Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2008, 19:15 uur
Tijd om mijn schade min of meer in te halen.
Kvist:
Erg mooi nummer. Zeer goede intro (er zat weer een bij in die drummer zijn schoen), en vanaf de break begint het toch een snaar te raken bij mij. Vooral de melodie, hoewel die door de brakke productie moeilijk te horen is, raakt mij. Die drummer rost er overal lekker door, maar hij stoort nergens. Na het hele melodieuze gedoe wordt er weer lekker gas gegeven tot het einde van het nummer.
8.5/10
Devildriver:
Dit meesterlijk nummer was gewoon nog niet geplaatst ofzo?!
*Stoute bennerd*
Zonder afbreuk te doen aan het merendeel van de andere nummers in de wereld, behoort Clouds over California met gemak tot mijn top tien beste nummers aller tijden. Waarom? Simpelweg vanwege de genialiteit van het nummer.
Het heerlijke riffje, de mini-climax aan het begin van het nummer, en Dez die weer prachtig brult. Vergeet ook het fenomenabele drumwerk niet.
10/10
Brain Drill:
Wint zeker geen originaliteitsprijs, maar best een catchy nummer.
Het Obituary-gehalte hoor ik er niet echt in, Morbid Angel dan weer wel, net zoals wat Belphegor op Pestapokalypse VI (blijkbaar
).
6.5/10
Kvist:
Erg mooi nummer. Zeer goede intro (er zat weer een bij in die drummer zijn schoen), en vanaf de break begint het toch een snaar te raken bij mij. Vooral de melodie, hoewel die door de brakke productie moeilijk te horen is, raakt mij. Die drummer rost er overal lekker door, maar hij stoort nergens. Na het hele melodieuze gedoe wordt er weer lekker gas gegeven tot het einde van het nummer.
8.5/10
Devildriver:
Dit meesterlijk nummer was gewoon nog niet geplaatst ofzo?!
*Stoute bennerd*
Zonder afbreuk te doen aan het merendeel van de andere nummers in de wereld, behoort Clouds over California met gemak tot mijn top tien beste nummers aller tijden. Waarom? Simpelweg vanwege de genialiteit van het nummer.
Het heerlijke riffje, de mini-climax aan het begin van het nummer, en Dez die weer prachtig brult. Vergeet ook het fenomenabele drumwerk niet.
10/10
Brain Drill:
Wint zeker geen originaliteitsprijs, maar best een catchy nummer.
Het Obituary-gehalte hoor ik er niet echt in, Morbid Angel dan weer wel, net zoals wat Belphegor op Pestapokalypse VI (blijkbaar
).6.5/10
0
geplaatst: 2 juni 2008, 19:35 uur
Ik zei ook juist dat ik meer van Obituary, Morbid Angel etc. houd
. Niet dat Brain Drill er op lijkt.
0
geplaatst: 2 juni 2008, 19:38 uur
BarbarianLover schreef:
. Niet dat Brain Drill er op lijkt.Ow, verkeerd gelezen, mijn excuses

