Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2008, 08:43 uur
Anthrax - Armed and Dangerous
Het begin is natuurlijk enorm cheesy, maar als het vanaf 1:54 opeens doorknalt naar die echte thrash riff, wordt het toch stukken beter. Ik ben groot Anthrax fan (geweest), maar heb Bush toch altijd wat meer weten te waarderen - hoewel het beste materiaal tijdens de periode van deze Belladonna is geschreven.
Belladonna kan, vooral op de volgende platen, leuk uit de hoek komen, maar hier houdt het toch vooral het midden tussen een opera-zangeres en een échte speedmetal-zanger, wat soms voor wat tenenkrommende uithalen zorgt.
6/10
Het begin is natuurlijk enorm cheesy, maar als het vanaf 1:54 opeens doorknalt naar die echte thrash riff, wordt het toch stukken beter. Ik ben groot Anthrax fan (geweest), maar heb Bush toch altijd wat meer weten te waarderen - hoewel het beste materiaal tijdens de periode van deze Belladonna is geschreven.
Belladonna kan, vooral op de volgende platen, leuk uit de hoek komen, maar hier houdt het toch vooral het midden tussen een opera-zangeres en een échte speedmetal-zanger, wat soms voor wat tenenkrommende uithalen zorgt.
6/10
0
clutch
geplaatst: 25 juni 2008, 11:10 uur
Dawn of Demise - Hate Takes Its Form
Fijne deathmetal, zo hoor ik het graag. Nog nooit van ze gehoord, maar ik zal me er eens verder in verdiepen.
9/10
Ik ben ook niet zo'n fan van Belladonna, wel een erg goede zanger tuurlijk, en op Persintence Of Time kan ik zijn stem erg goed waarderen, maar op de daar voorgaande albums is het precies wat Dexter zegt: tenenkrommende hoge uithaaltjes. Zo ook op Spreading The Disease. Als ik ergens niet tegen kan zijn het wel die hoge jaren '80 gay uithaaltjes
Overigens vind ik dit helemaal niet het beste nummer van Spreading The Disease. Doe mij dan maar A.I.R., Madhouse, Medusa of Gung-Ho
5.5/10
Fijne deathmetal, zo hoor ik het graag. Nog nooit van ze gehoord, maar ik zal me er eens verder in verdiepen.
9/10
Ik ben ook niet zo'n fan van Belladonna, wel een erg goede zanger tuurlijk, en op Persintence Of Time kan ik zijn stem erg goed waarderen, maar op de daar voorgaande albums is het precies wat Dexter zegt: tenenkrommende hoge uithaaltjes. Zo ook op Spreading The Disease. Als ik ergens niet tegen kan zijn het wel die hoge jaren '80 gay uithaaltjes

Overigens vind ik dit helemaal niet het beste nummer van Spreading The Disease. Doe mij dan maar A.I.R., Madhouse, Medusa of Gung-Ho

5.5/10
0
geplaatst: 25 juni 2008, 15:39 uur
Over de vocalen heb ik enkel de opmerking dat ze niet krachtig genoeg zijn. Als ze meer schreeuwerig/demonischer zouden zijn zou het nummer ook meer kracht uitstralen. Neem nu een nummer als Painkiller of Metal church of nummers met hoge schreeuwen van Slayer en Testament.
Dit is mij wat te Pantera achtig. Heb nooit echt begrepen waarom Anthrax tot de grote 4 behoorde. Slayer, Metallica en Megadeth, dat wel. De 4de mag toch Testament zijn ofzo.
Het doe me niet echt iets (zoals het meesta van Anthrax). Het zit niet goed in mekaar.
6,5/10 dan toch maar.
Dit is mij wat te Pantera achtig. Heb nooit echt begrepen waarom Anthrax tot de grote 4 behoorde. Slayer, Metallica en Megadeth, dat wel. De 4de mag toch Testament zijn ofzo.
Het doe me niet echt iets (zoals het meesta van Anthrax). Het zit niet goed in mekaar.
6,5/10 dan toch maar.

