Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
aslan (crew)
geplaatst: 8 oktober 2009, 12:05 uur
seventh void 7.5/10 en een 6/10 voor het tapijt
crackdust uit botswana 8/10
crackdust uit botswana 8/10
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 12:54 uur
Jezus wat een herrie deze muziek.
Alles is even hard en plat, waardoor er totaal geen dynamiek meer overblijft.
Melodie doet er bijna niet toe, zolang 't maar zwaar en duister klinkt. In de ritmes is ook weinig interessants te bekennen, als 't maar snel gaat en bijdraagt aan de totale hoeveelheid herrie. En dat grunten is gewoon achterlijk onverstaanbaar gebleer.
Hey, can't blame me for trying.^^
Alles is even hard en plat, waardoor er totaal geen dynamiek meer overblijft.
Melodie doet er bijna niet toe, zolang 't maar zwaar en duister klinkt. In de ritmes is ook weinig interessants te bekennen, als 't maar snel gaat en bijdraagt aan de totale hoeveelheid herrie. En dat grunten is gewoon achterlijk onverstaanbaar gebleer.
Hey, can't blame me for trying.^^
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 18:59 uur
Hier wordt er inderdaad veel extremere Metal gepost. Maar er bestaat ook Metal die zachter is, bevoorbeeld de klassieke Heavy Metal en Power Metal. Daar wordt er niet gegrunt, maar gewoon normaal gezongen. Probeer Edguy, Hammerfall ofzo, dan zul je wel zien! 

0
Yann Samsa
geplaatst: 8 oktober 2009, 20:43 uur
Inderdaad
Vb:
DeepeR zegt: het is herrie?!
Maar heeft wel 5/5 voor een donkere Klaus Schulze plaat.
Dit is meer experimental en progrock dan dat het 'electro' is hoor..
En je weet; bij sommige bands is het totaal geen grote overgang van progrock naar progmetal...
Er is gewoon te vele extreem gepost
En @ DeepeR; probeer es bands als Big Elf, ...
Je zult wel anders praten...
Vb:
DeepeR zegt: het is herrie?!
Maar heeft wel 5/5 voor een donkere Klaus Schulze plaat.
Dit is meer experimental en progrock dan dat het 'electro' is hoor..
En je weet; bij sommige bands is het totaal geen grote overgang van progrock naar progmetal...
En @ DeepeR; probeer es bands als Big Elf, ...
Je zult wel anders praten...
0
aslan (crew)
geplaatst: 8 oktober 2009, 23:35 uur
herrie herrie...
Brutal Truth - Sugar Daddy
It's time to GRIND !!!
Brutal Truth - Sugar Daddy
It's time to GRIND !!!
0
geplaatst: 9 oktober 2009, 07:37 uur
Wow! Dit ligt hier nogal stil en nu plots de ene post na de andere! Maar hey, mij hoor je niet klagen, maar heb er nog wat af te lopen intussen.
Evile: lekker riffwerk, de titel denkt de lading hier wel. Leuk nummer
Seventh Void: niet echt spek naar mijn bek. Nogal clichematig nummer, met zo'n typische melodie die ik al 1000 keer gehoord heb, slechte zang, typsiche breaks. Het zien er ook strandjeanetten uit, but hey don't judge a book by its cover.
Nope, niks dit.
Crackdust: stijgt ook niet uit bij een vingeroefening in het genre. Heb al heel veel beter gehoord in dit segment.
Brutal Truth: pioniers van het genre, en nog altijd de maatstaf (samen met een rits andere bands)als het op grindcore aankomt. Respect!
Evile: lekker riffwerk, de titel denkt de lading hier wel. Leuk nummer
Seventh Void: niet echt spek naar mijn bek. Nogal clichematig nummer, met zo'n typische melodie die ik al 1000 keer gehoord heb, slechte zang, typsiche breaks. Het zien er ook strandjeanetten uit, but hey don't judge a book by its cover.
Nope, niks dit.Crackdust: stijgt ook niet uit bij een vingeroefening in het genre. Heb al heel veel beter gehoord in dit segment.
Brutal Truth: pioniers van het genre, en nog altijd de maatstaf (samen met een rits andere bands)als het op grindcore aankomt. Respect!
