MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Onderhond schreef:
Crouching tiger, Hidden dragon Zeg maar gerust House of the Flying Daggers.

Zeg maar gerust House of the Flying Daggers EN Hero

Ah ... video nog niet gehoord/gezien, ben enkel afgegaan op het plaatje dat te zien is

Even een inhaalslag:

Telefon Tel Aviv: erg mooi nummer, al klinkt het niet zo emotioneel als sommige nummers van de laatste plaat (die mijn top 10 over 2009 wel haalt). Maar nog steeds wel 4,5* voor mij.

Boys Noize: ik vond dit een paar jaar geleden terug nog wel leuk, maar ik kan er nu ook niet zoveel meer mee. Veel te vaak gehoord ook. 2*

N-Vitral: compromisloos gedreun, misschien leuk om op een feest op te stuiteren, maar zo'n net na het avondeten zet ik liever iets anders op. 2*

Boemtjak & Soi Troy: inderdaad een wat oppervlakkige track, enige wat het nog interessant maakt voor mij is die vocal sample erdoorheen. 1,5*

Dj2Jelle
Ik wil de track van Telefon Tel Aviv die Fender postte op 10 juni verhogen naar een 5, ik vind het echt een onwijs vet nummer om op hoog niveau te draaien.

Even het roer om na al die four-to-the-floor-tracks, een beetje ontspanning kan ook geen kwaad.

Albumversie is 2 keer zolang en doet het *erg* goed op bv. de fiets, maar deze edit kan er ook goed mee door.

lambf
Boys Noize:Lekker scheurende bas, maar had net iets harder en vuiger mogen zijn. Net iets te eentonig ook, en erg jammer ook van die vocalen 2,5*

N-Vitral: Wel lekker op zich, maar ik vind die beat niet zo leuk, beetje hol. 3*

boemtjak& Soi Troy: lekker vettige Drum 'n' Bass, beetje onsamenhangend af en toe en na een minuut of 3 heb je het eigenlijk wel gehoord. 3*

Hermans nunmmer: Oudbollig, saau en...saai, en ik me maar afvragen of er ook nog wat ging gebeuren 0.5*

Jammer trouwens dat de geluidskwaliteit van youtube zo enorm slecht is, geeft van sommige nummers een vertekend geluid lijkt het soms wel.

hdk-nl
Als er geen HQ optie is kun je fmt=18 achter de url plakken als je de video's gewoon op youtube zelf kijkt en niet embedded waardoor je alsnog stereo geluid krijgt.

Delia Gonzalez & Gavin Russom: Heeft zeker een vibe maar de geluiden zelf mogen wat mij betreft nog wel een pak meer expirimenteel.

Hermans nunmmer: Oudbollig, saau en...saai, en ik me maar afvragen of er ook nog wat ging gebeuren 0.5*

Ik kan me voorstellen dat je het niets vindt, maar er zitten wel subtiele veranderingen in. Zeker als je het hele album (dat een uur duurt) aan één stuk door uitluistert is het wel een mooie trip.

Dit soort muziek vraagt juist om een climax als je het mij vraagt. Ik vind dit niet slecht maar ook absoluut niet goed. 1,5*

Ontspannend vind ik het nummer allerminst. Blijft maar aan één stuk doorreutelen. Klinkt verder een beetje als Orbital met brakke muzieksoftware van 20 jaar terug. Erg lelijke klanken. Mnee. 1.5*

"Onderhond"]Ontspannend vind ik het nummer allerminst. Blijft maar aan één stuk doorreutelen. Klinkt verder een beetje als Orbital met brakke muzieksoftware van 20 jaar terug. Erg lelijke klanken. Mnee. 1.5*

Twintig jaar geleden was jij 5 of 6 - wat zit jij nou te reutelen? Je herkent niet eens een dubbele floppendoos als je erover struikelt!

k vind dit langzamerhand een knap irritant topic worden. En dat terwijl mijn verwachting mbt tips zo hoog was. Wat een intolerantie en wat een gehak - de sfeer is elders leuker en ik krijg er betere tips.

Letterlijk en figuurlijk: wat een gehak (dat men leuk vindt)!

Dj2Jelle
Mjuman schreef:

k vind dit langzamerhand een knap irritant topic worden.

Lees het begin van je eigen bericht is, je begint er zelf mee.

Dit topic gaat er gewoon om dat je nieuwe muziek ontdekt, als je het echt grote te pulp vind dan houd je toch lekker je mond. Geen gezeik, is dat probleem ook weer opgelost.

