MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:

Erg goed nummer! Vooral mooie opbouw.

4

Sietse
Telefon Tel Aviv hebben erg leuke dingen gedaan.
Dit past daar redelijk bij. Mij spreekt het begin het meeste aan, omdat we die beat ondertussen wel redelijk kennen.
Maar over het algemeen toch echt wel een sterk nummer.

Dat processed sounds gedoe in het begin klinkt niet al te best. Qua opbouw pover en niet scherp genoeg. Met het beatje erover wordt de flauwe oneffenheid van het begin wat gladder gestreken en is het stukken meer te genieten. Laatste 2.5 minuten zijn verrassend mooi.

3.5*

Autechre: nummer ligt me gewoonweg niet.
Net alsof een psychopaat de sierlijke mooie opgeilende bewegingen gadeslaat van z'n volgend slachtoffer maar er vanzelfsprekend toch koud bij blijft om uiteindelijk tja...
3*

TTA : Heel warme sound over de gehele lijn. Eind is heerlijk met parels op je voorhoofd en zwijmelen in de zon.
4*

Dj2Jelle
2:37 is vet, mooi nummer. 4,5*

Best aardig nummer met in het begin een ietwat donker geluid en met de beats erbij is het al een stuk helderder. Einde is ook best goed, maar zo bijzonder is dit niet naar mijn mening.
3*

2.5*

Jammer van dat gepiel met die galm en analoge stuff, zoals Onderhond al aangaf. Teveel acts vervallen daarin, zonder nu echt te weten hoe een interessante of boeiende compositie in elkaar te vlechten. Het fenneszgebrek zullen we het maar noemen, de nieuwe Nebulo had er ook al last van. Verder heeft het beslist wel aardige vlagen in zich en los van die haperende cd-geluiden zit er wel iets concreters onder verscholen. 3*

Dj2Jelle
Boys Noize - Oh!

De meesten zullen het wel saaie kutmuziek vinden, maar ik vind het wel lekker.

Beetje loos vocaltje, maar verder een schattig nummertje. Aardig voor de dansvloer neem ik aan, al mist het wel wat power. Drive genoeg in ieder geval. 3.0*

TTA - Mja begin is erg pover idd, alsof hij geen controle kan houden over de schuiven. Daarna wordt het iets beter, maar echt boeiend wordt het niet. 2,5*

Boys Noize - Lekker nummertje op de dansvloer, iets te eentonig om veel zo te draaien. 3,5*

hdk-nl
De Daft Punk inspiratie druipt er wel heel overduidelijk van af hier, enkel waar zij erin slagen om met echt een eigen sound te komen. Zitten hier toch wel wat te veel eerder gehoorde klanken en loopjes in. Ik weet niet hoe oud het is? Maar nee, helemaal niks.

Ik sluit me compleet aan bij Onderhond in deze.

hehe t eerste nummer wat ik ken in dit topic niet het beste nr van het album maar zeker wel lekker. heb m een keer live gezien was zeer vet. maar om thuis op te zetten vind ik het wat minder geschikt.

3.5*

Vind het ook best goed klinken. Lekker elektronisch kraakje er doorheen dat voor een goed sfeertje zorgt. Vocal vind ik ook best tof klinken. Leuk nummertje.

3.5*

Vreselijke muziek. Als er een genre binnen electronic is waar ik een hekel aan heb is het wel dit.

0.5*

Inderdaad. Pissen op het lijk van electro. 1 *

Gelukkig wel een stuk beter dan het standaard electro werk van weleer, en al helemaal een verademing na het werk van Daft Punk

thejazzscène
dit is gewoon een slechte overname daarvan (Discovery/ Alive). De Daft Punk school is goed/commercieel voor feestjes meer vind ik er ook niet echt aan.

Daft Punk... dat essemble wat muziek maakt(e?) voor stramme semi-intellectuelen en studenten die liever niet op echte dansmuziek wilden afgaan en zo wat pasjes konden wagen
Dan vind ik dit inderdaad nog wat dynamischer.. maar die computerstem hoeft van mij niet en het ontstijgt het niveau gemiddelde clubvuller nergens eigenlijk. Een magere 2,5*

Kadafi
orbit schreef:
Daft Punk... dat essemble wat muziek maakt(e?) voor stramme semi-intellectuelen en studenten die liever niet op echte dansmuziek wilden afgaan en zo wat pasjes konden wagen

Amen
______

Er worden veel goeie nummers gepost. Vooral dat "what is the hand without that wields it". Die daarvoor is ook erg goed. Beiden een 7,5, 4*.

Niet dat ik verwacht dat het hier (tegenwoordig nog) zal aanslaan, maar het ontbreekt hier wel eens aan wat hardere dansplaatjes. En N-Vitral blijft toch een toffe pee.

Sietse
Het begint heel lekker maar verzand daarna in saaie voorspelbare meuk. Maar die video...mijn god, ga dan gewoon in WMP de visuals bekijken (wat het waarschijnlijk ook is)

(uiteraard gewoon een youtube videotje, komt er geloof ik zelfs op welke video plugin het is)

thejazzscène
Jep, de visuals zijn van Whitecap, de trial.
Iets te voorspelbaar en van constant niveau. Er zitten weinig hoogtes en laagtes in wat ik juist zo leuk vind aan de coregenres. Effe lekker zot doen en om na één of andere break goed door te rammen waardoor je dat duidelijk patroon voelt om daarna weer alles door elkaar te schudden.

thejazzscène

Vette track gecombineerd met visuals van Crouching tiger, Hidden dragon (geloof ik?).

tuktak
telefon tel aviv, nog zoekende hier naar hun eigen identiteit, per album werden ze beter.

boys noize is weinig boeiend, en vooral 10 jaar te laat uitgebracht. die vocalsample had er gewoon uit gemoeten, want die is kenmerkend voor daft punk, afblijven dus als je niet als copycat bekend wilt staan.

die n-vitral is hard en saai tegelijk, maar vast leuk voor de liefhebbers die ook zonder hun gehoorapparaatje in niks kwalitatiefs hoeven te missen.

bij boemtjak vind ik die visuals niet zo passend, lompe bassen en een donkere sound, tegenover uitgebalanceerde choreografie, mooi camarawerk en bijhorende prachtige beelden. sowieso niet mijn stijl drum n bass.
oppervlakkig allemaal, net als de vorige 2 geplaatste tracks.

Crouching tiger, Hidden dragon Zeg maar gerust House of the Flying Daggers.

thejazzscène
Juist ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:02 uur

geplaatst: vandaag om 18:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.