun je je track nu ook plaatsen dus. Sorry, dat had ik niet gezien. Dan zal ik die van mij maar posten. Waarschijnlijk kennen de meesten deze al, maar tis iig geen vrolijke house

* denotes required fields.