Genres / Rock / Progrock-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 22 januari 2008, 13:59 uur
Aangezien Waldo Jeffers het een beetje rommelig vindt hier (en ik trouwens ook), zal ik nu even een lijstje maken wie wel en niet nog is geweest.
Degenen die geweest zijn, zijn:
Wouter8
Fza
Grovonion
Casartelli (hoewel die nog niet verspreid is)
Waldo Jeffers
Schizodeclown
Freitzen (hoewel hij dus niet echt actief meedoet en het ook niet echt verspreid is)
Jester
Degenen die nog niet zijn geweest:
Deranged
Pellie
bonothecat
Status Seeker
meyer
Social_Mask
Progressive
LZA
Titmeister
Als dat Jester dus deze week dus iemand uitkiest om het volgende album te posten kan hij dus uit deze laatste lijst van mensen kiezen. Zo gauw dat die lijst 'leeg' is beginnen we weer opnieuw.
Als je geen pm hebt ontvangen maar je wel als volgende in de lijst staat, ben je dus NIET aan de beurt.
Ik stel overigens ook voor dat degenen die het meest actief meedoen hier ook als eerste een beurt krijgen, maar dat is mijn mening
Degenen die geweest zijn, zijn:
Wouter8
Fza
Grovonion
Casartelli (hoewel die nog niet verspreid is)
Waldo Jeffers
Schizodeclown
Freitzen (hoewel hij dus niet echt actief meedoet en het ook niet echt verspreid is)
Jester
Degenen die nog niet zijn geweest:
Deranged
Pellie
bonothecat
Status Seeker
meyer
Social_Mask
Progressive
LZA
Titmeister
Als dat Jester dus deze week dus iemand uitkiest om het volgende album te posten kan hij dus uit deze laatste lijst van mensen kiezen. Zo gauw dat die lijst 'leeg' is beginnen we weer opnieuw.
Als je geen pm hebt ontvangen maar je wel als volgende in de lijst staat, ben je dus NIET aan de beurt.
Ik stel overigens ook voor dat degenen die het meest actief meedoen hier ook als eerste een beurt krijgen, maar dat is mijn mening

0
geplaatst: 24 januari 2008, 23:53 uur
Stemmen tot nu toe
Wouter8 - 2,5*
Fza - niet geluisterd
Grovonion - 4*
Casartelli (hoewel die nog niet verspreid is) - niet geluisterd
Waldo Jeffers - niet geluisterd
Schizodeclown - 3,5*
Freitzen (hoewel hij dus niet echt actief meedoet en het ook niet echt verspreid is) - niet geluisterd
Jester - 3,5*
Wouter8 - 2,5*
Fza - niet geluisterd
Grovonion - 4*
Casartelli (hoewel die nog niet verspreid is) - niet geluisterd
Waldo Jeffers - niet geluisterd
Schizodeclown - 3,5*
Freitzen (hoewel hij dus niet echt actief meedoet en het ook niet echt verspreid is) - niet geluisterd
Jester - 3,5*
0
geplaatst: 25 januari 2008, 08:46 uur
Is dit voor het nieuwe progrock album? Want die heb ik nog niet beoordeeld 

0
geplaatst: 25 januari 2008, 10:03 uur
nee, ik denk dat hij bedoelt dat dat de stemmen zijn die hij zelf gaf aan de albums tot hiertoe