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 17:50 uur
Op één of andere manier weet het Watershed album me niet echt te pakken. Dit nummer heeft het ook weer. Erg mooi, behoorlijk creatief en ook origineel. Toch kan er niet meer dan een goedkeurend knikje niet af. Mijn hersens zeggen me dat ik dit hele goede muziek moet vinden, maar het wordt nergens kippenvel. Het is allemaal net iets te bedacht om me echt te raken. Toch, ik verveel me nergens en het luistert prima weg.
Opeth - Porcelain Heart: 7/10
Opeth - Porcelain Heart: 7/10
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 oktober 2009, 17:52 uur
Ai, mijn excuses, even het reglement lezen...
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 19:23 uur
Ferre Clabau schreef:
Niemand houd je tegen om "softer" te posten. Laat u maar eens goed gaan.
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 19:36 uur
Opeth: dit is niet echt mijn soort metal, maar al bij al vind ik dit nog een redelijk goed nummer.
Hacride: Ha! Goeie band vind ik. Technisch sterk, vernieuwend. En dit geldt ook voor dit nummer. Ik ga hun laatste eens checken want ik heb die nog niet gehoord.
(maar kunnen we misschien de 24 uurs regel aanhouden. Het geeft iedereen de tijd om te reageren en zo wordt het enen nummer niet onder het andere bedolven. Dit is mijn idee, maar geen must natuurlijk ...)
Hacride: Ha! Goeie band vind ik. Technisch sterk, vernieuwend. En dit geldt ook voor dit nummer. Ik ga hun laatste eens checken want ik heb die nog niet gehoord.
(maar kunnen we misschien de 24 uurs regel aanhouden. Het geeft iedereen de tijd om te reageren en zo wordt het enen nummer niet onder het andere bedolven. Dit is mijn idee, maar geen must natuurlijk ...)
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 19:40 uur
Oké, softere Metal waar ik helemaal gek van ben.
Rhapsody - Land of Immortals
Dit nummer is gewoon door God geschapen, zo perfect!
Rhapsody - Land of Immortals
Dit nummer is gewoon door God geschapen, zo perfect!
0
aslan (crew)
geplaatst: 14 oktober 2009, 19:47 uur
hacride 8/10
rhapsody of fire 6.5/10 sorry Devoo, maar ik ben zelf niet zo 'n fan van de softere metal, hoewel deze nog aardig meevalt
ivm die 24-uurs-regel van essence, ik denk niet dat die hier voorlopig van toepassing moet zijn, er wordt in dit topic nu ook weer niet zóveel gepost dat het onoverzichtelijk dreigt te worden... maar laten we wel even de voorafgaande nummers beoordelen, daar draait het hier uiteindelijk toch om..
rhapsody of fire 6.5/10 sorry Devoo, maar ik ben zelf niet zo 'n fan van de softere metal, hoewel deze nog aardig meevalt
ivm die 24-uurs-regel van essence, ik denk niet dat die hier voorlopig van toepassing moet zijn, er wordt in dit topic nu ook weer niet zóveel gepost dat het onoverzichtelijk dreigt te worden... maar laten we wel even de voorafgaande nummers beoordelen, daar draait het hier uiteindelijk toch om..
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 16:01 uur
Rhapsoy of Fire - Land of Immortals 6,5/10
Dit soort metal is mij ook veel te "over the top". Toch valt dit nummer nog wel mee.
Dit soort metal is mij ook veel te "over the top". Toch valt dit nummer nog wel mee.
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 17:05 uur
Dit is ook mijn cup of tea niet, maar het nummer valt inderdaad nog mee. Ik hoor heavy metal met flink wat klassieke elementen. Het drumwerk zorgt voor dat ietsje extra.
Niet iets waar ik direct achterga, maar al bij al irriteerde me het ook niet.
@Devoo: in welk vakje plaats men dit soort metal? Want ik heb de laatste jaren al flink wat termen zien passeren (Viking Metal, Power Metal, Pirate Metal, etc etc) waar ik geen geluid op kan plakken.
Niet iets waar ik direct achterga, maar al bij al irriteerde me het ook niet.
