MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
DIt album is samen met Master of disguise het enige werk wat ik van Savage Grace ken.
Toevallig heb ik er deze ochtend nog enkele nummers van beluisterd.
Een jaar geleden nog samen met Omen live gezien.

Uitstekende keuze van Sir!

Savage Grace, inderdaad uitstekende keuze!

Niet voor het een of ander, maar ik doe de volgende ronde niet meer mee. Gewoon door een gebrek aan interesse om wekelijks de plaat op te zoeken (wat ik sowieso al niet deed) en omdat er (mijn excuses) geen enkele plaat meer langskomt die echt mijn interesse wekt, waardoor ik eerder het gevoel heb dat ik liever mijn tijd anders besteed.

Ik zal het topic sowieso wel blijven checken en af en toe wat reageren, maar ik doe niet meer actief mee.

Voor mij hetzelfde. Ik keek nog wel regelmatig, maar voor de jaren tachtig-negentig-metal doe ik het niet (gewoon totaal mijn genre niet), en de meeste platen die wel in mijn straatje lagen kende ik, of op zijn minst de band al (gek genoeg). Bovendien heb ik nog een mega-lijst aan albums te luisteren en als ik daar druk op ga zetten geniet ik er ook niet van... Misschien doe ik nog een keer mee, maar komende ronde niet.

Jammer, de vierde ronde wordt een korte als het in dit tempo doorgaat

Zelf merk ik ook dat ik regelmatig een stuk achterloop, omdat ik het te druk heb om heel veel nieuwe muziek te kunnen luisteren (op mijn werk draai ik liever muziek die ik al goed ken, anders leidt het teveel af). Ben van plan om de komende tijd minder achter nieuwe albums aan te gaan, maar elke week een MAvdW erbij moet wel te doen zijn.
Plus, de helft van de tijd bevalt het album toch niet, en kan ik het snel weer terzijde leggen .

Ach, ik vind het altijd wel aardig. Ik sluit nooit albums op voorhand uit. Je weet maar nooit.

Als er weinig participanten zijn, is het misschien een idee om tweewekelijks te publiceren. Zie maar. Mij maakt het niet uit, ik doe wel mee.

Ik denk niet dat het uitmaakt 1 keer per week of om de week!! Sommige platen trekken wel de aandacht en sommige niet!! En als het je aantrekt is het een kleine moeite hem tussen alle andere nieuwe platen te pindakazen.

Ik zelf heb ook niet veel met de jaren 80/90 metal...maar probeer het wel!! Soms luister ik alleen een nummer op youtube/myspace om te kijken of ik dit wel of niet zal luisteren!!

Ik weet wel dat als je wilt dat je plaat hoog in de top 10 terecht komt je het best een jaren 80 plaat of een echte heavy metal plaat uit moet brengen.

Platen die meer dan een luister beurt nodig hebben kan je beter achterwege laten!!

Desondanks ben ik benieuwd naar de nieuwe inbreng van Sir én naar de nieuwe ronde!!

Ik ben ook voor een nieuwe plaat per week. Anders gaat het weer te lang duren, en als een album je niet bevalt, moet je wel erg lang wachten op een nieuwe inzending.

@Edwynn: albums op voorhand uitsluiten doe ik ook niet, maar soms weet ik na 1 of 2 keer luisteren dat het me niet gaat bevallen.

Ik reageerde niet specifiek op jouw post, Wizard. Ik sprak puur voor mezelf.

Ik weet voor mezelf ook vaak wel of ik na een globale luisterbeurt nog interesse heb of niet. Maar ik vind het aan de andere kant best leuk om met gekke dingen kennis te maken. Van 80's metal tot sludge of weetikwatvoorknetterharde core, het maakt mij niet uit.
Ik denk dat ik de volgende rond ook eens iets, denk ik, afwijkends in ga brengen.

Ok, dan had ik je bericht verkeerd opgevat. Mijn fout.