Heiko, als je wil kan je download-link via pm bekomen voor mijn album vd week?
0
geplaatst: 25 januari 2008, 17:51 uur
Ik heb het geprobeerd met Twelfth Night maar het wil er niet in helaas. Vooral het stemgeluid vormt een struikelblok. Voorlopig nog naar even een 2,5*. Jammer. Ben alvast benieuwd naar de volgende.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 januari 2008, 10:40 uur
Stemmen tot nu toe
Wouter8 - 3,0*
Fza - 3,0*
Grovonion - 3,0*
Casartelli (hoewel die nog niet verspreid is) - 4,0*
Waldo Jeffers - 3,5*
Schizodeclown - 3,5*
Freitzen (hoewel hij dus niet echt actief meedoet en het ook niet echt verspreid is) - 2,5*
Jester - 4,5*
Wouter8 - 3,0*
Fza - 3,0*
Grovonion - 3,0*
Casartelli (hoewel die nog niet verspreid is) - 4,0*
Waldo Jeffers - 3,5*
Schizodeclown - 3,5*
Freitzen (hoewel hij dus niet echt actief meedoet en het ook niet echt verspreid is) - 2,5*
Jester - 4,5*
0
geplaatst: 26 januari 2008, 11:11 uur
Stemmen tot nu toe
Wouter8 - 2,5*
Fza - 1,5*
Grovonion - niet geluisterd
Casartelli (hoewel die nog niet verspreid is) - niet geluisterd (wel veelbelovende teaser gehoord)
Waldo Jeffers - 4,5*
Schizodeclown - 3,0*
Freitzen (hoewel hij dus niet echt actief meedoet en het ook niet echt verspreid is) - 1,5*
Jester - 2,5*
Wat betreft het laatste album, 2 jaar geleden had ik dit erg goed gevonden, maar ik ben de neoprog een beetje ontgroeid onderhand... Toch een 2,5* omdat Twelfth Night wel 1 van de betere bands in het genre is.
Wouter8 - 2,5*
Fza - 1,5*
Grovonion - niet geluisterd
Casartelli (hoewel die nog niet verspreid is) - niet geluisterd (wel veelbelovende teaser gehoord)
Waldo Jeffers - 4,5*
Schizodeclown - 3,0*
Freitzen (hoewel hij dus niet echt actief meedoet en het ook niet echt verspreid is) - 1,5*
Jester - 2,5*
Wat betreft het laatste album, 2 jaar geleden had ik dit erg goed gevonden, maar ik ben de neoprog een beetje ontgroeid onderhand... Toch een 2,5* omdat Twelfth Night wel 1 van de betere bands in het genre is.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 januari 2008, 12:57 uur
Dus even voor de goede orde: Jester schrijft nu een volgende deelnemer aan?
0
geplaatst: 26 januari 2008, 14:40 uur
Waldo Jeffers schreef:
nee, ik denk dat hij bedoelt dat dat de stemmen zijn die hij zelf gaf aan de albums tot hiertoe
(quote)

Graag

0
geplaatst: 26 januari 2008, 14:50 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Ik heb de PM vandaag verstuurd.
0
geplaatst: 26 januari 2008, 17:49 uur
Oke, ik ben dus degene die jullie zal voorzien van het volgende album van week. Ik denk er nog even over na en zal vanavond de knoop doorhakken.
0
geplaatst: 26 januari 2008, 20:13 uur
Deze week:

Salem Hill - The Robbery of Murder
Vrij toegankelijk concept album van Salem Hill. Ik ben niet echt fan van ze maar deze plaat vind ik toch wel erg sterk.
Verhaal: Vader en zoon raken betrokken bij een auto ongeluk waarbij de vader om het leven komt. De beschonken dader rijdt gewoon door. Vol haat en wraakgevoelens gaat de zoon op zoek naar de dader.
(Lyrics: hier)
Album is lastig te vinden op internet qua kopen en downloaden.
Heb hem al ge-upped,dus PM me maar voor de link.
Veel luisterplezier.

Salem Hill - The Robbery of Murder
Vrij toegankelijk concept album van Salem Hill. Ik ben niet echt fan van ze maar deze plaat vind ik toch wel erg sterk.
Verhaal: Vader en zoon raken betrokken bij een auto ongeluk waarbij de vader om het leven komt. De beschonken dader rijdt gewoon door. Vol haat en wraakgevoelens gaat de zoon op zoek naar de dader.
(Lyrics: hier)
Album is lastig te vinden op internet qua kopen en downloaden.
Heb hem al ge-upped,dus PM me maar voor de link.
Veel luisterplezier.
0
geplaatst: 2 februari 2008, 11:15 uur
Erg mooi album dit!
Wie gaat de volgende doen? Heb je al iemand benaderd?
Wie gaat de volgende doen? Heb je al iemand benaderd?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 februari 2008, 18:57 uur
Bij mij is-ie net iets meer dan 75% binnen, dus ik zal deze vermoedelijk komende week pas bespreken.
0
geplaatst: 3 februari 2008, 11:49 uur
Ik heb van LZA de beurt gekregen voor het progrock album van komende week. Al vanaf vrijwel het begin was het duidelijk voor mij welk album dit zou worden, namelijk het 2e album van de Chileense progressieve rockband Mar de Robles

Mar de Robles - Indígena
Wat het is? Vrijwel geheel instrumentale progressieve rock met jazz en folkinvloeden. Het heeft inmiddels al een plaatsje veroverd in mijn top 10, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik hoop dat jullie m kunnen vinden, wrs niet. Ik ga hem morgen, als ik weer in Utrecht ben, uploaden, dus als je een PM stuurt, krijg je de link.

