MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Nehbur schreef:
Anyhow, voel je aub niet persoonlijk aangesproken, ik geef enkel een reden waarom ik niet meer mee doe. Anderen zouden gewoon niet meer reageren, ik geef tenminste een reden

Hetzelfde kan gezegd worden van wie met enkele woorden uitlegt waarom een album niet bevalt.

En dan spreek ik voor mezelf. Lang niet elk album beluister ik grondig, maar ik schrijf op z'n minst altijd wel even wat mijn beleving ervan is. Gewoon als communicatie, niet als recensie uiteraard.

Je hebt ook nog de groep mensen die geen omkijken hebben naar dit topic, uitgezonderd hun eigen inzendingen. Ikzelf pik eruit waar ik heil in zie, er zijn eenmaal genres die me minder aanspreken.

Ik wil wel graag doorgaan, ik heb dit topic deze ronde ontdekt. Het zou een lekkere timing zijn.

jasper1991 schreef:
Je hebt ook nog de groep mensen die geen omkijken hebben naar dit topic, uitgezonderd hun eigen inzendingen.

Inderdaad, maar ook dat is oké.

Ook als het metal album van de week absoluut niet in mijn straatje past probeer ik er minstens een luisterbeurt aan te spenderen.
Zo moest ik jaren geleden nooit wat weten van Death metal terwijl dat nu 'zo ongeveer op 80's thrash na m'n favoriete genre is .

Voor dat topic maak ik meestal wel even vrije tijd voor

Kronos schreef:
(quote)

Inderdaad, maar ook dat is oké.
Het is oke wanneer het bij uitzonderingen blijft inderdaad. Stijlvol vind ik het niet maar wat doe je er ook tegen zit ik te denken.

Het is maar hoe je het bekijkt jasper1991. Toen dit topic van start ging stoorde ik me er ook wel eens aan. Maar eigenlijk kan je evengoed elke inzending als een 'kadootje' zien, ongeacht wat 'de gever' verder met dit topic doet.

Ik stoor me wél aan de mensen die hier nooit komen en achter hun reet aan moet pm-en of aan mensen die hier nooit komen en dan zeggen dat ze de volgende ronde niet meer meedoen omdat er negatief over hun inzending word gesproken.

Ik schrijf ook geen hele recenties, ik geef vaak alleen maar maar mijn gevoel van zo'n plaat aan. Maar ik luister er iig wel naar!!

Ik ben het wel eens met Kronos.
Hoe meer mensen een album inzenden, hoe meer variatie je hebt per ronde. Als we alleen verder zouden gaan met mensen die wekelijks/regelmatig het album beluisteren en er eens een berichtje bij zetten, krijg je een veel beperkter aanbod, wat jammer is.

Maar ik moet je ook gelijk geven dat je niet meteen op je tenen getrapt hoeft te zijn als mensen je inzending niks vinden. Bij mijn eigen inzendingen krijg ik ook heel verschillende reacties. Als er maar één deelnemer aangenaam verrast is, vind ik het best.
Volgende ronde ben ik er dus gewoon weer bij

Edit: Voor de volledigheid nog even een overzichtje.

Update:

week 01 (10/10/2010): mastodonner : Ihsahn - After (2010)
week 02 (17/10/2010): bennerd : Devourment - Butcher the Weak (2005)
week 03 (24/10/2010): Kronos : Sahg - III (2010)
week 04 (31/10/2010): HammerHead : Exhorder - Slaughter in the Vatican (1990)
week 05 (07/11/2010): phantasia : Winterfylleth - The Mercian Sphere (2010)
week 06 (14/11/2010): paulisdik : Flotsam and Jetsam - The Cold (2010)
week 07 (21/11/2010): Cabeza Borradora : Blessed Death - Kill Or Be Killed (1985)
week 08 (28/11/2010): aslan : In Vain - The Latter Rain (2007)
week 09 (05/12/2010): trebemmit : God Dethroned - Passiondale (2009)
week 10 (12/12/2010): andnino : Royal Hunt - Paradox II (2008]
week 11 (19/12/2010): laboomzaa : Name - Internet Killed the Audio Star (2010)
week 12 (26/12/2010): r u s t w e e k
week 13 (02/01/2011): Lau1986 : Massacra - Enjoy the Violence (1991)
week 14 (09/01/2010): Edwynn : Jacobs Dream - Jacobs Dream (2000)
week 15 (16/01/2011): Scython : Kalisia - Cybion (2009)
week 16 (23/01/2011): Them : Warbringer - Waking Into Nightmares (2009)
week 17 (30/01/2011): Guinness1980 : Razor - Violent Restitution (1988)
week 18 (06/02/2011): wizard : Urfaust - Der Freiwillige Bettler (2010)
week 19 (13/02/2011): Nicholas123 : Fates Warning - Disconnected (2000)
week 20 (20/02/2011): leander? : Betrayal At Bespin - Diary of a Dead Man Walking (2010)
week 21 (27/02/2011): master-rens :Dominia - Judgement of Tormented Souls (2008)
week 22 (06/03/2011): Nehbur : Periphery - Periphery (2010)
week 23 (13/03/2011): guess who : Negură Bunget - Om (2006)
week 24 (20/03/2011): cornucopia : Ramesses - Take the Curse (2010)
week 25 (27/03/2011): Dexter :Bad Acid Trip - Lynch the Weirdo (2004)
week 26 (03/04/2011): Sir Spamalot : Savage Grace - After the Fall from Grace
week 27 (10/04/2011): jasper1991 :