Via dit topic heb ik een aantal bands (of albums) leren kennen dat anders ongetwijfeld onder mijn radar was gebleven (Empyrium, Ahab, X Japan, Cormorant, Vektor, God Dethroned, Enslaved, Kylesa, Manilla Road, Amesoeurs) die niet allemaal direct in mijn straatje liggen. Maar soms raak ik een beetje bedolven onder de muziek die ik allemaal nog wil luisteren. Ik denk dat ik gewoon maar moet accepteren dat er meer goede muziek op deze wereld is dan ik allemaal kan horen.

Savage Grace net een keer geluisterd en het geeft me een zonnig gevoel. Lekker op het gras liggen, biertje in de hand, Savage Grace op het podium en het zonnetje!! Daar teken ik wel voor nu!!

Ai, nu loop ik een beetje achter in dit topic. Juist de introductie van Sir tot Savage Grace (waarvan ik Master of Disguise op lp heb gehad) gelezen, en er warempel water van in de mond gekregen , en een dorst naar metal! Me baserend op wat ik me herinner van 'Master of Disguise' ben ik in tegenstelling tot de Sir niet zo onderstenboven van Savage Grace (heb hem later ook niet op cd aangeschaft), maar het is alweer zeker 20 jaar geleden dat ik dat album nog gehoord heb. Dus ga ik hem net zoals deze After the Fall From Grace eens opzoeken. Een hernieuwde, en nieuwe kennismaking, want After the Fall From Grace heb ik nooit eerder gehoord (zelfs de hoes komt me niet bekend voor).

Sir Spamalot (crew)
0-2

Ik heb After the Fall from Grace nu een paar keer beluisterd en het album bevalt me zeker wel. Ik dacht dat ik het kende van vroeger, maar dat moet ook het debuut geweest zijn. Daar ook maar weer eens naar op zoek gaan.

Het debuut vind ik persoonlijk nog net iets beter.

Devoo schreef:
Hier op Musicmeter heb je al het Jazz album van de week, en ik vroeg me af of er hier ook animo was om dit te doen met Metal. Dus ongeveer hetzelfde concept als bij het Jazz topic. Iedere week zou er dus een nieuw Metal album in de spotlights staan, waarvan je denkt dat die te weinig aandacht krijgt op Musicmeter, die wordt dan beoordeelt door enkele gebruikers, en de volgende week komt er iemand anders met een nieuw Metal album.

Is hier interesse voor? Zijn er Metal fans die hier aan willen meedoen? Bennerd? Aslan? Nakur? Eddie?

Super Idee

Ik zie ook af van een ronde 4. Dat komt voornamelijk door de manier waarop wordt omgeschoten met inzendingen. Mensen zoeken met veel moeite een plaat uit die "onder de aandacht van ieder" wordt geplaatst. Niet alleen om iets te zoeken wat precies de smaak is van een ander, maar gewoon om eens wat anders te laten horen. Dat is tenminste mijn insteek geweest. Nu is het moeilijk te verwachten dat iedereen de plaat dan ook top vindt. Ik vind alleen dat de reacties van mensen die de plaat niet goed vinden 'm gewoon respectloos de spreekwoordelijke prullenbak in mieteren en het afdoen met "Niets voor, irritante stem" bijv. Er wordt niet serieus ingegaan op de elementen van de muziek in de plaat. Gewoon een respectvolle waardering wordt er bijna niet gegeven. Ik hou van veel verschillende soorten metal (en vele andere stijlen muziek) en de waardering bij veel mensen in dit topic voor materiaal wat niet direct in hun straatje ligt is vaak ver te zoeken en dat is volgens mij nu juist het hele idee van dit topic, om ook eens serieus buiten het bekende straatje te luisteren.

