MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Ik vind dat hij niet op de wiki verdient te komen. Het lag aardig voor de hand dat een dergelijk topic zou komen; voor ieder genre is er een vergelijkbaar topic.

Metal is toevallig een genre met een gigantische underground, waardoor het zich uitstekend ontleent voor een dergelijk concept.

Kortom, ik zou het niet aan het meesterbrein van Devoo willen toeschrijven.

jasper1991 schreef:
Het lag aardig voor de hand dat een dergelijk topic zou komen...

Maar Devoo startte het terwijl jij het daar maar aardig voor de hand liet liggen.

Lekker goedkope one-liner. Als we eerlijk zijn weten we dat er zoveel mensen het topic hadden kunnen beginnen.

Ikzelf was overigens nauwelijks actief op MusicMeter destijds.

jasper1991 schreef:
Als we eerlijk zijn weten we dat er zoveel mensen het topic hadden kunnen beginnen.

Ja, zo'n 7 miljard.

Praktisch gesproken ook. Er waren destijds diverse actieve metal-users op MusicMeter, bijvoorbeeld ook ex-crewlid HammerHead. Er kan er eenmaal één een topic openen.

Als je trouwens nog eens zo simplistisch reageert kap ik met deze discussie.

Doen!

Tsja, mijn wiki opmerking was eigenlijk niet zo zwaarwichtig bedoeld, maar nu er toch op ingespeeld is wil ik toch even opmerken dat het toch vrij lang geduurd heeft vooraleer iemand een zo voor de hand liggend idee had opgepikt...

Dit weekend ga ik Organasm van Alchemist eens beluisteren. Eerst wil ik het oudere werk eens horen. Dus ik ga vandaag Embryonics eens beluisteren. Als die goed is kan ik hem gelijk dit weekend bestellen.

Sir Spamalot (crew)
Hoed af voor de initiatiefnemer en ondertussen al 134 albums in deze topic en binnen een paar maanden zijn we al drie jaar (goed) bezig!

Lovenswaardig initiatief, inderdaad, ik ben blij dat ik dit topic heb ontdekt!

'They Will Return' van Kalmah gaat er vlot in, geweldig geweld.

Overzicht:

week 01 (29/05/2011): bennerd : Trash Talk - Trash Talk (2008)
week 02 (05/06/2011): Kronos : Dr. Know - Wreckage in Flesh (1988)
week 03 (12/06/2011): phantasia : Agrypnie - 16[485] (2010)
week 04 (19/06/2011): paulisdik : Revocation - Existence Is Futile (2009)
week 05 (26/06/2011): Cabeza Borradora : Breed 77 - Cultura (2004)
week 06 (03/07/2011): aslan : Hate - Erebos (2010)
week 07 (10/07/2011): trebemmit : The Angelic Proces - Weighing Souls with Sand (2007)
week 08 (17/07/2011): andnino : Misery Index - Heirs to Thievery (2010)
week 09 (24/07/2011): laboomzaa : Hooded Menace - Never Cross the Dead (2010)
week 10 (31/07/2011): Quadraphonic : Hate Forest - Battlefields (2003)
week 11 (07/08/2011): Edwynn : Beyond Twilight - The Devil's Hall Of Fame (2001)
week 12 (14/08/2011): r u s t w e e k
week 13 (21/08/2011): Guinness1980 : Slauter Xstroyes – Winterkill (1985)
week 14 (28/08/2011): wizard : The Sins of Thy Beloved – Lake of Sorrow (1998)
week 15 (04/09/2011): Nicholas123 : The Sword - Gods of Earth (2008)
week 16 (11/09/2011): guess who : Arkona - Goi, Rode Goi!!! (2009)
week 17 (18/09/2011): cornucopia : Iron Monkey - Our Problem (1998)
week 18 (25/09/2011): Dexter : Baptized in Blood - Baptized in Blood (2010)
week 19 (02/10/2011): Sir Spamalot : Alchemist - Organasm (2000)
week 20 (09/10/2011): jasper 1991 : Thy Majestie - Dawn (2008)
week 21 (16/10/2011): Fake_world : Panopticon - Collapse (2009)
week 22 (23/10/2011): progressive : For All We Know - For All We Know (2011)
week 23 (30/10/2011): r u s t w e e k
week 24 (06/11/2011): Don Cappucino : Mudvayne - L.D. 50 (2000)
week 25 (13/11/2011): Devoo : Kalmah - They Will Return (2002)
week 26 (20/11/2011): AOVV :
week 27 (27/11/2011): niels94 :
week 28 (04/12/2011): Lau1986 :
week 29 (11/12/2011): Them :
week 30 (18/12/2011): smoozycat :
week 31 (25/12/2011): horned_reaper :

Ik heb Mudvayne - L.D. 50 voor de eerste keer verteerd
Alle gekheid op een stokje, best een intressant album. Ik heb ook geen vooroordelen t.o.v. nu-metal (mijn eigen inzending voor deze ronde werd trouwens door sommigen ook in dat hoekje geplaatst). Grootste spelbreker voor mij is de tijdsduur. Er staan best erg grave dingen op deze schijf, maar muziek die het toch ook voor een groot deel van haar explosiviteit moet hebben (al zit er hier echt nog wel veel meer in) verliest toch wel aan kracht op een album van meer dan 40 minuten. Spijtig, want dat verminderd aanzienlijk de aantrekkingskracht om het album nogmaals (meermaals) te beluisteren, wat het toch wel verdiend, omdat er duidelijk heel wat in te ontdekken valt. Ik ga hem in ieder geval (als in de vinyl times) in twee verdelen, en zo nog enkele keren laten langskomen.

