Genres / Rock / Progrock-album van de week
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 januari 2008, 13:38 uur
Aphelandra: mooie sferen. De muziek vraagt eigenlijk meer aandacht dan ik er op het werk voor kan opbrengen en daardoor kon ik met name van het lange nummer niet helemaal maken wat er wellicht in zit. Vooral de laatste twee nummers lieten een erg goede indruk achter. Ook deze plaat lijkt me 3½* waard, hierbij enigszins anticiperend op dat ik een volgende keer ook het eerste deel van de plaat beter kan plaatsen.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 13:20 uur
Omdat ik achter schizo sta, ben ik dan aan de beurt?
Zoals jullie echter kunnen opmerken, doe ik niet echt actief mee of zo... dus of ik nou echt het recht heb om eentje te noemen...
Dat ik hier niks uitvoer komt eigenlijk vooral omdat ik toch niet zo'n zin heb om die cd's te downloaden, maar binnenkort hebben we waarschijnlijk een nieuw abonnement met onbeperkte datalimiet. En misschien zal ik hier dan wat vaker te zien zijn
Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ik een link kan geven naar een album. Ik heb (nog) geen ervaring met soulseek en die downloadsites. Ik had mijn naam hier al ingevuld voordat ik echt wist van hoe en wat...
Maar goed, als ik dan toch mag, zou ik graag dit album nog wel eens onder de aandacht willen brengen. Ik weet dat sommigen (Casartelli...? Omayyad...?) hier niet zo van onder de indruk zullen zijn, maar het is wel het album wat voor mij het meest in aanmerking komt voor dit topic.
Dus wat mij betreft kijken we deze week met speciale aandacht naar Under A New Sign van ons eigenste Knight Area. Ookal kan ik het jullie niet zo een-twee-drie sturen
Zoals jullie echter kunnen opmerken, doe ik niet echt actief mee of zo... dus of ik nou echt het recht heb om eentje te noemen...

Dat ik hier niks uitvoer komt eigenlijk vooral omdat ik toch niet zo'n zin heb om die cd's te downloaden, maar binnenkort hebben we waarschijnlijk een nieuw abonnement met onbeperkte datalimiet. En misschien zal ik hier dan wat vaker te zien zijn

Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ik een link kan geven naar een album. Ik heb (nog) geen ervaring met soulseek en die downloadsites. Ik had mijn naam hier al ingevuld voordat ik echt wist van hoe en wat...
Maar goed, als ik dan toch mag, zou ik graag dit album nog wel eens onder de aandacht willen brengen. Ik weet dat sommigen (Casartelli...? Omayyad...?) hier niet zo van onder de indruk zullen zijn, maar het is wel het album wat voor mij het meest in aanmerking komt voor dit topic.
Dus wat mij betreft kijken we deze week met speciale aandacht naar Under A New Sign van ons eigenste Knight Area. Ookal kan ik het jullie niet zo een-twee-drie sturen

0
geplaatst: 12 januari 2008, 14:54 uur
Net beluisterd, in het begin klinkt het wel aardig, een beetje als Gryphon, maar naar mate het album vordert wordt het wat kriegelig en berust het teveel op de piano. Ik twijfel tussen 3* en 3,5*, maar ik geef 3,5* omdat het openingsnummer idd mooi is.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 17:10 uur
Maar iemand anders mag natuurlijk ook wel iets posten.
Iemand die jullie dus wél een link kan geven van een mooi progrockalbum met minder dan 20 stemmen
Iemand die jullie dus wél een link kan geven van een mooi progrockalbum met minder dan 20 stemmen

