Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
thejazzscène
geplaatst: 6 juni 2009, 17:54 uur
Throbbing gristle ben ik geen fan van. Juist enkele remixen/ re-edits van bepaalde nummers van hun vind ik wel sterk.
Pro Radii, één van de vetste Autechre nummers naar mijn idee.
Pro Radii, één van de vetste Autechre nummers naar mijn idee.
0
geplaatst: 6 juni 2009, 18:02 uur
Ook weer totaal niet mijn ding, veel te saai. Niet zo verschrikkelijk als de vorige post.
2*
2*
0
geplaatst: 6 juni 2009, 18:14 uur
Nogal saai, duf reutelend Autechre nummer. Vooral vreselijk slechte keuze van melodieuze instrumenten. Soort Autechre track waar ik niet al te veel mee kan. 2*
0
geplaatst: 6 juni 2009, 20:59 uur
5* en makkelijk het gaafste nummer wat hier gepost is. Pikdonker en daarin de gecontroleerde hi-tech funk zoals alleen Autechre dat kan maken. Vereist volledige aandacht en herhaaldelijke luisterbeurten om van saai naar interessant naar extreem spannend te gaan.
0
geplaatst: 6 juni 2009, 21:52 uur
Geweldig nummer inderdaad. In eerste instantie kon ik er ook niet zoveel mee, maar Untilted is wel een album dat je vaker moet horen. Mooie (verstopte) melodie ook aan het eind, geeft het net wat extra's allemaal. 4,5*
0
geplaatst: 7 juni 2009, 01:02 uur
Interessante wisselwerking tussen beats en melodielijnen.. het is echter niet erg coherent of krachtig genoeg. Na verloop van tijd verveelt het eerder. Ken veel beter werk van de mannen. 3*
0
geplaatst: 7 juni 2009, 02:35 uur
Donkere, intrigerende muziek. Misschien is het gewoon dat het perfect aansluit bij de sfeer hier maar het klopt gewoon even helemaal nu. 4,0*
0
tuktak
geplaatst: 7 juni 2009, 08:54 uur
ik dacht eerst, dit nummer ken ik helemaal niet
maar toen de cd opgezet, en toen wist ik het weer. steengoede track. autechre werd voor mij steeds beter, met lp5 tot draft als hoogtepunt en daarna weer teruglopend.
maar toen de cd opgezet, en toen wist ik het weer. steengoede track. autechre werd voor mij steeds beter, met lp5 tot draft als hoogtepunt en daarna weer teruglopend.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 14:40 uur
Autechre:
Lekker ritme in het nummer. Gecontroleerd inderdaad, maar te rustig is het ook niet. (vaker luisteren dan is het niet saai) Ook zeer toffe fabrieksgeluiden die een soort melodie vormen. 4.0*
Speedy J:
Wel een aardig nummer die na een lange rustige kalmte volledig losgaat. Het melodietje is ook prima, maar zo geweldig was het niet. 3*
Lekker ritme in het nummer. Gecontroleerd inderdaad, maar te rustig is het ook niet. (vaker luisteren dan is het niet saai) Ook zeer toffe fabrieksgeluiden die een soort melodie vormen. 4.0*
Speedy J:
Wel een aardig nummer die na een lange rustige kalmte volledig losgaat. Het melodietje is ook prima, maar zo geweldig was het niet. 3*
0
geplaatst: 7 juni 2009, 15:09 uur
Helaas is de geluidskwaliteit van Speedy J niet al te best.. het nummer heeft beslist wat, interessante overgangen en een soort van industrialsound. Het lijkt niet geheel één stijl te zijn, geflirt met meer genres is duidelijk hoorbaar. 3,5* voor de betere gedeeltes dan.
0
geplaatst: 8 juni 2009, 10:56 uur
Speedy J: past beter als er beeld onder zit, wel een tof trackje maar volgens mij is Paap niet echt de man om het maximale uit dit soort fusies van stijlen te halen. Melodietje vind ik trouwens echt vreselijk, basses zijn tof en het geschraap, zeker in het begin, wel aardig.
3*
3*
0
geplaatst: 8 juni 2009, 11:31 uur
Dit vind ik ook wel een interessant werkje, alleen is de intensiteit niet optimaal, sommige delen hadden denk ik wel geschrapt kunnen worden. Desalniettemin 3,25*
0
hdk-nl
geplaatst: 8 juni 2009, 21:33 uur
Tarmvred heeft betere tracks maar geen daarvan staan op youtube. Toch is dit nummer ook zeker niet verkeerd:
Voor diegene die dit wel vet vinden ga eens op zoek naar de volgende nummers :
-Kanyl
-Mourning (Remix By Digidroid)
-Subfusc Part 050918.00
-To Be Allocated
-Fixtur Tre =met Izoloscope
Voor diegene die dit wel vet vinden ga eens op zoek naar de volgende nummers :
-Kanyl
-Mourning (Remix By Digidroid)
-Subfusc Part 050918.00
-To Be Allocated
-Fixtur Tre =met Izoloscope
0
geplaatst: 8 juni 2009, 22:36 uur
Hier hou ik wel van, artiest in kwestie ken ik niet maar komt verandering in.
M'n nieuwsgierigheid is in ieder geval gewekt.
Lekker ongeremd die handel waarbij 2d 3d werd.
Lijkt me ook likkebaardend voor orbit hoewel hij natuurlijk geen baard heeft.
4.5*
M'n nieuwsgierigheid is in ieder geval gewekt.
Lekker ongeremd die handel waarbij 2d 3d werd.
Lijkt me ook likkebaardend voor orbit hoewel hij natuurlijk geen baard heeft.

