Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2010, 20:09 uur
Isis - ik heb alle lichten uitgedaan en kijk naar buiten, de regen die traag langs de ramen druipt... perfect!!
8,5/10
Shrinebuilder - 7/10
8,5/10
Shrinebuilder - 7/10
0
geplaatst: 23 februari 2010, 17:23 uur
Ik ben benieuwd wat de mensen hier ervan vinden. Furbowl met Damage Done, een nummer uit 1992 (het album is onlangs gere-released).
0
geplaatst: 23 februari 2010, 17:51 uur
De band is zo´n beetje bij alle metalfans bekend, maar dit nummer is splinternieuw en komt van het nog uit te komen album Diamond Eyes. Dit is gewoon weer een enorm gaaf nummer met vette riffs en de zang van Chino Moreno is ook erg goed.
0
aslan (crew)
geplaatst: 23 februari 2010, 21:22 uur
shrinebuilder 9,0
isis 9,0
furbowl 7,0
deftones 7,0
isis 9,0
furbowl 7,0
deftones 7,0
0
geplaatst: 27 februari 2010, 18:47 uur
Tsjuder: Voor Black Metal begrippen was dit erg goed, vette gitaar en zeker niet mis. 7/10
0
geplaatst: 27 februari 2010, 18:48 uur
Maar ik ben meer van de Franse black metal band Anorexia Nervosa.
0
lambf
geplaatst: 27 februari 2010, 20:47 uur
Don Cappuccino schreef:
Tsjuder: Voor Black Metal begrippen was dit erg goed
Tsjuder: Voor Black Metal begrippen was dit erg goed

Een veilige, wat saaie versie van Impaled Nazarene, meh. 5/10
Anorexia Nervosa is idd stukken leuker
Hoop grind/death-invloeden ook, heerlijk
Alleen die sample's zijn meh, 8/10
0
aslan (crew)
geplaatst: 28 februari 2010, 16:17 uur
anorexia nervosa 8,5/10 eentje die ik helemaal niet kende! aangename verrassing!! 

0
geplaatst: 1 maart 2010, 01:15 uur
Don Cappuccino schreef:
(embed)
(embed)
Ik kende deze band al jaren.... maar heb er niet veel mee...
Op zich is de muziek niet heel slecht, maar mijn hemel wat een tering herrie blijft het. Maar dat is natuurlijk heel erg smaak gebonden.
5/10 *
Deze kwam ik laatst nog tegen in m'n verzameling... lekker poppy maar het luistert goed weg
Dit is natuurlijk ook leuk van onze zuiderburen
Redelijk nieuwe Belgische band. En deze is zo onwijs subliem! Als je dit niet kan bekoren moet je stoppen met metal luisteren
Dit is pure kunst! .... Wel heeft het me eerst wat moeite gekost om te wennen aan de stem. (Dit nummer vergt wel het nodige luistervermogen vanwege de extreem lange luisterduur van het nummer.... maar het is het waard!)
Hier komt de mooie afwisseling plotseling, met Michael Akerfieldt van Opeth als gastzang!
0
geplaatst: 1 maart 2010, 18:04 uur
Edge of Sanity: Episch 40 minuten durend nummer! Geweldig!! 10/10
0
geplaatst: 1 maart 2010, 20:18 uur
Furbowl: op zich heeft dit nummer wel een lekkere groove, maar het is zo'n beetje het ene oor in, het andere weer uit. De zang vind ik ook redelijk ondermaats. En ook de produktie laat heel wat te wensen over, al kan dit natuurlijk aan de kwalitiet van de youtbue clip liggen.
Deftones: ik heb nooit iets gehad met de zogenaamde nu-metal en ook dit nummer zal daar geen verandering in brengen. Al die nu-metal nummers klinken oook allemaal hetzelfde voor mij. Dit is metal fast food.
Tsjuder: lol - dat er nog bands zijn die geloven in body paint en spijkerbanden. Tsja, hun muziek klinkt dan ook zo cliché als een vraag over het weer. Eenheidsworst troef.
Anorexia Nervosa: lekker vol geluid, in tegenstelling tot hun bandnaam. Dit vind ik al veel betere stuff dan Tsjuder. En die samples zijn inderdaad wat ongelukkig gekozen.
Poisonblack: deze spierballenrock is mij veel te soft en is iets voor gebodybuilde stranjeanetten.
Thurisaz: nope, ook niets voor mij, die weidse arrangementen met die suiker keyboards. Hier heb ik totaal niets mee. Belgen of niet. En dat gitaarspel komt het niveau van de beginnende gitarist vaak niet over. Pfff.
Edge of Sanity houd ik veil voor als ik eens de tijd heb om het volledig te beluisteren.
Deftones: ik heb nooit iets gehad met de zogenaamde nu-metal en ook dit nummer zal daar geen verandering in brengen. Al die nu-metal nummers klinken oook allemaal hetzelfde voor mij. Dit is metal fast food.
Tsjuder: lol - dat er nog bands zijn die geloven in body paint en spijkerbanden. Tsja, hun muziek klinkt dan ook zo cliché als een vraag over het weer. Eenheidsworst troef.
Anorexia Nervosa: lekker vol geluid, in tegenstelling tot hun bandnaam. Dit vind ik al veel betere stuff dan Tsjuder. En die samples zijn inderdaad wat ongelukkig gekozen.
Poisonblack: deze spierballenrock is mij veel te soft en is iets voor gebodybuilde stranjeanetten.
Thurisaz: nope, ook niets voor mij, die weidse arrangementen met die suiker keyboards. Hier heb ik totaal niets mee. Belgen of niet. En dat gitaarspel komt het niveau van de beginnende gitarist vaak niet over. Pfff.
Edge of Sanity houd ik veil voor als ik eens de tijd heb om het volledig te beluisteren.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 20:36 uur
Even een nieuwe metalrelease onder de aandacht brengen. Dit is Reason van Borknagar´s geweldige nieuwe album Universal. Black Metal met flink wat progressieve elementen, dat is wel mijn ding