0
geplaatst: 13 januari 2008, 17:32 uur
Als het goed is heeft schizo iemand gevraagd om het nieuwe album te posten
0
geplaatst: 13 januari 2008, 18:06 uur
?
We gaan toch gewoon via het rijtje naar de volgende persoon?
We gaan toch gewoon via het rijtje naar de volgende persoon?
0
geplaatst: 13 januari 2008, 21:08 uur
Ja, en dat ben ik dus.
En ik verwijs je naar mijn post van gister 13:20... waarbij ik nog meldt dat sommige nummers op www.myspace.com/knightarea te beluisteren zijn, net zoals ze te vinden zijn op www.knightarea.com
Maar een link naar het complete album kan ik jullie helaas niet geven. En omdat ik ook niet zo gauw een ander goed album weet met minder dan 20 stemmen, mag van mij een ander persoon ook wel een album posten
En ik verwijs je naar mijn post van gister 13:20... waarbij ik nog meldt dat sommige nummers op www.myspace.com/knightarea te beluisteren zijn, net zoals ze te vinden zijn op www.knightarea.com
Maar een link naar het complete album kan ik jullie helaas niet geven. En omdat ik ook niet zo gauw een ander goed album weet met minder dan 20 stemmen, mag van mij een ander persoon ook wel een album posten

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 januari 2008, 09:34 uur
freitzen schreef:
Ik weet dat sommigen (Casartelli...? Omayyad...?) hier niet zo van onder de indruk zullen zijn, maar het is wel het album wat voor mij het meest in aanmerking komt voor dit topic.
Ik weet dat sommigen (Casartelli...? Omayyad...?) hier niet zo van onder de indruk zullen zijn, maar het is wel het album wat voor mij het meest in aanmerking komt voor dit topic.

Nou, mooi toch? We kunnen niet allemaal alles mooi vinden. Ik durf wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Omayyad van deze plaat niet zo onder de indruk is, maar zo actief doet hij hier toch überhaupt niet mee?
Afijn, ik heb indertijd de eerste plaat van de ridderwijk wel wat vaker gedraaid en dat vond ik in het begin wel aardig. Op een gegeven moment concludeerde ik dat er eigenlijk bij mij wat weinig van bleef hangen. Het tweede album was volgens de liefhebbers beter. Ik heb het er toen niet zo in gehoord, dus na mijn 2½* achtergelaten te hebben, heb ik maar weer verder gekeken.
Evengoed mooi dat ook de 'traditionele' neoprog gewoon zijn plek krijgt in dit topic.
0
geplaatst: 14 januari 2008, 10:13 uur
Persoonlijk denk ik dat ik meer last heb van dit album dan bovenstaande. Bijgevolg sla ik deze bijdrage even over. Maar ik ben het met bovenstaande eens dat neoprog zeker een plek mag krijgen hier. Tenslotte een aardig album voor de liefhebber. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 januari 2008, 19:49 uur
Nou, ik heb Wouter per pm beloofd eens te kijken of ik het PRA van deze week kon uploaden. Heb inmiddels de welbekende website gevonden, er ook al eens succesvol iets vanaf gepindakaast, maar de andere kant op valt het toch nogal tegen. Hoewel de site rept van een uploadsnelheid van 7 kB/s, lag dit in de praktijk toch meer rond de 1 kB/s. Ik heb het derhalve even opgegeven. Iemand anders?
0
geplaatst: 17 januari 2008, 18:56 uur
Misschien een beetje laat maar ik wil ook wel meedoen. (Ik heb wel wat potentieel materiaal en lijkt me leuk om wat nieuw platen te ontdekken).
0
geplaatst: 18 januari 2008, 16:07 uur
Je kunt gewoon meedoen dus, welkom 
Weet je hoe het werkt? Anders moet je me maar even een pm sturen dan leg ik het je wel uit.

