Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2008, 00:41 uur
Dat nu niet, "heaven and hell" en "lonely is the word "zijn naar mijn mening wel beter... maar daar bestond geen deftige video van

0
geplaatst: 16 juni 2008, 14:19 uur
Ik ga het toch maar eens doen. Ik had al eens een video geplaatst van Blood Stain Child, nu doe ik er nog een.
Mijn favoriete nummer aller tijden
Blood Stain Child - Freedom:
Mijn favoriete nummer aller tijden

0
clutch
geplaatst: 16 juni 2008, 14:45 uur
Best leuk, een combo van metal en techno, doet me denken aan gothenburgmetal, maar dan met dance erbij. Nouja, niets spectaculairs.
6/10
6/10
0
lambf
geplaatst: 16 juni 2008, 15:55 uur
Wat een slecht nummer. Ontzettend flauwe en zoutloze poppy dance waardoor wat metal word gespeeld. Een zanger die niet eens een beetje door kan schreuwen, ongeloofelijke kutrefreintjes die zijn gezongen door een nerd en dan horen we nog een zangeres, gatsie. Hier, dan komt de piano erbij, flauw hoor, doet erg plat aan. En nog iets, wat een ontzettende melodieën zitten in dat nummer. Kan het slechter? ja, als de zanger alleen clean had gezongen. 1/10
0
Empyrium
geplaatst: 16 juni 2008, 19:28 uur
Blood Stain Child - Freedom
Niet om aan te horen.
1/10
Niet om aan te horen.
1/10
0
geplaatst: 16 juni 2008, 21:20 uur
bennerd schreef:
... Ik heb voor Truth gekozen omdat ik denk dat dit meer in de smaak zal vallen in dit topic dan Freedom, ...
... Ik heb voor Truth gekozen omdat ik denk dat dit meer in de smaak zal vallen in dit topic dan Freedom, ...
Blijkbaar

Dan zal ik zelf maar even iets zeggen over dit nummer.
Dit heeft zijn titel "favoriete nummer aller tijden" zeker verdiend.
Iemand raadde mij dit nummer aan, hij zei dat ik het zeker goed ging vinden. Ik begin naar dit nummer te luisteren... De intro zit er bijna op, en voordat ik de woorden "Shit, een stom dancenummer" kan uitspreken, komt er een lekker verscheurende kreet, gevolgd door een melodieus getint gitaargeluid uit mijn boxen geknald. Verrassing alom.
Het metalachtige houdt wat aan, en dan wordt er opnieuw een combinatie gevormd met Dance. Het is wat gespring van de ene (melodieuze Death Metal) naar de andere oever (Dance).
Om dan vervolgens weer lekker dooreengeschud te worden door een pakje In Flames aandoende metal.
En dan begint het je te pakken. Het is geen contrast tussen metal en dance, maar een combinatie. Meer nog, een vloeiende mengeling. De twee beekjes vormen 1 grote rivier met prachtig stromend water.
Halfweg wordt er een bridge opgebouwd. Geen gitaren meer te horen, wel een zeer mooi stukje op de keyboard. Je voelt de bridge eindigen, en inderdaad, daar komt hij... Dé grote climax. De vogels aan de oevers stijgen op en cirkelen in een mooie formatie rond het water van de rivier.
Want het is vooral de climax die dit nummer zo mooi maakt. (Ook in de video wordt die schitterend uitgewerkt.) Niet zomaar lekker de beuk erin, neen, het is tijd voor een mooie solo. Niet per se een technisch zeer ingewikkelde solo (niet iedereen noemt Kerry King), maar een emotievolle, pakkende solo. Het lijkt of je daar net het toppunt van schoonheid hoort. Een uitbarsting van alle emotie die gedurende heel het nummer is opgebouwd, en dat zo aanhoudt tot het einde van het nummer.
En zo komt dit nummer (nu al een maand of 6) heel geregeld voorbij op mijn mp3 / pc. En iedere keer wordt ik opnieuw geraakt door de emotie in het nummer.
Prachtig!
(Niet gedacht dat ik zo kon lullen over een nummer
)
0
lambf
geplaatst: 16 juni 2008, 21:25 uur
Als ik het nummer nog niet gehoord had was ik nu overtuigd geweest...helaas 