Mjuman schreef:
Twintig jaar geleden was jij 5 of 6 - wat zit jij nou te reutelen? Je herkent niet eens een dubbele floppendoos als je erover struikelt

Misschien had je nog wat over m'n moeder moeten zeggen, staat altijd extra stoer ...

Zo kinderachtig ben ik niet; ik gebruikte deels je eigen woorden "aan één stuk doorreutelen".

Ik heb een wide open mind, had gehoopt hier nog wat goede tips te vinden; enerzijds valt dat tegen (vrij eenzijdige selectie vind ik hier), anderzijds verbaas ik me over the tone of voice - die vind ik bij tijd en wijle gewoon bot; en jij bent één van diegenen die zo'n toon hanteert. In real life ben ik gewend dat mensen anders en zorgvuldiger met elkaar omgaan (zeker meer respect voor de keuze van een ander opbrengen). Kom dan ook niet aan met de mededeling dat dit nou eenmaal de gewoonte is op internet. Dat weiger ik te accepteren; zulks is de keuze van het individu.

Succes en een prettige, productieve dag verder!

4,5*

Pure moderne krautrock: hypnotiserende, warme, analoge synths, fantastische melodie structuur en opbouw in deze.

Mjuman schreef:
In real life ben ik gewend dat mensen anders en zorgvuldiger met elkaar omgaan (zeker meer respect voor de keuze van een ander opbrengen).

Meer rond de pot draaien en er wat omheen liggen als men iets kut vindt? Niet mijn stijl nee.

Tja, dan altijd graag op basis van wederkerigheid; ik zie hier redelijk veel (Christiano) Ronaldo-gedrag: wel provoceren en uitdelen,maar niet incasseren. En verder ça dépend, soms wel heel direct, soms niet; voorbeeld: wat zou jij ervan zeggen als je een project oplevert en de klant of de projectmanager zegt dat het kut is? Volgens mij voel je je dan redelijk in je kruis getast, om je metafoor even door te trekken. En ik maar denken dat Vlamingen veel minder direct waren dan Hollanders (wij die de naam hebben bot te zijn).

Als klant of projectmanager kan je dan ook kiezen voor een meer constructieve aanpak, waarbij je iemand in zijn waarde laat. Verder je hebt een naam als liefhebber, van electronic; ik had gehoopt op wat meer innoverende muzikale inbreng van jou, wellicht iets lager tempo, maar wel met dreiging (beetje minder a la hardcore en meer richting dubstep).

Even on topic: deze track van Delia Gonzalez & Gavin Russom, minimalistisch qua afwisseling en opbouw, vind ik niet verkeerd: 3, 5* .

Ik vind dat je een beetje overdrijft, mensen mogen toch gewoon hun mening geven. Als ze het niks vinden gewoon zeggen, mits ze erbij zetten waarom dan.
Dat onderbouwen word hier over het algemeen gewoon goed gedaan.

En daarbij als ik een nummer post en krijgt allemaal lage punten wat geef ik daarom? Doet niks af aan wat ik van het nummer vind.

FeNDeR schreef:
Ik vind dat je een beetje overdrijft, mensen mogen toch gewoon hun mening geven. Als ze het niks vinden gewoon zeggen, mits ze erbij zetten waarom dan.
Dat onderbouwen word hier over het algemeen gewoon goed gedaan.

En daarbij als ik een nummer post en krijgt allemaal lage punten wat geef ik daarom? Doet niks af aan wat ik van het nummer vind.

Smaken verschillen idd, maar dan kan je dat ook op een normale manier zeggen. Vanwege die - zullen we het gemakshalve even aanduiden als - 'pittige' debatten kom ik hier minder vaak (en ik weet dat er meer lieden zijn die er zo over denken - kijk maar eens een paar pagina's terug wie hier allemaal zijn geweest). En het kan volgens mij nou net niet de bedoeling zijn van dit topic dat er mensen weg blijven die interesse hebben in deze muzieksoort. Tenzij het de bedoeling was dat dit topic een soort eliteclubje zou worden.

wat zou jij ervan zeggen als je een project oplevert en de klant of de projectmanager zegt dat het kut is?

Als het ook echt kut is, niet veel. Dan is het namelijk terecht. Verder slaat je opmerking over "opbouwende kritiek" nergens op, aangezien ik niet tegen een artiest spreek die eventueel nog wat met mijn kritiek gaat doen. Het opbouwend potentieel is hier volledig afwezig.

ik had gehoopt op wat meer innoverende muzikale inbreng van jou, wellicht iets lager tempo, maar wel met dreiging (beetje minder a la hardcore en meer richting dubstep).