4.5*
0
Sietse
geplaatst: 8 juni 2009, 23:22 uur
saai
Die speedy j was trouwens wel leuk. Moet maar weer eens A Shocking Hobby uit de kast halen.
Die speedy j was trouwens wel leuk. Moet maar weer eens A Shocking Hobby uit de kast halen.
0
geplaatst: 8 juni 2009, 23:29 uur
Ken Tarmvred wel van naam en enkele tracks (meestal remixes). Dit is inderdaad een track die me prima ligt unmudded
Twee minpuntjes, ik heb het niet zo op van die weeiige afstervende pianolijntjes. Piano vooral stevig en functioneel. En daarnaast komt er na 1 minuut 50 ongeveer een gabber-achtig geluidje doorheen waar ik een beetje allergisch voor ben inmiddels. Maar dat houdt gelukkig niet lang aan. 4* derhalve.
Twee minpuntjes, ik heb het niet zo op van die weeiige afstervende pianolijntjes. Piano vooral stevig en functioneel. En daarnaast komt er na 1 minuut 50 ongeveer een gabber-achtig geluidje doorheen waar ik een beetje allergisch voor ben inmiddels. Maar dat houdt gelukkig niet lang aan. 4* derhalve.
0
geplaatst: 8 juni 2009, 23:30 uur
Saai zou ik het niet durven noemen, er gebeurt toch redelijk veel. Alleen is dat wel erg veel hetzelfde. Ik vind het zeker niet slecht maar ik kan ook niet delen in het enthousiasme van unmudded lake. 2,75*
0
geplaatst: 8 juni 2009, 23:55 uur
Speedy J - Zitten af en toe leuke stukjes in, maar het geheel kan me niet echt boeien. Wel weer eens wat anders dan Pullover... 3*
Tarmvred - Bouwt op naar een mooie climax, zo rond 4,5 minuut. Daarna blijft het nog ongeveer 2 minuten doorratelen, wat jammer is. 1,5 minuut minder en het nummer had nog hoger gescoord, want een mooi nummer vind ik het wel en zeker een artiest om meer van op te zoeken. 4*
Tarmvred - Bouwt op naar een mooie climax, zo rond 4,5 minuut. Daarna blijft het nog ongeveer 2 minuten doorratelen, wat jammer is. 1,5 minuut minder en het nummer had nog hoger gescoord, want een mooi nummer vind ik het wel en zeker een artiest om meer van op te zoeken. 4*
0
geplaatst: 9 juni 2009, 09:41 uur
Erg lekker nummer. Constant op een flink tempo en de clip past er goed bij. De melodietjes maken het wat completer en zorgen voor de afwisseling. Past er ook zeker goed bij. Dit is inderdaad wel wat.
4.25*
4.25*
0
geplaatst: 9 juni 2009, 12:10 uur
Tarmvred is wel een toffe kerel. Lekkere geluidjes, bonkt sappig door, industrieel maar toch niet loom of te analoog. Ken hem al sinds de opgang van het Ad Noiseam label, sindsdien probeer ik toch het meeste van hem te volgen. Alleen kende ik dit nummer nog niet geloof ik. 4.25*
Sevenfixangel: aardig koddig deuntje, maar nogal érg duffe begeleiding. Halverwege kutvocals en een niet echt geslaagde climax. Had allemaal veel frisser mogen klinken. 2.5*
Sevenfixangel: aardig koddig deuntje, maar nogal érg duffe begeleiding. Halverwege kutvocals en een niet echt geslaagde climax. Had allemaal veel frisser mogen klinken. 2.5*
0
geplaatst: 9 juni 2009, 14:14 uur
Komt een beetje te lief over. Melodietje is wel redelijk maar inderdaad beetje suf uitgewerkt. Vocals vond ik er juist wel goed bij passen. Zorgde voor een beetje variatie.
3*
3*
0
geplaatst: 9 juni 2009, 16:17 uur
Zit wel mooie melodie in, maar het tempo en ook die vocoder achtige stem zijn nogal vervelend en een beetje gedateerd.. 2,5*
0
hdk-nl
geplaatst: 9 juni 2009, 18:05 uur
Onderhond schreef:
Tarmvred is wel een toffe kerel. Lekkere geluidjes, bonkt sappig door, industrieel maar toch niet loom of te analoog. Ken hem al sinds de opgang van het Ad Noiseam label, sindsdien probeer ik toch het meeste van hem te volgen. Alleen kende ik dit nummer nog niet geloof ik. 4.25*
Zoek de Tintorama EP is op, daar staat dit nummer op, hele EP is wel sterk. Enkel jammer dat dit alweer dateert uit 2005 en hij daarna nooit meer wat heeft uitgebracht.
0
Sietse
geplaatst: 10 juni 2009, 00:41 uur
Sevenfixangel: na 2 minuten zie ik dit niet meer goed komen en ben ik gekapt met luisteren, wat een kut muziek zeg.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 10 juni 2009, 01:11 uur
Van Tarmvred wel een vet nummer, 3,5*
Sevenfixangel: Erg saai nummer, alleen de bridge van 1:30 tot 2:00 was nog wel te doen. De rest lijkt een soort kinderfilmmuziek.
Sevenfixangel: Erg saai nummer, alleen de bridge van 1:30 tot 2:00 was nog wel te doen. De rest lijkt een soort kinderfilmmuziek.
0
geplaatst: 10 juni 2009, 01:54 uur
Inderdaad het meest geschikt als achtergrondmuziek in een tekenfilm. Ben na drie minuten wel afgehaakt, niet eens omdat ik het zo enorm slecht vind maar het kan me gewoon niet zo lang vermaken.
* denotes required fields.