MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / The Beatles vs. The Stones

zoeken in:
tondeman

Snowman schreef:
Ja van beide zeker 5 albums gehoord.

Welke? Ik wil namen . Als je serieus wilt genomen worden, laat dan tenminste blijken wat gehoord hebt van the Beatles en the Stones.

Snowman schreef:
En waarom de Who geen Boyband is omdat ze niet probeerde pubertjes als publiek te krijgen wat de Stones & Beales wel deden.

Dus: de Beatles en Stones probeerden pubertjes als publiek te krijgen, en the Who niet dus? En dat zegt een puber zelf Dan kan je evengoed zeggen dat the Who ook pubertjes als publiek probeerden te krijgen.

Snowman schreef:
Niet elke Beatel fan zeurt over de muziek van nu maar wel veel.

Dat vind ik niet, alhoewel ik moet toegeven dat er wel beatlesfans zijn die heel narrowminded zijn. Maar dan nog, wat heeft dat nu te maken met de muziek?

Snowman schreef:
En waarom als het slecht muziek is ze zoveel inspireden? Simpel ze verkocht (niet zo beetje ook dat wil elke artiest talentvol of niet.

en the Who of Dylan verkocht niet dan? En wat met jouw top-10? Commercie allom . En wat dan met the Who, die nummers van de Stones covert (inderdaad! the Who is beinvloed door the Stones!), the beatles die nummers van Dylan coverden, the smiths die de Beatles coverden, Nirvana die de Beatles coverden, Bowie die de Beatles covert, ze zijn allemaal door elkaar beinvloed. En toch raar dat al die grote bands en artiesten zich allemaal laten beinvloeden door boysbandjes, niet?

(En niet elke artiest heeft als doel om te verkopen)

Snowman schreef:
Aretha Franklin moest het puur van talent hebben ze was nou geen echte 'beauty'.

En the Beatles en the Stones hebben helemaal geen talent dan?

Houd het voortaan maar bij het soul, rap en hip hop wereldje, want ik denk dat je in de rockwereld nog wat te leren hebt .

Zo Snowman, allereerst de vraag: wanneer ga je smelten?

Wow! 5 albums van beiden ooit gehoord? Dan ben je wel de grootste expert hier van de Beales en de Stone's hoor, petje af!

en de Stones moesten het van hun looks dus hebben?
heb je ze al eens goed bekeken hoe ze er uit zien dan?

Thunderball schreef:

Wow! 5 albums van beiden ooit gehoord? Dan ben je wel de grootste expert hier van de Beales en de Stone's hoor, petje af!

Haha, ik was al aan het wachten op jouw komst hier . Zeg het hem maar eens goed!

Snowman
Thunderball schreef:

Waneer slaat de bliksem in Thunderball? 5 albums uit hun hoogtijd dagen moet toch een goed beeld geven. In de 60s warren hippies cool. Elvis was in de 50s ook populair om ze looks. En wordt nu gezien als een grap qua uiterlijk.

Zeg Snowman; ik zie dat je de hip hop van vandaag ook afkraakt in het R&B forum, en dan klaag jij dat Beatles - en Stonesfans de rockmuziek van vandaag niet goed vinden

Snowman schreef:
(quote)

Waneer slaat de bliksem in Thunderball? 5 albums uit hun hoogtijd dagen moet toch een goed beeld geven. In de 60s warren hippies cool. Elvis was in de 50s ook populair om ze looks. En wordt nu gezien als een grap qua uiterlijk.

Snowman: welke albums (ik wil de specifieke namen) heb je gehoord? Jij zegt: "vijf albums uit hun hoogtijd dagen", bij de Beatles was zowat hun hele carriere een hoogtijd, en bij de Stones nog tot diep in de jaren '70.

En ten slote: kom eens met goede argumenten.

Toon heeft gelijk, niet iedere artiest heeft als doel het verkopen van zijn platen! denk maar aan John Lennon (ja hier heb je hem weer met zn' lennon )

Ja Toon ik denk dat je mij refereert met de narrowminded Beatle-fans. Ik ben er mij van bewust dat ik zo klink. Ik verdedig the 60's veel te hard, maar geloof me, ik geniet ook van andere muziek hoor

Thunderball: kom jongen! Mick Jagger! Die heeft toch zo'n knappe kikkersmoel? Die is toch zo aantrekkelijk!

