MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
De opbouw is inderdaad echt wel tof, maar vooral de klankkleur staat me 90% van de tijd totaal niet aan.

2*

jaren geleden deze track gehoord in een mix waar jammergenoeg geen tracklist voor te vinden was... het heeft me een hele tijd gekost te achterhalen wie de uitvoerder was, maar dan heel toevallig een tweetal jaar geleden weer gehoord thuis bij een noorse vriendin... zij had chigliak in haar cd-speler zitten... ik vind het alvast een super-chille track die spannend genoeg is om te blijven boeien...

Kadafi
Dat nummer van Tiësto is wel aardig, 3*. Zelf heb ik meer gevoel van extase met de nummers "Suburban Train" en "Walking on Clouds".

Adam Johnson - Anex is veel van hetzelfde. Erg relaxed wel en 't klinkt wel mooi. Ook 3*.

Erg mooi plaatje, ben benieuwd in welke mix je hem gehoord hebt. Erg lief 4*

Adam Johnson, gelukkig kwam er op een gegeven moment dat mooie lieve geluid op de achtergrond bij want de beats waarmee het nummer begon gaven mij een beetje hoofdpijn. Ik zou het zelf dan ook niet zo snel opzetten, maar toch 3,0*.

Erg schattig plaatje inderdaad 3.5*

Klinkt wel leuk ja, maar ken in het genre een stuk betere en coherentere dingen. 3,5*

Dat is het inderdaad een beetje. Leuk nummertje, maar heb al een arsenaal beter werk liggen. 3.5*

Tiesto: tsja, gladjes natuurlijk en weinig varierend.. maar voor het genre bij lange na niet het cheesiest. 2,5*

Johnson: doet me erg aan SAW 85-92 van Aphex denken, lekker plaatje dus. Dit is ambient zoals ik ze wel lust. 4*

hdk-nl

Als experimenteel dingetje uit de jaren 60 had het nog wel iets kunnen zijn waarvan je kan doorbomen over historische waarde enzo, maar dit anno '94 vind ik gewoon schabouwelijk.

0.5*

Sietse
LOL
Ik was al redelijk op de hoogte van het ontbreken van je historische kennis van electronische muziek, maar dit slaat toch ongeveer wel alles (en nee daar bedoel ik niet mee dat je het mooi moet vinden)

Leuke track (maar zeker niet de beste van oval) van historisch gezien een van de belangrijkste albums/acts uit de electronische muziek.

94 Diskont is het eerste album dat gebruik maakt van glitches en foutjes in apparatuur, iets wat later zal leiden tot een veelvuldig toepassen van klikjes, kraakjes en piepjes in electronische muziek. Deze heren staan aan de basis van heel veel dat wij nu kennen als
IDM, Breakcore, Glitch en Clicks & Cuts, puur door de toepassing van een tot op dat moment nog niet eerder gebruikte techniek van digitale data manipulatie.

Sietse
Hier nog wat meer info: allmusic ((( Oval > Overview )))

al is het vrij summier.

lambf
Adam Johnson - Anex:
Ach, dat begin was wel leuk, waar het alleen nog wobbelde. Helaas was er ook nog een cheesy synth, jammer. 1.5*

Oval:
Wow, dit is echt vet . 4,549*

Ben zelf ook wel onder de indruk van die Oval. Hij is geweldig zenuwachtig en voelt daadwerkelijk ongecontroleerd aan terwijl hij toch steeds in de hand gehouden wordt.

4*

stukje van Vangelis begin jaren 80
was bedoeld voor de Blade Runner soundtrack maar uiteindelijk niet daarin opgenomen

tiesto: nog best aardig voor zijn doen, het mist wat power en de opbouw is te langdradig 3/5

adam johnson: aardig nummertje, niet heel bijzonder verder 3/5

oval: het doet me nix 1,5/5

hdk-nl
Sietse schreef:

Leuke track (maar zeker niet de beste van oval)

Ja, klopt. Stond helaas niet zo veel van Oval op dus maar de leukste uitgezocht, ook bedankt voor die link trouwens die site staat vol met interessante artikelen en samples.