Weet je hoe het werkt? Anders moet je me maar even een pm sturen dan leg ik het je wel uit.
0
geplaatst: 18 januari 2008, 19:15 uur
Elke week wordt door één van de deelnemers een album uitgekozen met minder dan 20 stemmen, incl. downloadlink via pm for all of us to enjoy ....
zoiets
zoiets

0
geplaatst: 19 januari 2008, 10:43 uur
Heel in het kort ja, alleen niet iedereen kan via rapidshare of megaupload uploaden, dus het kan voorkomen dat de albums via andere kanalen te verkrijgen zijn.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 10:10 uur
Als we de volgorde van aanmelding aanhouden, zou dat bonothecat moeten zijn. Mocht dat niet lukken, dan wil ik het ook wel doen.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 10:46 uur
Kies er dan maar eentje uit, bono had dan eigenlijk al gisteren moeten posten
Dan wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om hier enige duidelijkheid over te scheppen: normaal wordt de volgende via een pm van degene die betreffende week op de hoogte gebracht.
Dus we gaan in principe niet het rijtje af, ik hou een lijstje bij met degenen die al geweest zijn en zal binnenkort een bercht posten met wie er nog moet komen.
Dan wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om hier enige duidelijkheid over te scheppen: normaal wordt de volgende via een pm van degene die betreffende week op de hoogte gebracht.
Dus we gaan in principe niet het rijtje af, ik hou een lijstje bij met degenen die al geweest zijn en zal binnenkort een bercht posten met wie er nog moet komen.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 11:45 uur
Dan wordt het vanavond, kan ik nog even nadenken welke het wordt.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 16:56 uur
Jester schreef:
Als we de volgorde van aanmelding aanhouden, zou dat bonothecat moeten zijn. Mocht dat niet lukken, dan wil ik het ook wel doen.
Ik heb vorige week al een album genoemd, maar die werd binnen no-time afgeserveerd

0
geplaatst: 21 januari 2008, 17:08 uur
Nou ik denk eerder dat schizodeclown je voor was, ik had er namelijk niets van meegekregen. Maar ik ga er van uit dat jester het goed vindt dat jij dan volgende week aan de beurt bent 

0
geplaatst: 21 januari 2008, 18:10 uur
Ik had eerder een album gepost....maar nevermind. Ik heb toch al niet zoveel zin meer in al die topics, dus ik voeg ook niks toe. Kijk af en toe nog wel met een schuin oog naar dit topic of er iets voor me tussen zit.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 19:54 uur
Hier de volgende dan:

Twelfth Night met Fact and Fiction
Ik zal hem vanavond even uploaden, dus stuur maar even een PM als je hem wilt beluisteren.

Twelfth Night met Fact and Fiction
Ik zal hem vanavond even uploaden, dus stuur maar even een PM als je hem wilt beluisteren.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 20:07 uur
wouter8 schreef:
Nou ik denk eerder dat schizodeclown je voor was, ik had er namelijk niets van meegekregen. Maar ik ga er van uit dat jester het goed vindt dat jij dan volgende week aan de beurt bent

Vreemd, want ik zie dat ik je een pm met de link ervan heb gegeven
0
geplaatst: 21 januari 2008, 20:12 uur
Overigens denk ik dat het systeem nogal verwarrend is, en dat er daardoor albums verloren gaan of personen overgeslagen worden. Zoals wanneer de vorige poster er even niet aan denkt om een nieuw album-toevoeger aan te duiden of dat er anderen een album gewoonweg posten... Mij lijkt het persoonlijk makkelijk om het rijtje af te gaan, dat staat duidelijk in het topic & is voor iedereen te checken na wie je bent & dus wanneer. 
Natuurlijk gewoon mijn gedacht hierover, terwijl het niet eens mijn topic is. Ik wou dit eigenlijk gewoon even kwijt.

Natuurlijk gewoon mijn gedacht hierover, terwijl het niet eens mijn topic is. Ik wou dit eigenlijk gewoon even kwijt.