0
geplaatst: 25 juni 2008, 18:02 uur
Hmm, wat betreft Spreading the Disease heb je misschien gelijk (hoewel daar met de door Clutch genoemde nummers ook nog klassiekers op staan.), maar vooral met Among the Living, Persistence of Time en Sound of White Noise mag Anthrax zich met de grootste meten.
En de grote 4 is niet zozeer gebaseerd op kwaliteit als op het commerciële succes. Buiten deze bands heeft alleen Testament in de jaren '80 een gouden plaat gekregen, maar veel later dan de eerste 4 (die ook veel belangrijker waren voor de ontwikkeling van de thrash).
En de grote 4 is niet zozeer gebaseerd op kwaliteit als op het commerciële succes. Buiten deze bands heeft alleen Testament in de jaren '80 een gouden plaat gekregen, maar veel later dan de eerste 4 (die ook veel belangrijker waren voor de ontwikkeling van de thrash).
0
geplaatst: 27 juni 2008, 00:51 uur
Nu ja, zullen we kijken of dit nummer vandaag wel tot reacties leidt?
0
geplaatst: 27 juni 2008, 02:17 uur
Nu weet ik wat ik nog moest doen vandaag (gisteren dus) 
Zeer agressief nummer. Dat zo laat op de avond. Het komt als een trein op je af. Maar na enkele seconden ben je relaxed in het verwisselende tempo. (sneller-trager)
Leuke solo ook.
Maar toch.
6/10
Was eigenlijk meer met te doen.

Zeer agressief nummer. Dat zo laat op de avond. Het komt als een trein op je af. Maar na enkele seconden ben je relaxed in het verwisselende tempo. (sneller-trager)
Leuke solo ook.
Maar toch.
6/10
Was eigenlijk meer met te doen.

0
bro
geplaatst: 28 juni 2008, 10:53 uur
ja valt nog goed te doen. Meestal ben ik niet voor dit genre maar toch...
7/10
Nieuwe: Seether - Sold Me
7/10
Nieuwe: Seether - Sold Me
0
Empyrium
geplaatst: 28 juni 2008, 22:52 uur
Nuclear Assault - New Song 8/10
Seether - Sold Me 3/10
Next:
Bolt Thrower - The Killchain
Seether - Sold Me 3/10
Next:
Bolt Thrower - The Killchain
0
geplaatst: 29 juni 2008, 22:50 uur
Gaat wel, begint veelbelovend maar zakt na 25 seconde al in. Simpel en saai opgebouwd uit saaie riffs, meer heeft het nummer niet. Het begin is wel spannend en de break rond 1:20 is wel lekker maar verder is het erg matig.
4/10
4/10
0
geplaatst: 30 juni 2008, 00:02 uur
Inderdaad. Je verwacht eigenlijk meer na het begin (ha, een leuk nummer!)
Maar goede dingen duren niet lang. Dus zak ook dit nummer al lang in. Mocht zelf de helft korter zijn: minder saai en dezelfde inhoud
5/10
Maar goede dingen duren niet lang. Dus zak ook dit nummer al lang in. Mocht zelf de helft korter zijn: minder saai en dezelfde inhoud
5/10
0
geplaatst: 30 juni 2008, 00:24 uur
another day, another song.
Een band die volgens mij nog niet geweest is.: W.A.S.P.
W.A.S.P. is eigenlijk de enigste (voormalige) Glam-metal band die uit de glam kunnen stappen is. En die daarna bovendien nog een deftig album afgeleverd hebben. The crimson Idol mag toch tot de betere metal-albums van de 90's gerekend worden
W.A.S.P. - Hold on to my heart
Een band die volgens mij nog niet geweest is.: W.A.S.P.
W.A.S.P. is eigenlijk de enigste (voormalige) Glam-metal band die uit de glam kunnen stappen is. En die daarna bovendien nog een deftig album afgeleverd hebben. The crimson Idol mag toch tot de betere metal-albums van de 90's gerekend worden

W.A.S.P. - Hold on to my heart
0
geplaatst: 1 juli 2008, 00:05 uur
aangezien nog geen stemmen: doen we vandaag bovenstaande nog maar eens. 

0
Empyrium
geplaatst: 1 juli 2008, 00:45 uur
Ik geef Hold on to my heart een 8/10.
Prima ballad van een prima band. Niet alles is even goed van W.A.S.P. maar ze hebben hun steentje zeker bijgedragen in het Metal gebeuren.
Heb ze nooit echt een glamband gevonden overigens. Zou leuk zijn als ze volgend jaar te aanschouwen op het Arrow Rock Festival.
Prima ballad van een prima band. Niet alles is even goed van W.A.S.P. maar ze hebben hun steentje zeker bijgedragen in het Metal gebeuren.
Heb ze nooit echt een glamband gevonden overigens. Zou leuk zijn als ze volgend jaar te aanschouwen op het Arrow Rock Festival.
0
geplaatst: 1 juli 2008, 13:47 uur
AGE-411, kun je je iets minder dictatoriaal opstellen? Alsjeblieft, dankjewel.
0
geplaatst: 1 juli 2008, 15:21 uur
tukkerstein schreef:
wat bedoel je ?