Ik lig er niet wakker van als niemand mij inzending weet te waarderen.
Weet ik in ieder geval dat ik voor de volgende ronde met heel iets anders moet komen.
Al zijn postieve reactties natuurlijk veel leuker om te lezen.

Sir Spamalot (crew)
Ik heb wel ervaren dat een ronde herbeluisteren, bijvoorbeeld een jaar later, je mening kan bijstellen. Het blijft een kwestie van proeven, alle dagen frietjes eten geraak je ook beu .

MDV
laboomzaa schreef:
Ik stoor me wél aan de mensen die hier nooit komen en achter hun reet aan moet pm-en of aan mensen die hier nooit komen en dan zeggen dat ze de volgende ronde niet meer meedoen omdat er negatief over hun inzending word gesproken.

Ik schrijf ook geen hele recenties, ik geef vaak alleen maar maar mijn gevoel van zo'n plaat aan. Maar ik luister er iig wel naar!!

Voor het geval dat je op mij doelt: ik deed niet mee met deze ronden omdat ik ergens halverwege de vorige ronde mijn wil/interesse om mee te spelen kwijt ben geraakt. Dat had inderdaad deels met negatieve reacties te maken, maar dat lag er meer aan dat deze reacties uitliepen op een wel heel lage scheldpartij.

laboomzaa schreef:
Ik stoor me wél aan de mensen die hier nooit komen en achter hun reet aan moet pm-en

Het is inderdaad zo dat jij dat pm-en doet laboomzaa. Maar je hebt je daar vrijwillig voor aangeboden en ik vermoed dat je het ook een beetje voor jezelf wilde doen omdat je elke week uitkijkt naar een album en er niet graag op zit te wachten.

Zo zal ieder wel zijn eigen intenties hebben bij het doen en laten wat dit topic betreft. Niks mis mee, zolang we mekaar maar geen onnodige verwijten gaan maken.

Eventueel kunnen we ook andere afspraken maken, zoals in het begin, dat de beurt naar de volgende gaat als iemand niet op tijd met zijn inzending is.

Mee eens. Tenzij door diegene van te voren wordt aangegeven dat hij een dag later is ofzo.

Kronos schreef:
(quote)

Het is inderdaad zo dat jij dat pm-en doet laboomzaa. Maar je hebt je daar vrijwillig voor aangeboden en ik vermoed dat je het ook een beetje voor jezelf wilde doen omdat je elke week uitkijkt naar een album en er niet graag op zit te wachten.

Zo zal ieder wel zijn eigen intenties hebben bij het doen en laten wat dit topic betreft. Niks mis mee, zolang we mekaar maar geen onnodige verwijten gaan maken.

Eventueel kunnen we ook andere afspraken maken, zoals in het begin, dat de beurt naar de volgende gaat als iemand niet op tijd met zijn inzending is.

Kan me in alles vinden wat je zegt!!

Alleen al door de vele posts afgelopen uren/dagen is het voor mij de moeite om een ronde 4 te blijven volgen. Dit topic leeft!

Ik check iedere zondag even of het iets voor mij is, luister wat op myspace/youtube. Ik geef pas een mening/reactie als ik het gevoel heb de plaat een kans gegeven te hebben.