0
geplaatst: 3 juni 2008, 07:41 uur
Wintersun - Starchild
Epische folk/black/power/extreme/etc metal! Als je het mij vraagt een van de beste metalnummers ooit gemaakt. Het hele debuut-album van Wintersun is door Jari Maenpaa opgenomen op de drums na (Kai Hahto ex-Rotten Sound). Hopelijk dit jaar nog een nieuw Wintersun album.
Enjoy
Epische folk/black/power/extreme/etc metal! Als je het mij vraagt een van de beste metalnummers ooit gemaakt. Het hele debuut-album van Wintersun is door Jari Maenpaa opgenomen op de drums na (Kai Hahto ex-Rotten Sound). Hopelijk dit jaar nog een nieuw Wintersun album.
Enjoy
0
geplaatst: 3 juni 2008, 19:29 uur
Hmm gaat wel.
De melodieën zijn soms wel mooi, bij het eerste couplet bijvoorbeeld. De combinatie van deze overdreven vrolijke muziek met de grunts vind ik erg cheesy, ook die overdreven zware cleane zang vind ik niks, als ze dan ook nog half melodisch half schreeuwig zingen al helemaal niet. Verder vind ik het gitaarwerk erg standaard. De drums zijn wel erg snel en bruut voor dit soort muziek, dat is wel grappig, verder weinig bijzonders. Ik denk trouwens dat de muziek slepender zou zijn en een diepere indruk zou maken als het wat trager gespeeld zou zijn.
Het nummer zelf gaat nergens naartoe op het eerste gehoor, weinig variatie, het is melodie na melodie, riff na riff in hetzelfde tempo.
Al met al wel goed te luisteren, niet bijster origineel, weinig variatie. Sommige melodietjes zijn wel leuk maar er is naar mijn mening weinig episch aan en met folk heeft het al helemaal niks te maken. -> 6/10
De melodieën zijn soms wel mooi, bij het eerste couplet bijvoorbeeld. De combinatie van deze overdreven vrolijke muziek met de grunts vind ik erg cheesy, ook die overdreven zware cleane zang vind ik niks, als ze dan ook nog half melodisch half schreeuwig zingen al helemaal niet. Verder vind ik het gitaarwerk erg standaard. De drums zijn wel erg snel en bruut voor dit soort muziek, dat is wel grappig, verder weinig bijzonders. Ik denk trouwens dat de muziek slepender zou zijn en een diepere indruk zou maken als het wat trager gespeeld zou zijn.
Het nummer zelf gaat nergens naartoe op het eerste gehoor, weinig variatie, het is melodie na melodie, riff na riff in hetzelfde tempo.
Al met al wel goed te luisteren, niet bijster origineel, weinig variatie. Sommige melodietjes zijn wel leuk maar er is naar mijn mening weinig episch aan en met folk heeft het al helemaal niks te maken. -> 6/10
0
geplaatst: 3 juni 2008, 21:02 uur
Lekker nummer.
Wat mij vooral verbaasd is het zeer goede drumwerk (een ex-lid van Rotten Sound waardig), en de goede melodie. Bij de cleane zang op een bepaald moment (weet niet precies wanneer) begon er een dronkelap te zingen, toen moest ik wel even glimlachen
Maar voor de rest zeker een goed nummer.
7.5/10
Wat mij vooral verbaasd is het zeer goede drumwerk (een ex-lid van Rotten Sound waardig), en de goede melodie. Bij de cleane zang op een bepaald moment (weet niet precies wanneer) begon er een dronkelap te zingen, toen moest ik wel even glimlachen
Maar voor de rest zeker een goed nummer.7.5/10
0
geplaatst: 4 juni 2008, 18:31 uur
Tijd voor een nieuwe:
Scar Symmetry - Retaliator.
Erg goede band, mengt melodieuze Death Metal met soms over the top cleane vocalen.
Scar Symmetry - Retaliator.
Erg goede band, mengt melodieuze Death Metal met soms over the top cleane vocalen.
0
lambf
geplaatst: 4 juni 2008, 18:38 uur
*ahum* Super dramatische melodieuze Death Metal
Die cleane vocalen kunnen echt niet. De grunt is nog wel aardig, maar dan verpest het vrolijke gitaarspel het weer xD. 0,75/10
Die cleane vocalen kunnen echt niet. De grunt is nog wel aardig, maar dan verpest het vrolijke gitaarspel het weer xD. 0,75/10
0
geplaatst: 4 juni 2008, 18:42 uur
Van sommige users kun je toch precies voorspellen wat ze zullen zeggen 

