Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 5 april 2009, 15:43 uur
Wat!? Zelfs lambf vindt het niet eens zo slecht 0.0 Dan moet het weel heel goed zijn 

0
geplaatst: 5 april 2009, 16:27 uur
ben erg benieuwd. ken het totaal niet, zelfs nog nooit van gehoord. leuk! Ben hem nu aan het binnen halen. Vol verwachting klopt mijn metal hart
0
geplaatst: 6 april 2009, 10:24 uur
Kronos schreef:
Dit album combineert het beste van twee werelden. De grandeur van klassieke heavy metal en de finesse van een hedendaagse productie.
Dit album combineert het beste van twee werelden. De grandeur van klassieke heavy metal en de finesse van een hedendaagse productie.
Eerste indruk: Volledig mee eens, ook de zanger klinkt erg 80's...
Beukt lekker dit album, benieuwd of de zang na een tijdje niet gaat vervelen...
0
geplaatst: 6 april 2009, 18:24 uur
Deze plaat rockt als een malle, ik vond de zang helemaal niks toen ik hem gisteren voor het eerst hoorde maar ik ben er al helemaal aan gewend. Heb de afgelopen 3 uur dit album geluisterd. 

0
geplaatst: 6 april 2009, 18:29 uur
Leuk album inderdaad, heb 'm alleen al zeker een half jaar niet gedraaid. Ik neem 'm van de week wel even mee in de auto.
0
geplaatst: 6 april 2009, 18:33 uur
@Cabeza,
Die kans zit er wel in, dat de zang bij de eerste luisterbeurt(en) wat eentonig klinkt en gaat vervelen. Maar bij mij verdween dat al snel, zeker toen ik de nummers beter leerde kennen.
@HammerHead,
Ik had gezien dat jij het album al kende. Je bent de enige van de hele lijst deelnemers hier die er al een stem had geplaatst, behalve ikzelf dan ook.
@Fza,
Leuk te lezen dat je er van geniet.
Die kans zit er wel in, dat de zang bij de eerste luisterbeurt(en) wat eentonig klinkt en gaat vervelen. Maar bij mij verdween dat al snel, zeker toen ik de nummers beter leerde kennen.
@HammerHead,
Ik had gezien dat jij het album al kende. Je bent de enige van de hele lijst deelnemers hier die er al een stem had geplaatst, behalve ikzelf dan ook.
@Fza,
Leuk te lezen dat je er van geniet.
0
geplaatst: 6 april 2009, 19:23 uur
Ik vind het album tot nu toe een beetje tegenvallen, die teksten van Warriors hangen echt tegen dragonforce aan, jammer
Het had van mij ook allemaal wat harder en viezer gemogen.
Misschien komt het nog maar ik heb het licht nog tussen de twee werelden nog niet gezien.
Het had van mij ook allemaal wat harder en viezer gemogen.Misschien komt het nog maar ik heb het licht nog tussen de twee werelden nog niet gezien.
0
geplaatst: 8 april 2009, 06:43 uur
Update
week 01 (08/02/2009): Devoo : Elvenking - Heathenreel (2001)
week 02 (15/02/2009): Aghora : Aghora - Formless (2006)