0
geplaatst: 16 juni 2008, 21:52 uur
Uit m'n herinnering kan ik toch zeggen dat ik dit een vrij vet nummer vind.
8/10
(Helaas kan ik hier nu niet fatsoenlijk muziek luisteren, omdat m'n -externe- boxen kapot zijn
en de speakertjes in m'n laptop zijn meer dan erg ruk. Misschien dat ik van 't weekend de schade in ga halen
)
8/10
(Helaas kan ik hier nu niet fatsoenlijk muziek luisteren, omdat m'n -externe- boxen kapot zijn
en de speakertjes in m'n laptop zijn meer dan erg ruk. Misschien dat ik van 't weekend de schade in ga halen
)
0
Empyrium
geplaatst: 16 juni 2008, 22:12 uur
Alkonost - Years Of Prophecy
Ze komen uit Rusland en gaan al heel wat jaartjes mee:
Ze komen uit Rusland en gaan al heel wat jaartjes mee:
0
clutch
geplaatst: 17 juni 2008, 12:19 uur
bennerd schreef:
. Niet per se een technisch zeer ingewikkelde solo (niet iedereen noemt Kerry King),
. Niet per se een technisch zeer ingewikkelde solo (niet iedereen noemt Kerry King),
Zo technisch zeer ingewikkeld zijn King's solo's echt niet hoor. Vaak is het gewoon random noten spelen in een hoog tempo en wat pentatonische toonladders afracen.
Bovenstaande post van Emperyum: best fijn nummer 7/10
0
Guardian of Isis
geplaatst: 18 juni 2008, 13:18 uur
Amusant en het mixen van techno en metal lukt half en half, ik vind enkel dat die keyboards het geheel goedkoper doen klinken en als je die dan wegneemt, blijft er al niet te veel meer over. De zanger is ook gewoon slecht; het schreeuwen is niet al te indrukwekkend.
3/10 voor de best aangename solo.
Alkonost - Years of Prophecy:
Klinkt goed, melodisch is het alleszins in orde en het nummer heeft wel sfeer. Het klinkt niet geforceerd en vloeit natuurlijk verder, meer een puur genietnummer dan een headbangnummer. De "zang" kan me daarentegen allerminst bekoren, zoals bij alle dergelijke bands wel het geval is.
6/10 omdat de zang me niets doet.
Amusant en het mixen van techno en metal lukt half en half, ik vind enkel dat die keyboards het geheel goedkoper doen klinken en als je die dan wegneemt, blijft er al niet te veel meer over. De zanger is ook gewoon slecht; het schreeuwen is niet al te indrukwekkend.
3/10 voor de best aangename solo.
Alkonost - Years of Prophecy:
Klinkt goed, melodisch is het alleszins in orde en het nummer heeft wel sfeer. Het klinkt niet geforceerd en vloeit natuurlijk verder, meer een puur genietnummer dan een headbangnummer. De "zang" kan me daarentegen allerminst bekoren, zoals bij alle dergelijke bands wel het geval is.
6/10 omdat de zang me niets doet.
0
geplaatst: 18 juni 2008, 20:32 uur
@Clutch: inderdaad Kerry Kings solo's zijn snel, maar meer ook niet. Als er één soort solo is in metal waar ik totaal niet van houd... 
Alkonost:
Best vet nummer en een vette sound (de gitaarmelodie is alleen wat krassig en vals), de bas zit goed in de mix.
Het begin, als na het intro de band invalt en later als er zang bij komt, is erg krachtig. Later zakt het nummer een beetje in, de melodieën lijken erg op elkaar en het riff + melodie samenspel van de gitaren het hele nummer door maakt het een beetje eentonig.
7/10

