Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 17 februari 2010, 18:28 uur
Converge 8,5/10... wat een energie!!
Solution. 45 7/10...redelijk gelikt de refreinen, wel super productie!
Solution. 45 7/10...redelijk gelikt de refreinen, wel super productie!
0
geplaatst: 19 februari 2010, 17:05 uur
Als je dat nummer van Vektor al gaaf vind, zou ik echt een keer het complete album eens gaan beluisteren. Het is namelijk echt geweldig
Review van het album door mij:
Nou, het album is eindelijk toegevoegd door mij, want ik vond het maar raar dat het beste Trash Metal album van 2009 niet op de website stond. Als dit je debuutalbum is, mag je echt trots zijn. De opener is een knaller van jewelste en de zang!!!! Die is zo gaaf! Hij heeft af en toe zo´n soort Dani Filth-krijs, maar dan nog veel gaver! Het lijkt af en toe uit een andere wereld. Hoe verder je het album in gaat, hoe gaver het wordt. Vooral de laatste 2 nummers zijn geweldig (beide over 10 minuten) en wordt alles technischer en progressiever, maar dat is dit album ook al vergeleken met andere Trash Metal-albums. Ga hier echt naar luisteren als je metalfan bent, want anders mis je voor mij een van de beste Trash Metal albums van de laatste 5 jaar!
Review van het album door mij:
Nou, het album is eindelijk toegevoegd door mij, want ik vond het maar raar dat het beste Trash Metal album van 2009 niet op de website stond. Als dit je debuutalbum is, mag je echt trots zijn. De opener is een knaller van jewelste en de zang!!!! Die is zo gaaf! Hij heeft af en toe zo´n soort Dani Filth-krijs, maar dan nog veel gaver! Het lijkt af en toe uit een andere wereld. Hoe verder je het album in gaat, hoe gaver het wordt. Vooral de laatste 2 nummers zijn geweldig (beide over 10 minuten) en wordt alles technischer en progressiever, maar dat is dit album ook al vergeleken met andere Trash Metal-albums. Ga hier echt naar luisteren als je metalfan bent, want anders mis je voor mij een van de beste Trash Metal albums van de laatste 5 jaar!
0
geplaatst: 19 februari 2010, 18:07 uur
Vektor 8/10
Hier ga ik het hele album van luisteren via Grooveshark!
Hier ga ik het hele album van luisteren via Grooveshark!
0
geplaatst: 19 februari 2010, 19:00 uur
Het begin van 2010 heeft gelukkig ook nog een metalhoogtepunt (tot nu toe was het kwa metal droevig met alleen Vampire Weekend en Massive Attack als beste albums, er is meestal wel een metal knaller)
Geweldig hoe dit begint met een classic rock drumbeat en daarna een Rammstein keyboard riedeltje en dat daarna het nummer zijn eigen gang gaat.
Shining: 9/10
0
geplaatst: 20 februari 2010, 11:41 uur
De meeste kennen dit wel, maar gewoon omdat hij zo lekker is !
0
geplaatst: 20 februari 2010, 13:22 uur
Ik ben heel benieuwd wat voor reacties er komen op Psyopus. Namelijk geen makkelijke band, als je Dillinger Escape Plan al te zwaar vind, probeer dit dan niet. Dit is echt gestoord, maar de muziek zit goed in elkaar
Psyopus: 7,5/10
0
geplaatst: 20 februari 2010, 14:11 uur
Vektor: straffe kost! Dit album wil ik heel graag in zijn geheel horen.
Shining: dit album staat al een tijdje in de rij om beluisterd te worden, en na dit nummer schuift hij al een paar plaatsen op. Lekkere eigenzinnige stuff.
Amorphis: niet echt mijn ding. Nogal een uitgezogen melodie en heel clichématige opbouw van het nummer. Precies als een mop waar je de pointe al van een halfuur ver ziet afkomen.
Shining: dit album staat al een tijdje in de rij om beluisterd te worden, en na dit nummer schuift hij al een paar plaatsen op. Lekkere eigenzinnige stuff.
Amorphis: niet echt mijn ding. Nogal een uitgezogen melodie en heel clichématige opbouw van het nummer. Precies als een mop waar je de pointe al van een halfuur ver ziet afkomen.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 14:16 uur
Psyopus: van hen kende ik al "Our Puzzling Encounters Considered" en ook dan vond ik dat al heel straf! Ik zie dat dit nummer van hun laatste album komt. Moet ik zeker achter aan.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 19:29 uur
Dit is weer iets compleet anders, The Ocean. Een post-metal collectief. Er wordt mooi spanning opgebouwd in dit nummer. Gave band en dit jaar komen er 2 nieuwe albums van de band!

The Ocean: 8,5/10
0
geplaatst: 21 februari 2010, 11:27 uur
The Ocean: goede band, goede song. Ik zag hen vorig jaar live in de VK en eigenlijk vond ik ze daar live niet zo goed. Een kleine teleurstelling eigenlijk.
Bloodbath: een band die ik niet ken en deze song zal me ook niet direct goesting doen krijgen om daar verandering in te brengen.
Bloodbath: een band die ik niet ken en deze song zal me ook niet direct goesting doen krijgen om daar verandering in te brengen.
0
geplaatst: 21 februari 2010, 12:41 uur
Aangezien dit een "Maak kennis met" topic is gooi ik er even een song in van een Samurai Metal band
Weer eens totaal iets anders....
