Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
bro
geplaatst: 25 november 2007, 11:40 uur
erg goede song toch. ik had wel al eens iets gehoort van Necrophobic maar dat vond helemaal niet zo goed dan dit nummer. erg goede riffs en de drum vind ik ook beter dan bij de meeste genregenoten. de zang is goed maar niet speciaal, past goed bij muziek. 8.5*
0
Bobiej
geplaatst: 25 november 2007, 15:02 uur
Ik volg bro, ik had persoonlijk een homp black metal verwacht, maar in plaats daarvan kom ik terrecht in een bak melodische death metal. Lekker vol geproduceert (is ook het fijnst bij death metal!;)), alleen vind ik de drum wat eentonig bij vlagen, de solo's zijn lekker melodieus, ik ga hier maar es meer van luisteren.
8,5
8,5
0
Bobiej
geplaatst: 26 november 2007, 22:35 uur
Blood and Thunder is een geweldig nummer, niets maar dan ook niets kan die drumfill aan het begin voor mij kapot maken!
SPLIT YOUR LUNGS WITH BLOOD AND THUNDER..!
SPLIT YOUR LUNGS WITH BLOOD AND THUNDER..!
0
clutch
geplaatst: 27 november 2007, 16:22 uur
Heerlijk stukje is dat
de brute vocalen in dat suk zijn trouwens afkomstig van de heer Neil Fallon. Who the fuck? Neil Fallon!! Zanger van deze band 
Vette riff ook, en natturlijk die briljante harmonics rond de 1:32

0
geplaatst: 28 november 2007, 02:01 uur
Black Sabbath is al een paar keer genoemd, dus dan mag deze ouwe zeur van 43 vast nog wat verder terug gaan in de tijd. Ik geef toe, ik moet de definitie van metal een tikje oprekken, het zij mij hopelijk vergeven.
Ik noem één band met twee nummers uit 1964.
You really got me
All day and all of the night
Deze twee liedjes hebben alles al: een snoeiharde, maar kristalheldere riff, snerpende zang en een gierende gitaarsolo.
Compositie: traditioneel ABABCAB (A is het couplet, B het refrein, C de solo).
Qua originaliteit een 10, want voor 1964 was er niets.
De muziekhistorische fanaat weet natuurlijk al lang dat ik het heb over
THE KINKS
Ik noem één band met twee nummers uit 1964.
You really got me
All day and all of the night
Deze twee liedjes hebben alles al: een snoeiharde, maar kristalheldere riff, snerpende zang en een gierende gitaarsolo.
Compositie: traditioneel ABABCAB (A is het couplet, B het refrein, C de solo).
Qua originaliteit een 10, want voor 1964 was er niets.
De muziekhistorische fanaat weet natuurlijk al lang dat ik het heb over
THE KINKS
0
max en joep
geplaatst: 28 november 2007, 10:14 uur
de bedoeling is wel een beetje dat je dan een link post, zodat we het nummer ook kunnen beluisteren.
0
MetalDex
geplaatst: 28 november 2007, 19:21 uur
Haha, die had ik vandaag nog in mijn hoofd. Erg goed nummer van Saxon, een regelrechte klassieker. Onpretentieuze muziek, lekkere riff met een leuk meezing refrein en een goede solo.
8/10
(Saxon - Princess of the Night)
8/10
(Saxon - Princess of the Night)
0
geplaatst: 29 november 2007, 03:14 uur
max en joep schreef:
de bedoeling is wel een beetje dat je dan een link post, zodat we het nummer ook kunnen beluisteren.
Sorry, dat had ik even niet begrepen. Als digibeet zal ik mijn zoon moeten vragen hoe dat moet.
0
geplaatst: 29 november 2007, 07:28 uur
Nieuwe dag, nieuw nummer: Running Wild - Under Jolly Roger (van het album Under Jolly Roger)
0
max en joep
geplaatst: 29 november 2007, 14:26 uur
wow dude...........nostalgie!!
Dynamo '97 (of '98??)
Hier was ik, dit was het optreden vlak voor Pantera, op zondag.
Phil Anselmo stond links van het podium uit zijn plaat te gaan en een van de eerste dingen die hij zei toen Pantera opkwam was: Man, did you see the new drummer???
Dit was ook het Dynamo waarop ik mijn huidige vriendin ontmoette (maar we zouden pas in 2000 toevallig weer tegenkomen en iets krijgen). We waren toen op Dynamo allebei bezet maar er was wel heel veel spanning tussen ons
En na dit geweldige Death optreden en het nog veel geweldigere en alles verwoestende optreden van Pantera ben ik nog 50 keer zo dronken geworden als ik al was.
Krijg een heel raar maar prettig gevoel van deze clip.
En, ik word oud...
Dynamo '97 (of '98??)
Hier was ik, dit was het optreden vlak voor Pantera, op zondag.
Phil Anselmo stond links van het podium uit zijn plaat te gaan en een van de eerste dingen die hij zei toen Pantera opkwam was: Man, did you see the new drummer???
Dit was ook het Dynamo waarop ik mijn huidige vriendin ontmoette (maar we zouden pas in 2000 toevallig weer tegenkomen en iets krijgen). We waren toen op Dynamo allebei bezet maar er was wel heel veel spanning tussen ons

