Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2009, 15:46 uur
Zonder twijfel het meest belachelijke nummer dat hier al gepost is. Muzikaal oersaai en de vocals zijn buitengewoon ridicuul. Uit pure verveling even naar de tekstjes geluisterd, die zijn zo mogelijk nog grappiger. 0.5*, zeker omdat ik door het nummer de indruk krijg dat de heren het ook werkelijk serieus menen.
0
geplaatst: 3 juni 2009, 16:25 uur
Dit soort gothic-achtige muziek doet mij ook bijzonder weinig. Heb wel dingen van Coil gehoord die me meer aanspraken, maar hier kan ik niet zoveel mee. 1,5*
0
geplaatst: 3 juni 2009, 16:39 uur
Coil met Horse Rotorvator.. jaja, dit plaatje vaak gedraaid en een paar jaar terug weer eens opnieuw opgedoken. Ik vind de boel behoorlijk verouderd, dit soort experimentele industrial.. dit nummer misschien met een gothiclaagje, maar Coil heeft niets met gothic te maken verder. Qua muziek kan ik het zeker nog wel waarderen, maar qua tekst en vocalen kan dit mij niet boeien.. sowieso niet het sterkste nummer van de plaat. 2,5*
0
geplaatst: 3 juni 2009, 23:46 uur
Architect is wel goed maar zo goed nu ook weer niet. Komt meer door de fase dat ik het nu wel iets harder wil a la Flint Glass,...
Het besluimert in net niet dat of net niet dit. Maar goed, eigen interpretatie. 3*
Die Coil is echt niet te genieten vind ik toch. Hou sowieso niet van stemmen in muziek en zeker niet in electronische muziek.
Daarin wil ik het menselijke zoveel mogelijk vermijden.
Baadt ook zo in een oude spinnenwebberige druilerigheid die ik totaal niet associeer met Pasolini.
Tja, overreden worden door je jonge hoertje is nu niet bepaald het van het maar alleszins nog altijd beter dan dit lied.
Het besluimert in net niet dat of net niet dit. Maar goed, eigen interpretatie. 3*
Die Coil is echt niet te genieten vind ik toch. Hou sowieso niet van stemmen in muziek en zeker niet in electronische muziek.
Daarin wil ik het menselijke zoveel mogelijk vermijden.
Baadt ook zo in een oude spinnenwebberige druilerigheid die ik totaal niet associeer met Pasolini.
Tja, overreden worden door je jonge hoertje is nu niet bepaald het van het maar alleszins nog altijd beter dan dit lied.

0
geplaatst: 4 juni 2009, 00:06 uur
Goed , nog belachelijker zou ik zeggen.
Sjon Rembo nagenietend van z'n body count dansend in de disco.
Sjon Rembo nagenietend van z'n body count dansend in de disco.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 01:48 uur
Dj2Jelle schreef:
Ik weet niet zeker wat ik nou zojuist heb gezien....
Ik weet niet zeker wat ik nou zojuist heb gezien....
Iets wat heel erg slecht is, iig voor mij. Ik heb er helemaal niks mee: 0*
0
geplaatst: 4 juni 2009, 02:15 uur
Volgens mij zit deze track in True Romance!! Wel leuke nostalgie, maar ook vrij oude meuk natuurlijk
2,5* voor nostalgische redenen.
2,5* voor nostalgische redenen.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 10:23 uur
Vind dit nax: 1,0* voor de moeite (deed me onder meer denken aan "The Sound of C"):
1. Volgens mij was dit een 'dolletje' - zo van het kan nog pruttiger.
2. Klopt niet het met 24 uurs-id; Coil stond er nog geen 24 uur op.
Laatste van O- Architect - fraai (gaarne meer, heer) 4,0 *
--edit 11:42 -- net fff op YouTube gekeken; deze Rhythm Device stond idd in hetzelfde rijtje als The Confetti's (Sound of C, C for China, C-Day).
1. Volgens mij was dit een 'dolletje' - zo van het kan nog pruttiger.
2. Klopt niet het met 24 uurs-id; Coil stond er nog geen 24 uur op.
Laatste van O- Architect - fraai (gaarne meer, heer) 4,0 *
--edit 11:42 -- net fff op YouTube gekeken; deze Rhythm Device stond idd in hetzelfde rijtje als The Confetti's (Sound of C, C for China, C-Day).