Instrumentaal en muziekaal is de band geweldig naar mijn idee.... alleen is de zang een lachertje en in mijn optiek strekt dit het niveau behoorlijk omlaag.
Probeer toch even een kans te geven aan deze nieuwe band
PS: Het nummer heeft nog een Pt.2 omdat het nummer te lang is om in zijn geheel als één filmpje te posten.
Weer eens totaal iets anders....
Instrumentaal en muziekaal is de band geweldig naar mijn idee.... alleen is de zang een lachertje en in mijn optiek strekt dit het niveau behoorlijk omlaag.
Probeer toch even een kans te geven aan deze nieuwe band
PS: Het nummer heeft nog een Pt.2 omdat het nummer te lang is om in zijn geheel als één filmpje te posten.
0
geplaatst: 21 februari 2010, 13:05 uur
Bloodbath: Gave band en gaaf nummer: 8/10
Whispered: Compleet niet mijn ding, het lijkt af en toe best wel op Children of Bodom, vind ik ook niks aan en die Japanse invloeden... nee: 3/10
Whispered: Compleet niet mijn ding, het lijkt af en toe best wel op Children of Bodom, vind ik ook niks aan en die Japanse invloeden... nee: 3/10
0
geplaatst: 21 februari 2010, 13:23 uur
Jah, Whipered is ook niet echt mijn ding trouwens hoor
Ik kwam het toevallig tegen op youtube deze week en was benieuwd wat jullie ervan vonden.
Weer even totaal iets anders, dat ook super bekend is.... maar ik vroeg me af of jullie er ook al mee bekend zijn.... en dat is Equilibrium
Dit is natuurlijk folk metal op zijn BEST !
Ik kwam het toevallig tegen op youtube deze week en was benieuwd wat jullie ervan vonden.
Weer even totaal iets anders, dat ook super bekend is.... maar ik vroeg me af of jullie er ook al mee bekend zijn.... en dat is Equilibrium
Dit is natuurlijk folk metal op zijn BEST !
0
geplaatst: 21 februari 2010, 18:56 uur
Dit is Revocation, een technische trash/death metal band. Kende de band eerst ook niet, maar dit nummer schopt kont. In het begin dacht ik met het zoveelste bandje te maken hebben, maar dat is niet het geval. Er zit zoveel in die 4 minuten. Technische death metal, funky baslijnen, geen normale riffs, een beetje tegendraads, flink wat Dillinger Escape Plan-trekjes en een monsterlijke solo. Daar maak je Don Cappuccino mee blij
Revocation: 9/10
0
geplaatst: 21 februari 2010, 20:10 uur
Revocation, heb cd Empire of the Obscene al een tijdje dagelijks opstaan! Geweldige band!
9/10
9/10
0
geplaatst: 21 februari 2010, 20:11 uur
Heb 2 pagina's terug Revocation ook gepost met nummer Fields of Predation
0
aslan (crew)
geplaatst: 22 februari 2010, 02:13 uur
amorphis 6.5
psyopus 10.0 ! !
the ocean 8.0
bloodbath 7.0
whispered 1.0
equilibrium 6.0
revocation 9.0
- - more thrash - - warbringer
psyopus 10.0 ! !
the ocean 8.0
bloodbath 7.0
whispered 1.0
equilibrium 6.0
revocation 9.0
- - more thrash - - warbringer
0
geplaatst: 22 februari 2010, 19:24 uur
Whispered: lol - die zanger die wel heel goed zijn best. En ook muzikaal houdt het geen steek. Wtf? Afvoeren die handel.
Equilibrum: ik vindt die kruisbestuibing tussen folk en metal alleszins niks. En ook dit niet. Pffff.
Revocation: yeah, dit trek ik al veel beter. Fantastisch nummer, fantastisch gespeeld!
Warbringer: goeie pot thrash. Nice.
Equilibrum: ik vindt die kruisbestuibing tussen folk en metal alleszins niks. En ook dit niet. Pffff.
Revocation: yeah, dit trek ik al veel beter. Fantastisch nummer, fantastisch gespeeld!
Warbringer: goeie pot thrash. Nice.
0
geplaatst: 22 februari 2010, 19:30 uur
Ja, Warbringer ken ik al langer dan vandaag, die volg ik al vanaf het debuutalbum. Geweldig nummer: 8/10
0
geplaatst: 22 februari 2010, 19:34 uur
En we gaan de snelheid wat terugschroeven: eentje van Shrinebuilder, een 'supergroep' bestaande uit Scott ’Wino’ Weinrich (Saint Vitus, The Obsessed, Spirit Caravan, The Hidden Hand), Scott Kelly (Neurosis), Al Cisneros (Sleep, Om) en Dale Crover (Melvins). Doom like doom should sound now!
0
geplaatst: 22 februari 2010, 19:41 uur
Met hun laatste album Wavering Radiant kwam de band hoog mijn top 10 van 2009 in. Mooie muziek. Luister maar gewoon.
9/10
0
geplaatst: 22 februari 2010, 19:44 uur
Shrinebuilder: Ik heb er al wel vaker van gehoord, stond in de Terrorizer met een zeer positieve review, maar nooit geluisterd. Dit is wel goed, maar dit is niet iets wat ik vaak luister: 7,5/10
* denotes required fields.