En na dit geweldige Death optreden en het nog veel geweldigere en alles verwoestende optreden van Pantera ben ik nog 50 keer zo dronken geworden als ik al was.
Krijg een heel raar maar prettig gevoel van deze clip.
En, ik word oud...

0
geplaatst: 1 december 2007, 11:52 uur
Goed nummer, lekkere agressieve riffs, veel tempowisselingen en een goede gitaarsolo. Alleen de zang moet ik nog aan wennen. Ik geef een 7.
Nieuwe dag, nieuw nummer. Dit keer een metalballad:
Judas Priest - Beyond The Realms Of Death
0
geplaatst: 1 december 2007, 13:35 uur
Mart schreef:
Goed nummer, lekkere agressieve riffs, veel tempowisselingen en een goede gitaarsolo. Alleen de zang moet ik nog aan wennen. Ik geef een 7.
(embed)
(embed)
Ik was al eens van plan deze te posten!
0
AHWA
geplaatst: 4 december 2007, 12:24 uur
Duh...
http://www.youtube.com/watch?v=rVadUU1IbaE
http://www.youtube.com/watch?v=tk9TxK381Zk
Deliverance van Opeth
http://www.youtube.com/watch?v=rVadUU1IbaE
http://www.youtube.com/watch?v=tk9TxK381Zk
Deliverance van Opeth
0
clutch
geplaatst: 4 december 2007, 21:39 uur
Briljante riff.
Een van hun betere songs naar mijn mening, zeker een 10 waard.
Een van hun betere songs naar mijn mening, zeker een 10 waard.
0
bro
geplaatst: 5 december 2007, 12:03 uur
briljant is het zekr, maar kan me echt niet de volledige lengte van het nummer geintereseert houden. een beetje langere nummers kan geen kwaad. maar opeth moet op dat vlak altijd té extreem gaan. spijtig, want ze kunnen verdomt goed spelen.
een van mijn recentere ontdekkigen:
Kalmah - The Groan of Wild.
http://www.youtube.com/watch?v=rqBexdo1CME
een van mijn recentere ontdekkigen:
Kalmah - The Groan of Wild.
http://www.youtube.com/watch?v=rqBexdo1CME
0
bro
geplaatst: 7 december 2007, 21:03 uur
neem dn toch op zn minst de moeite om nummer van vorige dag te beluisteren voor je er zelf een plaatst. anders plaatst iedereen elke dag een nummer maar wordt er nooit geluisterd. zinloos topic dan 