0
bro
geplaatst: 4 juni 2008, 21:42 uur
tsss, schande lambf 
ter compensatie 9,25/10.
zonder te overdrijven want ik vind eht wel een erg goed nummer

ter compensatie 9,25/10.
zonder te overdrijven want ik vind eht wel een erg goed nummer
0
geplaatst: 5 juni 2008, 18:13 uur
van deze band is een tijdje geleden al eens een nummer geplaatst.
omdat deze band imo wel wat meer aandacht verdient, nog maar eentje
http://nl.youtube.com/watch?v=4Da18EqZv3o
omdat deze band imo wel wat meer aandacht verdient, nog maar eentje
http://nl.youtube.com/watch?v=4Da18EqZv3o
0
lambf
geplaatst: 7 juni 2008, 23:07 uur
Wat een raare productie
Die basgitaar is veels te hard opgenomen ofzo ?. De zang is wel leuk, maar dat cleane achtergrond had van mij niet gehoeven. En die melodieuse gitaar en het rustige stuk rond 2:30 had van mij ook niet gehoeven. Verder vind ik dat er wat weinig energie in het nummer zit waardoor het nummer een beetje suf overkomt. Toch wel meer dan redelijk, een 7,5
Die basgitaar is veels te hard opgenomen ofzo ?. De zang is wel leuk, maar dat cleane achtergrond had van mij niet gehoeven. En die melodieuse gitaar en het rustige stuk rond 2:30 had van mij ook niet gehoeven. Verder vind ik dat er wat weinig energie in het nummer zit waardoor het nummer een beetje suf overkomt. Toch wel meer dan redelijk, een 7,5
0
geplaatst: 7 juni 2008, 23:18 uur
Ghost Brigade - Horns
Toch wel een van de betere nummers die de revu al gepasseerd is.
Zeer goede riff: je verwacht niet veel als je de hoes ziet. Maar dan ben je een en al oor als je de openigsriff hoort.
De grunts zijn ook redelijk goed. De samenzang op het laatste is wel wat raar, verassend zelf, in positieve zin.
Wel geen solo, spijtiggenoeg
toch
8/10
---
edit: ik zie dat lambf intussen al iets hiertussen gepost heeft.
edit2:
Bruut nummer zeg
Wel wat lam, snelheid zit er toch niet in.
Ik verwachte niet veel van dit nummer, maar toch wel iets. Eentonig en saai
Er gebeurt dus werkelijk niets in. 
Leuk de eerste 10 seconden
2/10
Toch wel een van de betere nummers die de revu al gepasseerd is.

Zeer goede riff: je verwacht niet veel als je de hoes ziet. Maar dan ben je een en al oor als je de openigsriff hoort.
De grunts zijn ook redelijk goed. De samenzang op het laatste is wel wat raar, verassend zelf, in positieve zin.
Wel geen solo, spijtiggenoeg
toch
8/10
---
edit: ik zie dat lambf intussen al iets hiertussen gepost heeft.
edit2:
Bruut nummer zeg

Wel wat lam, snelheid zit er toch niet in.
Ik verwachte niet veel van dit nummer, maar toch wel iets. Eentonig en saai
Er gebeurt dus werkelijk niets in. 
Leuk de eerste 10 seconden
2/10
0
geplaatst: 8 juni 2008, 11:19 uur
mogen we eerst nog het vorige beoordelen, ja?
Kun je niet even wachten, nee?
Het andere staat er amper 12 uur op ?

0
geplaatst: 8 juni 2008, 12:05 uur
AGE-411 schreef:
(quote)

Nieuwe dag, nieuw nummer.
0
geplaatst: 8 juni 2008, 12:13 uur
het andere was wel maar gepost om 23:10 en enkel ik was toen nog wakker om er op de replyen!
0
bro
geplaatst: 8 juni 2008, 13:41 uur
Kreator - Impossible Brutality
7/10
Embraced by Hatred - False Martyr
5/10
7/10
Embraced by Hatred - False Martyr
5/10
0
geplaatst: 8 juni 2008, 15:46 uur
AGE-411 schreef:
het andere was wel maar gepost om 23:10 en enkel ik was toen nog wakker om er op de replyen!
(quote)
Niets houdt je tegen om bij beiden een beoordeling te maken

