Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
max en joep
geplaatst: 5 oktober 2007, 12:38 uur
hahahaha, ja das waar.
het hele "maak kennis met"-aspect is totaal niet meer aan de orde.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 12:40 uur
phantasia schreef:
http://nl.youtube.com/watch?v=bwvxvmuWrNQ
Nevermore - Enemies of Reality
kwaliteit van de muziek/clip is redelijk..........
http://nl.youtube.com/watch?v=bwvxvmuWrNQ
Nevermore - Enemies of Reality
kwaliteit van de muziek/clip is redelijk..........
Goede band, slechte vocals. De video is ook erg slecht. Met een andere zanger zou ik het geweldig vinden.
7
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 12:41 uur
max en joep schreef:
hahahaha, ja das waar.
hahahaha, ja das waar.
We kunnen ook gewoon over stappen op obscure bands, zo leren we misschien wat nieuws kennen.

0
Bobiej
geplaatst: 5 oktober 2007, 20:20 uur
Nevermore; toffe band, de zang is heel moeilijk om aan te wennen, maar het album Enemies of Reality is over het algemeen heel tof.
7.5
0
Raekwon the chef
geplaatst: 6 oktober 2007, 21:39 uur
Even een klassieker van de bovenste plank:
Hier klikken, en dan rechtsboven Satan's Fall selecteren.
Hier klikken, en dan rechtsboven Satan's Fall selecteren.
0
geplaatst: 7 oktober 2007, 02:57 uur
Na twaalven, dus next:
Darkspace - 1.2
Klik even op het nummer 12. Voor liefhebbers van 2001: A Space Odyssey.
Wie dit nummer uitzit, krijgt van mij een flippo. Mvg, V.
Darkspace - 1.2
Klik even op het nummer 12. Voor liefhebbers van 2001: A Space Odyssey.
Wie dit nummer uitzit, krijgt van mij een flippo. Mvg, V.
0
lambf
geplaatst: 7 oktober 2007, 17:21 uur
Darkspace - Dark 12:
Lekker Intro, helaas beetje elektronisch gitaargeluid. De drums zijn erg slecht en de keyboards (of is dat iets anders, dat elektronische windje?). Daan begint er iemand met praten, en daarna beginnen de intrumenten weer. Wat mij enorm stoort is het electronishe gitaargeluid. Verder een beetje dof geluid. Vanaf ~03:60 Begint er een te zingen. Hmm, aardige zang, maar niet meer dan dat. Beetje iel ook. Vanaf ~5:00 komt er wat meer melodie insluipen. Waa, vanaf ~05:20 begint het geluid te shokeren, maar gelukig niet voor lang. Dan komt er ook nog eens Gothische keyboardgeluiden, of het is vrouwenzang, even de hoek om kijken. De zang is haadt niet te verstaan, meer een soort geborel. Om ~8:00 kan je de zanger weer een beetje verstaan en begint het pas een beetje intressant te worden, meer snelheid, meer melodie. Hierna Verzand het in een trager geheel en komen de Gothische Keyboardpartijen / vrouwenzang weer om de hoek kijken. Het nummer eidigt ~11:50.
Een 2/10, te lang, te slechte productie (drums! elektronisch Gitaargeluid!) te matige zang, stomme gothishe elementen. Eigenlijk zijn alleen de latere melodieën nog wel leuk.
