MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste rockband?

zoeken in:
chocoloco
ja, led zep natuurlijk, zowel in muziek als in spinal tap haha.
Onder welke nomer vallen the pixies?punkrock? kleine grens tussen gek en geniaal, ergens leuker dan led zep, want nemen zich minder serieus (buiten frank black's hoge ego gerekend)

Alice in Chains & Nirvana. Beide geweldige bands met uitzonderlijke zangers. Het fenomenale stemgeluid van Kurt Cobain, en de diepe, donkere zang van Layne Staley weten me nog altijd te raken. Ik denk niet dat een andere band daar ooit in de buurt van komt.

Voor mij zijn dat Pink Floyd en Metallica!, 2 uiteenlopende stijlen (bijna tegenpolen) maar beiden staan ze bovenaan mijn lijstje met favoriete bands, verder kan Nirvana me ook erg bekoren, het oudere ram en spring werk van System of a Down, en op het moment luister ik ook veel naar Soulfly en (het oudere werk van) Iron Maiden

Okay dat is wel wat meer dan een band maargoed.

Ik vind Pink Floyd geen Rock,maar eerder Progrock,daar zit toch wel een verschil,maar wat in Metallica kan ik me wel vinden.

Ja, het is wel alterniever dan wat de meeste mensen onder Rock verstaan, maar als ik het grofweg in een cattegorie moest plaatsen zou ik gewoon Rock zeggen.

Jah eigenlijk is Metallica ook gewoon metal,dus dat mag er ook wel bij

Maar om de norm hier maar eventjes aan te houden: Nirvana is mijn favoriete Rockband

deschel666
hehehehe mensen,
ga elkaar geen meningen en favorieten bands opdringen
iedereen heeft zijn eigen smaak.

maar neem maar van mij aan dat IRON MAIDEN de beste is.

ben ik duidelijk?.............nog vragen?...................mooi geen vragen.

Tja, zijn een aantal bands waar ik geen genoeg van krijgen:

Pantera/Metallica/1e 2 albums System of a Down/Opeth/Laatste 2-3 albums Soilwork/Megadeth/Sepultura (met Max)

Zoiets????

de meest geniale band ooit is toch wel the beatles zeker.

1. Radiohead
2. Beatles
3. Pink Floyd
4. Tool
5. Libertines

Mostlyanthony
Mostly Autumn

1.Muse
2.Pink Floyd
3.Metallica

1. Deep Purple
2. Black Sabbath
3. Blue Öyster Cult

1. AC/DC
2. Rainbow
3. Deep Purple

Nummer 2 en 3 veranderen nog wel is
Ben iedere maand wel in een andere mood

1. Anathema
2. Porcupine Tree
3. ....Riverside

Blur kan ook rocken.

SONG 2

MetalDex
Deep Purple, Led Zeppelin en The Beatles.

Met afstand THE WHO!

Roger Daltery
Pete Townsend
Keith Moon
John Entwistle

er is zoveel goede rock muziek gemaakt, objectief gezien beste top 5 1 de beatles 2 pink floyd 3 led zeppelin 4 rolling stones 5 jimi hendrix subjectieve top 5 is 1 pink floyd 2 led zeppelin 3 ac/dc 4 rolling stones 5 queen

Fza
ricardo schreef:
er is zoveel goede rock muziek gemaakt, objectief gezien beste top 5 1 de beatles 2 pink floyd 3 led zeppelin 4 rolling stones 5 jimi hendrix subjectieve top 5 is 1 pink floyd 2 led zeppelin 3 ac/dc 4 rolling stones 5 queen

Zozo, "objectief". Heb je een onderzoek gedaan?

Anders bepaalt iedereen lekker voorzichzelf wat hij/zij de beste rock band vind dan zijn we meteen van dit eindeloze geëmmer af.

Zigstar
ricardo schreef:

Zeer goed objectief, wetenschappelijk geobserveerd man. Gelukkig toch dat muziek een exacte wetenschap is! En al een geluk dat professors a la ricardo hier ons wegwijs maken in wat objectief, via wetenschappelijke formules berekend dé beste muziek is. Waarvoor dank, ricardo, dank.

Ik vind Ziggy en z'n spiders from mars best wel rocken.

voltazy
Mike Oldfield - Incantations + Iron Maiden - Powerslave =
voltazy die gillend het pand verlaat

of het is zoiets als B=q+k, (l-p) +5@&*(6%)

Muse en Radiohead.

Geen Coldplay

(als je die andere twee ook rock noemt...)

bramsterdam
Linkin Park

clutch

dat was een grapje neem ik aan?

the rolling stones
led zeppelin
the who

Gast
geplaatst: vandaag om 16:38 uur

geplaatst: vandaag om 16:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.