week 03 (22/02/2009): MDV : Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007)
week 04 (01/03/2009): Silver : Godflesh - Pure (1992)
week 05 (08/03/2009): lambf : Dead Raven Choir – My Firstborn Will Surely Be... (2007)
week 06 (15/03/2009): mastodonner : Withered - Folie Circulaire (2008)
week 07 (22/03/2009): bennerd : Emmure - Goodbye to the Gallows (2007)
week 08 (29/03/2009): Sir Spamalot : Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
week 09 (05/04/2009): Kronos : I - Between Two Worlds (2006)
week 10 (12/04/2009): ThirdEyedCitizen :
week 11 (19/04/2009): Fza :
week 12 (26/04/2009): HammerHead :
week 13 (03/05/2009): Dime :
week 14 (10/05/2009): phantasia :
week 15 (17/05/2009): Dexter :
week 16 (24/05/2009): paulisdik :
week 17 (31/05/2009): Cabeza Borradora :
week 18 (07/06/2009): Gallow :
week 19 (14/06/2009): Norbert :
week 20 (21/06/2009): aslan :
week 21 (28/06/2009): trebemmit :
week 22 (05/07/2009): Joy4ever :
week 23 (12/07/2009): Lambooza :
week 24 (19/07/2009): andnino :
week 25 (26/07/2009): progressive :
week 26 (03/08/2009): Bobiej :
week 01 (08/02/2009): Devoo : Elvenking - Heathenreel (2001)
week 02 (15/02/2009): Aghora : Aghora - Formless (2006)
week 03 (22/02/2009): MDV : Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007)
week 04 (01/03/2009): Silver : Godflesh - Pure (1992)
week 05 (08/03/2009): lambf : Dead Raven Choir – My Firstborn Will Surely Be... (2007)
week 06 (15/03/2009): mastodonner : Withered - Folie Circulaire (2008)
week 07 (22/03/2009): bennerd : Emmure - Goodbye to the Gallows (2007)
week 08 (29/03/2009): Sir Spamalot : Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
week 09 (05/04/2009): Kronos : I - Between Two Worlds (2006)
week 10 (12/04/2009): ThirdEyedCitizen :
week 11 (19/04/2009): Fza :
week 12 (26/04/2009): HammerHead :
week 13 (03/05/2009): Dime :
week 14 (10/05/2009): phantasia :
week 15 (17/05/2009): Dexter :
week 16 (24/05/2009): paulisdik :
week 17 (31/05/2009): Cabeza Borradora :
week 18 (07/06/2009): Gallow :
week 19 (14/06/2009): Norbert :
week 20 (21/06/2009): aslan :
week 21 (28/06/2009): trebemmit :
week 22 (05/07/2009): Joy4ever :
week 23 (12/07/2009): Lambooza :
week 24 (19/07/2009): andnino :
week 25 (26/07/2009): progressive :
week 26 (03/08/2009): Bobiej :
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 april 2009, 17:24 uur
Volledig verslag volgt bij het album, maar de opener vind ik echt geweldig. Prachtige gitaartapijten en lekker rocken.
0
geplaatst: 10 april 2009, 21:16 uur
Dit is denk ik ook de eerste plaat, die massaal goed ontvangen wordt. Goede keuze heeft Kronos gemaakt! 