Sietse
kende je allmusic.com nog niet?
Dat is vrij lange tijd een redelijk belangrijke kennisbron voor mij geweest wat betreffende muziek.

Vangelis altijd mierzoet met soms leuke compositie´s. Niet iets om in huis te halen en allang ingehaald door de generatie erna.
Verder is dit een hele flauwe track.

0,5*

En Oval is troep met sample klik´s die de plaats voor het ritme in nemen?? lol!
Daar ga je toch niet voor je plezier naar luisteren?

0,5*

ok, kan je vinden...
ik vind het een mooi sfeervol stuk wat een gevoel overbrengt
allang ingehaald door de generatie erna? welke generatie? qua sound en melodie staat dit nog als een huis naast hedendaagse electronische muziek... de meesten kunnen niet eens wat met melodie

hdk-nl
Sietse schreef:
kende je allmusic.com nog niet?
Dat is vrij lange tijd een redelijk belangrijke kennisbron voor mij geweest wat betreffende muziek.

Nee nog niet, meeste sites zijn vrij beperkt of gaan er verder niet op in, maar hier is een hoop vertegenwoordigd, bovendien zijn de samples ook echt een pre.

Melodie van Vangelis is soms een sterk punt, maar deze track leunt erg veel op sentimenteel drama, als achtergrond werkt het wel goed bij natuur docu´s. Ik kan er niet zoveel mee iig. Melige sound en het ontbreekt aan iets donkers.

Vangelis: inderdaad wel érg melig. Met de juiste beelden kan het nog wel aardig zijn, maar als op zichzelf staand stuk vreselijk. 1.0*

Vind Vangelis nog wel meevallen, alhoewel de stukken die BR hebben gehaald wel net ietsjes scherper en beter zijn dan dit. 3*

Oval is wel een geinig stukje muziek, maar niet zo heel spannend, 2,5*

Sietse
ik heb zo eens zitten denken om eens wat toe te voegen, want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe mensen hier aan kijken tegen wat meer extreme electronica. Maar ik laat het nog ff in het midden.
Heb zo het vermoeden dat vrijwel niemand hier daar iets mee heeft. Ik denk zelfs dat maar een zeer klein select gezelschap er uberhaupt langer dan 20 seconden naar kan/wil luisteren.

Sietse
Ohh en die Vangelis track vind ik niet echt boeiend. Heel erg typisch zijn muziek en laat het nu zo zijn dat ik die erg ongeïnspireerd vind.
Goed in elkaar zit het wel, maar alles wat er spanning aan kan geven is vakkundig weggevaagd.

@Orbit...ik zie dat je langzaam aan de Oval naar beneden aan het bij stellen bent en je tekst aan het inkorten...jammer hoor.

Ik dacht dat het nog ouder was en daarom nog grensverleggender, maar zie dat het uit 1994 stamt, tsja, dan vind ik dit soort stopmotion voor electronische muziek niet zo heel bijzonder meer. Sorry.

hdk-nl
Sietse schreef:
ik heb zo eens zitten denken om eens wat toe te voegen, want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe mensen hier aan kijken tegen wat meer extreme electronica. Maar ik laat het nog ff in het midden.
Heb zo het vermoeden dat vrijwel niemand hier daar iets mee heeft. Ik denk zelfs dat maar een zeer klein select gezelschap er uberhaupt langer dan 20 seconden naar kan/wil luisteren.

Leef je uit zou ik zeggen. Mooi contrast voor de veelal, naar mijn mening: te 'veilige' electronic die wordt gepost.

Ik vind het ook best.. alhoewel extreem lang niet altijd voor 'goed' staat natuurlijk, maar het kan wel interessant zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.