0
geplaatst: 4 juni 2009, 10:45 uur
Jammere aan het nummertje hierboven is dat het clipje echt overdreven fout is. Als je het nummertje luistert zonder naar de clip te kijken is het een redelijk typisch maar best grappig oud house trackje. Uit de tijd dat Serious Beats echt nét opkwam. Spannend is het niet, de beste in z'n genre ook zeker niet, maar wel gewoon een lollig dance trackje.
Zonder clip: 2.5*
Met clip: 1.0*
Zonder clip: 2.5*
Met clip: 1.0*
0
geplaatst: 4 juni 2009, 11:23 uur
Voor Coil:
Apart nummer met idd een Gothic-sfeertje. Gezang kwam er niet echt mooi uit, alsof er puur uit verveling werd gezongen, maar het past misschien ook nog wel bij de muziek. Voor mij iets te lang uitgesponnen en nogal saai.
Niet mijn ding. 2*
Rhythm Device:
Heel, hèèl erg foute clip, daar ben ik het absoluut mee eens. Wel leuke geluidjes zitten erin, maar klinkt natuurlijk erg ouderwets. Wel aardig nummertje op zich, maar bijzonder is het niet, afgezien van de clip dan. 3*
Apart nummer met idd een Gothic-sfeertje. Gezang kwam er niet echt mooi uit, alsof er puur uit verveling werd gezongen, maar het past misschien ook nog wel bij de muziek. Voor mij iets te lang uitgesponnen en nogal saai.
Niet mijn ding. 2*
Rhythm Device:
Heel, hèèl erg foute clip, daar ben ik het absoluut mee eens. Wel leuke geluidjes zitten erin, maar klinkt natuurlijk erg ouderwets. Wel aardig nummertje op zich, maar bijzonder is het niet, afgezien van de clip dan. 3*
0
Kadafi
geplaatst: 4 juni 2009, 17:59 uur
Hallucinogen – Angelic Particles krijgt van mij 3½* . Heerlijke chillout en het einde is erg mooi. Die man (Simon Posford geloof ik) heeft onder Shpongle nog veel meer leuks gemaakt, en dan doel ik met name op dat ene album “Are you shpongled?”.
Architect – Ulvarized Substance krijgt van mij 4*. Ben niet zo thuis in dit genre maar daar is dit topic dan ook voor. Het klinkt erg gaaf zonder meer.
Dit is tevens het beste topic op Musicmeter!
Architect – Ulvarized Substance krijgt van mij 4*. Ben niet zo thuis in dit genre maar daar is dit topic dan ook voor. Het klinkt erg gaaf zonder meer.
Dit is tevens het beste topic op Musicmeter!
0
Sietse
geplaatst: 4 juni 2009, 20:18 uur
die videoclip is echt geniaal, zo slecht 
Helemaal als ie dat jasje uit doet, ik lag echt in een scheur hier zo fout.

Helemaal als ie dat jasje uit doet, ik lag echt in een scheur hier zo fout.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 21:00 uur
Er zijn tracks uit die tijd die nog best leuk zijn en soms nog heel goed.
Deze schaar ik daar niet onder
Heb ook een beetje het idee dat dit is gemaakt door een commerciële pop/rock producer uit die tijd die even hip wilde doen.
1*
Deze schaar ik daar niet onder

Heb ook een beetje het idee dat dit is gemaakt door een commerciële pop/rock producer uit die tijd die even hip wilde doen.
1*
0
geplaatst: 4 juni 2009, 22:33 uur
Tja... goed is anders, maar ik heb me toch wel vermaakt door deze clip en dat telt ook! 2,5*
0
R_A_M_O_N_E_S
geplaatst: 4 juni 2009, 22:39 uur
Ik weet niet hoe ik hier een video neerzet, maar hier een linkje van een live-optreden van IRM: @ Cold Meat festival:
YouTube - IRM @ barcelona 27/04/2007 (1/2)
(weet niet of het tot electronic of avantgarde gerekend word maar het is dus industrial)
(weet niet of het tot electronic of avantgarde gerekend word maar het is dus industrial)
0
geplaatst: 4 juni 2009, 22:58 uur
R_A_M_O_N_E_S schreef:
Ik weet niet hoe ik hier een video neerzet, maar hier een linkje van een live-optreden van IRM: @ Cold Meat festival:
Wat moet je hier nou mee met een mobieltje opgenomen kutkwaliteit. de muziek klinkt als of de wc doorgetrokken word. zo kun je toch niet beoordelen...
