Genres / Rock / Progrock-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 18 februari 2008, 13:52 uur
Finch beviel idd ook goed, heb 4* gegeven. Wat betreft de volgende hebben we volgens mij het grootste deel van de actieve deelnemers al gehad, dus de vraag is: kiezen we een minder actieve deelnemer of beginnen we weer opnieuw?
0
geplaatst: 18 februari 2008, 16:15 uur
Titmeister schreef:
Finch beviel idd ook goed, heb 4* gegeven. Wat betreft de volgende hebben we volgens mij het grootste deel van de actieve deelnemers al gehad, dus de vraag is: kiezen we een minder actieve deelnemer of beginnen we weer opnieuw?
Ik wil wel een kiezen anders, hoewel ik hier niet veel post volg ik het wel en lees de commentaren om zo intressante nieuwe muziek te leren kennen.
0
geplaatst: 18 februari 2008, 16:20 uur
Dan stel ik voor dat we Meyer nog doen en dan opnieuw beginnen
0
geplaatst: 19 februari 2008, 15:53 uur
Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in andere platen van Finch, PM me even of kom op Slsk langs.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 12:20 uur
ok 
Dan draag ik een album van Archive voor genaamd "You all look the same to me".
Misschien ligt dit niet in de lijn van wat er hier onder prog wordt verstaan maar volgens mij zijn de meeste elementen erin aanwezig, en ik vind het prachtige maar ondergewaardeerde muziek!
Veel plezier ermee en je kunt het album vinden bij mij op soulseek, als ik wat tijd vind kom ik er eens op.

Dan draag ik een album van Archive voor genaamd "You all look the same to me".
Misschien ligt dit niet in de lijn van wat er hier onder prog wordt verstaan maar volgens mij zijn de meeste elementen erin aanwezig, en ik vind het prachtige maar ondergewaardeerde muziek!
Veel plezier ermee en je kunt het album vinden bij mij op soulseek, als ik wat tijd vind kom ik er eens op.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 16:35 uur
Ah, een album dat ik niet meer hoef te beluisteren
prachtig album idd, een mooie combinatie tussen progressieve rock à la Radiohead en meer electronische/triphop kanten. Again is een geweldig nummer, een van de mooiste aller tijden m.i.
4,5*
prachtig album idd, een mooie combinatie tussen progressieve rock à la Radiohead en meer electronische/triphop kanten. Again is een geweldig nummer, een van de mooiste aller tijden m.i. 4,5*
0
geplaatst: 20 februari 2008, 16:37 uur
Stemmen tot nu toe:
Wouter8 - 2,5*
Fza - niet geluisterd
Grovonion - 4*
Casartelli - niet geluisterd
Waldo Jeffers - 3,5*
Schizodeclown - 3,5*
Freitzen - niet geluisterd
Jester - 3,5*
LZA - 3*
Titmeister - 5*
Status Seeker - 4*
meyer - 4,5*
Wouter8 - 2,5*
Fza - niet geluisterd
Grovonion - 4*
Casartelli - niet geluisterd
Waldo Jeffers - 3,5*
Schizodeclown - 3,5*
Freitzen - niet geluisterd
Jester - 3,5*
LZA - 3*
Titmeister - 5*
Status Seeker - 4*
meyer - 4,5*
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 februari 2008, 17:07 uur
Archive begint erg mooi (halverwege Again zat ik al inwendig te jubelen), maar gedurende de rest van de plaat heb ik hier en daar toch wat reserves. De breaks en beats komen me bij vlagen wat te agressief voor. Overigens geloof ik dat ik van Numb niet de originele versie te pakken had (dat hoort geen semi-techno te zijn toch?).
Awel, voor Again en het voordeel van de twijfel bij de rest 3½*.
Awel, voor Again en het voordeel van de twijfel bij de rest 3½*.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 februari 2008, 14:56 uur
Leuk, zo'n lijstje met cijfers, maar ik geloof dat ik het toch informatiever vind met de albums er ook bij. Bij deze:
wouter8 - Antimatter - Planetary Confinement - 3,0*
Fza - Cul de sac - China Gate - 3,0*
grovonion - Xystus - Surreal - 3,0*
Casartelli - T.A.O. - The Abnormal Observations - 4,0*
Waldo Jeffers - Samla mammas mamma - Måltid - 3,5*
schizodeclown - Aphelandra - Aphelandra - 3,5*
freitzen - Knight Area - Under a New Sign - 2,5*
Jester - Twelfth Night - Fact and Fiction - 4,5*
LZA - Salem Hill - The Robbery of Murder - 3,0*
Titmeister - Mar de Robles - Indígena - 4,0*
Status Seeker - Finch - Beyond Expression - 4,0*
meyer - Archive - You All Look the Same to Me - 3,5*
0
geplaatst: 24 februari 2008, 16:14 uur
Hierbij post ik het eerste album van de tweede ronde.
Het is de nummer 2 in mijn top 10. Ik heb er ook een ervaringsverslag bij geschreven, hierin staat dus ook waarom ik het album zo goed vind. Ik heb het gekozen omdat ik dit een goed voorbeeld vind van muziek die niet perfect hoeft te zijn om geweldig te zijn.