0
geplaatst: 9 juni 2008, 13:17 uur
dit zou iedere metalfan eigenlijk wel moeten kennen. een geweldig optreden van imo een van de beste bands van de afgelopen jaren.
http://www.youtube.com/watch?v=PeJ3jlQ4dFc&feature=related
en vooruit nog 1
http://www.youtube.com/watch?v=3vDSThxlIVc&feature=related
en vooruit nog 1
0
Empyrium
geplaatst: 9 juni 2008, 21:44 uur
mastodonner schreef:
dit zou iedere metalfan eigenlijk wel moeten kennen. een geweldig optreden van imo een van de beste bands van de afgelopen jaren.
en vooruit nog 1
en vooruit nog 1
Not my cup of tea.
Het eerste nummer vind ik het beste, toch hiervoor een 6/10.
Klinkt zo nu en dan wel aardig maar mijns inziens te veel nu-metal, waar ik een hekel aan heb.
0
lambf
geplaatst: 9 juni 2008, 22:02 uur
Zeker niet onaardig en de tempo's, maar idd te veel nu-metal. En verder kan die zanger ook niet geheel overtuigen. 6
0
geplaatst: 10 juni 2008, 01:16 uur
smaken verschillen, geen probleem. maar dit heeft werkelijk niks met nu metal te maken.
of je moet alles wat enigzins modern klinkt onder nu metal scharen.
of je moet alles wat enigzins modern klinkt onder nu metal scharen.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 15:22 uur
Ik ben de discografiën van Iron Maiden en Metallica aan het ...ahum...kopen. Dit zijn, volgens mij, wel de twee grootste metal groepen en ik kende alleen Metallica's Master of Puppets en de grootste nummers van Iron Maiden. Ook Judas Priest ken ik redelijk. Een vriend van me heeft mij eens aangezet om een paar nummers te luisteren en het heeft me nieuwsgierig gemaakt. Ik ken wel wat van muziek af ondertussen maar mijn metal-kennis blijft hopeloos achterwege. Hopeloos zal ik ook zijn wanneer ik die massa albums van de twee hierbovengenoemde te zien zal krijgen op m'n Ipod, waarmee moet ik beginnen, welke albums?
0
Bobiej
geplaatst: 10 juni 2008, 15:42 uur
Wel.
Iron Maiden en Metallica zijn natuurlijk wel 2 van de grootste metalacts, prima om daarmee te beginnen... Voor Metallica kan ik aanraden om mee te beginnen in deze volgorde: Master of Puppets, Ride the Lightning en dan ...and Justice for All. AJFA is een stuk langdradiger, uitgewerkter en strakker dan de andere 2 albums, maar is zeker de moeite waard (vraag maar aan max of joep
)
Voor Iron Maiden kan je denk ik het best beginnen in de Bruce Dickinson periode uit de jaren '80 (tot en met Seventh Son of a Seventh Son): Somewhere in Time, Powerslave, The Number of the Beast en daarna Seventh Son of a Seventh Son.
En voor Judas Priest moet je wezen bij AGE-411
! Goodluck! 
Iron Maiden en Metallica zijn natuurlijk wel 2 van de grootste metalacts, prima om daarmee te beginnen... Voor Metallica kan ik aanraden om mee te beginnen in deze volgorde: Master of Puppets, Ride the Lightning en dan ...and Justice for All. AJFA is een stuk langdradiger, uitgewerkter en strakker dan de andere 2 albums, maar is zeker de moeite waard (vraag maar aan max of joep
)Voor Iron Maiden kan je denk ik het best beginnen in de Bruce Dickinson periode uit de jaren '80 (tot en met Seventh Son of a Seventh Son): Somewhere in Time, Powerslave, The Number of the Beast en daarna Seventh Son of a Seventh Son.
En voor Judas Priest moet je wezen bij AGE-411
! Goodluck! 
* denotes required fields.