Heb trouwens van deze ronde meeste plezier beleefd van inzending Mastodonner Ihsahn-After.

Iedereen beleeft dit topic op zijn manier en dat is prima, we betalen geen contributie aan dit topic.

Mijn grootste reden om een ronde niet mee te doen is ook niet dat ik niet genoeg onontdekte metalalbums heb liggen ik wil niet enkel meedoen om mijn eigen inzending en dan de rest overslaan...

Ik kijk elke week of er een interessant album bij zit, maar ik haak al af bij termen als doom, death of iets in die richting
Veel van die albums komen ook uit dat genre, daarom had ik me ook niet aangemeld voor deze ronde.
Dan zou het inderdaad, zoals andnino zegt, enkel gaan om mijn eigen inzending om te kijken of mensen het een leuke band/CD vinden

Betreffende de voorgaande berichten enkele opmerkingen:

1)- Who the F**k is Nehbur??

2)- Uit het merendeel van de reacties hier blijkt dat er toch enige unanimiteit bestaat wat betreft het bestaansrecht van dit topic, alsook de persoonlijke vrijheid van de deelnemers wat betreft hun invulling en/of participatie in de beoordelingen.

Niemand van ons verdiend zijn brood met aan dit topic deel te nemen, en ieder van ons moet zijn keuzes maken in hoe we onze kostbare vrije tijd zo aangenaam mogelijk willen spenderen. Wat is nu het probleem, als voor de ene zijn plezier ligt in het voorstellen van een album, maar voor de rest zich geen zak interesseerd aan wat de anderen voorschotelen? Ik heb daar geen enkel probleem mee, en het maakt er het aanbod alleen maar gevarieerder op.
Wat natuurlijk wel tegen de borst stuit, is dat dan zo'n deelnemer gaat klagen dat ZIJN album niet voldoende of diepgaand genoeg geanalyseerd en beoordeeld word door de anderen.

Net zoals zo velen hier, heb ik ook niet bij elk album een commentaar gelaten, of het diezelfde dag reeds opgezocht en beluisterd. Om verschillende redenen: Geen tijd, onvoldoende uitgenodigd door het album, kortom, geen zin. Want het gaat er tenslotte toch om er plezier aan te beleven. Maar ik heb ze wel, ook als zovelen hier, allemaal minstens eenmaal beluisterd. Maar ik begrijp en respecteer ook degenen die meer voelen om alleen een persoonlijke, meer tot hun verbeelding sprekende selectie te beluisteren.
Ook heb ik al de voorgaande albums uit de vorige ronden bewaard. En, weliswaar niet zo systematisch dan Sir, grijp ik regelmatig nog eens terug uit die MAvdW collectie, en word ik soms aangenaam (soms ook minder) prettig verrast.

Zelf zou ik pas overwegen te stoppen met het voorstellen van een album, als ik ervan overtuigd was dat niemand op zijn minst zou volgen of lezen wat er hier voorgesteld word. Want dat lijkt me wel volkomen zinloos. Maar de berichten hierboven hebben mij er alvast weer van overtuigd dat er voldoende intresse is in dit topic. Je moet ook rekenen dat er ook een groot aantal mensen zijn, die MuMe raadplegen, maar niet geregistreerd zijn (zelf browsde ik al ongeveer een jaar op MuMe voordat ik me heb aangemeld), en een groot aantal geregistreerde users zullen zelden of nooit iets posten (zelf ben ik iets meer regelmatig beginnen posten een jaar na mijn registratie), maar volgen wel topics en gebruikers.

Verder vind ik juist het tegendraadse, non-instant, van dit topic zeer aangenaam en zijn waarde hebben. In een tijd waar kwaliteit het heeft moeten afleggen tegen snelheid en kwantiteit, is het een verademing te zien dat metal-liefhebbers nog tijd nemen om iets beter te doorgronden, de moeite nemen om dieper te kijken dan de oppervlakte, voordat ze denken de wijsheid, over in dit geval een album, in pacht te hebben.
Een topic ook zonder veel hokjesdenken, en waar over het algemeen beschaafd gediscussieerd word, en ieder elkaar met het nodige respect behandeld. Vandaar mijn verbazing betreffende de opmerking van MDV, ik herinner me er niets van, maar dat moet volgens mij toch een uitzonderlijk geval geweest zijn.

