MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
aslan (crew)
mijn stem op het album is van februari 2005 (2,5*)... maar laat het gerust voor een keertje een uitzondering zijn! ik ga het zelf nog 'ns onder het stof vandaan halen voor een herkansing...

Wat mij betreft is dit album de uitzondering die de 20-regel bevestigt...als er zo weinig mensen zijn die het album kennen, lijkt het me niet echt de moeite waard om de keer een ander album te vragen...

O mudvayne, dat is tijden geleden. Toen vond ik het niks. Dus wat mij betreft mag die gewoon door hoor.

Misschien is het een idee om per ronde 1 iemand de mogenlijkheid te geven een wat populairder album in te zenden?

Waarom?

Ik vind op zich dat een user zelf best een beetje kan aanvoelen of een album geschikt is, Don Cappuccino geeft wat dat betreft een goed voorbeeld. We hoeven niet voor alles een regeltje te maken vind ik.

Kronos schreef:
Waarom?

omdat daar ook genoeg tussen zit wat nog niet iedereen kent. Het is maar een optie hoor. Ik zou het wel leuk vinden, maar maak me er ook niet druk om als het niet zo is.

jasper1991 schreef:
We hoeven niet voor alles een regeltje te maken vind ik.

Natuurlijk niet. Maar 1 iemand per ronde de mogelijkheid geven een wat populairder album in te zenden roept nog meer regeltjes op.

Ik persoonlijk voel er trouwens geen nood aan omdat er al zoveel keuze is uit albums die niet meer dan 20 stemmen hebben.

Dat er genoeg materiaal onder de twintig stemmen te vinden is staat vast, maar kunnen we geen uitzonderingen maken voor albums die al tijden niet meer onder de aandacht zijn? Nu-metal is bijvoorbeeld best wel een dood genre en Mudvayne een band waar ik al tijden niets meer van gehoord heb. Bovendien had niemand er op gestemd die meedoet. Wellicht is dat een beter vereiste dan de 20 stemmen regel...

Sir Spamalot (crew)
Omdat een onbekender album (meestal weinig stemmen) van een op zich goede groep aandacht verdient. Tot nu toe zitten we aan 133 stuks (!) en ik heb al vele keren grote ogen getrokken. Leve de underground .

aslan (crew)
hopelijk na deze geen uitzonderingen meer... het gaat hier nog steeds om de onbekendere goeie bands een kans te geven!
albums van bekende metal bands die niemand hier ooit hoorde lijken mij een bizar fenomeen waar ik niet om sta te springen...
Quadraphonic schreef:
Bovendien had niemand er op gestemd die meedoet.
toch wel

Quadraphonic schreef:
Bovendien had niemand er op gestemd die meedoet. Wellicht is dat een beter vereiste dan de 20 stemmen regel...

Dat vind ik niet. Wel is het natuurlijk altijd een goed idee om even na te kijken hoeveel deelnemers hier een album toch al kennen en daar dan eventueel rekening mee te houden.

Tjah, wat is dan de definitie van bekende bands? Als ik bekijk wat we zoal gehad hebben, dan mag je aannemen dat iedereen bekend is met Misery Index, the Sword, God Dehtroned, Flotsam & Jetsam etc. Maar dat is niet iedereen.

Nogmaals het maakt mij niet uit de stemmen, het gaat erom dat het niet de geijkte bands worden als Megadeth, Iron Maiden, Slayer.

En tot nu toe werkt het allemaal goed toch? Ik vind de inzending van Mudvayne ook totaal niet erg.

Lau1986 schreef:
En tot nu toe werkt het allemaal goed toch?

Inderdaad. En dat allemaal ondanks die vervelende regel van 20 stemmen.

haha, het maakt mij niet zoveel uit hoor. Ik opperde maar wat. Zo nu en dan een album met iets meer dan 20 stemmen zou ik niet eens erg vinden. Maar ach nog zat leuks met minder stemmen.

Dat geluidsclipje (Internal Primates Forever) doet me wel heel erg aan Korn denken. Ik hoop op toch wat meer variatie in het album. Zal er eens wat tijd voor vrijmaken.

Internal Primates Forever is het nummer wat toch wel het meest in de richting van de Nu Metal gaat. De rest is toch wel heel anders.

