Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2012, 15:39 uur
bennerd schreef:
Dat kan ik begrijpen, maar ik heb de inzending ook gekozen omdat ik de geboden muziek ook wel echt goed vind. Wat wazige ruis met hardcore/sludge-uitbarstingen. Ik vind het vet en dat is zeker niet alleen door het concept, ondanks dat het die indruk kan wekken.
Dat kan ik begrijpen, maar ik heb de inzending ook gekozen omdat ik de geboden muziek ook wel echt goed vind. Wat wazige ruis met hardcore/sludge-uitbarstingen. Ik vind het vet en dat is zeker niet alleen door het concept, ondanks dat het die indruk kan wekken.
De melding op de website dat het niet te downloaden is en er maar 50 cassettes van zijn versterkt die indruk. Ook dat zou het 'bijzonder-want-erg-obscuur' moeten maken.
Maar hoewel obscuriteit op deze manier als een bewuste keuze wordt voorgesteld denk ik dat er voor deze bands hoe dan ook momenteel weinig andere opties zijn.
Een album kan ik er niet van maken. Het zo verkopen vind ik nogal boerenbedrog. Een dwangbuis verkopen als een huis ook.

Maar ik moet wel bekennen dat het enige charme heeft, zo'n cassette met een paar seconden afwijkende muziek.

Ik heb nog wel een vraag over de toevoeging. Hoe komt het dat het hele hoesje hier niet op de site staat?
0
geplaatst: 15 januari 2012, 15:45 uur
Ik vind het gewoon zooi en inderdaad niets gedurfds aan. Ik zou bijna zeggen dat het een grap is. Ik moest ook grinniken toen niels94 het over hypnotiserende noise had! 

0
geplaatst: 15 januari 2012, 15:48 uur
Best wel. Nouja, in elk geval rustgevend. Maar dat heb ik sowieso al gauw bij rustigere noise.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 15:51 uur
Dit was inderdaad vrij rustige noise. Je hebt ook noise waar je mensen op straat bang mee kan maken:

0
geplaatst: 15 januari 2012, 16:02 uur
Kronos schreef:
Maar hoewel obscuriteit op deze manier als een bewuste keuze wordt voorgesteld denk ik dat er voor deze bands hoe dan ook momenteel weinig andere opties zijn.
Ai. Mooie poging, maar met die zin ga je wel ferm uit de bocht. Even opnieuw denken, want Brutality Will Prevail is intussen al een heel erg bekende naam voor 'ingewijden'. Als je de hardcore-scene uit de UK wat volgt, kun je niet om deze naam heen. Natuurlijk gaat het hier over niche van niche, maar suggereren dat de band niet meer dan 50 gedrukte schijfjes kan verkopen gaat net iets te ver.
Ik heb nog wel een vraag over de toevoeging. Hoe komt het dat het hele hoesje hier niet op de site staat?
Omdat het mij niet gelukt is om die afbeelding uit te snijden en recht te krijgen en omdat het op andere blogs toentertijd ook met die afbeelding die ik heb toegevoegd voorgesteld werd. Als het iemand wel lukt, sla uw slag.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 16:19 uur
bennerd schreef:
Ai. Mooie poging, maar met die zin ga je wel ferm uit de bocht. Even opnieuw denken, want Brutality Will Prevail is intussen al een heel erg bekende naam voor 'ingewijden'. Als je de hardcore-scene uit de UK wat volgt, kun je niet om deze naam heen. Natuurlijk gaat het hier over niche van niche, maar suggereren dat de band niet meer dan 50 gedrukte schijfjes kan verkopen gaat net iets te ver.
Uit de bocht gaan, dat denk ik niet en niet meer dan 50 schijfjes is ook niet wat ik suggereer.
Bovendien moeten we wel voor ogen blijven houden dat het hier gaat om een cassette met 2 (twee!) minuten muziek. Hoe krijg je dat anders aantrekkelijk gemaakt en dus verkocht dan, 'dit is erg obscuur en uiterst zeldzaam'?
Je moet natuurlijk ook een keuze maken. Dit presenteren als obscuurder dan obscuur maar nu argumenteren dat het eigenlijk om een heel erg bekende naam gaat, daarmee ga je wel uit de bocht.
Maar goed, de niche van de niche dus en eigenlijk gewoon obscuur zoals je reeds schreef.
Dat de niche die de cassette graag wil kopen meer dan 50 mensen telt maakt nog niet dat er meer opties dan de obscuriteit zijn. Maar met de limiet van 50 stuks wordt wel de indruk van een bewuste keuze gewekt. Dat was mijn punt.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 18:48 uur
Ik vind cassette's maar vervelend, er zit voor mij geen enkele charme aan. Een Lp kan ik van genieten, maar met een casette heb ik helemaal niks. Dat er maar 50 van gemaakt zijn doet mij denken aan het "kijk ons een obscuur" zijn fenomeen, wat je ook veel in black metal ziet. Maar goed, aan de maker de keus om de hoeveelheid te bepalen
Edit: nvm
Ik heb de muziek nog niet gehoord, maar zoals ik al lees zorgt het voor veel opwinding
Edit: nvm
Ik heb de muziek nog niet gehoord, maar zoals ik al lees zorgt het voor veel opwinding