Persoonlijk vind ik het ook jammer dat andnino zich terugtrekt. Want alhoewel ik tot nu toe helemaal geen voeling heb met de albums die hij uitgekozen heeft, vond ik het wel erg interessante, en voor mij dus ook leuke keuzes. Ik ga dat missen. Trouwens, iets of iemand bij voorbaat uitsluiten omdat je denkt met een gerne of zijn smaak geen voeling te hebben, lijkt me kortzichtig. Zo dacht ik (nooit) niets met andnino gemeen te hebben, bleek later dat een van mijn favoriete 2010 metal albums (Blackjazz) ook door hem zeer gewaardeerd word.
Zo zie je maar, dat misschien ooit een van zijn keuzes me toch aangenaam zou kunnen verrast hebben.
Dus andnino, en ook progressive en anderen. Als jullie er alleen plezier aan beleven een album voor te stellen en/of de reacties hierop te zien, volgens mij houd niemand jullie tegen, integendeel: Op naar de vierde ronde!

edit:
Cabeza Borradora schreef:

Who the F**k is Nehbur??

Periphery - Periphery (2010) Ah! die ken ik wel!

MDV schreef:
(quote)

Voor het geval dat je op mij doelt: ik deed niet mee met deze ronden omdat ik ergens halverwege de vorige ronde mijn wil/interesse om mee te spelen kwijt ben geraakt. Dat had inderdaad deels met negatieve reacties te maken, maar dat lag er meer aan dat deze reacties uitliepen op een wel heel lage scheldpartij.

Nee, het is niet specifiek op jouw gericht!! En van het voorval wat je hier beschrijft kan ik me niets herinneren.

Ik gaf alleen aan dat het mij wel stoorde en nog doet. Maar ik ben hier niet de maatstaf...kortom ik moet niet zeuren.

Ik zeg op naar de vierde ronde en hopelijk met zoveel mogelijk zielen!!

@MDV,

Ook ik herinner me niets van wat je schrijft. Bij mijn weten heeft de moderator hier slechts een keer ingegrepen en dat was omdat iemand die hier niet deelnam aan het topic wat ruzie kwam maken.

MDV
Het heeft ook niet zolang op de site gestaan, ik heb er zelf vrij snel een mod bijgehaald om het zaakje te sussen. Voor zover ik het me herinner deed de ruzietrapper wel mee, inmiddels trouwens niet meer.

Ik weet niet hoe dit gebruikelijk is maar misschien kunnen we vast een lijstje vaststellen voor de 4de ronde? Dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn. Als we tot over de 20 namen komen gaan we toch gewoon vrolijk door lijkt me? In speculeren kunnen we inmiddels wel een prijs halen.

@jasper1991;

Gewoonlijk wordt zo'n lijstje gemaakt tijdens de laatste weken dat de huidige ronde loopt. Maar aangezien we nu toch even een pauze inlassen wachten we beter tot dan zodat we nu rustig de aandacht kunnen hebben voor het album van Savage Grace dat Sir deze week voorstelde en volgende week voor dat van jou.

Als jullie het niet erg vinden dat ik een groot deel niet beluister wil ik nog wel meedoen hoor het probleem is alleen dat ik naast een redelijk drukke studie ook nog recensenten(vrijwilligers)werk doe en zelf ook een megamap vol met te beluisteren albums heb, waarnaast het ook nog eens zo is dat metal al enige tijd niet meer mijn énige favoriete genre is. Ik kom aan het meeste dus gewoon niet toe. Maar ik heb nog genoeg albums liggen die dit topic kunnen dienen...

Als je nog altijd platen wilt voorstellen, is dat wat mij betreft hartstikke welkom. Absoluut geen probleem als je niet alles luistert en of op alles reageert.

Inderdaad, wat mij betreft blijft andnino.

guess who
iemand die Nasum inzendt mag zeker blijven

Ik verheug me toch altijd weer op een nieuwe ronde. Kom zo halverwege meestal op achterstand, en dan luister ik alleen nog de platen die me aanspreken in de beschrijving. Nouja, zo kom ik soms wel nieuwe leuke muziek tegen maar eigenlijk kom ik niet in aanraking met de muziek waarvan ik van te voren zou denken dat het me niet boeit.

Bring it on, ronde 4 ! Maar eerst nog nog wachten op Jasper !

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.