AOVV schreef:

'They Will Return' van Kalmah gaat er vlot in, geweldig geweld.

Ik vind wel de zanger bijlange het niveau van de muzikanten niet halen, spijtig.

Voor diegene die het interesseert. Mijn top 10 van de vorige ronde.

1. Jacobs Dream - Jacobs Dream
2. Fates Warning - Disconnected
3. God Dehtroned - Passiondale
4. Bad Acid Trip - Lynch the Weirdo
5. Name - Internet Kille the Audio Star
6. Massacra - Enjoy the Violence
7. Royal Hunt - Paradox II, Collisoun Course
8. Devourment - Butcher the weak
9. Savage Grace - After the Fall From Grace
10. Exhorder - Slaughter in the Vatican

Jacobs Dream

Vanmorgen was een discussie of internet een eerste levensbehoefte is, dit topic kan hier in ieder geval onder geschaard worden, bekijk het dagelijks en heb een paar verdomd fijne platen voorbij zien komen..... fijn dat het 3 jaar geleden gestart is en nog bestaansrecht heeft. Nu aan mij om de achterstand zien in te halen

Lau1986, mij interesseert een top-10 altijd. Alleen ben je nog vergeten Urfaust op plek nummer 1 te zetten

Blij dat Kalmah zo goed ontvangen wordt!

Wat de Wiki-opmerking betreft: een topic als deze openen is inderdaad zo gedaan, maar het vervolgens ook levensvatbaar houden vereist wel een goede opzet en aanhoudende betrokkenheid en enthousiasme. In die zin verdient devoo wel een pluim, want de meeste andere 'album van de week'-topics was geen lang leven beschoren. Het lijkt me trouwens niet gek iets over dit topic op de Wiki te zetten, het forumgedeelte daar moet eigenlijk nog eens uitgebreid worden.

Maar goed, terug naar de metal.

Devoo is er wel even tussenuit geweest. De aanhoudende betrokkenheid en enthousiasme zijn collectief aanwezig en vandaar het succes natuurlijk.

Een pluim voor ons allemaal.

Ook voor jou jaspertje.

Zoals gezegd; het genre ontleent zich door de ontzettend grote underground goed voor dit soort topics.

Natuurlijk heb je mensen nodig die de boel aanjagen, maar er is een groot scala aan albums waaruit men kan kiezen. Dat tweede lijkt me de meest doorslaggevende reden dat dit topic zo goed loopt in vergelijking met topics in hetzelfde concept met een ander genre.

In den beginne ging het over het initiatief beste jasper, dat jij noch ik hebben genomen, maar wel meesterbrein Devoo.

De grootste kleurrijke glanzende pluim is dus voor hem. En denk eraan dat pluimen niet zwaarwichtig zijn.

Ik vind gewoon dat dit topic in de wiki mag komen omdat het veel betekent voor metal-users.

jasper1991 schreef:
Natuurlijk heb je mensen nodig die de boel aanjagen, maar er is een groot scala aan albums waaruit men kan kiezen. Dat tweede lijkt me de meest doorslaggevende reden dat dit topic zo goed loopt in vergelijking met topics in hetzelfde concept met een ander genre.

Dat grote scala was er bij de andere topics ook wel, misschien nog wel meer zelfs (exotische album van de week), maar de animo en het enthousiasme is hier nu eenmaal groot. Een pluim aan jullie allemaal.

Okee herman, 't is al goed, jij mag er ook bij: voor week 32 rekenen we op jou....

Maar deze week wachten we in spanning op AOVV.

De laatste twee inzendingen zijn ook hier erg goed bevallen; prachtig dat er na drie jaar nog bijna iedere week een klein juweeltje kan worden opgegraven.

Binnen enkele uurtjes zal ik mijn inzending hier neerzetten, jongens. Mocht ik het vergeten, mogen jullie me altijd een PM sturen, voor de zekerheid.

Kronos schreef:
Devoo is er wel even tussenuit geweest. De aanhoudende betrokkenheid en enthousiasme zijn collectief aanwezig en vandaar het succes natuurlijk.

Een heel groot verschil met Het Rock Album van de Week.

Maar ik denk dat ik in m'n eentje enkele rondes zou kunnen vol krijgen met albums die meer aandacht verdienen.
En ik zal heus niet de enige zijn

Het is nu ongeveer 5 uur 's avonds, ideaal tijdstip om mijn nominatie bekend te maken. Ik heb een album gekozen uit 2011, namelijk het debuutalbum van de Noorse formatie Djevel. Ikzelf vind het alvast een erg sterk album, dat teruggrijpt naar de black metal van Burzum en Emperor, naar ik mag geloven. Meer ga ik hier niet schrijven over de plaat, als je mijn mening over de plaat wil weten, kan je die gewoon nalezen op de albumpagina.

(afbeelding)

Ik zou zeggen: veel duivels plezier ermee!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:54 uur

geplaatst: vandaag om 13:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.