MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Nurse With Wound: psychotische radio100 stuff.. beetje in dezelfde hoek als Genesis P Orridge en Psychic TV of dat soort acts. Beklemmende en beetje nare sfeer. Niet slecht gemaakt, maar ik ken wel beter werk uit die hoek. 3*

Homeboy en Hippie is te treurig slap voor woorden. Als je wilt beschrijven wat gedateerd betekend kun je dit het beste aan iemand laten horen. Tegelijk met SL2 en dat soort eerste rave acts, nu extinct. 1*

Sietse
orbit schreef:
Nurse With Wound: psychotische radio100 stuff.. beetje in dezelfde hoek als Genesis P Orridge en Psychic TV of dat soort acts. Beklemmende en beetje nare sfeer. Niet slecht gemaakt, maar ik ken wel beter werk uit die hoek. 3*

Welke acts?
Want in vind juist die twee die je noemt een stuk minder boeiend dan Nurse With Wound.
Wat ik wel hoog in het vaandel heb staan uit dezelfde periode is The Hafler Trio en Nocturnal Emissions.

Mis jij Radio100 ook zo?

Nocturnal Emissions!! Is inderdaad een prima act, staat vreemd genoeg niets van op deze site. Maar dat was inderdaad wel iets wat op radio100 voorbij kwam. Ik vond het altijd erg leuk daarnaar te luisteren tijdens mijn werk.. en dan die blikken van mensen die binnenkwamen, haha!!

En onderschat Psychic TV niet hoor, Dream Less Sweet is een erg hallucinant en bizar plaatje.. maar minder puur electronisch.
Dive, the Klinik of Coil zijn wat dat betreft inderdaad meer in dat straatje en uit dezelfde tijd als Nurse With Wound.

3* voor Homeboy, luistert gewoon heerlijk weg.

Sietse
orbit schreef:
Nocturnal Emissions!! Is inderdaad een prima act, staat vreemd genoeg niets van op deze site. Maar dat was inderdaad wel iets wat op radio100 voorbij kwam. Ik vond het altijd erg leuk daarnaar te luisteren tijdens mijn werk.. en dan die blikken van mensen die binnenkwamen, haha!!

En onderschat Psychic TV niet hoor, Dream Less Sweet is een erg hallucinant en bizar plaatje.. maar minder puur electronisch.
Dive, the Klinik of Coil zijn wat dat betreft inderdaad meer in dat straatje en uit dezelfde tijd als Nurse With Wound.

Tsja, Psychic TV heb ik gewoon niet zoveel mee. Paar albums geprobeerd maar deed het niet voor mij.

Coil is zeker ook wel erg tof, al hou ik toch meer van de gekte (dadaisme enzo) in NWW. Dive vind ik toch wel heel erg anders, is meer EBM en dat is voor mij echt muziek van voor ik op kamers ging wonen en begin van mijn studenten tijd (toch alweer meer dan 10 jaar terug).

Ik bedoel een beetje Klinik en Dive overgang.. Dirk Ivens heeft wel een aantal malle fratsen uitgehaald op muziekgebied. Maar Coil is inderdaad het beste vergelijk, alhoewel dat lang niet altijd duister klinkt ofzo..

Ken je deze Orbit?

hdk-nl
Volgens mij is die al een keer voorbij gekomen in dit topic zelfs, in ieder geval wel beter dan de vorige die je had geplaatst.

Volgens mij was dat een andere Speedy J. Dit is een alleraardigst nummer inderdaad, en niet alleen vanwege de naam Doet me wel een beetje aan Orbital denken (ook louter toevallig met dezelfde naam..). 3,5*

NWW: doet mij wat denken aan het werk van Zappa of een of andere manier. Veel poging tot geklooi maar zo enorm slordig uitgevoerd. Best jammer aangezien ik dat net een van de pluspunten vindt van electronic. Dat aanmodderen boeit mij niet zo, leuk voor mensen die van live performances houden waarschijnlijk. Samplegebruik is in ieder geval erg komisch, tot op het melige af. 1.5*

