MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Net een nummertje beluisterd...werd er niet echt warm van!! Eerder wat lacherig..

Zalig topic! Gisteren pas voor het eerst op het forum hier gekomen, door AOVV zijn metalen topic.
Erg leuk dit! Lijkt me een leuke manier om wat bands te leren kennen, ook uit andere metalgenres.

Wat moet ik doen om aan die lijst toegevoegd te worden (voor week 33 bvb)?

Je kopieert die lijst en zet je eigen naam er onder. En daarna mag je een willekeurige donatie doen aan stichting Aap.

En de ontgroening natuurlijk, niet vergeten.

Ja, inderdaad. Twee albums van Arjen Lucassen aan een stuk door luisteren.

Cabeza Borradora schreef:
(quote)

(quote)

moeten we het erin lepelen?

Godver! :S
Niet gezien..

(Mijn brein is ondertussen zo gewend aan What.CD en FilesTube e.d. dat zoiets simpels als YouTube gewoon wordt geblokkeerd. Gelukkig hoeven we het voor muziek bijna nooit meer te gebruiken; bellaberde geluidskwaliteit, verneukte trackvolgordes, reclames, wat een ramp! Maar, ja, in dit geval ist wel hendig )

Dexter schreef:
Ja, inderdaad. Twee albums van Arjen Lucassen aan een stuk door luisteren.

én Bennerd's inzending he-le-maal uitzitten:
http://www.musicmeter.nl/al...

Bij deze:

Update

week 01 (01/01/2012): Kronos : Kingsbane - Kingsbane (2010)
week 02 (08/01/2012): Them : Dragonland - Under the Grey Banner (2011)
week 03 (15/01/2012): bennerd : Brutality Will Prevail & Ark of the Covenant Split (2011)
week 04 (22/01/2012): phantasia : Augury - Fragmentary Evidence (2009)
week 05 (29/01/2012): paulisdik : Hypnosia - Extreme Hatred (2000)
week 06 (05/02/2012): Cabeza Borradora : Bliksem - Bliksem (2010)
week 07 (12/02/2012): aslan : Isole - Silent Ruins (2009)
week 08 (19/02/2012): trebemmit : Liege Lord - Master Control (1988)
week 09 (26/02/2012): andnino : Amia Venera Landscape - The Long Procession (2010)
week 10 (04/03/2012): laboomzaa : The Gates of Slumber - The Wretch (2011)
week 11 (11/03/2012): Rustweek
week 12 (18/03/2012): Edwynn : Virgin Steele - The Marriage of Heaven and Hell part 1 (1994)
week 13 (25/03/2012): Guinness1980 : Morbid Saint - Spectrum of Death (1988)
week 14 (01/04/2012): wizard : Gwynbleidd - Nostalgia (2009)
week 15 (08/04/2012): Nicholas123 : Bison B.C. - Dark Ages (2010)
week 16 (15/04/2012): Dexter : Dr. Acula - Below Me (2008)
week 17 (22/04/2012): Sir Spamalot : Lethal - Programmed (1990)
week 18 (29/04/2012): jasper1991 : Bal-Sagoth - Atlantis Ascendant (2001)
week 19 (06/05/2012): Fake_world : Benighted - Icon (2007)
week 20 (13/05/2012): progressive :
week 21 (20/05/2012): Don Cappuccino :
week 22 (27/05/2012): AOVV :
week 23 (03/06/2012): niels94 :
week 24 (10/06/2012): Lau1986 :
week 25 (17/06/2012): [WZ] :
week 26 (24/06/2012): Barfly :
week 27 (01/07/2012): Musichiel :
week 28 (08/07/2012): essence :
week 29 (15/07/2012): McSavah :
week 30 (22/07/2012): vielip :
week 31 (29/07/2012): The_CrY :
week 32 (06/08/2012): Quadraphonic :
week 33 (13/08/2012): JSPR_G :

Album van deze week vind ik best goed klinken. Beoordeling volgt nog.

[WZ] schreef:
(quote)

én Bennerd's inzending he-le-maal uitzitten:
http://www.musicmeter.nl/al...

Neem er wel 2 gram popcorn en 1 cl cola bij, want het wordt een lange zit.

Ja, Schizoid Lloyd klinkt zeker niet slecht.

JSPR_G schreef:
Ja, Schizoid Lloyd klinkt zeker niet slecht.

Vind het van de andere kant ook niet bijster origineel hoor. Leuk om een keer te luisteren, maar het mist echte hoogtepunten om mij echt te blijven boeien. 'Beetje melig' vind ik ook wel van toepassing soms..