0
Bobiej
geplaatst: 7 december 2007, 22:18 uur
Kalmah - The Groan of Wild
Typische Scandinavische Death Metal; hoop kleren uit voorgaande eeuwen, melodische loopjes, vette drum en een lekkere grunt. Beetje 13 in een dozijn - maar wel lekker om af en toe te luisteren. Overigens werkt bij mij de synchronisatie niet zo goed, en lijkt het net een death metal versie van een wasmiddelreclame
.
Stukje over Iron Maiden - Revelation komt eraan, nu even geen tijd voor
!
Typische Scandinavische Death Metal; hoop kleren uit voorgaande eeuwen, melodische loopjes, vette drum en een lekkere grunt. Beetje 13 in een dozijn - maar wel lekker om af en toe te luisteren. Overigens werkt bij mij de synchronisatie niet zo goed, en lijkt het net een death metal versie van een wasmiddelreclame
.Stukje over Iron Maiden - Revelation komt eraan, nu even geen tijd voor
!
0
Raekwon the chef
geplaatst: 7 december 2007, 22:22 uur
bro schreef:
neem dn toch op zn minst de moeite om nummer van vorige dag te beluisteren voor je er zelf een plaatst. anders plaatst iedereen elke dag een nummer maar wordt er nooit geluisterd. zinloos topic dan

ja, ik weet, maar goed, om jou een plezier te doen dan
prima nummer, alleen zoals Bobiej al zegt is het een beetje 13 in een dozijn, maar goed is het op z'n allerminst, ik heb persoonlijk niet veel met die melodic death metal scene
0
MetalDex
geplaatst: 7 december 2007, 22:34 uur
Dit topic wilt inderdaad niet echt blijven leven, nee:
En Bobiej en Raekwon: ....en beoordeel
Kalmah - The Groan of Wind
Als thrash-verafgoder heb ik niet veel problemen met '13 in een dozijn'-muziek, en ook dit vind ik een erg leuk nummer, hier en daar misschien iets te vrolijk, maar de gitaarloopjes vind ik persoonlijk erg leuk, en vooral de zang en de drums zorgen er vaak voor dat het nog lekker heavy blijft: 7,5/10
Rare zin trouwens, Raekwon: prima nummer... maar goed is het op z'n allerminst. Wat bedoel je precies?
Iron Maiden - Revelations
Bij het album zelf (Piece of Mind) heb ik dit nummer al genoeg de hemel in geprezen, dus lees het daar maar na
Geniaal nummer met een lekkere riff, leuke tekst en weer die doordringende bass van Harris: 9,5 / 10
En Bobiej en Raekwon: ....en beoordeel

Kalmah - The Groan of Wind
Als thrash-verafgoder heb ik niet veel problemen met '13 in een dozijn'-muziek, en ook dit vind ik een erg leuk nummer, hier en daar misschien iets te vrolijk, maar de gitaarloopjes vind ik persoonlijk erg leuk, en vooral de zang en de drums zorgen er vaak voor dat het nog lekker heavy blijft: 7,5/10
Rare zin trouwens, Raekwon: prima nummer... maar goed is het op z'n allerminst. Wat bedoel je precies?
Bij het album zelf (Piece of Mind) heb ik dit nummer al genoeg de hemel in geprezen, dus lees het daar maar na