Die acid rock vind ik vrij aardig lekker knallend nummer, maar word wel eentonig na een tijdje, die clip is echt hilarisch

3*
0
R_A_M_O_N_E_S
geplaatst: 4 juni 2009, 23:11 uur
Hoezo kutkwaliteit tis nog best te luisteren hoor :S
en als je het zo erg vind ga je toch een betere clip zoeken staan zat links!
en als je het zo erg vind ga je toch een betere clip zoeken staan zat links!
0
geplaatst: 5 juni 2009, 17:43 uur
Idd - dit is precies de reden waarom veel bands balen van de jijbuis - veel opnames van inferieure kwaliteit (gemaakt mbv mobieltje oid) die geen goed beeld geven van een band.
0
hdk-nl
geplaatst: 5 juni 2009, 18:17 uur
Lijkt me een beetje overdreven, er is best wel wat muziek die ik niet gekend zou hebben zonder youtube, kijk alleen al naar wat mensen hier uit dit topic kunnen halen.
Bovendien de 30 sec samples die je voorgeschoteld krijgt van een vinyl of cd in een onlineshop geven wel een goed beeld?
Beetje gezeik lijkt me.
De kwaliteit van bovenstaand filmpje slaat daarentegen echt helemaal nergens op. Zoek dan zelf gewoon even een betere video op.
Bovendien de 30 sec samples die je voorgeschoteld krijgt van een vinyl of cd in een onlineshop geven wel een goed beeld?
Beetje gezeik lijkt me.
De kwaliteit van bovenstaand filmpje slaat daarentegen echt helemaal nergens op. Zoek dan zelf gewoon even een betere video op.
0
R_A_M_O_N_E_S
geplaatst: 5 juni 2009, 21:31 uur
Je kan altijd nog op zoek gaan naar mp3's als je geintresseerd bent in de clip. Er staan gewoon geen betere op youtube helaas.
0
Sietse
geplaatst: 6 juni 2009, 00:33 uur
ooit van myspace gehoord?
Als je geen filmpje kunt vinden dat geschikt is ga je gewoon voor een andere plek en aangezien tegenwoordig iedereen die denkt dat maar enigzings muziek kan maken als een myspace heeft lijkt het met haast onvoorstelbaar dat de artiest die jij wil graag promoten (zat op CMI, of niet, dus dan zal het wel van uit hen geregeld zijn, want zo zijn ze daar wel) geen myspace pagina heeft.
Als je geen filmpje kunt vinden dat geschikt is ga je gewoon voor een andere plek en aangezien tegenwoordig iedereen die denkt dat maar enigzings muziek kan maken als een myspace heeft lijkt het met haast onvoorstelbaar dat de artiest die jij wil graag promoten (zat op CMI, of niet, dus dan zal het wel van uit hen geregeld zijn, want zo zijn ze daar wel) geen myspace pagina heeft.
0
geplaatst: 6 juni 2009, 01:58 uur
Throbbing Ghristle, de godfathers van industrial! Indrukwekkende lading noise en iets dat ik 18 jaar terug ofzo geweldig had gevonden.. nu vind ik het voornamelijk wel nostalgische waarde hebben. Maar evenwel respect voor deze pioniers. 3*
0
geplaatst: 6 juni 2009, 13:21 uur
Dus dit is de echte Industrial. Muziek klinkt zelf geloof ik wel aardig. Maar vervelend dat die kerel er constant doorheen schreeuwt. Af en toe wat metal /rock geluiden. Dit zou ik zelf niet vaak opzetten. Veel lawaai, zo zouden veel mensen redeneren denk ik. Je moet er inderdaad wat aan wennen, maar enorm slecht is dit niet.
2.5*
2.5*
0
geplaatst: 6 juni 2009, 15:27 uur
Mij een raadsel waarom die vent denkt vanalles te moeten roepen. Van de muziek hoor ik te weinig om op te stemmen. Volgende keer aub weer wat kwalitatiever luisterwerk?
0
tuktak
geplaatst: 6 juni 2009, 16:29 uur
industrial uit een afvalverwerkingsfabriek zo te horen, wat een rotzooi is er de laatste dagen gepost.
* denotes required fields.