@Devoo: in welk vakje plaats men dit soort metal? Want ik heb de laatste jaren al flink wat termen zien passeren (Viking Metal, Power Metal, Pirate Metal, etc etc) waar ik geen geluid op kan plakken.
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 19:08 uur
Ik noem het Power Metal, maar dan met erg veel klassieke en folk elementen. Mensen willen het ook wel eens Symphonic Metal of Epic Metal noemen, maar ik zelf draaf nooit echt door met die benamingen en houdt het toch bij de hoofdgenres.
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 20:45 uur
Hacride 8/10
Hier uit hetzelfde land en deze band ontdekte ik pas dit jaar....WAARON NIET EERDER!!!
Dus hier en geniet.
Hier uit hetzelfde land en deze band ontdekte ik pas dit jaar....WAARON NIET EERDER!!!
Dus hier en geniet.
0
aslan (crew)
geplaatst: 16 oktober 2009, 01:56 uur
fantastisch nummer uit hun debuutalbum uit 2000 ja! 9/10
en persoonlijk een van de beste bands die ik dit jaar op graspop metal meeting zag!
en persoonlijk een van de beste bands die ik dit jaar op graspop metal meeting zag!
0
geplaatst: 16 oktober 2009, 07:05 uur
Inderdaad een fantastsich nummer.
Frankrijk biedt ons de laatste jaren heel wat interessants als het op het hardere werk aankomt.
Frankrijk biedt ons de laatste jaren heel wat interessants als het op het hardere werk aankomt.
0
aslan (crew)
geplaatst: 16 oktober 2009, 23:35 uur
ik ben een AF-fan vanaf het prille begin, bennerd... ik zag ze in de jaren tachtig en begin negentig verschillende malen live, en in 2007 nog 'ns op groezrock: en het blijft vooral een live-band! ! ! geen betere pit dan een AF-pit! hoewel zanger Miret op de jongste albums nogal geforceerd overkomt (vooral dan op 'another voice'; mijn mening) en ze natuurlijk ook een dagje ouder worden (debuut is van ergens in '82 of zo) blijft het lekker energiek: 7/10 Peace!
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 00:05 uur
Heb al redelijk wat werk van de band overlopen, en ik zal moeten bekennen (blasfemie, jawel) dat ik de twee laatste platen vele malen meer de moeite vind dan het oudere werk. Ik ben sowieso meer een fan van modernere hardcore dan van de echte old school (op een paar grote uitzonderingen na). Voor fans van het ouder werk moet een nummer als dit wel even slikken zijn ja.
0
aslan (crew)
geplaatst: 17 oktober 2009, 00:08 uur
bennerd schreef:
ik zal moeten bekennen (blasfemie, jawel) dat ik de twee laatste platen vele malen meer de moeite vind dan het oudere werk
ik zal moeten bekennen (blasfemie, jawel) dat ik de twee laatste platen vele malen meer de moeite vind dan het oudere werk
het is je vergeven (met cyanides)

0
geplaatst: 18 oktober 2009, 13:54 uur
Agnostic Front is een band die ik nog volledig moet ontdekken. Ik ben er precies nooit niet toe gekomen.
Dit nummer spreekt me eigenlijk niet zo aan. Mij ietsje te vrijblijvend en gemakkelijk. Maar zoals ik hierboven al een paar lees is het misschien aangeraden om met hun vroege werk te begiinnen. Ik maak er eens werk van.
Gorod: dit soort notenneukerij is eigenlijk nooit aan mij besteed geweest, maar ik moet zeggen dat dit wel iets heeft. Niet veel, maar toch iets ...
Dit nummer spreekt me eigenlijk niet zo aan. Mij ietsje te vrijblijvend en gemakkelijk. Maar zoals ik hierboven al een paar lees is het misschien aangeraden om met hun vroege werk te begiinnen. Ik maak er eens werk van.
Gorod: dit soort notenneukerij is eigenlijk nooit aan mij besteed geweest, maar ik moet zeggen dat dit wel iets heeft. Niet veel, maar toch iets ...
0
aslan (crew)
geplaatst: 20 oktober 2009, 01:05 uur
notenneukerij... klinkt lekker! vooral voor een vegetariër, vandaar dat ik gorod onbewust in m'n top tien heb wellicht 

* denotes required fields.