MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Nou Them, 2 weken is er niks gebeurd hier en in die tussentijd had er ook best gereageerd kunnen worden.

jasper1991 schreef:
Moest smoozycat niet nog trouwens? Die heeft nu niet de kans gehad zijn album te posten...

smoozycat moest op 18 december [permalink]

Aha, je hebt gelijk. Die gozer is trouwens al een maand niet op MusicMeter geweest zie ik nu.

Them schreef:
Sowieso beetje vreemde actie dit, twee man overslaan.

Vorige week met kerst werd om jouw inzending gevraagd maar daar heb je helemaal niet meer op gereageerd. Toen werd er voorgesteld dan maar met de nieuwe ronde te beginnen op nieuwjaar. Geen protest van jouw kant. Zonder mijn pb hadden we je vandaag hier ook niet gezien vermoed ik dan. Jouw beurt was trouwens eigenlijk al op 11/12 maar die liet je ook aan je voorbijgaan.

No hard feelings van mijn kant, maar het dan een vreemde actie noemen vind ik nogal vreemd. Kansen genoeg gehad denk ik dan.

Sir Spamalot (crew)
Mijn beste wensen aan iedereen voor het nieuwe jaar, moge de metalgoden ons gunstig gezind zijn en vele nieuwe ontdekkingen op ons loslaten. Ik ben juist terug van de feesttafel en dit zou dé lijst moeten zijn voor ronde 5. Kronos heeft album 138 voorgesteld. Merde, Kingsbane... stond ook op mijn lijst .

week 01 (01/01/2012): Kronos : Kingsbane - Kingsbane (2010)
week 02 (08/01/2012): bennerd :
week 03 (15/01/2012): phantasia :
week 04 (22/01/2012): paulisdik :
week 05 (29/01/2012): Cabeza Borradora :
week 06 (05/02/2012): aslan :
week 07 (12/02/2012): trebemmit :
week 08 (19/02/2012): andnino :
week 09 (26/02/2012): laboomzaa :
week 10 (04/03/2012): Quadraphonic :
week 11 (11/03/2012): Edwynn :
week 12 (18/03/2012): Guiness1980 :
week 13 (25/03/2012): wizard :
week 14 (01/04/2012): Nicholas123 :
week 15 (08/04/2012): Dexter :
week 16 (15/04/2012): Sir Spamalot :
week 17 (22/04/2012): jasper 1991 :
week 18 (29/04/2012): Fake_world :
week 19 (06/05/2012): progressive :
week 20 (13/05/2012): Don Cappucino :
week 21 (20/05/2012): AOVV :
week 22 (27/05/2012): niels94 :
week 23 (03/06/2012): Lau1986 :
week 24 (10/06/2012): Them :
week 25 (17/06/2012): [WZ] :
week 26 (24/06/2012): Barfly :
week 27 (01/07/2012): Musichiel :
week 28 (08/07/2012): essence :
week 29 (15/07/2012): McSavah :

De omschrijving van Kingsbane maakt me erg nieuwsgierig, Queensrÿche en Fates Warning zijn 2 bands die ik toch wel erg goed vind.

Cabeza Borradora schreef:
Even overleggen dus hoe Them zijn ronde 4 album er nog tussen krijgt.

Voorstel: anders steekt Them mij even voor en mag hij volgende week. Als de rest het ziet zitten om een week op te schuiven.

Kingsbane voor de eerste maal beluisterd. Om de aangehaalde referenties kan je niet heen natuurlijk, maar verder toch ongeloofelijk dat dit tot in 2010 alleen op demo's geregistreerd was. Ook opvallend hoe goed het geluid is (had ik niet verwacht vanwege demo opnames), maar daar zullen de digitale wonderen van de huidige geluidstechniekers ook wel een grote hand in hebben gehad. Op het eerste gehoor al een fantastische schijf. Als die nog geheimen heeft prijs te geven bij meerdere beluisteringen hebben we met waar edelmetaal te maken!

bennerd schreef:
[...] Als de rest het ziet zitten om een week op te schuiven.