Let Me Introduce You To The...
De link: http://www.megaupload.com/nl/?d=DS5UZPO4
Het is de nummer 2 in mijn top 10. Ik heb er ook een ervaringsverslag bij geschreven, hierin staat dus ook waarom ik het album zo goed vind. Ik heb het gekozen omdat ik dit een goed voorbeeld vind van muziek die niet perfect hoeft te zijn om geweldig te zijn.

Let Me Introduce You To The...
De link: http://www.megaupload.com/nl/?d=DS5UZPO4
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 februari 2008, 16:14 uur
Zonet beluisterd en ik kan er helaas erg weinig mee. Met de betrekkelijk minimalistische instrumentatie heb ik op zich geen problemen, maar het legt wel de lat op andere punten hoger. Erg memorabele melodieën heb ik er echter ook niet in kunnen ontdekken en met de stem van de zanger heb ik ook al niet erg veel op (al kan ik me wel voorstellen dat die voor sommige mensen wat overeenkomsten met Anathema oplevert).
Hoewel het een vreselijk uitgekauwde discussie is en ik persoonlijk altijd voorstander van een ruime genre-interpretatie ben, heb ik hier toch ook wel moeite de progcomponent te ontdekken. Het zit voor mij op het eerste gehoor veel meer in de indiepop / emo hoek. Bij vlagen werd ik wel wat aan Death Cab for Cutie herinnerd, hoewel ik dat wel een interessantere band vind.
Zeker geen slechte plaat, hij spreekt mij alleen niet of nauwelijks aan. 2½*
Hoewel het een vreselijk uitgekauwde discussie is en ik persoonlijk altijd voorstander van een ruime genre-interpretatie ben, heb ik hier toch ook wel moeite de progcomponent te ontdekken. Het zit voor mij op het eerste gehoor veel meer in de indiepop / emo hoek. Bij vlagen werd ik wel wat aan Death Cab for Cutie herinnerd, hoewel ik dat wel een interessantere band vind.
0
geplaatst: 26 februari 2008, 16:17 uur
Casartelli schreef:
Leuk, zo'n lijstje met cijfers, maar ik geloof dat ik het toch informatiever vind met de albums er ook bij. Bij deze:
je hebt wel iets door elkaar gehaald, want Cul de sac was mijn inbreng en niet die van fza, terwijl ik weer niks met Xystus te maken heb (en dat ook zo wil houden
)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 februari 2008, 16:30 uur
grovonion schreef:
je hebt wel iets door elkaar gehaald, want Cul de sac was mijn inbreng en niet die van fza, terwijl ik weer niks met Xystus te maken heb (en dat ook zo wil houden
)
)
Nou, nog maar eens proberen dan...
wouter8
- Antimatter - Planetary Confinement - 3,0*
- Let me introduce you to the end - A love of the sea - 2,5*
Fza
- Xystus - Surreal - 3,0*
grovonion
- Cul de sac - China Gate - 3,0*
Casartelli
- T.A.O. - The Abnormal Observations - 4,0*
Waldo Jeffers
- Samla mammas mamma - Måltid - 3,5*
schizodeclown
- Aphelandra - Aphelandra - 3,5*
freitzen
- Knight Area - Under a New Sign - 2,5*
Jester
- Twelfth Night - Fact and Fiction - 4,5*
LZA
- Salem Hill - The Robbery of Murder - 3,0*
Titmeister
- Mar de Robles - Indígena - 4,0*
Status Seeker
- Finch - Beyond Expression - 4,0*
meyer
- Archive - You All Look the Same to Me - 3,5*
0
Omayyad
geplaatst: 26 februari 2008, 18:07 uur
Ik wil anders ook wel eens een poging wagen jullie te verblijden / verrassen / onthutsen met een typisch voorbeeldje van 'fransmuziek'. 
Laat het mij maar even weten...
Let wel... ik hanteer een zeer ruime genre-interpretatie van de term progressieve (rock)muziek.

Let wel... ik hanteer een zeer ruime genre-interpretatie van de term progressieve (rock)muziek.