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 15 januari 2012, 18:50 uur
Ik ga alleszins niet kunnen "zagen" dat de plaat te lang duurt
.
.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 18:52 uur
Lau1986 schreef:
Dat is het hem nu juist. De muziek zelf zorgt (behalve bij de niche van de niche) voor amper enige opwinding. Het interessante aan de inzending is als er naar gekeken wordt vanuit muziekfilosofisch standpunt.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 19:27 uur
Lau1986 schreef:
Ik vind cassette's maar vervelend, er zit voor mij geen enkele charme aan. Een Lp kan ik van genieten, maar met een casette heb ik helemaal niks. Dat er maar 50 van gemaakt zijn doet mij denken aan het "kijk ons een obscuur" zijn fenomeen, wat je ook veel in black metal ziet. Maar goed, aan de maker de keus om de hoeveelheid te bepalen
Ach, het zijn er tenminste geen 666

0
geplaatst: 15 januari 2012, 19:41 uur
Even tussen de discussie over een cassettebandje van 2 minuten door (ben wel benieuwd overigens) mijn top-10 van de vorige ronde.
1. Alchemist - Organasm
2. The Angelic Process - Weighing Souls with Sand
3. The Sword - Gods of the Earth
4. Agrypnie - 16[485]
5. Hate - Erebos
6. Breed 77 - Cultura
7. For All We Know - For All We Know
8. Dr. Know - Wreckage in Flesh
9. Djevel - Dødssanger
10. Mudvayne - L.D.50
Een paar opmerkingen:
De eerste 4 albums staan op 4.0*, de daaropvolgende 5 op 3.5* en het laatste album op 3.0*.
Agrypnie vond ik eerst geweldig, maar bij nader inzien toch wat te lang en vervelend gemixt. Daarna bleef alleen mijn eigen inzending op 4.5* staan, maar die heb ik er niet bijgezet.
Net als vorige ronden is er weer een flink aantal genres voorbijgekomen. Helaas zijn er dit keer geen albums geweest waarvan ik echt heel erg enthousiast van ben geworden, hoewel er uiteraard wel een paar prima albums tussenzaten. Daarom ben ik in ronde 5 iets minder actief en ga alleen luisteren als de beschrijving me aanstaat, en in plaats daarvan probeer ik zelf elke week een album dat ik graag wil horen, op te scharrelen.
1. Alchemist - Organasm
2. The Angelic Process - Weighing Souls with Sand
3. The Sword - Gods of the Earth
4. Agrypnie - 16[485]
5. Hate - Erebos
6. Breed 77 - Cultura
7. For All We Know - For All We Know
8. Dr. Know - Wreckage in Flesh
9. Djevel - Dødssanger
10. Mudvayne - L.D.50
Een paar opmerkingen:
De eerste 4 albums staan op 4.0*, de daaropvolgende 5 op 3.5* en het laatste album op 3.0*.
Agrypnie vond ik eerst geweldig, maar bij nader inzien toch wat te lang en vervelend gemixt. Daarna bleef alleen mijn eigen inzending op 4.5* staan, maar die heb ik er niet bijgezet.
Net als vorige ronden is er weer een flink aantal genres voorbijgekomen. Helaas zijn er dit keer geen albums geweest waarvan ik echt heel erg enthousiast van ben geworden, hoewel er uiteraard wel een paar prima albums tussenzaten. Daarom ben ik in ronde 5 iets minder actief en ga alleen luisteren als de beschrijving me aanstaat, en in plaats daarvan probeer ik zelf elke week een album dat ik graag wil horen, op te scharrelen.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 19:43 uur
De nummer 1 en 4 zijn mijn favorieten, en mijn eigen inzending staat op nummer 9. Ik ben een tevreden man, wizard! 

