MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
[WZ] schreef:
Kom maar op met het volgende 'echte' album!

Ow wacht! We zijn pas halverwege, allejezus, wat gaat deze week langzaam..
(Had ik maar een fantastisch full-length metal album om de tijd te doden )

Verwacht maar een behoorlijke stevige progressieve death/black metal album van om en nabij een uur speeltijd

Update!

week 01 (01/01/2012): Kronos : Kingsbane - Kingsbane (2010)
week 02 (08/01/2012): Them : Dragonland - Under the Grey Banner (2011)
week 03 (15/01/2012): bennerd : Brutality Will Prevail & Ark of the Covenant Split (2011)
week 04 (22/01/2012): phantasia :
week 05 (29/01/2012): paulisdik :
week 06 (05/02/2012): Cabeza Borradora :
week 07 (12/02/2012): aslan :
week 08 (19/02/2012): trebemmit :
week 09 (26/02/2012): andnino :
week 10 (04/03/2012): laboomzaa :
week 11 (11/03/2012): Quadraphonic :
week 12 (18/03/2012): Edwynn :
week 13 (25/03/2012): Guiness1980 :
week 14 (01/04/2012): wizard :
week 15 (08/04/2012): Nicholas123 :
week 16 (15/04/2012): Dexter :
week 17 (22/04/2012): Sir Spamalot :
week 18 (29/04/2012): jasper 1991 :
week 19 (06/05/2012): Fake_world :
week 20 (13/05/2012): progressive :
week 21 (20/05/2012): Don Cappucino :
week 22 (27/05/2012): AOVV :
week 23 (03/06/2012): niels94 :
week 24 (10/06/2012): Lau1986 :
week 25 (17/06/2012): [WZ] :
week 26 (24/06/2012): Barfly :
week 27 (01/07/2012): Musichiel :
week 28 (08/07/2012): essence :
week 29 (15/07/2012): McSavah :

Dragonland was toch de afsluiter van de vorige ronde? Dat liep even door elkaar heen..

Phantasia is degene die mijn favoriete metal album tot nu toe nomineerde, dus ik ben erg benieuwd waar hij morgen mee op de proppen gaat komen

No pressure

Lau1986 schreef:
Dragonland was toch de afsluiter van de vorige ronde? Dat liep even door elkaar heen..

Is voor mij in ieder geval geen probleem of hij van de vorige ronde is of van deze.

Sluit je ogen, koptelefoon op, biertje erbij and enjoy:

YouTube - Augury - Skyless

Morgen kort begeleidend schrijven.....

phantasia schreef:
Sluit je ogen, koptelefoon op, biertje erbij and enjoy:

YouTube - Augury - Skyless

Morgen kort begeleidend schrijven.....

Mag whisky ook?

Ken deze band al trouwens, een beetje dan. Nooit héél serieus naar geluisterd, echter.

Die naam zegt mij ook wel wat, scoorde destijds volgens mij heel goed bij de verschillende magazines. Heb er echter nog niets van beluisterd.

Dat filmpje bevalt me wel. Goede avontuurlijke progdeath met fraaie dissonante riffs en en de nodige terugkerende lijnen zodat het geen rotzooi wordt.

Dat album ken ik al. Wel een goede reden om hem weer eens een keer op te zetten en er een review bij te schrijven.

Bij deze mag ik een nieuw Metal-album-van-de-week introduceren.
De laatste tijd ben ik weinig in de gelegenheid geweest om nieuw en onbekend metal-materiaal tot mij te nemen vanwege drukte op werk en een nieuwe liefde in Zwitserland wat veel tijd (en geld) kost

Toch kwam mij volgende plaat ter oren

AUGURY - Fragmentary Evidence Album uit 2009

Oftewel een soort progressieve/technische death/black metal met jazz en fusion invloeden hier en daar. Onmogelijk in een hokje te plaatsen……

Het album luister ik nu enkele weken en ben inmiddels helemaal verslaafd aan het nummer Skyless, en de waanzinnige technische gitaarstukken. De grunt vind ik vrij “stug”, de schreeuwen daarentegen zijn krachtig, muzikaal word je van de ene emotie naar de andere emotie geslingerd. Het zal voor de meesten een zware pil zijn en heeft zeker meerdere luisterbeurten nodig. Het kwartje is nog niet volledig gevallen, dat heeft nog meer tijd nodig en het zal nog even duren om alle nummers goed binnen te krijgen.
Wel vind ik dit album meer dan de moeite waard om aan degene die het nog niet kennen voor te stellen.