0
clutch
geplaatst: 1 juli 2008, 15:23 uur
Cryptopsy - Phobophile
Heerlijke deathmetal, bruut as a FUCK.
0
Guardian of Isis
geplaatst: 1 juli 2008, 22:43 uur
W.A.S.P. - Hold On to My Heart: 8/10, maar dit is dan niet echt metal te noemen natuurlijk.
Cryptopsy - Phobophile: Zucht.... Ik ben nooit fan van death metal geweest; heb het proberen te begrijpen, maar helaas. Ook in dit geval is het de drummer die er gewoon wat op los mept, hoe meer hoe beter, en een zanger die onverstaanbare teksten uitstoot, zodat het eerder lijkt alsof hij direct over zijn nek zal gaan. Ik zal geen score geven, maar zal het er gewoon op houden dat death (of black) metal nooit mijn ding zal zijn.
Nieuw nummer!
Diamond Head - Am I Evil? Verplichte kost voor de diehard Metallica fan.
Cryptopsy - Phobophile: Zucht.... Ik ben nooit fan van death metal geweest; heb het proberen te begrijpen, maar helaas. Ook in dit geval is het de drummer die er gewoon wat op los mept, hoe meer hoe beter, en een zanger die onverstaanbare teksten uitstoot, zodat het eerder lijkt alsof hij direct over zijn nek zal gaan. Ik zal geen score geven, maar zal het er gewoon op houden dat death (of black) metal nooit mijn ding zal zijn.
Nieuw nummer!
Diamond Head - Am I Evil? Verplichte kost voor de diehard Metallica fan.

0
geplaatst: 2 juli 2008, 00:22 uur
Guardian of Isis schreef:
W.A.S.P. - Hold On to My Heart: 8/10, maar dit is dan niet echt metal te noemen natuurlijk.
Nothing else matters is ook niet echt metal te noemen hé

Verschil met deze plaat is dat het een conceptalbum is: over het leven van een rockster. Met up's and downs dus.

Er staan wel opvallend veel ballads op deze plaat.
The idol of arena of pleasure konden het ook worden. Ik twijfelde eigenlijk welk nummer ik zou posten. En dan vooral die laatste is dan weer zo'n metalnummer zoals we W.A.S.P. kennen. 
0
Guardian of Isis
geplaatst: 2 juli 2008, 00:45 uur
AGE-411 schreef:

Natuurlijk niet, maar ik zou die dan ook niet in de buurt van de beste Metallica nummers zetten.

Blijkt dat ik me wat meer zal moeten verdiepen in W.A.S.P. en eigenlijk in nog veel metal bands die me wel interessant lijken - enkel opletten voor de beperkte bandbreedte [slechts 12 gb] !
0
geplaatst: 2 juli 2008, 00:47 uur
Diamond head - Am I evil?
-----
Ik had de LP lightning to the nations wel al enkele keren op de zolder/schatkamer van mijn nonkel afgespeeld. "Leuk zeg, NWOBHM"
Maar ik was echter niet overtuigd. En dat ben ik nu nog steeds niet. Dit nummer mist wat elke ander heavy metalnummer uit die tijd wel heeft: POWER
Het kan zijn door de kramikele productie, maar ik denk het niet, de live-versies zijn namelijk nog erger.
Saai gewoon.
De vocals.
Die zijn dan nog wel het beroerste. Totaal geen stem om zulk nummer te doen. Ik vergelijk alwee rmet nummers van Iron Maiden en Judas priest: zelfde tijd, zelfde 'hardheid' en toch een agressiever geluid vanwege de vocals.
Voor diegene die de Metallica versie niet kennen: die heeft wel pit, agressie en geen slaapverwekkende stem:
live voorbeeld
chek 0:22: Jason the nazi
Ik zal het op 5/10 houden omdat het instrumentaal wel geniaal is.
-----
Ik had de LP lightning to the nations wel al enkele keren op de zolder/schatkamer van mijn nonkel afgespeeld. "Leuk zeg, NWOBHM"

Maar ik was echter niet overtuigd. En dat ben ik nu nog steeds niet. Dit nummer mist wat elke ander heavy metalnummer uit die tijd wel heeft: POWER

Het kan zijn door de kramikele productie, maar ik denk het niet, de live-versies zijn namelijk nog erger.
Saai gewoon.