Geniaal nummer met een lekkere riff, leuke tekst en weer die doordringende bass van Harris: 9,5 / 10
0
Raekwon the chef
geplaatst: 7 december 2007, 22:41 uur
dat hoorde bij de vorige zin:
alleen zoals Bobiej al zegt is het een beetje 13 in een dozijn, maar goed is het op z'n allerminst
gewoon dat het niet slecht is, hoe standaard het dan ook moge klinken.
7,5 geef ik het
alleen zoals Bobiej al zegt is het een beetje 13 in een dozijn, maar goed is het op z'n allerminst
gewoon dat het niet slecht is, hoe standaard het dan ook moge klinken.
7,5 geef ik het
0
geplaatst: 7 december 2007, 23:41 uur
Judas Priest - Beyond the realms of Death
We graven terug in de diepe archieven van de metal en komen uit in begin 1978, wanneer Judas Priest Stained Class lanceert, en daarop als eerste band leather begint te dragen.
Het album is niet echt zo geniaal als de latere, grote Priest albums (Painkiller, Screaming for vengeance, Defenders of The Faith) en het prachtige Sad wings of destiny album dat begin 76 uit kwam
Toch wordt deze samen met british steel als een der belangrijkste albums gezien die metal beïnvloed hebben. En er staat net zoals Britisch steel (1980) een hoop echte klassiekers op. Niets op deze plaat is slecht, integendeel, maar niet alles is overdenderend goed.
Dit nummer valt tussenin (Alhoewel velen dit als het beste nummers van het album aanzien)
Mooie ballad, maar toch mist het iets. Geef mij maar Exciter, Saints in Hell, of een ander nummer op deze plaat. (Iets met meer ballen).
8/10
Kalmah - The groan of wind
De klokken doen me eerst wat denken aan Black Sabbath.
Al vanaf de intro is het een zeer aangenaam nummer.
Daarnaast heb ik hier de opmerking die ik enkele dagen geleden vernoemde in Kill 'em all: Namelijk: de grunts zijn hier niet echt gepast. Andere grunts of cleane vocals zouden dit nummer heel anders (veel beter?) laten klinken.
Het nummer mag er zijn. Het ziet er dik in orde uit. (Extreme power metal?
)
7/10
Opeth - Deliverance
Ik heb niets tegen lange nummers. Maar deze steekt op den duur echt tegen.
13 minuten, dat wil niets zeggen (nummers als Satans fall zijn 11:30 en vervelen geen seconde).
Variatie genoeg, maar steeds missen we zo een piekmoment.
Ik hoopte op het einde een spectaculaire, adrenalinekokende solo, riff of tempoversnelling te krijgen (dat verwacht je echt 2 min voor het einde). Maar het wordt Njet. De laatste 3 minuten zijn bijna zo goed als hetzelfde!
Ook de cleane vocals (van dezelfde vocalist als de grunts?) steken op bepaalde momenten tegen. Grunts mochten wel iets anders (zoals 5:50-5:52 zou ideaal geweest zijn
)
Het eerste deel is wel redelijk goed. Als je "melodic death metal" hoort verwacht je onnoemelijke brute riff's die je gewoon van je stoel blazen wanneer je je boxen te luid zet. Verrasend is het dus wel.
Dit is op bepaalde momenten zelf rustgevend. Maar dan wordt zo'n moment weer verstoort tot iets wat niet tot een piekmoment komt. En wanneer je daar dan inkomt wordt het verstoort door zo'n rustiger moment. Een sloom nummer (nu vindt ik het juiste woord)
Je kan wel zeggen dat ik niet geboren ben voor Opeth.
5/10
Het nummer wordt pas echt interesant vanaf 4:00. Alles ervoor is bullshit. Al mijn vooroordelen over maiden worden alweer bevestigd.
Als je iets van Maiden post, waarom geen Phantom of The Opera (Bruce :" This song really is everything that Iron Maiden is all about")? of Caught Somewhere in time? Of Hallowed Be Thy name? of Iron Maiden?
4/10
We graven terug in de diepe archieven van de metal en komen uit in begin 1978, wanneer Judas Priest Stained Class lanceert, en daarop als eerste band leather begint te dragen.
Het album is niet echt zo geniaal als de latere, grote Priest albums (Painkiller, Screaming for vengeance, Defenders of The Faith) en het prachtige Sad wings of destiny album dat begin 76 uit kwam