Lekker Intro, helaas beetje elektronisch gitaargeluid. De drums zijn erg slecht en de keyboards (of is dat iets anders, dat elektronische windje?). Daan begint er iemand met praten, en daarna beginnen de intrumenten weer. Wat mij enorm stoort is het electronishe gitaargeluid. Verder een beetje dof geluid. Vanaf ~03:60 Begint er een te zingen. Hmm, aardige zang, maar niet meer dan dat. Beetje iel ook. Vanaf ~5:00 komt er wat meer melodie insluipen. Waa, vanaf ~05:20 begint het geluid te shokeren, maar gelukig niet voor lang. Dan komt er ook nog eens Gothische keyboardgeluiden, of het is vrouwenzang, even de hoek om kijken. De zang is haadt niet te verstaan, meer een soort geborel. Om ~8:00 kan je de zanger weer een beetje verstaan en begint het pas een beetje intressant te worden, meer snelheid, meer melodie. Hierna Verzand het in een trager geheel en komen de Gothische Keyboardpartijen / vrouwenzang weer om de hoek kijken. Het nummer eidigt ~11:50.
Een 2/10, te lang, te slechte productie (drums! elektronisch Gitaargeluid!) te matige zang, stomme gothishe elementen. Eigenlijk zijn alleen de latere melodieën nog wel leuk.
0
Bobiej
geplaatst: 7 oktober 2007, 22:53 uur
Een klein uurtje voor middernacht, en na al die black metal is het eens tijd voor een goed potje Death metal van eigen bodem;
Gorefest - For The Masses
0
max en joep
geplaatst: 8 oktober 2007, 09:01 uur
lekker nummer, maar de stem heb ik altijd een beetje stom gevonden.
Gorefest vind ik op z'n tijd wel lekker maar ECHT warm zal ik er nooit voor lopen.
wel tof einde van dit nummer, ging er live ook in als een dubbele patat mayo pinda en sambal
Marduk - Hearse
zo, 8 oktober inmiddels dus een nieuwe.
Ik vind dit nummer geweldig.
Marduk is een beetje mijn nieuwe favoriet geworden.
lekker smerig en helemaal niet commercieel of "lekker".
Echt metal voor metalheads; underground, rot, vuil, duister.
Gorefest vind ik op z'n tijd wel lekker maar ECHT warm zal ik er nooit voor lopen.
wel tof einde van dit nummer, ging er live ook in als een dubbele patat mayo pinda en sambal
Marduk - Hearse
zo, 8 oktober inmiddels dus een nieuwe.
Ik vind dit nummer geweldig.
Marduk is een beetje mijn nieuwe favoriet geworden.
lekker smerig en helemaal niet commercieel of "lekker".
Echt metal voor metalheads; underground, rot, vuil, duister.
0
geplaatst: 8 oktober 2007, 14:27 uur
Bobiej schreef:
Een klein uurtje voor middernacht, en na al die black metal is het eens tijd voor een goed potje Death metal van eigen bodem;
Wow, wat een vet nummer.
8
0
MetalDex
geplaatst: 8 oktober 2007, 17:28 uur
Gorefest: erg vet gitaargeluid, toffe drums met tenminste áfwisseling tussen normale double bass (die voor de verandering niet te hard ingemixt is) en lekkere snelle ritmes. De grunts zijn ook goed, maar klinken wel raar als je het blonde mannetje in de clip ziet. In zijn totaliteit: gewoon een knalgoed metalnummer (en dát van eigen bodem!)
8,5
8,5
0
geplaatst: 8 oktober 2007, 19:36 uur
MetalDex schreef:
De grunts zijn ook goed, maar klinken wel raar als je het blonde mannetje in de clip ziet.
De grunts zijn ook goed, maar klinken wel raar als je het blonde mannetje in de clip ziet.
Ook mijn eerste indruk.

0
max en joep
geplaatst: 9 oktober 2007, 12:52 uur
nou nou, Max en Joep, het door jouw gekozen nummer is anders ook niet mals zeg!! (en wat raar ook dat alle anderen op het vorige nummer reageren he?)
Wie nog meer een mening over Marduk?
Wie nog meer een mening over Marduk?
0
MetalDex
geplaatst: 9 oktober 2007, 14:19 uur
Die van Gorefest was toch echt voor gisteren geplaatst 
Dan doen we vandaag maar Marduk, iedereen blij.