Sir Spamalot (crew)
Even een update van mijnentwege, ik heb nog volgende albums te doen:
Baptized in Blood - Baptized in Blood (2010)
Thy Majestie - Dawn (2008)
Panopticon - Collapse (2009)
For All We Know - For All We Know (2011)
Mudvayne - L.D. 50 (2000)
Vandaag in twee afleveringen al eens geluisterd naar Mudvayne en het bevalt me niet zo, maar ik neem zoals altijd mijn tijd. Ik beschouw het toch als nu-metal hoor maar ik heb nog altijd bijzonder slechte herinneringen bij die stroming. De wind kan nog draaien van richting .

Het is morgen mijn beurt om een album te plaatsen, maar aangezien het mij morgen niet zal lukken, plaats ik mijn album een uurtje en twintig minuten te vroeg. Ik heb zitten twijfelen tussen twee persoonlijke favorieten van mij, maar het is uiteindelijk Kalmah - They Will Return geworden!

Kalmah - They Will Return (2002)

(afbeelding)

De stijl van de band wordt vaak omschreven als Moeras-Metal, die beschrijving vind ik wat dom, maar het is wel een schitterend album. Het gaat hier om Melodic Death Metal met een zeer eigen gezicht. Met name de solo's zijn telkens weer om van te smullen! Verder ga ik niet te veel verklappen, behalve dat ik The Blind Leader het beste nummer van dit album vind. Enjoy!

Van Kalmah heb ik het album For the Revolution al wel eens gehoord. Deze ken ik nog niet.

Staat nu op en doet me veel denken aan die andere Scandinavische melodieuze death metalband: Dark Tranquillity. De solo's zijn inderdaad erg lekker. En er staat ook nog een cover van Megadeth op. Goede keuze Devoo.

Zeer sterke melodeath is dit. Swamphell is een heerlijk nummertje.

Ik lig enorm veel achter en ziet er niet naar uit dat ik datin een korte tijd ingehaald krijg.
Toch ben ik erg benieuwd naar dit album. (staat in ieder geval al op de pc)

Och, ik lig ook enorm achter.

Dank Devoo voor de tip! Kalmah is melodieus maar niet tè, voor grootste deel goed te volgen met hier en daar korte stukken lekkere chaos. Goed te pruimen!

Na al dat stof op het rock album v/d week (stoner) duik ik met plezier dit metal moeras in...
...swampmetal..., en ik die dacht dat we hier reeds zowat alles al hadden tegengekomen

Alchemist dankzij dit topic leren kennen (dank je wel Sir);

een tijdje geleden besteld en vandaag aangekregen:

(afbeelding)

Sir Spamalot (crew)
Zonder dank, Kronos! Dat is voor mij nog altijd de bedoeling van deze topic: elkaar laten kennismaken met onbekende, potentieel geweldige albums. Ik krijg geen genoeg van dat album van Alchemist, Organasm. Het vult mijn tanks met energie.

Het is ook in mijn mening een van de betere inzendingen van deze ronde...

Misschien handig voor wie nog eens iets terug wil beluisteren uit dit topic.

Metal album v/d week op Spotify:

Ronde 1
Ronde 2
Ronde 3
(Ronde drie is nog niet volledig, wordt spoedig werk van gemaakt)

En de huidige ronde:
Ronde 4

Vanzelfsprekend ontbreken de albums die niet op Spotify beschikbaar zijn in deze playlists. Voor de huidige ronde zijn dat de albums van: Trash Talk, Dr.Know, Agrypnie, Breed 77, The Angelic Process, Hooded Menace, The Sins of They Beloved, Arkona, Thy Majestie en Panopticon.
(nog werk aan de winkel daar bij Spotify )

Dit schreef Devoo op 8 februari 2009 om 11:50u.:
Devoo schreef:

Hier op Musicmeter heb je al het Jazz album van de week, en ik vroeg me af of er hier ook animo was om dit te doen met Metal. Dus ongeveer hetzelfde concept als bij het Jazz topic. Iedere week zou er dus een nieuw Metal album in de spotlights staan, waarvan je denkt dat die te weinig aandacht krijgt op Musicmeter, die wordt dan beoordeelt door enkele gebruikers, en de volgende week komt er iemand anders met een nieuw Metal album.
Is hier interesse voor? Zijn er Metal fans die hier aan willen meedoen? Bennerd? Aslan? Nakur? Eddie?

(Heeft hij hiermee zijn plaatsje in de MuMe wiki-pagina nog niet verzekerd?)

Op 12 november 2011 om 22:40u. schrijft hij weer geschiedenis, met de voorstelling van het album They Will Return (2002) van Kalmah.

wizard schreef:
(over Alchemist) Het is ook in mijn mening een van de betere inzendingen van deze ronde...

Maar reken deze van Kalmah daar ook maar bij.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.