Ik kan me vergissen maar ik heb van jou nog nooit een reactie gelezen op welk metal album van de week dan ook, mischien eerst eens zelf met iets inhoudelijks komen voordat je anderen ergens van beschuldigd?

trebremmit schreef:
Ik kan me vergissen maar ik heb van jou nog nooit een reactie gelezen op welk metal album van de week dan ook, mischien eerst eens zelf met iets inhoudelijks komen
voordat je anderen ergens van beschuldigd?

Probeer eens bij de albums zelf te kijken voor de lol. Ik beluister lang niet elke ivm m'n drukke leven,
maar ik doe wel m'n best er af en toe een paar mee te nemen.

Bovendien staat mijn "niet reageren" toch helemaal los van mijn bericht?

Ik heb alle albums van deze ronde bekeken en er staan nul berichten van jou bij.
Als je graag zulke inhoudelijke reacties van anderen wilt dan vind ik het vreemd dat jij daar zelf nooit aan meedoet.

Ik voel mij niet aangesproken. Ik luister altijd. Alleen neem ik niet altijd de tijd er iets over te schrijven. Dat komt meestal nog wel.
Daarnaast heb ik er geen moeite mee als mensen ongezouten wijze 'mijn' albums afkraken. Misschien levert het nog eens leuke discussie op.

Verder ben ik met trebremmit eens dat een beter milieu vaak bij jezelf begint.

Verder is het ook erg vreemd dat iemand zijn ongezouten mening niet mag laten horen. Als ik een band niet goed vind, is dat waarschijnlijk omdat de zanger irritant klinkt, de riffs slecht zijn, de drummer klinkt als een timmerman met epilepsie of de nummers gewoon dodelijk saai zijn. Dan ga ik niet beginnen letten op het ritmeschema dat die band speelt of luisteren naar hoeveel noten er in een bepaalde solo verwerkt zitten.

Edit: nu vraag ik me eigenlijk ook af welke andere 'elementen in muziek' er zijn.

Ben nu trouwens Massacra aan het luisteren, en het eerste nummer kwam me heel bekend voor, blijkt dat dit op een verzamel cassette death metal stond die ik in de jaren negentig van iemand heb gekregen. Gave plaat verder, lekkere portie old school death metal waar ik zeker een liefhebber van ben. Nu nog eens kijken of ik die cassette nog weer kan vinden.

Nehbur schreef:
Dat komt voornamelijk door de manier waarop wordt omgeschoten met inzendingen. Mensen zoeken met veel moeite een plaat uit die "onder de aandacht van ieder" wordt geplaatst. Niet alleen om iets te zoeken wat precies de smaak is van een ander, maar gewoon om eens wat anders te laten horen. Dat is tenminste mijn insteek geweest. Nu is het moeilijk te verwachten dat iedereen de plaat dan ook top vindt. Ik vind alleen dat de reacties van mensen die de plaat niet goed vinden 'm gewoon respectloos de spreekwoordelijke prullenbak in mieteren en het afdoen met "Niets voor, irritante stem"

Kan het zijn dat je het hier vooral over jezelf en jouw (laatste) inzending (Periphery) hebt, Nehbur?

Natuurlijk is het niet leuk als je veel moeite hebt gedaan om een origineel album te vinden en er veel tekst bij te schrijven dat er dan (schijnbaar) amper aandacht aan wordt geschonken en het door sommigen met één zinnetje wordt afgeserveerd.

Maar de lol van het topic zou er volgens mij toch snel af gaan als het zo serieus opgevat wordt dat ook albums die in het geheel niet bevallen uitvoerig beluisterd en besproken móeten worden.