0
geplaatst: 2 maart 2010, 18:21 uur
Crimson luister ik eigenlijk zonder probleem compleet achter elkaar, omdat je iedere keer stukken kan ontdekken die je al een keer hebt gehoord in het nummer zelf.
0
geplaatst: 2 maart 2010, 19:29 uur
Edge of Sanity: episch is inderdaad het woord. Ferme lap metal met hints naar alle subgenres in de metal maar ook naar bv new wave. Geslaagd.
Borknagar: pff, dit ligt me niet. Het heeft de pretentie van een brullende leeuw maar het komt over als een mak lam, vooral dat gitaargeluid.
Borknagar: pff, dit ligt me niet. Het heeft de pretentie van een brullende leeuw maar het komt over als een mak lam, vooral dat gitaargeluid.
0
geplaatst: 4 maart 2010, 19:39 uur
Anaal Nathrakh: Extreme metal vind ik wel gaaf, maar hier vind ik niet zo veel aan. 5/10
0
geplaatst: 4 maart 2010, 21:33 uur
anaal nathrakh deed me direct aan Torsofuck denken.... alleen dan nog iets minder erg
Hier even een voorbeeldje!
Ik geef mezelf alvast even een dikke onvoldoende voor deze song
Hier even een voorbeeldje!
Ik geef mezelf alvast even een dikke onvoldoende voor deze song

0
geplaatst: 5 maart 2010, 16:05 uur
Maar dit is pas erg:
Een favoriet voor mensen die misheard lyrics filmpjes maken
Een favoriet voor mensen die misheard lyrics filmpjes maken

0
geplaatst: 5 maart 2010, 16:37 uur
Haha, die boer- en vogelgeluiden die je er steeds tussendoor hoort, stelt dat de zang voor?
0
geplaatst: 5 maart 2010, 19:09 uur
Waking the Cadaver
Het stelt muzikaal misschien weinig voor, maar het blijft eigenlijk catchy als een tiet. Het voorbeeldnummer is wel een mindere track, ik had voor Bloodsplattered Satisfaction gekozen.
En nu allemaal naar Begging for Incest, Guttural Engorgement en oude Annotations of an Autopsy gaan luisteren
Het stelt muzikaal misschien weinig voor, maar het blijft eigenlijk catchy als een tiet. Het voorbeeldnummer is wel een mindere track, ik had voor Bloodsplattered Satisfaction gekozen.En nu allemaal naar Begging for Incest, Guttural Engorgement en oude Annotations of an Autopsy gaan luisteren

0
geplaatst: 5 maart 2010, 20:01 uur
Torsofuck: wtf? Wel een geniale tekst.
Waking the Cadaver: hehehe, same shit
Waking the Cadaver: hehehe, same shit
0
aslan (crew)
geplaatst: 6 maart 2010, 09:48 uur
torsofuck 5,5 waking the kadaver 5,5 dying fetus 7
* denotes required fields.