Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2008, 01:15 uur
Helaas, Venom is een van de weinige invloedrijke klassieke bands die ik dus totaal niet kan waarderen. Voor proto-black is het echt té weinigzeggend (vergelijke het eens met Hellhammer/vroege Celtic Frost). Slechte zang, saaie riff. Het enige positieve aan het nummer is de dynamiek die de speelvreugde goed doet opmerken.
4,5/10
4,5/10
0
geplaatst: 26 mei 2008, 19:23 uur
Weer eens een clip plaatsen, het is (relatief) lang geleden.
Veel modernere Metal deze keer. Zeer goed geluid (jammer dat het via youtube is), erg bruut gespeeld, een soort van extreme Machine Head zou ik bijna zeggen. Zal voor sommige mensen te veel Nu-Metal zijn, proberen is toch een optie
Dagoba - Fall of Men
(niet de echte video)
Veel modernere Metal deze keer. Zeer goed geluid (jammer dat het via youtube is), erg bruut gespeeld, een soort van extreme Machine Head zou ik bijna zeggen. Zal voor sommige mensen te veel Nu-Metal zijn, proberen is toch een optie

Dagoba - Fall of Men
(niet de echte video)
0
lambf
geplaatst: 26 mei 2008, 19:45 uur
Toch wel wat bruter dan gemiddeld Nu-Metal bandje hoor
Schurft aardig tegen de Death Metal aan en de Moderne Thrash is ook nooit ver weg. Leuk nummer
8
Schurft aardig tegen de Death Metal aan en de Moderne Thrash is ook nooit ver weg. Leuk nummer
8
0
geplaatst: 26 mei 2008, 20:08 uur
lambf schreef:
8
8Ik zei niet dat het Nu-Metal was he

Zelf noem ik het Moderne Thrash, het wel erg in het straatje van het werk van Fear Factory, Mnemic, Sybreed, Strapping Young Lad en Threat Signal.
0
geplaatst: 26 mei 2008, 22:31 uur
Instrumentaal klinkt het erg goed. Lekkere vette gitaar, toffe drumbreaks, maar met die zang kan ik echt niks - hij zal vast wel goed zijn in zijn genre, maar het ligt me gewoon niet. Qua zang deed het me ook heel erg aan een bepaalde band denken, maar ik kan er maar niet opkomen. Iemand suggesties?
7/10
7/10
0
geplaatst: 27 mei 2008, 10:33 uur
0
geplaatst: 27 mei 2008, 16:15 uur
Korpiklaani 
Om het allemaal alleen op plaat te horen is het soms een tikkeltje eentonig, maar als je ze ooit live hebt meegemaakt moet je gewoon je ogen dichtdoen en fantaseren dat je weer midden in het zaaltje of de tent staat. Ik heb zelf iets meer met de Engelse nummers omdat je die lekker meekunt schreeuwen, iets wat bij het Fins wat moeilijker gaat (bij mij dan
).
7,5/10

Om het allemaal alleen op plaat te horen is het soms een tikkeltje eentonig, maar als je ze ooit live hebt meegemaakt moet je gewoon je ogen dichtdoen en fantaseren dat je weer midden in het zaaltje of de tent staat. Ik heb zelf iets meer met de Engelse nummers omdat je die lekker meekunt schreeuwen, iets wat bij het Fins wat moeilijker gaat (bij mij dan
).7,5/10
0
geplaatst: 27 mei 2008, 17:20 uur
Dexter schreef:
Instrumentaal klinkt het erg goed. Lekkere vette gitaar, toffe drumbreaks, maar met die zang kan ik echt niks - hij zal vast wel goed zijn in zijn genre, maar het ligt me gewoon niet. Qua zang deed het me ook heel erg aan een bepaalde band denken, maar ik kan er maar niet opkomen. Iemand suggesties?
7/10
7/10
Skinlab?
0
geplaatst: 28 mei 2008, 12:03 uur
Nee, niet Skinlab. Ach, ik zal er nog wel eens achterkomen.
Nieuwe: Country Metal
Nieuwe: Country Metal