Dan doen we vandaag maar Marduk, iedereen blij.
0
MetalDex
geplaatst: 9 oktober 2007, 14:28 uur
Nou Marduk - Hearse:
Marduks grootste pluspunt heb ik altijd de sterke productie gevonden. Het blijft typisch-black metal, maar dan fatsoenlijk. Alle afzonderlijke partijen zijn tenminste fatsoenlijk te horen, het vervalt (als bij zoveel andere BM-bands) niet tot één grote brei, maar het houdt toch een lekker 'vet' geluid. De stem is heel tof, verder vind ik het nummer zelf niet slecht, niet geweldig, maar gewoon goed. 7,5
Brw, even een off-topic vraagje: is Charles Manson geband?
Marduks grootste pluspunt heb ik altijd de sterke productie gevonden. Het blijft typisch-black metal, maar dan fatsoenlijk. Alle afzonderlijke partijen zijn tenminste fatsoenlijk te horen, het vervalt (als bij zoveel andere BM-bands) niet tot één grote brei, maar het houdt toch een lekker 'vet' geluid. De stem is heel tof, verder vind ik het nummer zelf niet slecht, niet geweldig, maar gewoon goed. 7,5
Brw, even een off-topic vraagje: is Charles Manson geband?
0
MetalDex
geplaatst: 9 oktober 2007, 15:38 uur
Kijk aan. Ik vond ze al een beetje op elkaar lijken 
Hoi

Hoi

0
max en joep
geplaatst: 9 oktober 2007, 15:40 uur

hoewel ik het nog steeds een toffe naam vind, kreeg ik er zoveel gezever over...
dat werd ik zat.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 9 oktober 2007, 16:44 uur
Waar slaat max en joep dan op? Je gespleten persoonlijkheid? 
Nu weer verder ontopic:
Marduk - Hearse
op zich een vet nummer, alleen vind ik vocalen minder, ze doen me gewoon weinig. De riffs vind ik dan wel weer erg goed, voor de rest is het gewoon een erg goed nummer.
7

Nu weer verder ontopic:
Marduk - Hearse
op zich een vet nummer, alleen vind ik vocalen minder, ze doen me gewoon weinig. De riffs vind ik dan wel weer erg goed, voor de rest is het gewoon een erg goed nummer.
7
0
max en joep
geplaatst: 10 oktober 2007, 10:26 uur
ja, de katten ja.
ik zou inmiddels Max en Joep en Klaas moeten heten feitelijk....
ik zou inmiddels Max en Joep en Klaas moeten heten feitelijk....
0
Raekwon the chef
geplaatst: 10 oktober 2007, 21:05 uur
Oh ok 
een nieuwe dan maar?
King Diamond - A Mansion In...
Rechtsbovenin A Mansion In Darkness aanklikken en genieten maar

een nieuwe dan maar?
King Diamond - A Mansion In...
Rechtsbovenin A Mansion In Darkness aanklikken en genieten maar

0
max en joep
geplaatst: 12 oktober 2007, 08:59 uur
mogen we de conclusie trekken dat het topic wel zo zoetjes aa ngesloten kan worden?
Zelfs onder de metalusers is de aandacht min of meer verdwenen
Zelfs onder de metalusers is de aandacht min of meer verdwenen
0
geplaatst: 12 oktober 2007, 11:27 uur
Als er nou een keer goede nummers geplaatst worden, zal het niet gesloten hoeven worden.
Bobiej heeft hier zo'n beetje als eerste een goed nummer te pakken.
Ik kijk meestal wel altijd even!
Death - Crystal Mountain 8*
Bobiej heeft hier zo'n beetje als eerste een goed nummer te pakken.
Ik kijk meestal wel altijd even!
Death - Crystal Mountain 8*
0
Bobiej
geplaatst: 12 oktober 2007, 17:11 uur
Crystal Mountain is ook met voorsprong mijn lievelings Death Metal nummer ever
.
.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 12 oktober 2007, 20:27 uur
Tja, iedereen is alleen maar druk met nummers plaatsen, dan heeft zo'n topic als dit weinig zin.
0
mad butcher
geplaatst: 23 november 2007, 23:42 uur
Necrophobic-Blinded by Light
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=5162234
Sorry, kon het niet laten.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=5162234
Sorry, kon het niet laten.
* denotes required fields.