Homeboy: enorme klassieker die ik nooit gekend heb. Maar zowel melodietjes als aparte samples komen in latere nummers meermaals terug. Klinkt alleen een beetje dof en levensloos, toch wel een minpuntje bij deze muziek. Stukje rond 1:10 klinkt tof, ook 1:35 klinkt erg bekend. 2.5*

Speedy J: ook een erg bekende, maar een beetje hetzelfde probleem als de voorgaande track. Wel leuk trancy melodietje en aardige opbouw, maar veel meer dan vroeger-schattig haal ik er ook niet uit. 2.5*

Veel houseplaten van vroeger klinken nu inderdaad gedateerd, ben ik volkomen met jullie eens. Maar een hoop platen blijven toch nog steeds als een huis (in opbouw) staan. Ik begrijp dan ook niet zo goed dat jullie die drive niet voelen in A Homeboy. Productie technisch is het misschien niet hoogstaand en is al zeker niet meer origineel. Maar de feel zit er nog 100% in imo

Voor drive grijp ik toch al snel naar vlotter en sneller werk. Ik vind het redelijk loom allemaal.

A homeboy was een klassieker die ik wel kende via de Turn Up the Bass-cd's. Altijd wel een lekkere plaat gevonden, maar nooit een echte favoriet geweest. 3,5*

Speedy J klinkt ook niet verkeerd, houd wel van deze sound. 3,5*

Leuke track die inderdaad aan Orbital doet denken. 3.5*

lambf
Xenakis: Gaaf, leuk om te zien. Helaas is het geluid wat er uit komt niet altijd even interessant. 3,5*

NWW: Ook gaaf! Nu weet ik eindelijk waar Stalaggh zijn invloeden vandaan haalt haha. Het nummer had wat mij betreft wel wat chaotischer / willekeuriger mogen zijn. 4*

Homeboy: Bah, wat een dromerige zooi. Ook jammer dat de breaks zo slecht klinken, zo komt het nummer erg duf over. 1*

Speedy J: Knullig, maar ook wel schattig. Beetje jammer dat het nummer verzand in saai ambientgefriemel, kom op, hoe saai kan het worden ? 1,5*

zo, weer een oldie, uit 1986

Johannes Schmoelling - Zeit (for Stephan)

HQ: YouTube - Zeit (for Stephan) / Johannes Schmoelling

ik vind 'm gaaf
is een voormalig lid van tangerine dream

hdk-nl
Johannes Schmoelling: Ik ben sowieso al niet echt een fan van Tangerine Dream, (op het prachtige Ricochet na) en dit kan mij ook niet echt bekoren, klinkt me toch wat ietwat te gedateerd.

Kadebostan: Dit soort techno (minimal) kan ik echt niet uitstaan, vreselijk. Misschien ook omdat het zichzelf profileert als een "intelligent" zijnde muziekvorm, maar ik kan het er niet in ontdekken, behalve het falen van het trachten ernaar. Maar goed ik kan er lang over doorgaan waarom dit verschrikkelijk is dus dat doe ik maar niet. Moet wel zeggen dit wel wat leukere geluidjes en foefjes probeert te gebruiken dan de standaard platen.

Op welke manier profileert het zich als intelligent? Want ik vind het ook vaak wel een soort van 'clevere', subtiele sound hebben, maar dat is puur oordelend op wat ik hoor en niet op een attitude buiten het genre om.

Vind die Caracas Soul zelf wel een mooi nummer trouwens. Met Schmoeling heb ik minder, omdat het allemaal wat te dik aangezet is. Het zijn daar vooral kleine elementen die me aanspreken, veelal samengesmolten tot een wat al te bombastisch stuk muziek.

