Genres / Rock / Progrock-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 13 september 2009, 11:45 uur
Demians - Building an Empire (2008)
Ik denk dat deze wel aan de definitie voldoet. Vrij recent, ook.
Ik denk dat deze wel aan de definitie voldoet. Vrij recent, ook.
0
geplaatst: 13 september 2009, 12:03 uur
Zeer behoorlijk plaat welke ik hier op MuMe op een 3,5* heb staan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 september 2009, 12:43 uur
Bij mij ook 3,5*. Niet per se de origineelste plaat van vorig jaar, maar toch wel een heel behoorlijk debuut. Als we deze nu een weekje laten staan, kan hij misschien nog wat meer stemmen scoren dan 59 en dan mag volgende week zondag iemand anders een nieuwe plaatsen. 

0
voltazy
geplaatst: 13 september 2009, 19:35 uur
daar ben ik ook weer...
vorig jaar heb ik demians zowel live gezien als het album beluisterd en van beide werd ik niet bepaald vrolijk
vorig jaar heb ik demians zowel live gezien als het album beluisterd en van beide werd ik niet bepaald vrolijk
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 september 2009, 09:17 uur
We zijn inmiddels een week verder... dus bonothecat, progressive, Kattenhuis of iemand anders? Wie het eerst komt...
0
geplaatst: 24 september 2009, 19:26 uur
0
geplaatst: 24 september 2009, 20:41 uur
progressive schreef:
The Aurora Project - Shadow...
Eens kijken of dat wat is
Heb hem zelf ook nog niet geluisterd.
The Aurora Project - Shadow...
Eens kijken of dat wat is
Heb hem zelf ook nog niet geluisterd. Dit is een goede reden om de nieuwe aurora project eens wat intensiever te beluisteren....de voorganger heb ik erg vaak geluisterd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 september 2009, 09:09 uur
hmm ik ook niet, maar de vorige wel en dat nodigde niet echt uit...
anderzijds... gezien de opzet van het topic... ga ik het toch gewoon proberen

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 oktober 2009, 17:08 uur
Ik heb The Aurora Project net beluisterd en het was eigenlijk best beluisterbaar (hoewel ook niet heel veel meer dan dat). Van het vorige album heb ik nog visioenen van een verteller die er steeds doorheen praatte, die ontbrak hier gelukkig. Ik zet voorlopig in op 3 sterren.
Dat geschreven hebbend, constateer ik dat deze plaat inmiddels alweer geruime tijd Progrock-album van de Week is. Iemand een nieuwe?
Dat geschreven hebbend, constateer ik dat deze plaat inmiddels alweer geruime tijd Progrock-album van de Week is. Iemand een nieuwe?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 oktober 2009, 09:43 uur
Sinkadus - Aurum Nostrum (1996)
Tja, eigenlijk zou ik eerst eens een behoorlijke review over Sinkadus moeten schrijven (wat niet is kan nog komen), maar dit is een 'typische' Zweedse symfoplaat uit 1996: episch, mistroostig, meeslepend en wonderschoon. Enigszins vergelijkbaar met het oude werk van bands als Änglagård en Anekdoten, alleen wat later in de tijd.
Ik heb verder geen downloadlink of zo, maar hij is via de bekende kanalen wel te 'vinden'. Voor wie in de omschrijving genoeg positiefs vindt, is hij bij enkele webwinkels ook wel rond een euro of 8 te koop.
Tja, eigenlijk zou ik eerst eens een behoorlijke review over Sinkadus moeten schrijven (wat niet is kan nog komen), maar dit is een 'typische' Zweedse symfoplaat uit 1996: episch, mistroostig, meeslepend en wonderschoon. Enigszins vergelijkbaar met het oude werk van bands als Änglagård en Anekdoten, alleen wat later in de tijd.
Ik heb verder geen downloadlink of zo, maar hij is via de bekende kanalen wel te 'vinden'. Voor wie in de omschrijving genoeg positiefs vindt, is hij bij enkele webwinkels ook wel rond een euro of 8 te koop.
0
geplaatst: 5 november 2009, 01:21 uur
Het begint weer een beetje in te kakken hier, of niet? Wat dachten jullie van deze?
OSI - Blood (2009)
Heb hem in het "ga dat album eens reviewen"-topic ook al eens aan Misterfool aangeraden maar het heeft nog steeds schandalig weinig stemmen. Zeker gezien wie er aan meewerken.
OSI - Blood (2009)
Heb hem in het "ga dat album eens reviewen"-topic ook al eens aan Misterfool aangeraden maar het heeft nog steeds schandalig weinig stemmen. Zeker gezien wie er aan meewerken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 november 2009, 09:02 uur
Toch nog bijna 10x zoveel als Sinkadus... maar ik ben bij OSI nooit verder gekomen dan het debuut en zal hier eens achteraan gaan.
0
geplaatst: 5 november 2009, 10:08 uur
Dan zal ik Sinkadus binnenkort een stem geven. Want 2 stemmen kan natuurlijk ook niet. 3 is niet veel beter, maar ach.
0
geplaatst: 5 november 2009, 10:45 uur
Ah, zonder het te weten heb ik toch mijn bijdrage aan deze topic gegeven door mijn stem te geven aan Sinkadus 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 november 2009, 14:05 uur
Casartelli schreef:
We hebben al enkele jaren een algemeen topic aan progrock gewijd.
Dit topic kende een wat meer specifieke opzet waarin elke week één user één album voordraagt, waar de andere users dan naar luisteren om het gezamenlijk te bespreken (zie eerste pagina).
We hebben al enkele jaren een algemeen topic aan progrock gewijd.
Dit topic kende een wat meer specifieke opzet waarin elke week één user één album voordraagt, waar de andere users dan naar luisteren om het gezamenlijk te bespreken (zie eerste pagina).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 november 2009, 15:31 uur
Nicholas123 schreef:
Het begint weer een beetje in te kakken hier, of niet? Wat dachten jullie van deze?
OSI - Blood (2009)
OSI - Blood (2009)
Ik heb hem zojuist beluisterd en weet nog niet precies wat ik ermee aan moet. Het klinkt allemaal vrij modern, met zijn integratie van progrock, metal en electronic, maar het raakt me niet overal even overtuigend. Ik zal het in de toekomst eens vaker proberen. 3* als openingsbod.
0
Yann Samsa
geplaatst: 22 december 2009, 19:17 uur
HMM...
Mag ik een poging doen om dit topic nieuw leven in te blazen, wouter8???
Mag ik een poging doen om dit topic nieuw leven in te blazen, wouter8???
0
Yann Samsa
geplaatst: 24 december 2009, 12:38 uur
Goed zo Scyton!
Eén probleem; dit topic lijkt stil te leggen.
Weet je wat, ik kom gewoon met een voorstel en wij beluisteren dat dan maar
.
We zien wel of de anderen opeens reageren...
Eén probleem; dit topic lijkt stil te leggen.
Weet je wat, ik kom gewoon met een voorstel en wij beluisteren dat dan maar
.We zien wel of de anderen opeens reageren...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 december 2009, 13:07 uur
Ik heb inmiddels iets te vaak geprobeerd het weer uit het slop te trekken... maar als het jullie wél lukt, doe ik wel mee. 

