MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
Klassiek Dying Fetusnummer! 9/10

Een old school Dillinger nummer

Briljant nummer, blijf het luisteren en er nieuwe dingen in ontdekken. En zelfs na tientallen luisterbeurten kan ik nog altijd niet uitleggen waarom ik het een goed nummer vind... 9/10

En als ik mijn metal extreem wil, dan moet het ook echt extreem, zoals Altered States of America van Agoraphobic Nosebleed:

aslan (crew)
metal zoals ik 'm graag heb

the dillinger escape plan: 9/10
agoraphobic nosebleed: 9/10

Benno

Metal zoals ik 'm graag heb, namelijk ruisend.

Dying Fetus: goed nummer, klassieke death/grind

The Dillinger Escape Plan: ik ben een fan. Hard, chaotisch, gewaagde, maar briljante songstructuren. Yep!

Agoraphobic Nosebleed:dit is mij teveel gabber-metal. Wat Ik hoor, als het mitrailleurvuur ophoudt, aan invloeden van thrash, punk, hardcore, bevalt me al veel beter.

The Agonist, een metalcoreband die niet heel de tijd in breakdowns gaat en met een zangeres met een schreeuw! Lullabies For The Dormant Mind is een topper in zijn genre en het beste uit 2009 in dit genre.

Don Cappuccino schreef:
... een metalcoreband die niet heel de tijd in breakdowns gaat...

Maar even serieus: naar mijn mening toch een saai nummer, en die cleane zang van die zangeres doet het ook niet echt... 5/10

Xasthur: dit kan ik ook wel hebben. Ik heb hier een cd of 2 op de hd staan, maar een ganse cd van dit zwartgallig en depressief soort bm is mij wat van het slechte teveel. Maar zoals ik al zei, een nummer op zijn tijd kan er wel in.

Dit is van de klassieke technische death metal band Atheist. Dit is van Elements (1993), hun laatste album wat flink voor zijn tijd was. Misschien iets te, want de band ging na dit album uit elkaar, net als Pestilence met Spheres (1993), ook een album wat zijn tijd vooruit was.

Dit is een van de technische death metal albums uit de jaren ´90 die je als Death Metal liefhebber gehoord moet hebben samen met Focus en Spheres, ze zijn alle 3 uit 1993.

Atheist !!! erg goede band

8/10

Voor wat doom metal luister ik meestal Reverend Bizarre of Cathedral. Cathedral is bekender dan Reverend Bizarre, dus ik doe Reverend Bizarre. Dit nummer komt van hun laatste (dubbelalbum) III: So Long Suckers en is de opener van CD 1. Dit nummer is 30 minuten, dus hij is in 3 delen. Dit is They Used Dark Forces/Teutonic Witch

(afbeelding)

Daar is een nieuw nummer van, genaamd Edwige´s Eyes wat op de Myspace van Cathedral. Gaaf nummer met lekkere riffs

Don Cappuccino schreef:
(afbeelding)

Van deze zomer heb ik ze nog twee keer live mogen zien!
Ook absoluut geen slechte band.

7/10 wel nieuwsgierig geworden.

aslan (crew)
7/10

Zimmers Hole - Bread

Omdat het bijna weekend is ff wat energie erin sodemieteren

aslan (crew)
zimmers hole 7/10

Of je het nu metal noemt, grunge of gewoon hardrock, het past hier wel. Godsmack, een band waar ik de laatste tijd weer meer en meer naar luister. Ben benieuwd wat de rest ervan vindt.

Zimmershole 7/10
Godsmack 3/10

aslan (crew)
godsmack: goed nr 8/10
russian circles: 7/10

aslan (crew)
fukpig - the horror is here
(album: spewings from a selfish nation)

Ik heb flink wat gemist:
Quo Vadis: 5,5/10
Zimmers Hole: 4/10
Godsmack: 8,5/10, maar ik vind de versie op Other Side toch zeker beter
Russian Circles: 9/10, hier eens wat meer van gaan opzoeken
Fukpig: 5/10

En nu weer eentje van mij, weer van The Dillinger Escape Plan. Ik had al The Mullet Burden gepost, maar het nieuwe album, genaamd Option Paralysis overtreft al mijn verwachtingen. Het album is echt hard, maar ook iets toegankelijker (Widower, Gold Teeth on A Bum). Een CD die de laatste paar dagen niet uit mijn CD-speler is te slaan. Dit is Farewell, Mona Lisa en die krijgt van mij een vette 10, en het album ook!

Nu ik net een enorm goede band heb gedaan, doe ik nu een enorm slechte band. Bennerd zal hier niet blij mee zijn, het is namelijk Emmure.

Felony is namelijk het slechste metalalbum wat ik ooit heb gehoord. Niks bevalt me, het lijkt meer op een cursus ´´Hoe maak ik een album met alleen maar breakdowns´´ Iets meer variatie en minder breakdowns en het zou al een stuk beter zijn. Dit nummer krijgt trouwens 1,5/10.

Poserbands for the win! Zeker niet het beste Emmure-nummer (dat is nog steeds dit nummer), maar zeker ook niet het slechtste.

Ik vind die Emmure best tof, zal er niet een heel album van luisteren maar zo af en toe is het best lekker.

Die nieuwe van Dillinger Escape Plan vind ik dan weer niks aan, geforceerd moeilijk doen, als ze wat gas terugnemen vind ik ze wel o.k maar echt boeiend wordt het niet.

Emmure 2/10
Dillinger Escape Plan 6,5/10

Burst - I Exterminate the I;

Gast
geplaatst: vandaag om 05:35 uur

geplaatst: vandaag om 05:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.