De vocals.
Die zijn dan nog wel het beroerste. Totaal geen stem om zulk nummer te doen. Ik vergelijk alwee rmet nummers van Iron Maiden en Judas priest: zelfde tijd, zelfde 'hardheid' en toch een agressiever geluid vanwege de vocals.
Voor diegene die de Metallica versie niet kennen: die heeft wel pit, agressie en geen slaapverwekkende stem:
live voorbeeld
chek 0:22: Jason the nazi

Ik zal het op 5/10 houden omdat het instrumentaal wel geniaal is.
0
geplaatst: 2 juli 2008, 00:53 uur
Natuurlijk niet, maar ik zou die dan ook niet in de buurt van de beste Metallica nummers zetten.
Blijkt dat ik me wat meer zal moeten verdiepen in W.A.S.P. en eigenlijk in nog veel metal bands die me wel interessant lijken - enkel opletten voor de beperkte bandbreedte [slechts 12 gb] !
(quote)

nauwja. Dat is geen enkel probleem. Ik heb ook slechts 12 gb. En ik heb dan nog een kutbroer die heel de tijd games download enzo.
Youtube, be your guide !

Hoeveel bands ik niet ken van via youtube.
En dan, plots op een dag schiet ik in actie. Download ik zo hun beste album en koop ik dat de dag erna ofzo.

Vb: Judas Priest. Had ik nog nooit een nummer van gehoord. En toch, plots op een middag besloot ik Painkiller te downloaden (2 dagen later heb ik hem gekocht) (de dag die mijn leven veranderde).
En de dag dat ik Metallica ontdekte was ook zo. hup, laten we eens beginnen met Kill 'em all te downloaden. Had ik nog nooit in mijn hele leven als rockfanaatje zulk album gehoord. Een echt orgasme voor het oor.

Veel downloaden doe ik echter niet. Aangezien ik toch geld genoeg heb koop ik nogal rap iets ...

0
Guardian of Isis
geplaatst: 2 juli 2008, 01:10 uur
Daar zit het verschil: zakgeld heb ik bvb al niet ter mijner beschikking (hoewel dat binnenkort zal beginnen, denk ik). Ik zal mijn winsten van mijn vakantiejob voorlopig dus zwaar moeten investeren. 
YouTube vind ik ook altijd handig omdat je daar praktisch alles op vindt, behalve dan het hééél onbekende spul. En dan nog. Over je ervaring met Priest: Inderdaad, Painkiller is ook een toppertje! Met dat album heeft Judas Priest zijn plaats in mijn metal Hall of Fame dubbel en dik verzilverd.
Nog over Am I Evil: Ik vind inderdaad ook dat er nog meer pit zit in de Metallica versie omdat die beter tot uiting komt in de agressievere sound. Misschien had ik dan beter 's The Prince gepost; dat is een sneller nummer en zal jou misschien ook beter bevallen, AGE-411?

YouTube vind ik ook altijd handig omdat je daar praktisch alles op vindt, behalve dan het hééél onbekende spul. En dan nog. Over je ervaring met Priest: Inderdaad, Painkiller is ook een toppertje! Met dat album heeft Judas Priest zijn plaats in mijn metal Hall of Fame dubbel en dik verzilverd.
Nog over Am I Evil: Ik vind inderdaad ook dat er nog meer pit zit in de Metallica versie omdat die beter tot uiting komt in de agressievere sound. Misschien had ik dan beter 's The Prince gepost; dat is een sneller nummer en zal jou misschien ook beter bevallen, AGE-411?

0
geplaatst: 2 juli 2008, 02:25 uur

maarja, tis nu toch te laat hé

Heb garage inc. trouwens onlangs op vinyl gekocht. Geïmporteerd uit de VS.
Wou het al lang hebben. Luister regelmatig naar de 3de plaat. (Cd versie bestaat uit 2 disc's. Maar bij de vinylversies zijn er 3 LP's)Je kon natuurlijk ook het nummer 'lightning to the nations' zelf gepost hebben. Dat was volgens mij wel nog een goed nummer. (al heeft dat niets met 'tallica te maken, maar dat hoeft ook niet)

0
clutch
geplaatst: 2 juli 2008, 12:11 uur
Op bovenstaand gezever zit tuurlijk niemand te wachten, effe wat anders:
Krisiun - Murderer
Als het om Diamond head gaat houd ik het er maar op dat het niet mijn ding is.
Krisiun - Murderer
Als het om Diamond head gaat houd ik het er maar op dat het niet mijn ding is.
0
geplaatst: 2 juli 2008, 13:14 uur
Diamond Head: klassiekertje. Zang vind ik alles behalve saai, houdt een beetje het midden tussen de wat punkerige zang en de originele metalzang (Priest/Sabbath). Ook van een karige productie zul je mij niet horen spreken: heerlijk helder met een lekkere vette bas, zo heb ik oude metal het liefst. 8,5/10
Krisiun: Beukt lekker weg, verder moet je hier niet te veel woorden aan vuil maken (anders begin ik over de o zo originele drums
)
6,5/10
Krisiun: Beukt lekker weg, verder moet je hier niet te veel woorden aan vuil maken (anders begin ik over de o zo originele drums
)6,5/10
* denotes required fields.