Wat mij betreft kan Sir weeral aan het werk (met zijn lijstje), maar ik zou toch eerst even afwachten of Them wat dit betreft nog iets van zichzelf laat horen. Want Sir aan het werk zetten om het lijstje aan te passen om weeral een rustweek in te bouwen kan ook niet de bedoeling zijn.

Sir Spamalot schreef:
Merde, Kingsbane... stond ook op mijn lijst .

Dat heb je dan goed verborgen gehouden. Geen stem, geen berichtje bij het album, nooit zien voorbijkomen in je wat-draai-je-nu-topic-berichten. Nu ben ik wel razend benieuwd hoe jouw tekst eruit gezien zou hebben.

Sir Spamalot (crew)
Cabeza Borradora schreef:
Wat mij betreft kan Sir weeral aan het werk (met zijn lijstje),...

Voor mij geen enkel probleem, het zit toch al in Excel. Als Them het ziet zitten en de andere deelnemers, be my guest!

Kronos schreef:
Dat heb je dan goed verborgen gehouden. Geen stem, geen berichtje bij het album, nooit zien voorbijkomen in je wat-draai-je-nu-topic-berichten. Nu ben ik wel razend benieuwd hoe jouw tekst eruit gezien zou hebben.

Gek genoeg staat in hetzelfde excel-bestand mijn kandidaten voor de volgende rondes, de begeleidende teksten schrijf ik meestal één of twee weken voor mijn bijdrage, ik heb een apart Word-bestand voor mijn "lappen tekst". Raar maar waar kom ik vele vergeten namen tegen op diverse blogs en ik heb nog al mijn Aardschokken vanaf het begin toen ze samengingen met Metal Hammer (1986-2005). Ik heb ook nog uitgave 1997 liggen van de Hard Rock & Heavy Metal Encyclopedie met een tandentonende James Hetfield op de cover. Die afdeling in mijn kast heeft al vele schatten aan info opgeleverd. Ik kijk binnenkort nog eens na wat ze destijds over Kingsbane te zeggen hadden.

Anekdote over mijn bijdrage in ronde vier (Alchemist - Organasm): ik schakelde telkens de link uit naar Last FM en ik zette een ander album in het "Wat draai je nu?" topic . De tekst was al klaar twee weken voor de deadline tijdens een kalme vrijdagnamiddag op het werk, die bestaan warempel nog!

Sir Spamalot schreef:
Ik heb ook nog uitgave 1997 liggen van de Hard Rock & Heavy Metal Encyclopedie met een tandentonende James Hetfield op de cover.

Ik heb die van '92 met Slash op de voorkant.

(afbeelding)

Sir Spamalot schreef:
...en ik zette een ander album in het "Wat draai je nu?" topic .

Gij valserik.

Sir Spamalot (crew)
Fantastisch! Zijn die andere uitgaves nog te krijgen, wellicht tweedehands, want het zijn hele mooie naslagwerken verzorgd door de mensen van Aardschok. Tip voor de collega's hier in de topic: het zijn toffe boeken met biografie en discografie van vele groepen. De eerste uitgave zou moeten dateren van 1989, kun je voorstellen wat er daar in staat over mijn geliefd decennium.

In West-Vlaanderen hebben we een gezegde betreffende mijn "valserik"-streek: "de sluwste wezels zupen de grotste eiers". 15 april is het dus voor mij! Ik ga begin weldra aan mijn queeste voor een specialleke, eerst nog de laatste vijf albums van ronde vier onderzoeken. Eerste en/of tweede luisterbeurt is al gebeurd, mijn trommelvliezen reageerden lauw. Taaiste brok zal Mudvayne worden, want zogezegd nu-metal en ik ga het volgende heel voorzichtig zeggen: ik heb een zeker vooroordeel tegenover dat genre (dat lelijk woord alweer).

