Genres / Rock / Emopunkrock
zoeken in:
0
geplaatst: 26 oktober 2007, 12:28 uur
Lol, die serieuze reacties... ik vond het toch vrij duidelijk. 

0
geplaatst: 26 oktober 2007, 13:18 uur
sxesven schreef:
Voor iedereen die er niet doorheen prikte, uiteraard waren mijn posts (en bijbehorende teksten, muziek en zo meer) verre van serieus. Ik dacht dat dat wel duidelijk was, eigenlijk.
Voor iedereen die er niet doorheen prikte, uiteraard waren mijn posts (en bijbehorende teksten, muziek en zo meer) verre van serieus. Ik dacht dat dat wel duidelijk was, eigenlijk.

Welk een deceptie... ik ga m'n polsen maar eens in de lengte doorhalen :sob:
0
Spijtoptant
geplaatst: 26 oktober 2007, 13:39 uur
Geweldig. Gisternacht dit topic met stijgende verbazing gelezen. Knap werk, Sven.
0
sxesven
geplaatst: 26 oktober 2007, 13:51 uur
:)
Nog even de artiestenbeschrijving van de last.fm pagina, die mag toch niet ontbreken:
Nog even de artiestenbeschrijving van de last.fm pagina, die mag toch niet ontbreken:
An insanely intense project hailing from The Netherlands, Yesterday I Held a Bleeding Hand That Night-Time Devoured Like the Darkness Me (YIHABTNTDLTDM) operates in the grey area somewhere between emo, screamo and harsh noise with an approach that is not unlike that of contemporary drone and folk artists. Ultimately inspired by early 80s hardcore and new wave aesthetics, YIHABTNTDLTDM gives the world both melody-driven post-noise-pop and crumbling noise aesthetics.
The year of 2007 saw an angsty start for YIHABTNTDLTDM. Forever plagued by the awful prejudice towards emo, they nonetheless set out to do what they felt was right: bringing back the emotional in emo, playing a variation of emo mostly unique to the genre, and perhaps unique to music as a whole. Indeed, what they tend to call 'nemo' (Latin for "I am not") is perhaps the bleakest realization of what legions of emotional musicians before them have attempted.
June saw the release of their first EP, a heartbreaking work of staggering genius. Switching back and forth between daring piano ballads, hardcore emo and outbursts of pure harsh noise, it is sure to turn heads and redefine the emo genre as a whole.
The year of 2007 saw an angsty start for YIHABTNTDLTDM. Forever plagued by the awful prejudice towards emo, they nonetheless set out to do what they felt was right: bringing back the emotional in emo, playing a variation of emo mostly unique to the genre, and perhaps unique to music as a whole. Indeed, what they tend to call 'nemo' (Latin for "I am not") is perhaps the bleakest realization of what legions of emotional musicians before them have attempted.
June saw the release of their first EP, a heartbreaking work of staggering genius. Switching back and forth between daring piano ballads, hardcore emo and outbursts of pure harsh noise, it is sure to turn heads and redefine the emo genre as a whole.
0
djeffibrelich
geplaatst: 26 oktober 2007, 15:15 uur
ik denk dat het wel genoeg is nu hoor sven, dat je uberhaupt de moeite neemt voor dit ''geintjes''.
0
sxesven
geplaatst: 26 oktober 2007, 15:51 uur
Ach, moeite. Ik mag graag lachen. Ook om mijn eigen slechte grapjes. Dus.
0
geplaatst: 26 oktober 2007, 17:30 uur
Zag zojuist de titel van dit topic bij de updates staan en besloot om het vanaf het begin te lezen. Bij de extreem idiote songtitels kreeg ik pas argwaan.
Maar ik kon het me sowieso niet voorstellen dat dit allemaal nep was
Maar ik kon het me sowieso niet voorstellen dat dit allemaal nep was

0
rico-bballer
geplaatst: 26 oktober 2007, 20:57 uur
Ik ook niet, dude je hebt waarschijnlijk een stuk of 10 mensen emo gemaakt met dit topic. Heb je helemaal research naar underoath enzo gedaan? Je moet maar weinig te doen hebben
.
.
0
rico-bballer
geplaatst: 26 oktober 2007, 20:59 uur
sxesven schreef:
Tja, 't is jammer dat men zich doorgaans niet genoeg in emo wil verdiepen om te snappen dat emo geen donder met make-up en MySpace te maken heeft. Werkelijk, mensen, luister toch eens een plaat van Rites of Spring, Mohinder, Heroin, Saetia, en noem maar op. Léés de geschiedenis van emo op fourfa.com eens. En vergeet lui als Panic! At the Disco, want dat ís geen emo. Er is echt niks mis met emo, de term wordt enkel verkeerd gebruikt.
Tja, 't is jammer dat men zich doorgaans niet genoeg in emo wil verdiepen om te snappen dat emo geen donder met make-up en MySpace te maken heeft. Werkelijk, mensen, luister toch eens een plaat van Rites of Spring, Mohinder, Heroin, Saetia, en noem maar op. Léés de geschiedenis van emo op fourfa.com eens. En vergeet lui als Panic! At the Disco, want dat ís geen emo. Er is echt niks mis met emo, de term wordt enkel verkeerd gebruikt.
Is dit allemaal geacteerd of is het alleen het bandje? Want dat kan ik me wel voorstellen met die vreemde kuttitels, maar dit ? Lach me gerust uit om mijn stomme verbazing.
0
sxesven
geplaatst: 27 oktober 2007, 01:16 uur
Nee, inderdaad, alleen het stomme bandje natuurlijk. Als emo/screamosnob vind ik het jammer dat de (jammerlijk negatieve) aandacht die emo genereert altijd om van die verschrikkelijke hedendaagse zeurbandjes in plaats van de geniale bands die het genre ooit leven in hebben geblazen. Bands als voorgenoemde worden eigenlijk stelselmatig genegeerd en getuige de vele reacties hier in dit topic á la "ik ga me er niet in verdiepen maar ik haat emo" lijkt daar ook totaal geen verandering in te gaan komen. Dus toen dacht ik het topic maar te kapen met een nep-UnderOATH bandje. Voilá. 