0
geplaatst: 15 januari 2012, 20:51 uur
Jammer dat mijn flop-5 niet doorgezet wordt door wizard! 
Ik kan me wel goed voorstellen dat je ronde vijf wat rustiger aan doet, want het viel me echt op hoeveel inzendingen je laag beoordeelde.

Ik kan me wel goed voorstellen dat je ronde vijf wat rustiger aan doet, want het viel me echt op hoeveel inzendingen je laag beoordeelde.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 21:13 uur
1. Zimmers Hole - When You Were Shouting at the Devil... (2008) 2,0*
2. Thy Majesty - Dawn (2008) 2,0*
3. Hate Forest - Battlefields (2003) 2,0*
4. Trash Talk - Trash Talk (2008) 2,5*
5. Revocation - Existence Is Futile (2009) 2,5*
Opvallend: 3 albums uit 2008!
2. Thy Majesty - Dawn (2008) 2,0*
3. Hate Forest - Battlefields (2003) 2,0*
4. Trash Talk - Trash Talk (2008) 2,5*
5. Revocation - Existence Is Futile (2009) 2,5*
Opvallend: 3 albums uit 2008!
0
geplaatst: 15 januari 2012, 21:16 uur
Gemiddelde top-10
1. The Alchemist – Organasm 28 3
2. Agrypnie - 16[485] 25 3
3. Breed 77 – Cultura 12 3
4. Djevel – Dodssanger 12 3
5. Beyond Twilight – The Devil’s Hall of Fame 12 2
6. For All We Know - For All We Know 9 2
7. The Angelic Process - Weighing Souls with Sand 9 1
8. Hate – Erebos 8 2
9. Kalmah – They Will Return 8 1
10. The Sword - Gods of the Earth 8 1
Plaats-Album-Totaal punten-Aantal keer genoemd
Nummer 1 positie van een user geeft 10 punten en nummer 10 positie 1 punt.
1. The Alchemist – Organasm 28 3
2. Agrypnie - 16[485] 25 3
3. Breed 77 – Cultura 12 3
4. Djevel – Dodssanger 12 3
5. Beyond Twilight – The Devil’s Hall of Fame 12 2
6. For All We Know - For All We Know 9 2
7. The Angelic Process - Weighing Souls with Sand 9 1
8. Hate – Erebos 8 2
9. Kalmah – They Will Return 8 1
10. The Sword - Gods of the Earth 8 1
Plaats-Album-Totaal punten-Aantal keer genoemd
Nummer 1 positie van een user geeft 10 punten en nummer 10 positie 1 punt.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 21:25 uur
Top 5:
1. Agrypnie - 16[485]
2. Trash Talk - Trash Talk
3. Dr. Know - Wreckage in Flesh
4. The Angelic Proces - Weighing Souls with Sand
5. Hate - Erebos
1. Agrypnie - 16[485]
2. Trash Talk - Trash Talk
3. Dr. Know - Wreckage in Flesh
4. The Angelic Proces - Weighing Souls with Sand
5. Hate - Erebos
0
geplaatst: 15 januari 2012, 21:45 uur
Ten eerste complimenten aan Bennerd voor het delen van de muziek, echt prima.. de muziek zelf.. als intro voor een noise/hardcore nummer zou het zeker niet misstaan. Maar om dit echt serieus te nemen, naah. Grenzen verleggen en lef tonen zie ik vooral in de keuze om dit album naar voren te schuiven, en dat kan ik dan wél heel erg waarderen.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 23:25 uur
Flop top 5:
1. Zimmer's Hole - While You Were Shouting...
Ik vind de combinatie metal en humor bijna nooit een goede. Wellicht neem ik mijn geliefde genre een beetje te serieus. In ieder geval, als je niet met een betere parodie dan Spinal Tap op de proppen komt, hoeft het niet voor mij.
2. Arkona - Goi, Rode Goi
Hier geen reden verder, ik vond dit gewoon niet interessant. Krijg altijd een drankliedjegevoel bij dit soort muziek.
3. Panopticon - Collapse
De nummers waren op zich ok, niet heel interessant, maar het geheel werd voor mij verpest door de productie.
4. Hate Forest - Battlefields
Tja, ik vond de langere nummers saai en de korte volksliedjes irritant, dus ja...dan blijft er niet veel over.
5. Iron Monkey - Our Problem
Zanger verprutst het album wat mij betreft.
De eerste 4 heb ik op 2.0* staan, de laatste op 2.5*.
1. Zimmer's Hole - While You Were Shouting...
Ik vind de combinatie metal en humor bijna nooit een goede. Wellicht neem ik mijn geliefde genre een beetje te serieus. In ieder geval, als je niet met een betere parodie dan Spinal Tap op de proppen komt, hoeft het niet voor mij.
2. Arkona - Goi, Rode Goi
Hier geen reden verder, ik vond dit gewoon niet interessant. Krijg altijd een drankliedjegevoel bij dit soort muziek.
3. Panopticon - Collapse
De nummers waren op zich ok, niet heel interessant, maar het geheel werd voor mij verpest door de productie.
4. Hate Forest - Battlefields
Tja, ik vond de langere nummers saai en de korte volksliedjes irritant, dus ja...dan blijft er niet veel over.
5. Iron Monkey - Our Problem
Zanger verprutst het album wat mij betreft.
De eerste 4 heb ik op 2.0* staan, de laatste op 2.5*.
0
geplaatst: 16 januari 2012, 10:55 uur
Zit net achter de pc, eerst mijn priveberichten nagekeken, linkje gevonden voor MAvdW met de vermelding "als er iets mis blijkt laat je het maar horen"... Wil ik al meteen terug p-mmen, want de file blijkt maar 2.4 mb groot te zijn... Lijkt me wel pover voor een heel album. Goed dus dat ik toch eerst hier maar eens kom kijken... 
Een cassette van 2 minuten kan ik met mijn (conservatieve?) opvattingen onmogelijk onder de noemer "album" scharen, maar verder past het natuurlijk wel perfect in de filosofie van het topic: "hey man, moet je dit zien/horen!" Muziek delen, vroeger deden we het van hand in hand (o.a. met echte (demo)cassettes, nu gaat het (o.a. hier) via het internet, maar het idee blijft wel hetzelfde.
Laat ik de Grumpy Old Man in me maar onderdrukken en het feit dat 2011 releases eigenlijk niet in dit topic thuis horen verborgen laten achter de uitgestalde durf, eigenzinnigheid en orginaliteit van aanbrenger bennerd. En nu naar de muziek...