Er schijnen inderdaad 3 edities te zijn, maar ik denk dat mijn 2e editie de 1e vervangt. De ondertitel luidt namelijk: Volledig herziene en geactualiseerde uitgave. Het oude spul staat er ook allemaal in.

Dit boek is zeker nog wel te vinden tweedehands. In goede staat zal moeilijker zijn want de bladen komen makkelijk los.

Ik heb deze encyclopedie van de Aardschok, een keer voor 7 euro gekocht:

(afbeelding)

Sir Spamalot (crew)
Cover gevonden van mijn exemplaar:

(afbeelding)

Inderdaad: drie edities (bron: bladzijde 4 van mijn James-exemplaar): 1989, 1992 en 1997. Of er nadien nog uitgaven zijn gebeurd kan ik niet zeggen. Volgende tekst staat ook op de cover: Volledig herziene en geactualiseerde uitgave. En nu gaat bennerd, o almachtige, alles verzetten naar BoekMeter.nl .

Don, ik denk dat je den eersten vast hebt...

Ik heb hem hier naast me liggen en het is inderdaad die van 1989. Zuinig op zijn dus!

Alles wat je altijd al wilde weten over hardrock en heavy metal, maar niet aan je buren durfde te vragen.

Ik laat deze inzending denk ik lopen (sorry), het zal best goed kunnen zijn maar het is niet het type metal die ik het mooiste vind en daar richt ik me op het moment liever op, gezien het feit dat ik nog altijd niet al teveel metal ken. Heb de laatste tijd wat meer zin in metal, dus ik ga maar weer eens beginnen met het beluisteren van een paar platen van de vorige ronde die ik nog niet beoordeeld heb (Hooded Menace en Panopticon).

Aha, editie 1 is ook opgedoken.

Kingsbane opgezet. Van Fates Warning heb ik wel wat in de kast staan, Queensryche is niet mijn ding, dus 50% kans dat ik Kingsbane wat vind. Ondanks dat ik meer van trash / black / death / progressive metal ben, ga ik KB toch proberen.

De zang is in ieder geval een dik minpunt. Ik ben totaal geen fan van zulke "heavy metal" zang. Instrumentaal klinkt het interessant, wat progressiever dan de meeste heavy metal. Na het vierde nummer verliest het mijn aandacht en interesse, waardoor ik snel geneigd ben een andere cd op te zetten. Dit ga ik dan ook doen. Helaas, Kingsbane is not my cup of tea

Die zang is juist de max man!

Net voor de eerste keer Kingsbane gehoord en ik ben positief verrast. Het geluid is echt heel goed voor een demo maar ik las ook dat ze opgepoetst zijn. Instrumentaal zit het echt super goed in elkaar en in het nummer Destiny Awaits hoor ik echt heel veel Rush-invloeden. Vooral in de baspartijen, die zijn echt geweldig!

En de zang is even wennen maar die is ook heel erg goed. Dit is een blijvertje.

Als het geen probleem is wil ik best wel volgende week een inzending doen. Maar als hier moeite voor nodig is, dan van mij kant geen bezwaar. Inderdaad, heb met kerst het even af laten weten maar hier betrof het ook al een verschuiving..

Ik hoor het

Kan gebeuren, er is ook nog leven buiten het internet. Wat mij, Sir en bennerd betreft alvast geen probleem.

Beste wensen allemaal, dat het een mooi jaar mag worden met vele verassingen

phantasia schreef:
[...]met vele verassingen

Ik weet niet of dat zo'n goed idee is. Hou het maar op prettige verassingen.

En nog beter, verrassingen...

Ik ben benieuwd. Queensryche en Fates Warning. Kan niet anders dan goed zijn dan en ik zie Jorn Lande op zang. top!

Jorn Lande op zang?

Dat is een vergissing. De zanger heet Fabien Madeleine zoals in mijn tekst ook al te lezen staat.

Ho wacht, ik haal de band door elkaar met Beyond Twilight van de vorige ronde.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:25 uur

geplaatst: vandaag om 06:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.