Sir Spamalot (crew)
Nehbur, ik voel me ook niet persoonlijk aangesproken, laat daarover aub geen misverstand bestaan maar ik heb begrip voor je standpunt. Ik kan alleen in eigen naam spreken en zeggen dat ik me amuseer in deze topic, welke soort album er ook wordt ingediend. Ik probeer ook mijn berichten te verzorgen met de nodige zelfrelativering en vleugje humor.
Elkaar iets anders laten horen is juist mijn doel van deze topic, ik heb hier albums opgepikt die ik nooit zou hebben beluisterd hebben. Inderdaad, er kruipt tijd in, mijn laatste inzending heeft ook tijd nodig gehad, albums beluisteren, kiezen, twijfelen, kiezen, twijfelen en dan de introductie schrijven. Ik ben er ook een goed uur mee bezig geweest. Wat dan ook, ik zou het jammer vinden dat je zou afhaken, juist om die diversiteit in deze topic te behouden.

IK vind lang niet alles goed wat hier elke zondag langs komt. maar ik doe juist mee om nieuwe dingen proberen te ontdekken.
Elke ronde zaten er wel enkele albums bij die me zeer goed bevielen. En dan vooral deze 3e ronde.
Ik zou het persoonlijk jammer vinden als er veel users voor ronde 4 afhaken ongeacht ze op elk album reageren of niet.

Och, er komen ook altijd wel nieuwe deelnemers bij.

Het 'probleem' is natuurlijk ook dat metal zo'n overkoepelende term is geworden dat het niet meer dan logisch is dat niet alles bij iedereen in de smaak kan vallen. Aan sommige metal heb ik een even grote afkeer dan aan house muziek. En zo heb ik alle begrip voor andnino dat hij gewoon geen interesse heeft voor die 'oude troep', die dan weer mijn voorkeur heeft.

Mijn persoonlijke verlangen bij het voorstellen van een album is niet meer dan dat mensen het eens proberen en als iemand het dan ook nog een beetje goed vindt, meer moet dat niet zijn. We zijn tenslotte muziekliefhebbers die er lol aan moeten beleven, geen -critici die voor hun mening betaald worden.

Beste lieden,

Het gaat mij niet om mijn laatste inzending. Ik wist van te voren dat de zang niet door iedereens strot ging. Dat ging het bij mij ook niet haha. Als iemand een album laat horen met van die jankzang zoals in Dreamtheater dan zou ik ook zeggen "Wat een irritante zang". Daar gaat het mij niet om. Waar het mij om gaat is dat voor mij gewoon de lol eraf is om een album te zoeken en te posten om vervolgens opmerkingen te krijgen die bij wijze van spreke zijn "Zang kut, album is kut dag.". Snap je? Als ik een album bekritiseer dan geef ik mijn mening over veel elementen in de muziek. De mix, de muzikaliteit, de professionaliteit, het gevoel, de riffs, de stemmen etc.

Ik mis gewoon de degelijke recenties. Natuurlijk bedoel ik dit niet voor iedereen, maar toen ik me afvroeg, zou ik een rond 4 willen? Dan dacht ik nee... daarvoor ga ik de moeite gewoon niet meer nemen.

Anyhow, voel je aub niet persoonlijk aangesproken, ik geef enkel een reden waarom ik niet meer mee doe. Anderen zouden gewoon niet meer reageren, ik geef tenminste een reden

Guinness1980 schreef:
IK vind lang niet alles goed wat hier elke zondag langs komt. maar ik doe juist mee om nieuwe dingen proberen te ontdekken.
Elke ronde zaten er wel enkele albums bij die me zeer goed bevielen. En dan vooral deze 3e ronde.
Ik zou het persoonlijk jammer vinden als er veel users voor ronde 4 afhaken ongeacht ze op elk album reageren of niet.

Ik heb ook zeker mede dankzij jullie een aantal goede albums aan m'n collectie toegevoegd!

Sir Spamalot (crew)
Tot op vandaag hebben 107 (!) albums hun opwachting gemaakt in deze topic. Ik durf gerust zeggen dat ik zonder deze topic 90% van deze albums nooit zou beluisterd hebben, ik heb bijgeleerd als oude dinosauriër.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:09 uur

geplaatst: vandaag om 00:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.