0
geplaatst: 29 mei 2008, 01:30 uur
Rebel Meets Rebel
Eigenlijk Pantera, maar dan de zang door country-legende David Allan Coe
Eigenlijk Pantera, maar dan de zang door country-legende David Allan Coe
0
bro
geplaatst: 31 mei 2008, 11:06 uur
Devildriver heeft een nieuwe video voor het liedje Clouds Over California. De gelegenheid om hem hier eens te posten dus 

0
geplaatst: 31 mei 2008, 12:41 uur
Leuk topic 
Clouds Over California:
Ik vind het een vrij saai nummer qua opbouw, ik vind de riffs en de melodieën niet boeiend, de solo
voegt helemaal niets toe. Alles aan dit nummer vind ik middelmatig. Ik houd sowieso niet zo van dat metal-core gebeuren.
Het is vrij oppervlakkig en middelmatig, er is niets duister of bruut. Het laatste riffje (vanaf 3:40), die is wel geinig maar ook niet mee dan dat -> 4/10

Clouds Over California:
Ik vind het een vrij saai nummer qua opbouw, ik vind de riffs en de melodieën niet boeiend, de solo
voegt helemaal niets toe. Alles aan dit nummer vind ik middelmatig. Ik houd sowieso niet zo van dat metal-core gebeuren.Het is vrij oppervlakkig en middelmatig, er is niets duister of bruut. Het laatste riffje (vanaf 3:40), die is wel geinig maar ook niet mee dan dat -> 4/10
0
geplaatst: 31 mei 2008, 14:14 uur
Ik vind het nummer juist goed opgebouwd, al hadden ze er van mij iets harder in mogen knallen. Goeie zang, wel is het nummer wat eentonig omdat er niet echt grote overgangen zijn tussen intro, couplet en refrein, de eind-bridge zorgt daar wel nog wat voor.
Al met al een verdienstelijk nummer. Meeschreeuw gehalte is hoog
7/10
Al met al een verdienstelijk nummer. Meeschreeuw gehalte is hoog

7/10
0
geplaatst: 31 mei 2008, 17:50 uur
Devildriver is wat mij betreft een van de beste metal acts van nu. Ze bevestigen dit met bovenstaand nummer maar al te goed. 8,5/10
0
lambf
geplaatst: 31 mei 2008, 18:04 uur
Wat Dexter al zij, ze hadden wel iets meer mogen knallen en de pruductie had net iets vetter mogen zijn. De melodieën en bijbehorende solo vind ik teleurstellend. Maar het grootste speepunt is de totaal niet overtuigende, matte zang. Dat is een van de redenen dat ik DevilDriver altijd ontzettend matig heb gevonden, en nog steeds vind. 5/10
0
geplaatst: 1 juni 2008, 00:13 uur
Kvist - Forbannet Vaere Jorden Jeg Går På
Een van mijn favoriete black metal nummers, wat vinden jullie ervan?
Een van mijn favoriete black metal nummers, wat vinden jullie ervan?

0
lambf
geplaatst: 1 juni 2008, 00:19 uur
KVST, die kende ik nog niet
Beetje brak qua productie, vooral die drums zijn kut. Door de Folkachtige keyboards klinkt het geheel belachelijk aandoenelijk. De zang vind ik zeer matig, zit tussen brabbelen en kotsen in. Trollenmetal of kaboutermetal vind ik wel goed bij dit soort muziek passen. 1,5/10
Beetje brak qua productie, vooral die drums zijn kut. Door de Folkachtige keyboards klinkt het geheel belachelijk aandoenelijk. De zang vind ik zeer matig, zit tussen brabbelen en kotsen in. Trollenmetal of kaboutermetal vind ik wel goed bij dit soort muziek passen. 1,5/10
0
geplaatst: 1 juni 2008, 01:38 uur
Het doet mij denken aan ... een op hol geslagen, met ijzeren stafen geladen postkoets die over kasseien denderd aan 75 km/h. En de koetsier die gewurd wordt in de teugels waarmee de beesten worden aagedreven. 
hé, het middenstuk komt er nu aan.
Dat is al wat anders... maar ach, er komt echter niets van terecht. 
4:20: daar gaan we weer.
Ik verwachte een solo of een spetterend einde... Nee hoor. "Laten we eens een Black Metal nummer maken dat gevarieerd is!" - "ja, doen we! we nemen gewoon 2 riff's en wisselen ze om de halve minuut af "
Hé, wat is het nummer gedaan?
of ontbreekt er een stuk?
Was dat het? Er is toch niets gebeurd? 
Maar goed.... En nu ga ik nog even Painkiller opleggen alvorens het slapengaan.
oja, bijna vergeten 2/10