0
geplaatst: 11 april 2009, 10:13 uur
Alleen Lambf niet
en ik heb mijn oordeel ook nog niet gegeven... dat volgt voor zondag nog
en ik heb mijn oordeel ook nog niet gegeven... dat volgt voor zondag nog
0
geplaatst: 11 april 2009, 12:38 uur
Een geweldige keuze !
Geweldige plaat !
Bij het album schreef ik er hetvolgende over:
"Een album uit 2006 dat eigenlijk gerust een top 10-plaats in mijn top 30 van 2006 had kunnen, mogen, moeten innemen, is deze "Between Two Worlds", het eerste album van het Noorse "I", een 'supergroep' met leden van Immortal (voormalig Immortal-opperhoofd Abbath en I-vocalist richtte "I" op), Gorogroth, Enslaved en Sagh. Een knappe combinatie van Brutal Metal, Black Metal, Epic Metal en klassieke Heavy Metal.
Het resultaat? Edelmetaal...
c-moon en Black Metal? Nou, nou... Inderdaad, ik sta zelf ook paf... ik wist niet of ik dit wel zo goed zou vinden, maar na enkele lovende reviews bestelde ik dit album blindelings en ik ben geenszins ontgoocheld...
Geen doelloos gebeuk, gegrom of gegil; hier wordt knap gespeeld, lekker smerig 'gezongen'. Veel variatie, tempowisselingen in de muziek.. traag, slepend, dan weer wat sneller... overheerlijke gitaarsolo's... veel sfeer... Dit album zal nog vaak in de CD-speler geschoven worden, huize c-moon "
En ik schreef er zelf een stukje over op mijn blog, waar ik maar zelden albums bespreek, maar eerder concertverslagjes zet, dus kun je nagaan dat ik blown away was door dit heerlijke geweld:
The M@rkec Files: Edelmetaal: I - Between Two Worlds - markec.blogspot.com
YEARH !
Geweldige plaat !
Bij het album schreef ik er hetvolgende over:
"Een album uit 2006 dat eigenlijk gerust een top 10-plaats in mijn top 30 van 2006 had kunnen, mogen, moeten innemen, is deze "Between Two Worlds", het eerste album van het Noorse "I", een 'supergroep' met leden van Immortal (voormalig Immortal-opperhoofd Abbath en I-vocalist richtte "I" op), Gorogroth, Enslaved en Sagh. Een knappe combinatie van Brutal Metal, Black Metal, Epic Metal en klassieke Heavy Metal.
Het resultaat? Edelmetaal...
c-moon en Black Metal? Nou, nou... Inderdaad, ik sta zelf ook paf... ik wist niet of ik dit wel zo goed zou vinden, maar na enkele lovende reviews bestelde ik dit album blindelings en ik ben geenszins ontgoocheld...
Geen doelloos gebeuk, gegrom of gegil; hier wordt knap gespeeld, lekker smerig 'gezongen'. Veel variatie, tempowisselingen in de muziek.. traag, slepend, dan weer wat sneller... overheerlijke gitaarsolo's... veel sfeer... Dit album zal nog vaak in de CD-speler geschoven worden, huize c-moon "
En ik schreef er zelf een stukje over op mijn blog, waar ik maar zelden albums bespreek, maar eerder concertverslagjes zet, dus kun je nagaan dat ik blown away was door dit heerlijke geweld:
The M@rkec Files: Edelmetaal: I - Between Two Worlds - markec.blogspot.com
YEARH !
0
geplaatst: 11 april 2009, 13:11 uur
Ik zal me aansluiten bij de euforie, mijn eerste indruk was slecht maar hij is gegroeid, vier welverdiende sterren voor Between Two Worlds!
0
geplaatst: 11 april 2009, 13:16 uur
Ik snap het enthousiasme voor deze plaat absoluut niet. Voor mij is het een eentonig gebeuren en ik heb hem inmiddels twee keer beluisterd. Niet mij ding dus.
0
geplaatst: 11 april 2009, 14:24 uur
De hele plaat ademt zo'n beetje eenzelfde sfeer uit, maar is bij nadere beluistering zeker niet eentonig.
Maar als die sfeer je gewoon in het geheel niet aanspreekt, dan is het inderdaad je ding niet.
Maar als die sfeer je gewoon in het geheel niet aanspreekt, dan is het inderdaad je ding niet.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 12 april 2009, 11:19 uur
Ik brand van spanning naar de worp van ThirdEyedCitizen. Zijn top tien laat alleszins een verrassend album vermoeden, want ik ken er weinig van. All good things come to those who wait.
0
geplaatst: 12 april 2009, 16:30 uur
Dat gaat goed komen met dat album. De laatste tijd weinig van me laten horen, maar ik heb je album gehoord Kronos. Als ik nog eens tijd heb, zal ik voor een serieuze beoordeling gaan zitten.
Ik heb de spelbreker van deze week een PM gestuurd, wat te doen met mijn album. Zo nodig heb ik zeker een alternatief./
Voor nu, ik ga douchen en bijkomen. Weekendje weg geweest, tot 4 uur uit geweest en helaas kon ik om 8.45 al niet lekker meer slapen. Geef maar de schuld aan het gebrek aan een goed kussen en vreemde omgeving.
Ik doe mijn best om vanavond nog wat online te krijgen, lukt dat niet qua energie (ga uit eten met ouders, lol), zal het morgen worden.
Ik heb de spelbreker van deze week een PM gestuurd, wat te doen met mijn album. Zo nodig heb ik zeker een alternatief./
Voor nu, ik ga douchen en bijkomen. Weekendje weg geweest, tot 4 uur uit geweest en helaas kon ik om 8.45 al niet lekker meer slapen. Geef maar de schuld aan het gebrek aan een goed kussen en vreemde omgeving.
Ik doe mijn best om vanavond nog wat online te krijgen, lukt dat niet qua energie (ga uit eten met ouders, lol), zal het morgen worden.
0
geplaatst: 12 april 2009, 16:55 uur
een gok via PM mag altijd. Mocht je het album kennen, weet ik in ieder geval zeker dat ik moet wisselen 