0
Yann Samsa
geplaatst: 24 december 2009, 13:33 uur
Mijn voorstel is:
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Echt te onbekend ...
...
Neen, nu serieus.
Mijn voorstel is, eerlijk gezegd, een album die ik al een hele tijd wil beluisteren maar zelf nog niet veel heb opgelegd.
Wel heb ik hoge verwachtingen ervan en hoop dat jullie, en ikzelf, ervan zullen genieten!
Ook is het niet echt onbekend voor de wat 'diepere' prog fan, maar om te proberen dit topic wat in leven te houden is het mss beter een album van een naam die al voor enkelen de rendevue is gepasseerd. Later, wanneer er terug meer geïnteresseerden zijn, kunnen we dan wat terug de onbekende prog bands aan bod laten komen.
MAGMA - MEKANIK DESTRUKTIW KOMMANDOH (1973)

French bred Magma may be one of the more difficult Prog groups to get into. Why? First and foremost all of their lyrics are sung in a language they created themselves. Secondly their music tends to reverberate with a grandiose (and incredibly complex) otherworldly operatic vibe. As the age old adage goes "You either love or hate the opera…" So to it is with Magma. That said, the group built upon the basic tenets of the movement and created some interesting, and albeit difficultly intriguing, music.
Have Fun!!!
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Echt te onbekend ...
...Neen, nu serieus.
Mijn voorstel is, eerlijk gezegd, een album die ik al een hele tijd wil beluisteren maar zelf nog niet veel heb opgelegd.
Wel heb ik hoge verwachtingen ervan en hoop dat jullie, en ikzelf, ervan zullen genieten!
Ook is het niet echt onbekend voor de wat 'diepere' prog fan, maar om te proberen dit topic wat in leven te houden is het mss beter een album van een naam die al voor enkelen de rendevue is gepasseerd. Later, wanneer er terug meer geïnteresseerden zijn, kunnen we dan wat terug de onbekende prog bands aan bod laten komen.
MAGMA - MEKANIK DESTRUKTIW KOMMANDOH (1973)

French bred Magma may be one of the more difficult Prog groups to get into. Why? First and foremost all of their lyrics are sung in a language they created themselves. Secondly their music tends to reverberate with a grandiose (and incredibly complex) otherworldly operatic vibe. As the age old adage goes "You either love or hate the opera…" So to it is with Magma. That said, the group built upon the basic tenets of the movement and created some interesting, and albeit difficultly intriguing, music.
Have Fun!!!
0
geplaatst: 24 december 2009, 14:56 uur
Interessante titel....D:
'Hey man, naar welk album luister je?'
'Ach je weet wel, naar MEKANIK DESTRUKTIW KOMMANDOH!!'
'....'
Ik ga er 'ns achteraan! Heb het niet zo op muziek onder de jaren 80 maar sta voor alles open.
'....'
Ik ga er 'ns achteraan! Heb het niet zo op muziek onder de jaren 80 maar sta voor alles open.
0
Yann Samsa
geplaatst: 24 december 2009, 15:28 uur
Scython schreef:
'....'
'....'

Niet voor muziek onder de jaren 80
.Maar, maar,
.Tip: niet opgeven na 1 of 2 mss zelf 3 luisterbeurten.
Het klinkt geflipt in het begin; maar na vele malen klopt het plaatje.
0
voltazy
geplaatst: 24 december 2009, 15:40 uur
het bekendste album van magma is toch ook wel aardig bekend of heb ik het nou mis?
0
Yann Samsa
geplaatst: 24 december 2009, 15:42 uur
Inderdaad, daarom dat ik ook deze zin vermelde:

0
voltazy
geplaatst: 24 december 2009, 15:43 uur
Ferre Clabau schreef:
haha, ik was te lui om dat stukje te lezen

* denotes required fields.