Een cassette van 2 minuten kan ik met mijn (conservatieve?) opvattingen onmogelijk onder de noemer "album" scharen, maar verder past het natuurlijk wel perfect in de filosofie van het topic: "hey man, moet je dit zien/horen!" Muziek delen, vroeger deden we het van hand in hand (o.a. met echte (demo)cassettes, nu gaat het (o.a. hier) via het internet, maar het idee blijft wel hetzelfde.
Laat ik de Grumpy Old Man in me maar onderdrukken en het feit dat 2011 releases eigenlijk niet in dit topic thuis horen verborgen laten achter de uitgestalde durf, eigenzinnigheid en orginaliteit van aanbrenger bennerd. En nu naar de muziek...

0
geplaatst: 16 januari 2012, 14:36 uur
andnino schreef:
Moet de flop 5 van de vorige ronde of van het geheel?
Moet de flop 5 van de vorige ronde of van het geheel?
Die nu gepost zijn waren van de vorige ronde.
0
geplaatst: 16 januari 2012, 16:13 uur
Mijn flop 5 van deze ronde is al in de maak, met Brutality Will Prevail / Ark Of The Covenant op 1. 
Maar het verdient ook wel de prijs van origineelste inzending.

Maar het verdient ook wel de prijs van origineelste inzending.

0
geplaatst: 17 januari 2012, 21:43 uur
Jemig, jullie hebben geen smaak, beetje Zimmers Hole in de flop zetten

0
geplaatst: 17 januari 2012, 23:04 uur
Valt nog te bezien, ik alvast wél: Duurt meer dan twee lange minuten te lang. 

0
geplaatst: 18 januari 2012, 12:58 uur
Beetje teveel "obscuur doen om het obscure", ik skip deze inzending ff..
(onder het mom van; zelfs als die 2 minuten muziek écht supermegageweldig zou zijn.. dan nog is het maar zó weinig dat je er verder weinig aan hebt..)
Kom maar op met het volgende 'echte' album!
(onder het mom van; zelfs als die 2 minuten muziek écht supermegageweldig zou zijn.. dan nog is het maar zó weinig dat je er verder weinig aan hebt..)
Kom maar op met het volgende 'echte' album!
* denotes required fields.