0
geplaatst: 21 januari 2008, 21:20 uur
@ Schizodeclown: Ik bedoelde ook dat ik van de 'actie' van bonothecat niks mee heb gekregen 
@Waldo Jeffers: Ja ik heb gekozen, voor de pm omdat dit in het soul en jazz album ook zo gedaan wordt, en (ik doe overigens niet met het soul album topic mee) het bij het jazz album heel goed werkt.
Daarbij is het zo dat als je via het lijstje werkt, en er komen later mensen bij, dat je dan volgens mij een beetje het overzicht kwijt raakt.
Ook is het denk ik iets duidelijker, want (dit had ik tenminste) als je met een album aan de beurt bent, ben je er meer mee bezig en ben je zelf ook al via een pm op de hoogte gebracht. Als je het rijtje afloopt krijg je geen herinnering, en als iemand (zoals bijvorbeeld omayyad) die niet actief meedoet aan de beurt komt, kan die het vergeten hebben we of een week geen album of pas aan de helft van die week
Maar dat is mijn mening

@Waldo Jeffers: Ja ik heb gekozen, voor de pm omdat dit in het soul en jazz album ook zo gedaan wordt, en (ik doe overigens niet met het soul album topic mee) het bij het jazz album heel goed werkt.
Daarbij is het zo dat als je via het lijstje werkt, en er komen later mensen bij, dat je dan volgens mij een beetje het overzicht kwijt raakt.
Ook is het denk ik iets duidelijker, want (dit had ik tenminste) als je met een album aan de beurt bent, ben je er meer mee bezig en ben je zelf ook al via een pm op de hoogte gebracht. Als je het rijtje afloopt krijg je geen herinnering, en als iemand (zoals bijvorbeeld omayyad) die niet actief meedoet aan de beurt komt, kan die het vergeten hebben we of een week geen album of pas aan de helft van die week

Maar dat is mijn mening

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 januari 2008, 21:35 uur
Een schitterende keuze, Hans, die bij mij geen verkenning meer behoeft.
Tja, wat hét ultieme oer-neoprogalbum is, mag punt van discussie zijn (volgens sommige rekkelijken gaan we terug tot 1976 toen Genesis Wind and Wuthering uitbracht), maar deze plaat is in elk geval een geloofwaardige kandidaat.
Vergelijking met platen die ik hier moest leren kennen is niet helemaal fair, maar deze plaat krijgt tot hier toe mijn hoogste puntenwaardering: 4½*
Tja, wat hét ultieme oer-neoprogalbum is, mag punt van discussie zijn (volgens sommige rekkelijken gaan we terug tot 1976 toen Genesis Wind and Wuthering uitbracht), maar deze plaat is in elk geval een geloofwaardige kandidaat.
Vergelijking met platen die ik hier moest leren kennen is niet helemaal fair, maar deze plaat krijgt tot hier toe mijn hoogste puntenwaardering: 4½*
0
geplaatst: 21 januari 2008, 21:41 uur
wouter8 schreef:
Maar dat is mijn mening

Maar dat is mijn mening

Je hebt me overtuigd.
Maar het blijft hier al bij al wel een verdomd verwarrende bedoening hoor. 
0
geplaatst: 22 januari 2008, 02:15 uur
leuk, Twelfth Night is tot nu toe een beetje grijze vlek voor mij, tijd om daar verandering in aan te brengen...
0
geplaatst: 22 januari 2008, 10:38 uur
Casartelli schreef:
Ik had inderdaad gezien dat je het album al kende, maar van degenen die hier verder komen niet veel, volgens mij. Ik heb toch een zwak voor Twelfth Night, ze worden naar mijn mening te vaak vergeten. Dat komt ook een beetje door hun, hoe zal ik het zeggen, rommelige discografie. Eigenlijk is de posthuum uitgebrachte verzamelaar Collectors Item ook hun beste album, maar goed. Jammer alleen dat jullie hierdoor hun misschien wel beste nummer, Sequences, moeten missen. Mochten jullie, na beluistering van dit album, nog meer willen horen, stuur me maar even een PM en we regelen wel wat.
* denotes required fields.