0
geplaatst: 12 april 2009, 22:33 uur
Goed. Ik ga toch proberen nog een verhaaltje in elkaar te draaien. Ik zou voor het album op 1e paasdag zorgen, dus dan doe ik dat ook, al is het wat laat.
Niks ten nadele van de albums in dit topic, maar ik mistte toch 1 element bij de albums die geweest zijn. De mensen die me een beetje kennen, kunnen misschien wel raden, welk element dat is.
We hebben agressie gehad (veel zelfs), techniek, lompheid, snelheid, maar het topic heeft een gebrek aan melancholie en sfeer. Kronos kan ik nog niet over oordelen, maar qua sfeerschepping kwam Dead Raven Choir nog het dichtst in de buurt van een op sfeer gedragen album.
Ik vind dat mooi. Albums die je met gemak met je ogen dicht kunt beluisteren, in bed of op de bank. Bands als Agalloch of Alcest bijvoorbeeld, die je niet doen opschrikken door dat veel te harde moment, maar je nog steeds weten uit te dagen door die ene tempoversnelling.
Mensen die in mijn top 10 kijken zien 2 a 3 echte metal albums. Als ik het over sfeer heb, kwalificeert er zicht echter maar 1.
Amesoeurs - Amesoeurs

Alcest, daar gaan we dus verder mee. Niege, de man achter droomrock/Metalband Alcest, heeft nog een bandje genaamd Amesoeurs, met Audrey Sylvain op cleane vocalen en Niege op scream.
Amesoeurs maakt een mix van catchy melancholische rock en Black Metal. Aparte hierbij is dat de poppy kant en de Metal kant elkaar meermaals raken of kruisen. Een Black Metal passage met lieve vrouwelijke vocalen is niet ongewoon, evenals een scream kan voorkomen in een rustig rockstukje.
Qua sfeer is dit album heerlijk dromerig maar ook erg uitdagend. Meermaals word er een tempowisseling ingegooid en met vocalen gespeeld. Persoonlijk vind ik het album nergens ontoegankelijk echter, maar het heeft wel 2 kanten. Het lieve/dromerige zal niet iedereen aanstaan, terwijl ook niet iedereen fan zal zijn van de droge ijselijke scream van Niege. Ook de muziek heeft die kant. Dan weer heel poppy haast, dan weer flink hakkend. Je moet de omschakeling maar kunnen maken.
Andino, kijk maar of je meedoet. Joy4ever, ik kan er niets aan doen dat jij precies op de dag dat ik dit albumstuk in elkaar zet nog dit album becijfert. Kom er net pas achter en mijn verhaal is nu al klaar hoor
.
Mijn altenatief album, daar kreeg ik persoonlijk vandaag ook hoofdpijn van. Dus het zat er niet in om van album te veranderen.
De rest, veel plezier!
Niks ten nadele van de albums in dit topic, maar ik mistte toch 1 element bij de albums die geweest zijn. De mensen die me een beetje kennen, kunnen misschien wel raden, welk element dat is.
We hebben agressie gehad (veel zelfs), techniek, lompheid, snelheid, maar het topic heeft een gebrek aan melancholie en sfeer. Kronos kan ik nog niet over oordelen, maar qua sfeerschepping kwam Dead Raven Choir nog het dichtst in de buurt van een op sfeer gedragen album.
Ik vind dat mooi. Albums die je met gemak met je ogen dicht kunt beluisteren, in bed of op de bank. Bands als Agalloch of Alcest bijvoorbeeld, die je niet doen opschrikken door dat veel te harde moment, maar je nog steeds weten uit te dagen door die ene tempoversnelling.
Mensen die in mijn top 10 kijken zien 2 a 3 echte metal albums. Als ik het over sfeer heb, kwalificeert er zicht echter maar 1.
Amesoeurs - Amesoeurs