Kan ik er aan doen dat jouw verwachtingen niet overeenkomen met de werkelijkheid? Trouwens de eerste harde (hardcore) track die ik hier post. En eentje die niet meteen onder de "gewone" hardcore te categoriseren valt. Met dubstep heb ik maar weinig, zal je mij hier ook niet zien posten.

Sietse
Caelum:

een nummer dat niet bepaald mijn stijl is, maar dat wel fris klinkt. Iets wat lekker voor bij stroomt op deze maandag middag waar het helaas niet meer zo'n mooi weer is als van het weekend, maar toch wel bij het plaatje past.
Natuurlijk klinkt het allemaal erg bekend in de oren omdat het al vele malen vaker is gedaan, maar toch als nummertje tussendoor niets mis mee.

N-Vitral - Herrie. 0,5*

Boemtjak - Behoorlijk standaard-d&b, behoorlijk saai 1,5*

Delia Gonzalez & Gavin Russom - Klinkt wel leuk, hoor de krautrock-invloeden er ook wel in. Had echter idd wel iets spannender mogen zijn. 3*

Nummer van Herman vind ik een puike trek.
Het heeft inderdaad die krakkemikkige 70's feel in zich maar hou hier van in ieder geval.
Kraftwerk - Franz Schubert meets Lindstrom.
Natuurlijk is het zo dat je de muziek consumeert met niet alleen de muziek maar ook met deels beelden die zich in de geschiedenis van je leven hebben voorgedaan.
Deze trek roept beelden van mooie Duitse meiden, heuvelende sparrenformaties, sauerkraut met ruig vlees die zich verenigen met dit lied.
Het lied heeft zo meer waarde dan het in werkelijkheid is, althans in mijn brein.
Goede track. 4.5*

Track van Dreten, ook goede kwaliteit.
Een van de weinige tracks die ik zelf wel eens zou opleggen die ik hier hoorde althans.
Dromerig , nietszeggend, dat het niet vernieuwend is of zo maakt me weinig uit.
Vernieuwing in muziek is niet m'n grootste verlangen in muziek zou ik zeggen maar dit heeft gewoon een goede positieve vibe waarin ik graag vertoef.4*

Twee tracks ervoor vond ik toch maar snorkelen in The Great Barrier Reef met een dioptrie van 4.5-

N-Vitral: ken dit soort heipaal- en stampwerk wel, boeit me meestal niet tot weinig.. deze kan er echter wel mee door, misschien omdat er wat meer afwisseling inzit als gewoonlijk. 3,5*

Boemtsjak: ik vind de combi tussen beeld en geluid wel okee.. jammer genoeg een vrij matige DnB track, had iets veel beters onder gezet kunnen worden. 3*

Gonzales: verschrikkelijk saaie en monotone minimal track.. absoluut niet aan me besteed, ook nergens gelaagd of subtiel 1*

Caelum: prima zomers nummertje, doet me aan Ochre of dat soort acts denken. Voor één nummer kan ik best hebben, een album vol wordt meestal wat saai. 3,5*

Caelum: nummertje waar ik bijna blind 4* aan kwijtkan. 't Is inderdaad niet iets te doorsnee op echt op te vallen, maar het is makkelijke muziek die eigenlijk altijd wel goed valt.

Erg mooi ook het begin, klinkt als een zakje knikkers.

Caelum: relaxed nummer; je kan er goed bij denken/werken; ook mij doet het aan iets anders denken (Ochre ken ik niet, zal ik checken). dacht eerder in richting Good Looking/Looking Good (LTJ) - 3,5 * hier.

Kadafi
apoptosis...

Mooi hoor, dikke 4 sterren.

stem kan een heikel punt worden , maar eenmaal doorheen dat ...

Track doet me erg denken aan In Some Ways van Ab Ovo.. niet geheel toevallig een favoriete act van unmudded vermoed ik
Maar waar dat nummer van Ab Ovo me wel kan boeien,ook mede door zijn vocale inbreng trouwens (!) lukt me dat hier maar gedeeltelijk. Het is wat repetitief en die stem staat me toch wat tegen, zeker na verloop van tijd. Magere 3*

Gast
geplaatst: vandaag om 18:29 uur

geplaatst: vandaag om 18:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.