Bedenk ook wel dat deze EP als prijs van de Rob Acda awards is opgenomen!
Ook waren de heren toen zo rond hun 21e levensjaar, aangezien mijn collega nu iets van 24 is
Puntje van kritiek is de zang, vinden ze zelf ook. De drummer kon eigenlijk het beste zingen! Ze hebben daarom nu ook een nieuwe drummer en dus de oude drummer als zanger

progressive schreef:

Puntje van kritiek is de zang, vinden ze zelf ook.

Ja, soms is de zang wel wat minder, maar bij The Fall vind ik dat ietwat valse net mooi uitkomen.

[WZ] schreef:
Godver! :S
Niet gezien..

(Mijn brein is ondertussen zo gewend aan What.CD en FilesTube e.d. dat zoiets simpels als YouTube gewoon wordt geblokkeerd. Gelukkig hoeven we het voor muziek bijna nooit meer te gebruiken; bellaberde geluidskwaliteit, verneukte trackvolgordes, reclames, wat een ramp! Maar, ja, in dit geval ist wel hendig )

Daar heb je wel een punt. Onder andere daarom heb ik nog altijd geen goed beeld van die EP. Lijkt me wel iets dat ik eerder in het rock album v/d week topic had verwacht.
In ieder geval wel interessant, maar echt overtuigen doet het me nog niet. Die belabberde geluidskwaliteit van YouTube zit daar zeker voor iets tussen. 'K ga toch eens voor een andere optie zoeken.

Cabeza Borradora schreef:
Die belabberde geluidskwaliteit van YouTube zit daar zeker voor iets tussen.

In dit geval wellicht ook de belabberde geluidskwaliteit van de demo zelf.

Ik loop wat albums achter, maar Bal-Sagoth klinkt verdomde aardig

Kronos schreef:
(quote)

In dit geval wellicht ook de belabberde geluidskwaliteit van de demo zelf.

Dat valt toch hartstikke mee? Ik kan je zo twintig demo's, ep's of zelfs debuutalbums noemen die minder klinken.

Ik ben aan de beurt vandaag! Ik zal eens nadenken over een album.

En hier is dan het Metal Album van de Week:

(afbeelding)

Anata - The Conductor's Departure

Anata is een Zweedse technische death metal band die al vanaf 1993 bestaat. The Conductor's Departure is het vierde en voorlopig laatste album van de band. Al is de band schijnbaar weer bezig met nieuw materiaal.

Zelfs in de technische death metal is Anata best wel een buitenbeentje. De gitaren worden namelijk op een aparte manier gespeeld die je meestal in Jazz tegenkomt. Dit heet counterpoint, de gitaarlijnen gaan naar elkaar toe en kronkelen om elkaar heen. Het zorgt voor een tegendraads karakter van de muziek. De bas is goed te horen en speelt vaak ook erg jazzy.

De nummers zelf zitten zeer goed in elkaar en zijn goed te volgen, iets wat bij technische death metal bands soms niet te doen is. Dit album is helemaal niet bekend en dat is echt sonde. Veel luisterplezier!

Wat doet dat mannetje daar in die spinnenwebbenstruik?

Technische death metal: pas de mijn ding
Rest van je beschrijving: maakt me toch wel nieuwsgierig

Sonde verder inderdaad dat ze niet bekend zijn

Nog nooit van gehoord. Ik ben benieuwd. Echt keiharde technische death metal bands zijn over 't algemeen niet echt mijn ding.

Ik ben ook benieuwd, ziet er interessant uit!

Het is niet keihard. Meer gefocust op melodie dan op brutaliteit.

Ik ben benieuwd.

Moeilijk om te beoordelen na 1 luisterbeurt, dit. Kmis wel wat variatie in de vocals. Maar 't klinkt alleszins al beter dan gedacht, best vlot verteerbaar.

Muzikaal doet het me wat denken aan Atheist, hoewel die band een ander geluid heeft en nog meer jazz georiënteerd is.

Op het eerste gehoor vind ik het wat bruutheid missen. Vooral omdat de vocals nogal saai mid-range zijn. Van mij zou het allemaal wat vetter en smeriger mogen klinken.

Zo droog en de klemtoon op het technische aspect krijg ik de indruk dat deze muzikanten op het poduim amper bewegen.

Ik word er in ieder geval zelf niet beweeglijk van. Het lijkt een zuiver mentale aangelegheid, terwijl death metal zich energetisch gewoonlijk vooral in de onderbuik laat voelen.

Ik heb hem volgens mij al een keer beluisterd en ik dacht dat ik het maar lastig te doorworstelen vond. Maar weer eens oppikken.

Kronos schreef:

Het lijkt een zuiver mentale aangelegheid, terwijl death metal zich energetisch gewoonlijk vooral in de onderbuik laat voelen.

Daar ben ik het mee eens. Anata is meer thinking man´s death metal dan echt brute death metal.

Aha eentje die op de HD staat te verdwalen. Maar eens bovenhalen dan.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:55 uur

geplaatst: vandaag om 06:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.