Alcest, daar gaan we dus verder mee. Niege, de man achter droomrock/Metalband Alcest, heeft nog een bandje genaamd Amesoeurs, met Audrey Sylvain op cleane vocalen en Niege op scream.
Amesoeurs maakt een mix van catchy melancholische rock en Black Metal. Aparte hierbij is dat de poppy kant en de Metal kant elkaar meermaals raken of kruisen. Een Black Metal passage met lieve vrouwelijke vocalen is niet ongewoon, evenals een scream kan voorkomen in een rustig rockstukje.
Qua sfeer is dit album heerlijk dromerig maar ook erg uitdagend. Meermaals word er een tempowisseling ingegooid en met vocalen gespeeld. Persoonlijk vind ik het album nergens ontoegankelijk echter, maar het heeft wel 2 kanten. Het lieve/dromerige zal niet iedereen aanstaan, terwijl ook niet iedereen fan zal zijn van de droge ijselijke scream van Niege. Ook de muziek heeft die kant. Dan weer heel poppy haast, dan weer flink hakkend. Je moet de omschakeling maar kunnen maken.
Andino, kijk maar of je meedoet. Joy4ever, ik kan er niets aan doen dat jij precies op de dag dat ik dit albumstuk in elkaar zet nog dit album becijfert. Kom er net pas achter en mijn verhaal is nu al klaar hoor
.Mijn altenatief album, daar kreeg ik persoonlijk vandaag ook hoofdpijn van. Dus het zat er niet in om van album te veranderen.
De rest, veel plezier!

0
geplaatst: 13 april 2009, 07:57 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Joy4ever, ik kan er niets aan doen dat jij precies op de dag dat ik dit albumstuk in elkaar zet nog dit album becijfert.
Joy4ever, ik kan er niets aan doen dat jij precies op de dag dat ik dit albumstuk in elkaar zet nog dit album becijfert.

0
geplaatst: 13 april 2009, 09:57 uur
Vreemd... Ik luister The Marrow Heel vaak met mijn ogen dicht om van de claustrofobische sfeer te genieten.
Maar goed, Amesoeurus, ik zal er achteraan gaan.
Maar goed, Amesoeurus, ik zal er achteraan gaan.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 13 april 2009, 10:17 uur
Deze morgen eerste luisterbeurt van Amesoeurs en ... overleefd (grapje!). Ik moet zeggen: had me op het één en het ander voorbereid maar positief en aangenaam verrast. Nu zwijg ik want ik wil het voor de anderen niet verknallen door te veel te vertellen.
0
geplaatst: 13 april 2009, 11:05 uur
Oh, ik zat er toch naast met mijn eerste gedacht. 
Ik ben al vaak aangeraden geweest door een kennis om dit album te luisteren, maar het is er nog nooit van gekomen. Ideaal moment dus!

Ik ben al vaak aangeraden geweest door een kennis om dit album te luisteren, maar het is er nog nooit van gekomen. Ideaal moment dus!
0
geplaatst: 13 april 2009, 11:59 uur
Ik wil het voor anderen ook niet verknallen, maar het moet me toch alvast van het hart dat ik dit geen metal-album vind. Hoewel er af en toe invloeden en ingrediënten uit de metal in voorkomen, hoor ik verder nogal vrij gewone rockmuziek met een duidelijk post-punk karakter. Het doet soms een beetje aan Sonic Youth denken maar dan minder rauw (en euh, minder goed...)
* denotes required fields.