Alkonost:
Best vet nummer en een vette sound (de gitaarmelodie is alleen wat krassig en vals), de bas zit goed in de mix.
Het begin, als na het intro de band invalt en later als er zang bij komt, is erg krachtig. Later zakt het nummer een beetje in, de melodieën lijken erg op elkaar en het riff + melodie samenspel van de gitaren het hele nummer door maakt het een beetje eentonig.
7/10
0
geplaatst: 18 juni 2008, 23:55 uur
Alkanost:
Mooi melodisch samenspel, zoals gezegd rustig, maar krachtig. De zang vind ik ook best goed. Het nummer kabbelt rustig door zonder aan kracht te verliezen, hoewel ik een extremere bridge ook wel had zien zitten.
7,5/10
Windir:
Zelfde verhaal eigenlijk als bij Alkanost, alleen op de meeste fronten iets minder: de gitaar is iets te overheersend en samenzang in het refrein vind ik niet zo geslaagd.
6,5/10
Mooi melodisch samenspel, zoals gezegd rustig, maar krachtig. De zang vind ik ook best goed. Het nummer kabbelt rustig door zonder aan kracht te verliezen, hoewel ik een extremere bridge ook wel had zien zitten.
7,5/10
Windir:
Zelfde verhaal eigenlijk als bij Alkanost, alleen op de meeste fronten iets minder: de gitaar is iets te overheersend en samenzang in het refrein vind ik niet zo geslaagd.
6,5/10
0
geplaatst: 19 juni 2008, 11:03 uur
Nieuwe dag, nieuw nummer. Deze keer een nummer van Black Sabbath (toen Ian Gillan (van Deep Purple) in de band zat), genaamd 'Disturbing The Priest'. Ik vind het zelf een van de meest donkere nummers ooit.
0
geplaatst: 19 juni 2008, 21:07 uur
ik vindt het zef een van de grootste kutnummers die er zijn.
Deze plaat had nooit mogen uitkomen. Men had gewoon direct een nieuwe vocalist als hughles of Martin moeten aanwerven na het vertrek van DIO.
Beetje een plaat waar alles fout is. Zang van Gillan klopt totaal niet met de riff's die meer geschikt zijn voor Dio, of in dit geval zelf Ozzy. Eigenlijk zou men deze plaat opnieuw moeten uitbrengen met Ozzy vocals (of had men moeten doen, nu is die zo schor als een kraai)
Niets klopt hier. Ik zeg niet dat Gillan een slechte stem heeft (luister maar naar de nr1 allertijden van verschillende radiostations: CHILD IN TIME). Maar deze man hoort hier niet thuis.
Ben wel een fan van Black Sabbath, maar enkel maar van de echte Sabbath-vocalisten. Niet deze plaat die (je zou denken voor de lol) even met Gillan werd opgenomen. Heb vorige pagina nog dit nummer gepost (kwam toen niet veel reactie op), 3 jaar eerder en een wereld van verschil: riff's en vocals liggen in 1 lijn. Perfecte stem-muziekcombinatie.
2/10
voor de moeite
Deze plaat had nooit mogen uitkomen. Men had gewoon direct een nieuwe vocalist als hughles of Martin moeten aanwerven na het vertrek van DIO.
Beetje een plaat waar alles fout is. Zang van Gillan klopt totaal niet met de riff's die meer geschikt zijn voor Dio, of in dit geval zelf Ozzy. Eigenlijk zou men deze plaat opnieuw moeten uitbrengen met Ozzy vocals (of had men moeten doen, nu is die zo schor als een kraai)
Niets klopt hier. Ik zeg niet dat Gillan een slechte stem heeft (luister maar naar de nr1 allertijden van verschillende radiostations: CHILD IN TIME). Maar deze man hoort hier niet thuis.
Ben wel een fan van Black Sabbath, maar enkel maar van de echte Sabbath-vocalisten. Niet deze plaat die (je zou denken voor de lol) even met Gillan werd opgenomen. Heb vorige pagina nog dit nummer gepost (kwam toen niet veel reactie op), 3 jaar eerder en een wereld van verschil: riff's en vocals liggen in 1 lijn. Perfecte stem-muziekcombinatie.
2/10
voor de moeite
0
geplaatst: 19 juni 2008, 21:57 uur
Nah, das wel erg overdreven, geef het dan een 4 of en 5 als je het niet helemaal geslaagd vindt met Gillan. Een beetje nuance kan geen kwaad denk ik zo.
Daarom geef ik het.. 4/10
Ik vind het niet zo boeiend, de zang van Gillan ben ik nooit dol op geweest en het is een saai nummer
Sabbath heeft betere nummers.
Daarom geef ik het.. 4/10
Ik vind het niet zo boeiend, de zang van Gillan ben ik nooit dol op geweest en het is een saai nummer
Sabbath heeft betere nummers.
0
Empyrium
geplaatst: 19 juni 2008, 22:15 uur
Black Sabbath - Disturbing the Priest
6/10
Matig, maar toch een voldoende. Ik hou wel van de zang van Gillan. Nummer heeft verder weinig om het lijf.
6/10
Matig, maar toch een voldoende. Ik hou wel van de zang van Gillan. Nummer heeft verder weinig om het lijf.
0
geplaatst: 21 juni 2008, 00:02 uur
Beste protestnummer.
If none of us believe in war
Then can you tell me what the weapons for
Listen to me everyone
If the button is pushed
Therell be nowhere to run
Killer of Giants - Ozzy 'prince of darkness' Osbourne
0
Empyrium
geplaatst: 21 juni 2008, 08:15 uur
Killer of Giants... wie kent dit nummer niet. Één van de betere van het album The Ultimate Sin.
Jake E.Lee nog op gitaar, de voorganger van Zakk.
8/10
Jake E.Lee nog op gitaar, de voorganger van Zakk.
8/10
0
geplaatst: 21 juni 2008, 15:25 uur
Even wat inhaalwerk te doen 
Fantastisch nummer inderdaad!! 8/10
Doet me beetje aan oude Satyricon denken. Wel aardig, niks bijzonders 6/10
Windir - Arntor
dit doet me dan weer aan oude Borknagar denken. Maar dan in mindere uitvoering 5/10
Black Sabbath - Disturbing The Priest
Vind het helemaal niks. 3/10
Killer of Giants - Ozzy Osbourne
Deze kende ik nog niet. Best een oke nummer: 7/10