Mar de Robles - Indígena
Wat het is? Vrijwel geheel instrumentale progressieve rock met jazz en folkinvloeden. Het heeft inmiddels al een plaatsje veroverd in mijn top 10, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik hoop dat jullie m kunnen vinden, wrs niet. Ik ga hem morgen, als ik weer in Utrecht ben, uploaden, dus als je een PM stuurt, krijg je de link.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 februari 2008, 13:38 uur
Voor wie niet tot morgenochtend kan wachten, op de muilezel is hij ruimschoots voorhanden. 
Naar aanleiding van de omschrijving ben ik in elk geval benieuwd!

Naar aanleiding van de omschrijving ben ik in elk geval benieuwd!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 februari 2008, 17:35 uur
Salem Hill viel mij nogal mee eigenlijk, nadat het hier en daar nogal bewierookte Mimi's Magic Moment mij indertijd nogal tegenviel. Nu zie ik bij de reactie van LZA dat ik niet de enige ben.
Heb wat moeite de muziek te plaatsen. Enige vergelijking met Spock's Beard uit de Neal Morse tijd maar dan zonder Neal Morse is minder potsierlijk dan het lijkt. Toen ik voor het eerst over een 'donkere' Kansas hoorde, klonk me dat nogal vreemd in de oren (ik bedoel: als het klassieke Kansas ineens donker wordt, hoeveel Kansas is er dan nog over?), maar ook dat was toch minder gek dan het klonk.
Een heel aardige plaat, eerste indruk 3* of 3½*. Zou groeipotentieel kunnen hebben.
Heb wat moeite de muziek te plaatsen. Enige vergelijking met Spock's Beard uit de Neal Morse tijd maar dan zonder Neal Morse is minder potsierlijk dan het lijkt. Toen ik voor het eerst over een 'donkere' Kansas hoorde, klonk me dat nogal vreemd in de oren (ik bedoel: als het klassieke Kansas ineens donker wordt, hoeveel Kansas is er dan nog over?), maar ook dat was toch minder gek dan het klonk.
Een heel aardige plaat, eerste indruk 3* of 3½*. Zou groeipotentieel kunnen hebben.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 08:53 uur
Titmeister schreef:
Heb je de link al? Ik heb je een PM gestuurd.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 14:29 uur
Het koste wat moeite, maar het album staat eindelijk online. Wie de link nog wil hebben, moet mij ff PM'en.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 23:58 uur
Casartelli schreef:
Salem Hill viel mij nogal mee eigenlijk, nadat het hier en daar nogal bewierookte Mimi's Magic Moment mij indertijd nogal tegenviel. Nu zie ik bij de reactie van LZA dat ik niet de enige ben.
Ja, dat had ik dus ook (andersom dan; ik luisterde deze plaat eerst). Daarom schreef ik hier dat ik geen fan ben zodat mensen die MMM geluisterd hebben niet meteen afhaken. Deze plaat is makkelijk te doorgronden qua verhaal (vergeleken met andere conteptuele platen), is erg triest, neerslachtig, heeft zeer pakkende melodieën en heeft enorme groei potentie. De eerste keren dat ik het album luisterde, zette ik hem na de overture al af. Onterecht achteraf gebleken. Daarna komt (nog) zoveel moois. Ondanks dat heb ik eigenlijk geen interesse in andere platen van Salem Hill. Misschien wel als er ooit weer eens een nieuwe uit komt.
Ben benieuwd naar Titmeisters bijdrage. Ik hou wel van instrumentaaltjes.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 februari 2008, 10:38 uur
Dus, Mar de Robles.
In het begin moest ik eigenlijk vooral denken aan Rush' recentste instrumentale pareltje, The Main Monkey Business, maar dat zegt waarschijnlijk meer over waar zij de mosterd gehaald hebben dan over waar Mar de Robles dit doet.
Juist, King Crimson... maar dan inderdaad wel met een wat opgevoerde jazzrock-component en Zuid-Amerikaanse invloeden (ik krijg hier niet direct één naam in, maar als je de grootste gemene deler van Los Jaivas, Tempano en Nexus neemt... nouja, heb je dan "Zuid-Amerikaanse invloeden?). De vocale stukjes vind ik iets minder, maar niettemin is het geheel energetisch en spannend en ik neig dan ook naar een score van 4* (wat mijn maximum is voor een plaat die ik voor het eerst hoor).
In het begin moest ik eigenlijk vooral denken aan Rush' recentste instrumentale pareltje, The Main Monkey Business, maar dat zegt waarschijnlijk meer over waar zij de mosterd gehaald hebben dan over waar Mar de Robles dit doet.
Juist, King Crimson... maar dan inderdaad wel met een wat opgevoerde jazzrock-component en Zuid-Amerikaanse invloeden (ik krijg hier niet direct één naam in, maar als je de grootste gemene deler van Los Jaivas, Tempano en Nexus neemt... nouja, heb je dan "Zuid-Amerikaanse invloeden?). De vocale stukjes vind ik iets minder, maar niettemin is het geheel energetisch en spannend en ik neig dan ook naar een score van 4* (wat mijn maximum is voor een plaat die ik voor het eerst hoor).
0
geplaatst: 10 februari 2008, 10:13 uur
Wie doet de volgende?
Mar de Robles vond ik trouwens vrij aardig. Maar ik ben niet iemand die echt graag naar istrumentale progrock luistert. Soms een instrumentaal nummer tussendoor kan een verademing zijn, maar een hele cd? Nee dan luister ik liever jazz. Evengoed 3,5*.
Mar de Robles vond ik trouwens vrij aardig. Maar ik ben niet iemand die echt graag naar istrumentale progrock luistert. Soms een instrumentaal nummer tussendoor kan een verademing zijn, maar een hele cd? Nee dan luister ik liever jazz. Evengoed 3,5*.
0
geplaatst: 11 februari 2008, 18:32 uur
hmm, wil je diegene dan aub ook even een pm sturen? Anders komt er denk ik weinig meer van. 