Eerdere inzendingen:
Disillusion – Back to Times of Splendor
Vektor – Black Future
Winterfylleth – The Mercian Sphere
Agrypnie – 16[485]

En dat 'technische' staat mij in het nummer dat ik te horen heb al tegen... ben niet zo gek op dat snelle gitaarspel in dit soort metal. Ga het wel beluisteren, ben toch wel benieuwd

En hier is een review voor Augury:

Fragmentary Evidence

MDV
Hey headbangers! Ik heb Hier een voorstel voor een metal-muziekgame gedaan. Zouden jullie er aan meedoen?

Ik heb het destijds een 3* gegeven. Dit vooral omdat ik de "cleane" zang niet zo goed vind, op een of andere manier doet dit me een beetje denken aan sommige pagan/folk metal, het voelt ontzettend misplaatst. Terwijl de echte tech-death-stukken juist wel om te smullen zijn.

Mjah, vind em juist wel lekker eigenlijk..
Niet te serieus, zeer avontuurlijke stukjes. en, OK, het klinkt soms wel wat onsamenhangend, maar zo op eerste gehoor niet heel storend. Ik ga em nog eens luisteren!

Ik zal mijn oren deze middag eens in het album zetten. Het youtube clipje (Skyless) heeft me met erg gemengde gevoelens achter gelaten. Van zeer indrukwekkende fragmentjes tot stukjes die me totaal niet aanspreken, waarmee ik mijn grootste vrees (later kritiek?) al laat doorschemeren: Het laat een erg fragmentarische (eerste) indruk na.

Een probleem waar Augury in mijn oren aan lijdt is dat ze teveel variatie en invloeden in hun muziek willen verwerken, waardoor het uiteindelijk een nogal karakterloze brij wordt. Tot zover mijn eerste indruk.

Ik heb bij Fragmentary Evidence gezegd wat ik van het album vind. Ben er (op zijn zachts gezegd) niet zo weg van, maar dat kan gebeuren hè

Aha, ik zie dat ik aan de beurt ben vandaag, in de loop van de avond zal ik mijn inzendig posten

Ik ben benieuwd

Zo het heeft even mogen duren, maar hier is ie dan toch echt!

(afbeelding)
Hypnosia - Extreme Hatred (2000)

Hypnosia is een band uit Zweden die ons knuppelharde tHrash metal voorschoteld, in de stijl van Kreator, ten tijde van Endless Pain en Pleasure to Kill wel te verstaan dan.
Ik ben hier behoorlijk zeker van dat : Sir Spamalot, Kronos, Lau1986 etc. hier hun vingers bij aflikken.
Het wordt nergens origneel, maar het wordt zo'n geweldig strak uitgevoerd.

Helaas is het enkel bij dit debuut gebleven, de drummer is namelijk helaas overleden aan huidkanker.

Eerdere inzendingen:

Paradox - Product of Imagination
Rage - The Missing Link
Flotsam and Jetsam - The Cold
Revocation - Existence Is Futile

Pleasure To Kill vind ik toch wel een heerlijke ragplaat dus dit kan wel eens heel erg in de smaak gaan vallen.

Ben benieuwd of dit wat voor me is, ga het luisteren

Ik denk dat dit wel wat voor mij gaat zijn!

Qua vocalen zijn er ook wat behoorlijk wat overeenkomsten met Sadus.

paulisdik schreef:
Hypnosia is een band uit Zweden die ons knuppelharde tHrash metal voorschoteld, in de stijl van Kreator, ten tijde van Endless Pain en Pleasure to Kill wel te verstaan dan.

Het doet mij meer denken aan Kreator ten tijde van Terrible Certainty en Extreme Aggression. Maar de zang vind ik lang niet zo goed als die van Mille.

Het klinkt verder wel lekker maar dat het zo weinig origineel is ervaar ik bij de eerste luisterbeurt wel als een gebrek. Een album van 2000 dat evengoed van de tweede helft jaren 80 kan zijn. Als de nummers na meerdere keren horen echt sterk blijken te zijn is dat natuurlijk niet erg.

Ik ben nu Hypnosia aan het beluisteren, verwachtte er weinig van maar het valt tot nu toe niet tegen

Bij het album staat te lezen wat ik van het metal album van de week van deze week vind

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.