Toch wordt deze samen met british steel als een der belangrijkste albums gezien die metal beïnvloed hebben. En er staat net zoals Britisch steel (1980) een hoop echte klassiekers op. Niets op deze plaat is slecht, integendeel, maar niet alles is overdenderend goed.
Dit nummer valt tussenin (Alhoewel velen dit als het beste nummers van het album aanzien)
Mooie ballad, maar toch mist het iets. Geef mij maar Exciter, Saints in Hell, of een ander nummer op deze plaat. (Iets met meer ballen).
8/10
Kalmah - The groan of wind
De klokken doen me eerst wat denken aan Black Sabbath.
Al vanaf de intro is het een zeer aangenaam nummer.
Daarnaast heb ik hier de opmerking die ik enkele dagen geleden vernoemde in Kill 'em all: Namelijk: de grunts zijn hier niet echt gepast. Andere grunts of cleane vocals zouden dit nummer heel anders (veel beter?) laten klinken.
Het nummer mag er zijn. Het ziet er dik in orde uit. (Extreme power metal?
) 7/10
Opeth - Deliverance
Ik heb niets tegen lange nummers. Maar deze steekt op den duur echt tegen.
13 minuten, dat wil niets zeggen (nummers als Satans fall zijn 11:30 en vervelen geen seconde).

Variatie genoeg, maar steeds missen we zo een piekmoment.
Ik hoopte op het einde een spectaculaire, adrenalinekokende solo, riff of tempoversnelling te krijgen (dat verwacht je echt 2 min voor het einde). Maar het wordt Njet. De laatste 3 minuten zijn bijna zo goed als hetzelfde!

Ook de cleane vocals (van dezelfde vocalist als de grunts?) steken op bepaalde momenten tegen. Grunts mochten wel iets anders (zoals 5:50-5:52 zou ideaal geweest zijn
) Het eerste deel is wel redelijk goed. Als je "melodic death metal" hoort verwacht je onnoemelijke brute riff's die je gewoon van je stoel blazen wanneer je je boxen te luid zet. Verrasend is het dus wel.
Dit is op bepaalde momenten zelf rustgevend. Maar dan wordt zo'n moment weer verstoort tot iets wat niet tot een piekmoment komt. En wanneer je daar dan inkomt wordt het verstoort door zo'n rustiger moment. Een sloom nummer (nu vindt ik het juiste woord)
Je kan wel zeggen dat ik niet geboren ben voor Opeth.

5/10
Het nummer wordt pas echt interesant vanaf 4:00. Alles ervoor is bullshit. Al mijn vooroordelen over maiden worden alweer bevestigd.

Als je iets van Maiden post, waarom geen Phantom of The Opera (Bruce :" This song really is everything that Iron Maiden is all about")? of Caught Somewhere in time? Of Hallowed Be Thy name? of Iron Maiden?
4/10
0
MetalDex
geplaatst: 7 december 2007, 23:50 uur
Wat betreft Kalmah: juist hier vind ik de grunts echt iets toevoegen aan de muziek, omdat je met cleane vocals echte powermetal-toestanden krijgt, nu heeft het nummer een wat duistere, zwaardere laag.
Wat betreft Opeth en Beyond the Realms of Death ben ik het met je eens, hoewel ik het juist een van de genialere nummers van het album vind, lekker in de stijl van SWoD.
En natuurlijk ben ik het niet met je eens over Maiden
Wat zijn precies de vooroordelen die bevestigd worden? De simpele, maar doeltreffende riff? De uitstekende tekst? Het hoge meezing-gehalte, of toch het goede gitaarspel?
Dit nummer werd denk ik gepost, omdat het minder bekend is dan de nummers die jij opnoemde, en het topic heet niet voor niets Maak kennis met Metal...
Wat betreft Opeth en Beyond the Realms of Death ben ik het met je eens, hoewel ik het juist een van de genialere nummers van het album vind, lekker in de stijl van SWoD.
En natuurlijk ben ik het niet met je eens over Maiden
Wat zijn precies de vooroordelen die bevestigd worden? De simpele, maar doeltreffende riff? De uitstekende tekst? Het hoge meezing-gehalte, of toch het goede gitaarspel?Dit nummer werd denk ik gepost, omdat het minder bekend is dan de nummers die jij opnoemde, en het topic heet niet voor niets Maak kennis met Metal...
0
geplaatst: 8 december 2007, 00:04 uur
Jullie willen een porsie Death metal?

Come and fucking get it!

Als dit niet goed is weet ik het ook niet meer.

* denotes required fields.