Johannes Schmoelling: niet irritant maar veelal achtergrondmuziek en best melig. Had ook wat beter gewerkt als puur melodische ambient, want de ritmes klinken echt als een vuile vod. 2.0*

Kadebostan: lelijkere vocal samples hadden ze waarschijnlijk niet kunnen vinden, verder zoals wel meer minimal redelijk pover in elkaar gedraaid. Laatst op het werk een dagje minimal internet radio en dan kan je na een tijdje die tracks wel dromen. Al moet ik zeggen dat ik véél betere dingen dan dit gehoord heb. Fugly samples en brakke melodie, en dan schiet er al niks meer over bij minimal. 1.0*

tuktak
die van schmoelling en alles van tangerine dream is mij allemaal wat te wazig. dat is meer voro de doelgroep wazige halve hippie van rond de 40 ofzo, die vinden dat geloof ik geweldig.

kadebostan begint lekker, richting de deep house, maar ipv de diepte in blijft de plaat wat vlak en worden er wat samples gebruikt die wat mij betreft weinig toevoegen en de plaat wat oppervlakkig maken. al die zuidamerikaanse invloeden hadden er best uit gemogen. de basis is niet heel slecht ofzo.

hdk-nl
Gyzzz schreef:
Op welke manier profileert het zich als intelligent? Want ik vind het ook vaak wel een soort van 'clevere', subtiele sound hebben, maar dat is puur oordelend op wat ik hoor en niet op een attitude buiten het genre om.

Dan heb ik het inderdaad met name over de scene zelf, zoals dj's plus aanhang die zichzelf en hun muziek helemaal briljant en geweldig vinden. Af en toe gaat dat gewoon te ver.
Natuurlijk zitten er in elke scene wel zulke figuren, maar ik heb het idee dat de techno hoek toch wel de overtreffende trap is. Hetgeen wat hier gepost wordt, daarentegen is vaak wel van betere kwaliteit. (Daargelaten dat ik het alsnog vreselijk vind).

Dat gevoel heb ik zelf dan weer meer bij IDM, hoewel de genrenaam daarin ook niet echt meehelpt.

tuktak
alvast een luisterwaarschuwing voor iedereen die niet houdt van drum n bass, repetitieve muziek en vocalen in electronica

Schmoelling: braaf en saai, en die ritmes klinken inderdaad verschrikkelijk 1,5*

Kadebostan: doet me ook weinig. Zoals veel van dit soort mziek is het me veel te mak en inspiratieloos. 1.5*

Teebee: een verademing na de twee vorige. Lekker nummer. 3,5*

Teebee: Aardig om ergens in een setje te gooien tussen twee climaxen, kan je rustig wat verderdansen of lekker een drankje halen, maar veel meer dan dat vind ik het ook niet. 3.0*

Fijn dromerige melodie, beter dan die zaag-dnb. 3,5*

Xenakis: herrie 0/5
Speedy J: wel aardig, maar geef mij maar z'n shocking hobby 2,5/5
Kadebostan: irritant nummer, gaat nergens over 0,5/5
Teebee: ik ken wel meer van hem, het klinkt altijd vet en lekker strak maar tevens vind ik het wat lege muziek... ook gebeurt er wel heel weinig qua variatie met de beats 2/5

lambf
Schmoelling: saai, Duf, en die keyboards klinken ook nog eens echt lelijk. 0,5*
Kadebostan: ook saai en duf, maar het geluid op zich is niet lelijk. 1.5*
Teebee: Damn, weer dat vreselijk zalvige ambient-geluid. Wanneer dat geluid weg wordt getrokken klinkt het allemaal wel lekker, maar dan moeten die synths wel wegblijven. 2.35*

Teebee 3,9*

Vind het toch jammer van die vocalen ook al misstaan ze niet.
Er zit een heerlijke zwoel zagende drive in, alleen op het eind wordt het iets te wollig alles bij elkaar. Neemt niet weg dat een redelijk toffe plaat is.

Johannes Schmoelling 2,5* Nog net niet fout ofzo maar vind het een beetje zielloos.
Voor zijn tijd moet het wel iets unieks zijn geweest.

Kadebotan 3,5* Hou daar wel van, maar nergens wordt het uniek. Misschien iets teveel volume op bepaalde synth sounds gegooid.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.