Snowman: the hippie-style wordt niet bepaald uitgelachen. Die mode komt helemaal terug! Kijk maar naar jullie nederlandse inzending voor Eurosong (domme wedstrijd natuurlijk maar dit even terzijde). Die drie meiden vooral die met haar lang haar, dat is toch een duidelijke hippie-invloed! En ermee lachen: dat doe jij!

Lennonlover schreef:

Ja Toon ik denk dat je mij refereert met de narrowminded Beatle-fans.

Ach ja, ik hoop dat je het niet erg vind

Ik heb de Beatles nooit als hippiemuziek gezien. Psychedelisch ja, maar daarom nog niet hippie. Hippies waren er alleen aan de westkust van de VS, Later kwamen ze ook in Europa, toen de Beatles al lang uit hun psychedelische fase (en wat jij "hippiemuziek") noemt waren. En de jaren '60 is zoveel meer dan hippie's, die zijn er maar een klein onderdeeltje van, maar zijn wel he bekendst.
En dan nog, wat is er mis met "hippiemuziek". In feite kom je hier gewoon zeggen dat dat slechte muziek is zonder argumenten. Ik kom toch ook niet tegen jou zeggen dat ik hip hop slecht vind zonder argumenten?

Was je tegen mij bezig Toon? Wnt ik ben volledig akkoord met jou dat de 60's meer is dan hippies alleen. The Beatles hadden inderdaad een iets minder hippie-gehalte. Ze waren eerder psychedelisch. Diegene die het dichtst bij hippie kwamen waren John en George.

Jefferson airplane kan misschien eerder een hippie-band genoemt worden. Of Buffalo Springfield, typische peace-songs/lyrics. Héérlijk dus!

by the way: neen ik neem het je niet kwalijk

Lennonlover schreef:

Jefferson airplane kan misschien eerder een hippie-band genoemt worden. Of Buffalo Springfield, typische peace-songs/lyrics. Héérlijk dus!

Inderdaad, dit zijn schoolvoorbeelden van hippiebands uit de westkust van de VS (California dus).

Wat is er uberhaupt mis met hippiemuziek?

Maar ik snap niet dat je de Stones en de Beatles arrogant kan noemen. Oké, Lennon riep wel eens foute dingen en Jagger is geen ideale schoonzoon maar Richards en Starr staan juist bekend om hun gortdroge, typisch Engelse humor.

En The Who deed er niks voor om pubers achter zich te krijgen? Verklaar dan maar eens waarom ze hun instrumenten aan gort sloegen en Keith Moon z'n drumstel een keer voor exposieven heeft voorzien. Ze waren zo ongeveer de meest besproken band in London. Dit neemt trouwens niet weg dat ik het een geweldige band vindt maar (zeke rin het begin) waren ze wel degelijk populistisch. Overigens werd Townshend al gauw volwasssen.

Snowman
Heb net net opgezocht nummer 1 hits in America Who 1tje Beatels & Stones 10 + Dylan 0.

Dat zegt toch niks? Velvet Underground kent niemand en toch was het een geweldige band. Hits zeggen me al jaren niks meer.

dan vraag ik me af waar je dat hebt opgezocht.
in Amerika: the Who geen
Stones: acht
en The Beatles: twintig!!!!

avdj schreef:
Wat is er uberhaupt mis met hippiemuziek?

...Lennon riep wel eens foute dingen...

Inderdaad, de klootzak kon maar al te vaak zijn grote mond niet houden. Daardoor zijn ze gestopt met het optreden. Thanks a lot asshole

...Keith Moon z'n drumstel een keer voor exposieven heeft voorzien

én voorzien van goudvissen

by the way ik heb net in de Readers Digest een nieuwe anekdote gelezen over John. In een interview met het blad vertelde McCartney dit, en in quoteer:

"RD: Kun je een leuk verhaal vertellen over John Lennon dat je nog niet eerder hebt verteld?
McCartney: Hmmm, Johnny. [lacht]
Het was vooral veel gekheid. We werden altijd erg dronken in Hamburg. John was op een avond stomdronken, maar we moesten nog een set spelen en dat kon hij echt niet meer. Wij waren nuchter vergeleken met hem. We hesen ons op het podium en hij bleek op een onderbroek na naakt te zijn en droeg een toiletbril om zijn nek. Hij moest liggend zingen. [Lacht]
Terugkijkend leken we wel een stel studenten. We hadden een fantastische tijd. Soms zie ik John en mezelf door de straten van Liverpool slenteren, gekleed in het zwart, in een nauwsluitende broek -'afvoerpijpen' noemden we die- met onze gitaren over de schouder en we vermoedden totaal niet dat er ooit een groep zou zijn die The Beatles zou heten en een fenomeen zou zijn. We waren gewoon twee jongens zonder geld. Op een dag kocht John chocolade in een snoepwinkel. Hij vroeg: "Wil je de helft?" Ik zei: "Wow, wil jij je chocolade met mij delen?" Wat een toffe gast! [Lacht]. De kleine, gewone dingen blijven je het meest bij."

Leuk verhaal he. Ik heb er hard mee gelachen. Het andere deel (met de chocolade) dat erop volgde wou ik jullie niet afnemen.

Mojo Pin
Ik vind de Stones echt een gigantische kutband, maar The Beatles zijn wel

Bwa, ik ben een hevige Beatles-fan maar je moet the Stones niet zo afbreken. Ze hebben zeker hun strepen verdient. Ze zijn zeker ook OK

Hier heb je het avdj: dit zegt dus een beatles-fan!

Mojo Pin
Ik heb gewoon totaal niets met de muziek die The Stones maken. Verder vind ik Mick Jagger een vervelende vent. The Beatles spreken mij dan weer wel aan. Tja, sorry

Het zijn allebei overgewaardeerde groepen.

Mojo Pin
The Beatles ook? Mwoah, niet mee eens, maar goed.

Waarom Klumpie? Ik denk niet dat The Beatles in 2000 tot grootste en invloedrijkste band zijn verkozen omdat ze overgewaardeerd zijn...

Leuk hoor die anekdotes maar je zit bij het verkeerde topic Lennonlover. Satisfaction was overigens het beste rock nummer en Exile... het beste jaren '70 album. Jawel.

mja, waar zou ik hem anders moeten plaatsen, die anekdote?

Satisfaction is wel een goed nummer, maar ze hebben er vele betere gemaakt. het is weer het bekendste dat daartoe vekozen is en niet het beste vrees ik...

Nee hoor. Het is gewoon een zeer vernieuwend nummer met een controversiele tekst anno 1965. De opbouw/structuur was toen uniek. Maar ze hebben inderdaad betere gemaakt.

avdj schreef:
Nee hoor. Het is gewoon een zeer vernieuwend nummer met een controversiele tekst anno 1965. De opbouw/structuur was toen uniek. Maar ze hebben inderdaad betere gemaakt.

Zo vernieuwend en controversieel was het nu ook weer niet.

het was anders, dat wel.

De tekst bijv. was toch beduidend anders dan die liefdesliedjes die je in die tijd hoorde. Het 'niet tevreden zijn' van jeugd was natuurlijk sowieso al hét gespreksonderwerp van ouders toen. En welk nummer had hiervoor een herhalende riff? My Generation van The Who was ook geen doorsnee popsong trouwens.

Snowman
avdj schreef:
De tekst bijv. was toch beduidend anders dan die liefdesliedjes die je in die tijd hoorde. Het 'niet tevreden zijn' van jeugd was natuurlijk sowieso al hét gespreksonderwerp van ouders toen. En welk nummer had hiervoor een herhalende riff? My Generation van The Who was ook geen doorsnee popsong trouwens.

Geen standaard pop song het is de doorsnee voor een pop song.

My generation, vond het nummer geweldig maar hoe meer ik het hoor, hoe minder goed ik het vind. A quick one while he's away is mijn favoriet. Dan is er nog teenage wasteland, the seeker, the real me,... heerlijke nummers.

en wat is een herhalende "riff" avdj????

Wat the beatles nieuw hadden was dat zij begonnen met het refrein. Luister maar naar het nummer van de beginjaren "all my loving" of "can't by my love". Dat was nooit eerder gezien.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:25 uur

geplaatst: vandaag om 18:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.