0
geplaatst: 12 februari 2008, 08:42 uur
Ik ben inmiddels gevraagd om een cd uit te kiezen en ben gekomen tot Finch- Beyond Expression

Het valt denk ik een beetje in het straatje van Focus en Camel. Lichtvoetige instrumentale jaren '70 symfo uit eigen land (overigens niet te verwarren met een Amerikaans emo-bandje
). Kijk op Slsk of PM me.
P.S.: ik zie dat dit album van Finch het laagst gewaardeerd wordt, maar ik ken de andere albums vooralsnog niet.

Het valt denk ik een beetje in het straatje van Focus en Camel. Lichtvoetige instrumentale jaren '70 symfo uit eigen land (overigens niet te verwarren met een Amerikaans emo-bandje
). Kijk op Slsk of PM me.P.S.: ik zie dat dit album van Finch het laagst gewaardeerd wordt, maar ik ken de andere albums vooralsnog niet.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 februari 2008, 09:25 uur
Ah ja, dat Amerikaanse emobandje vond ik een aantal jaar terug wel aardig. Bij de 'echte' Finch ben ik helaas nooit verder gekomen dan het herkennen van de naam, dus... daar gaat nu verandering in komen!
0
geplaatst: 12 februari 2008, 14:16 uur
Voor mij geldt hetzelfde (behalve dan dat ik het emobandje niet bepaald aardig vond), leuke keuze Martin!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 februari 2008, 11:39 uur
En ook Finch levert een aangename verrassing op, al ligt enige verzadiging op de loer bij twee instrumentale jazzrock-achtige platen op rij. Twee platen om, elk in hun eigen tempo, nader te verkennen.
Ook deze lijkt me wel tussen de 3½ en 4* waard.
Ook deze lijkt me wel tussen de 3½ en 4* waard.
* denotes required fields.