0
geplaatst: 26 februari 2008, 18:44 uur
Casartelli schreef:
Zonet beluisterd en ik kan er helaas erg weinig mee. Met de betrekkelijk minimalistische instrumentatie heb ik op zich geen problemen, maar het legt wel de lat op andere punten hoger. Erg memorabele melodieën heb ik er echter ook niet in kunnen ontdekken en met de stem van de zanger heb ik ook al niet erg veel op (al kan ik me wel voorstellen dat die voor sommige mensen wat overeenkomsten met Anathema oplevert).
Mee eens, niet slecht of zo maar ik kan er niks mee. Het is geen prog, wat je hier wel verwacht/hoopt te gaan horen. Overeenkomsten met Anathema kan ik ook niet echt ontdekken, wel in mindere mate met Antimatter.
0
geplaatst: 26 februari 2008, 18:48 uur
Stemmen LZA:
wouter8
- Antimatter - Planetary Confinement - 3,5*
freitzen
Jester
- Twelfth Night - Fact and Fiction - 3,5*
LZA
- Salem Hill - The Robbery of Murder - 4,0*
Titmeister
- Mar de Robles - Indígena - 3,0*
Status Seeker
- Finch - Beyond Expression - n.t.b.
meyer
- Archive - You All Look the Same to Me - n.t.b.
wouter8
- Antimatter - Planetary Confinement - 3,5*
freitzen
Jester
LZA
- Salem Hill - The Robbery of Murder - 4,0*
Titmeister
- Mar de Robles - Indígena - 3,0*
Status Seeker
- Finch - Beyond Expression - n.t.b.
meyer
- Archive - You All Look the Same to Me - n.t.b.
0
geplaatst: 26 februari 2008, 22:16 uur
Omayyad schreef:
Ik wil anders ook wel eens een poging wagen jullie te verblijden / verrassen / onthutsen met een typisch voorbeeldje van 'fransmuziek'.

Ik ben wel voor. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal dat een leuk plaatje zijn voor mij (post-rock hoort hier namelijk niet
)
0
geplaatst: 27 februari 2008, 02:43 uur
Ben het wel met Cas en LZA eens dat ik het ook twijfelachtig vind of het prog is. Vind het overigens prima aanhoorbaar, heb 4* gegeven...
Mijn stemmen tot nu toe:
Fza
- Xystus - Surreal - 2,5*
grovonion
- Cul de sac - China Gate - 4*
Waldo Jeffers
schizodeclown
Jester
LZA
- Salem Hill - The Robbery of Murder - 3*
Titmeister
- Mar de Robles - Indígena - 5*
Status Seeker
- Finch - Beyond Expression - 4*
meyer
- Archive - You All Look the Same to Me - 4,5*
wouter8
- Let me introduce you to the end - A love of the sea - 4*
Mijn stemmen tot nu toe:
Fza
- Xystus - Surreal - 2,5*
grovonion
- Cul de sac - China Gate - 4*
Waldo Jeffers
schizodeclown
Jester
LZA
- Salem Hill - The Robbery of Murder - 3*
Titmeister
- Mar de Robles - Indígena - 5*
Status Seeker
- Finch - Beyond Expression - 4*
meyer
- Archive - You All Look the Same to Me - 4,5*
wouter8
- Let me introduce you to the end - A love of the sea - 4*
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2008, 22:05 uur
Hij ligt in de pindakaas (ruim voorhanden), ben benieuwd!
0
geplaatst: 2 maart 2008, 23:03 uur
Omayyad schreef:
Ik heb lang getwijfeld over mijn keuze, maar dit is 'em dan geworden:
(afbeelding)
Museo Rosenbach
Ik heb lang getwijfeld over mijn keuze, maar dit is 'em dan geworden:
(afbeelding)
Museo Rosenbach

Dit is bijna 2 jaar 1 van de hoogste prioriteiten platen om te luisteren geweest bij mij, nog nooit uitgetjekt!!
Bij deze bedankt voor de herinnering

0
geplaatst: 2 maart 2008, 23:38 uur
4,5* heeft ie van mij gekregen & daar blijf ik nog steeds bij, schitterende plaat. 1 van het beste wat de Italiaanse Prog heeft afgeleverd. 

0
geplaatst: 3 maart 2008, 01:01 uur
schizodeclown schreef:

Dit is bijna 2 jaar 1 van de hoogste prioriteiten platen om te luisteren geweest bij mij, nog nooit uitgetjekt!!
(quote)

Idd:
Frans drukt me weer met de neus op de feiten: dit album staat al héél lang op mijn luisterlijst. Maar ik weet wel dat ik het met torrent niet kon vinden, en SoulSeek werkt niet bij mij, dus Frans heb je misschien een link voor mij?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 maart 2008, 15:19 uur
Nou, Museum Rozenbeek...
Dit voelt als een album met groeipotentieel, maar ook als een nogal chaotische bedoening en dat laatste is niet positief bedoeld. Er komen aangename klanken voorbij, niet in de laatste plaats uit het welbekende toetsenarsenaal, maar alleen op grond daarvan hebben we nog geen meesterwerk.
Moeilijk na één keer te beoordelen, maar het zal toch niet voor niets zijn dat zelfs enkele Italiaanse soortgenoten bij eerste beluistering een betere indruk achterlieten. Vooralsnog 3*
Dit voelt als een album met groeipotentieel, maar ook als een nogal chaotische bedoening en dat laatste is niet positief bedoeld. Er komen aangename klanken voorbij, niet in de laatste plaats uit het welbekende toetsenarsenaal, maar alleen op grond daarvan hebben we nog geen meesterwerk.
Moeilijk na één keer te beoordelen, maar het zal toch niet voor niets zijn dat zelfs enkele Italiaanse soortgenoten bij eerste beluistering een betere indruk achterlieten. Vooralsnog 3*
* denotes required fields.