Fantastisch nummer inderdaad!! 8/10
Doet me beetje aan oude Satyricon denken. Wel aardig, niks bijzonders 6/10
Windir - Arntor
dit doet me dan weer aan oude Borknagar denken. Maar dan in mindere uitvoering 5/10
Black Sabbath - Disturbing The Priest
Vind het helemaal niks. 3/10
Killer of Giants - Ozzy Osbourne
Deze kende ik nog niet. Best een oke nummer: 7/10
0
geplaatst: 22 juni 2008, 00:11 uur
Windir 6,5 ; 5,0, mindere uitvoering van oude Borknagar?! Alkanost beter?!
Ik geloof mijn oren (ogen) niet

Kvist kut, Falconer kut, Windir kut: aparte smaak hiero
Ik geloof mijn oren (ogen) niet

Kvist kut, Falconer kut, Windir kut: aparte smaak hiero

0
geplaatst: 24 juni 2008, 22:04 uur
Weg Black Sabbath (die zijn we nog niet veel tegengekomen hier...)
Tijd voor heerlijk beukende en lompe Death Metal. Erg modern, diepe grunts, heerlijk catchy stukken en gewoon een ongelofelijk goede drummer!
Dawn of Demise - Hate Takes Its Form
Tijd voor heerlijk beukende en lompe Death Metal. Erg modern, diepe grunts, heerlijk catchy stukken en gewoon een ongelofelijk goede drummer!
Dawn of Demise - Hate Takes Its Form
0
geplaatst: 24 juni 2008, 22:19 uur
7.
Idd wel relaxte drummer. Vind de opzet van het nummer beetje minder.
Idd wel relaxte drummer. Vind de opzet van het nummer beetje minder.
0
geplaatst: 24 juni 2008, 22:27 uur
Idd, Coole drum.
De grunts zijn wel goed. Maar soms is het alsof ie zijn hand tussen de mic en zijn mond houd.
Hé. Een solo.
Dit soort Death metal mag ik wel hoor
7,5/10
De grunts zijn wel goed. Maar soms is het alsof ie zijn hand tussen de mic en zijn mond houd.
Hé. Een solo.

Dit soort Death metal mag ik wel hoor

7,5/10
0
geplaatst: 24 juni 2008, 22:38 uur
Ik had jullie liever "Beyond Murder" of "Impurity" laten horen, maar die zijn zowat nergens op internet te vinden 
Veel beter, afwisselender en catchy als een tiet. Als je dit goed vindt, moet je gewoon de bovenstaande nummers eens opzoeken. (Trein nemen richting Limewire of Soulseek.)

Veel beter, afwisselender en catchy als een tiet. Als je dit goed vindt, moet je gewoon de bovenstaande nummers eens opzoeken. (Trein nemen richting Limewire of Soulseek.)
* denotes required fields.