hé, het middenstuk komt er nu aan.
Dat is al wat anders... maar ach, er komt echter niets van terecht. 
4:20: daar gaan we weer.
Ik verwachte een solo of een spetterend einde... Nee hoor. "Laten we eens een Black Metal nummer maken dat gevarieerd is!" - "ja, doen we! we nemen gewoon 2 riff's en wisselen ze om de halve minuut af "
Hé, wat is het nummer gedaan?
of ontbreekt er een stuk?
Was dat het? Er is toch niets gebeurd? 
Maar goed.... En nu ga ik nog even Painkiller opleggen alvorens het slapengaan.
oja, bijna vergeten 2/10

0
Raekwon the chef
geplaatst: 1 juni 2008, 02:28 uur
paar leuke stukjes maar over het algemeen niks aan, die zanger is echt slecht, en de drums klinken lelijk, verder weinig variatie
3/10
3/10
0
geplaatst: 1 juni 2008, 16:49 uur
ik hou sowieso niet van black metal en dit is al helemaal vreselijk 
2/10

2/10
0
geplaatst: 1 juni 2008, 18:54 uur
Tja, als black metal je niet ligt is het niets voor jou. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat black metal liefhebbers dit zo laag beoordelen.
Het intro is zeer venijnig en chaotisch met de drumbeat die haast 'over de kop' gaat (mooie beeldspraak overigens van AGE-441
). Het stuk erna heerlijk sinister, triest en spokend met het orgeltje (aandoenlijk zeker, belachelijk niet, vind ik.)
Na de tweede break (4:20), tja dit soort muziek leent zich nou eenmaal niet voor dikke solo's. Wel voor een heerlijk smartvol stuk en een echt Noors, kwaadaardig 'kabouter' melodietje
. Hoe het verukkelijke intro hierna weer terug komt vind ik meesterlijk, het is een, naar mijn mening, waardig einde.
Verder vind ik het gewoon super: geen standaard BM riffs, goede naargeestige sfeer, lekkere bas (niet zo goed te horen op youtube, maar de bas is meer een pompende 2e stem, ipv alleen maar de gitaar naspelen) en fenomenaal drumwerk.
Het intro is zeer venijnig en chaotisch met de drumbeat die haast 'over de kop' gaat (mooie beeldspraak overigens van AGE-441
). Het stuk erna heerlijk sinister, triest en spokend met het orgeltje (aandoenlijk zeker, belachelijk niet, vind ik.)Na de tweede break (4:20), tja dit soort muziek leent zich nou eenmaal niet voor dikke solo's. Wel voor een heerlijk smartvol stuk en een echt Noors, kwaadaardig 'kabouter' melodietje
. Hoe het verukkelijke intro hierna weer terug komt vind ik meesterlijk, het is een, naar mijn mening, waardig einde.Verder vind ik het gewoon super: geen standaard BM riffs, goede naargeestige sfeer, lekkere bas (niet zo goed te horen op youtube, maar de bas is meer een pompende 2e stem, ipv alleen maar de gitaar naspelen) en fenomenaal drumwerk.
0
geplaatst: 2 juni 2008, 18:39 uur
Wel lekker bruut en technisch, die drums zijn echt debiel snel aan het begin en rossen lekker weg. Verder vind ik er vrij weinig aan, vast erg leuk om te spelen maar om te luisteren teveel van het goede, af en toe verzandt het in vreselijke teringherrie. Ik ben zelf meer van de groovey en stampende death á la Morbid Angel, Obituary, Carcass, Death en At The Gates.
5/10
5/10
* denotes required fields.