0
rico-bballer
geplaatst: 27 oktober 2007, 10:58 uur
Aha, oke
. Ik kan een band als UnderOATH en silverstein wel waarderen. Heb ook een hekel aan panic en fall out boy vraag me zoiezo af waarom dat emo genoemd word.
. Ik kan een band als UnderOATH en silverstein wel waarderen. Heb ook een hekel aan panic en fall out boy vraag me zoiezo af waarom dat emo genoemd word.
0
geplaatst: 27 oktober 2007, 13:31 uur
Als emo/screamosnob vind ik het jammer dat de (jammerlijk negatieve) aandacht die emo genereert altijd om van die verschrikkelijke hedendaagse zeurbandjes in plaats van de geniale bands die het genre ooit leven in hebben geblazen. Bands als voorgenoemde worden eigenlijk stelselmatig genegeerd en getuige de vele reacties hier in dit topic á la "ik ga me er niet in verdiepen maar ik haat emo" lijkt daar ook totaal geen verandering in te gaan komen.
Goh, dat komt me bekend voor. Is emohop trouwens niets voor jou Sven?

0
Kid A(cid)
geplaatst: 27 oktober 2007, 21:57 uur
sxesven schreef:

Ach ja, dat weet je maar nooit met emo's...
0
Sietse
geplaatst: 18 december 2007, 21:25 uur
Kos schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
LOLOLOLOL
(deze dus:
)serieus dit topic is geniaal...dat ik hier nooit eerder in heb gekeken en al die mensen die beweren emo te zijn of er iets van af denkten te weten heb uitgelachen...hahaha...
en dan te bedenken dat emo ouder is dan de meeste figuren hier die zich zelf met emo associeren...of wacht, wat zeg ik nu...das allemaal al een jaar oud die posts....die hype hebben we gehad. Laat maar.
0
JustaRascal
geplaatst: 19 december 2007, 15:46 uur
HiLL schreef:
emo een mooie genre
emo een mooie genre
En zal net als het "emo" zelf, binnenkort verdwijnen als er weer een andere stroming komt waar jongeren zich bij kunnen aansluiten.
0
handsome_devil
geplaatst: 19 december 2007, 22:11 uur
Emo bestaat alweer 20 jaar
Zo Rites of Spring cslen HiLLeWiLLie?
0
handsome_devil
geplaatst: 19 december 2007, 22:18 uur
Sietse schreef:
LOLOLOLOL
(deze dus: (afbeelding))
serieus dit topic is geniaal...dat ik hier nooit eerder in heb gekeken en al die mensen die beweren emo te zijn of er iets van af denkten te weten heb uitgelachen...hahaha...
en dan te bedenken dat emo ouder is dan de meeste figuren hier die zich zelf met emo associeren...of wacht, wat zeg ik nu...das allemaal al een jaar oud die posts....die hype hebben we gehad. Laat maar.
(quote)
LOLOLOLOL
(deze dus: (afbeelding))
serieus dit topic is geniaal...dat ik hier nooit eerder in heb gekeken en al die mensen die beweren emo te zijn of er iets van af denkten te weten heb uitgelachen...hahaha...
Dit is echt een liefdevol topic inderdaad.
0
geplaatst: 19 december 2007, 22:29 uur
handsome_devil schreef:

Mwau nahh, nee niet zo zin...ofzo, kweenie..buuhhh. laat me met rust!!
Dit was de eerste echte emo trouwens.

0
geplaatst: 19 december 2007, 22:42 uur
verdorie, ik had zo'n kweetniethoe goede plaatjes van emo's. 
Meeste van op www.covenworldwide.com (emo's zijn daar totaal niet gewenst)
Maar sinds m'n Pc gecrashed is zijn ze weg.

Meeste van op www.covenworldwide.com (emo's zijn daar totaal niet gewenst)

Maar sinds m'n Pc gecrashed is zijn ze weg.

0
handsome_devil
geplaatst: 19 december 2007, 23:04 uur
Die vind ik dan zelf weer wat minder. En Belle & Sebastian is niet emo, maar meer lieve lentemuziek. 

0
geplaatst: 19 december 2007, 23:13 uur
Nog minder grappig dan de gemiddelde tieneremoplaat (en dat wil wat zeggen!
)
)* denotes required fields.